Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Että alko riepoo toi appiukko... Olikin nyt pakko kirjoittaa tänne ja kysyä että millaset välit teillä appivanhempiinne? Siis puolin ja toisin?

Myö ollaan otettu kerran appiukon kanssa yhteen kunnolla tossa 1,5vuotta sitten. Tai en voi sanoa että mie oisin ollu mitenkään kauhean mukana ko. riidassa, lähinnä itkin kun appiukko haukku miut ihan pystyyn... Sanoi paljon sellaisia asioita jolla miuta ei oo kukaan ennen loukannut. Meidän välit muuttui silloin. Nykyisin miulla palaa käpy siihen tosi helposti. Tosin nielen aina kaikki, enkä pahasti viitsi sanoa.

Appi on itse ainoa lapsi ja tosi paapottu vieläkin omien vanhempien puolelta. Joten mies ja tämän sisko ovat myös. Vanhemmat eivät ole koskaan katkaisseet napanuoraa lapsiinsa. Meillä mies kyllä pitää puoliani mutta ei läheskään kaikista asioista uskalla isälleen sanoa kun "isä suuttuu sitten." miehen isä on todella äkkipikainen ja lapsellinen. Olenkin miettinyt että jos meille lapsia suodaan en uskalla (enkä edes halua) antaa lasta heille hoitoon jos joskus lapsen sinne haluaisi. :(

Anteeksi oma napailu, mutta mie oon taas niin vittuuntunut.
 
Isbla, saa omanapailla välillä :hug:
Mulla on appivanhempiini todella lämpimät välit. Anoppini kanssa ollaan huomattavasti enemmän tekemisissä ku mitä oon oman äitini kanssa. Appiukko taas menee siinä samassa. Mukava mies mutta ei siitä oikein mitään irti saa :D

Mutta appivanhempia on moneen junaan. Tiedänpä appivanhemmat joista appi-ukko on uhannut käydä uusioperheen äidin esikoisen kimppuun ja "päästää tämän hengiltä"...

Täällä varmaan täti tulossa.. noh, sepä nyt ei olekaan mikään yllätys :|
 
Täällä ollaan vielä, vaikken ole ehtinyt juurikaan kuulumisia kertomaan! Ihania plussatuulia saatiin ketjuun jo heti kuukauden alusta :) ONNEA!

Täällä harjoitellaan ovistestien käyttöä, toistaiseksi olen saanut testeihin tänään ja toissapäivänä viivanpaikan molempiin. Jännää saada kerrankin edes jotakin muuta kuin vain kontrolliviiva testiin.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia
Onneaonnea eufemia!! Ihana huomata, että on teitäkin, jotka suht nopeasti aloituksesta raskautuu! :whistle:

Appi-keskusteluun sen verran osaa ottaakseni.. Appiukon kanssa ollaan todella läheisiä, vähän kuin hyviä kavereita. Huumori lentää ja illan istujaisissa viihdytään hyvin toistemme seurassa. Anoppi taas on jokseenkin eri aaltopituudella, mutta toimeen tullaan, vaikka jutustelu on ukkoon verrattuna kankeaa ja virallista. Mutta siinä sivussa ne menevät :D Molemmille voisin antaa lapseni hoitoon, vaikkakin luulen, että jos onni suosii meitä vauvalla joskus, hoitopaikka on melkein 100% varmuudella omilla vanhemmillani. Asuvat nimittäin aivan vieressä.

Täällä minä taustailen edelleen.. Lokakuuta odottaen. Lapsista ei olla puhuttu nyt mitään hetkeen, ja olen huomannut, että Mies välillä mainitsee lauseissaan "sitten kun meillä on lapsi, niin sitä ja tätä ja tuota", joka on tässä suhteessa jo aika voitto, koska hän ei yleensä lapsikeskusteluista välitä lainkaan. Ehkä se ajatus vauvasta siellä Miehen päässä pikkuhiljaa on kasvanut suuremmaksi.. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia
Appivanhemmista sen verran, että itsellä käynyt kyllä hyvä ''tuuri'' miehen ja hänen vanhempiensa suhteen, kovin ovat mukavia ja lämpimiä ihmisiä ja perheeseen otettu avosylin vastaan. Mutta noitahan on kyllä moneen junaan, tiijän paljon tuommoisia tapauksia, ettei paljoa kytetä tekemisissä olemaan ku eletään niin eri aaltopituuksilla
 
Heips! Täällä ollut muutaman päivän hiljaiseloa. Ovulaatiota ihmetellessä.. Vkonlopuksi pitäisi lähteä miehen perheen luokse. Meillä on onneksi hyvät välit miehen perheen kanssa. Saa nähdä miten onnistuu peiton heilutteli reissussa, tosin eipä ole vaihtoehtoa... Ovulaatio kun taitaa osua sinne tietämille. :)
 
Höh Ambrosia:ashamed: Mut nyt ei auta muuta kun nokka pystyyn ja seuraavaa kertaa kohti!

Tuosta appivanhemmat asiasta: mieheni isä on mukava ja ok, mutta hänen vaimonsa (äitipuoli) on hieman hankala. Hän ei siis suoranaisesti ole paha, mutta todella ajattelematon ja laukoo mitä sylki suuhun tuo.. Minulla synkkaa ihan ok hänen kanssaan, en vain lähinnä kerro mitään mihin en halua typerää ajattelematonta kommenttia ja jätän muutenkin hänen juttunsa omaan arvoonsa.

ON: Mulla ilmeisesti ovis ollut/on tässä lähipäivinä, mutta yrittäminen jäänyt siihen pisteeseen, että viimeksi ma laitettiin talletuksia. Nyt sitten vain ihmetellään maailman menoa. Toisin sanoen, ei varmaankaan tärppiä tässä kierrossa, erityisesti näillä meidän lähtökohdilla...
 
Täällä kp. 12. Mitään ovista ennakoivaa ei ole vielä ollut, joten saas nähdä koska tulee ja tuleeko ja huomaanko sitä. Tikuttelemaan en lähde vielä tässä vaiheessa, koska olen rauhoittunut ja päässyt yli siitä "kaikki mulle heti nyt" -asenteesta. Tosin ollaan kyllä miehen kanssa niin suurissa riidoissa, että tuskin tapahtuu makkarin puolella mitään muuta ku selkä selkää vasten nukkumista. :|

Niin ja höh Ambro, mut pääasia, että sait lähetteen!
 
Sunflower11
Hankala sanoa.. kun on noi lääkkeet jotka varmasti aiheuttaa näitä tissi ym. tuntemuksia. Tosin ei mulla koskaan oo tässä vaiheessa ollutkaan mitään oireita paitsi menkkaoireita kun normaalisti menkat alkais dpo 8-9 ja nyt toivottavasti pysyy lääkkeiden avulla poissa, tosin toivon että pysyy poissa seuraavat 9kk :)
 
Ambro :hug:

Sunille tsempit piinapäiviin ++++++++:whistle:

ON: mulla on näköjään kp8 menossa :) jos sitä nyt kumminki viel täs kierrossa tikuttas ovista ja jos ei tärppää nii keskityn syksyn sit muihin hommiin.. Mulla on ollu kyl ihme nippailuja ja jomotuksia jo kierron alkupäivistä lähtien :confused: onkohan se ihan normaalia?
 
Hauskaa reissua miss_piggy!
Kunpa itekin sais aikaseks jotain reissun tynkää!

panzkus, kyllä mulla alkaa munikset jomottelee jo hyvissä ajoin ennen ovista.. siellä ne rakkulat kasvaa ja kehittyy jotta voi puhjeta. Toki jos kovin kipeeks äityy niin sit varmaan kannattaa harkita lääkäriä :)

Sunflower, oo sä meistä kahdesta se joka tekee toiselle "pskat" ja lähtee toiselle puolelle! Jompikumpi se kuitenkin meistä on :D
Mä ainakin jaksan uskoa että noi luget tuo sulle sen mitä toivotte :heart:
 
Sunflower11
Ambro: Saap nähdä. Mä rupesin eilen miettii et koska uskaltais testata, mut tulin siihen tulokseen että tähän asti tiputtelu alkanut viim dpo 8-9 ja kunnon vuoto siinä dpo 11 tai jotain et jos silloin ei vuotoa näy ni vois uskaltaa testata, mut mut. Mä varmaan siirrän sitä mahd. pitkälle ettei tarvis negoja tehdä :(
 
miss_piggy
Täällä ollaan jo hereillä, pakotin itteni ylös klo 6 kun ens yönä pitää herätä 02.40 ja suunnata kohti oulun lentokenttää :kieh:
Fiilis on mitä mainioin, pupuiltu on nyt viikon ajan joka toinen päivä, toivotaan että tärppi kävis.
Koittakaahan plussailla viikon aikana niin on kivaa luettavaa kun tulee kotiin =)
 
Moi kaikille! Nyt on munatorvien aukiolotutkimus tehty ja niinhän se on, että "vain" toinen munasarja toimii. Ihan kauhea fiilis tuli lääkärillä, joka tosin lohdutti heti, että se on jopa yleistä ja kaikki naiset eivät edes tiedä heillä olevan vain toinen toiminnassa.

Tuntuu vaan itsestä tosi pahalle... Jos ei jouluun mennessä tärppää, niin sitten IVF-hoitoon heti alkuvuodesta.

Mieli on todella maassa, vaikken tiedä miksi. Onhan mulla toinen täysin toimiva munasarja ja kaikki mahdollisuudet tulla raskaaksi.

Tällainen viesti tällä kertaa, eihän se auta kuin jatkaa harjoittelua ;)
 
totta tuokin ja kahvikupposen jälkeen tein yhden soiton Väestöliittoon. Sielläpä rouva kehoitti tulemaan heille ensikäynnille ja kyseli, että miksei voisi kokeilla ekaksi inseminaatiota, koska toinen munasarja toimii hyvin. Nyt meillä on siis aika sinne :)
 
Täällä minulla eilisest lähtien kovia alavatsavihlailuja ja repäisykipuja. Kunnon kramppeja tulee välillä, että joutuu oikein keskittymään kipuun. Ja siis jatkunut vielä koko aamunki. Lisäks eilen ku peittoja heiluteltiin, niin sattuikin kun mies oikein syvälle asti pääsi. Limoja ei oo näkyny mitenkään merkittävästi missään kierron vaiheessa, eli melko kuivakkaa ollu.. Onko tää nyt ovista itteään, vai mennyttä ovista, vai teettääkö tää vasta tulevaa ovista? Vaiko jotain ihan muuta..:/

lady1979 samoilla linjoilla Ambrosian kanssa. Vaikka välillä uutiset eivät niin kovin hyviä olisikaan niin parempi toisaalta tietää, kuin olla tietämättömänä. Tsemppiä teille inseminaatioon, nyt olette jo askeleen lähempänä vauvaa =) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
lady1979, jaksamista! Kaikki on kuitenkin mahdollista.

Itseäni hirvittää myös se melkoisen suurikin mahdollisuus siitä, että torvet voivat olla tukossa. Saa nähdä mitä tämä kierto tuo tullessaan. Tänään sain kuitenkin plussan ovistestiin, Davidin testi näytti vaaleampaa, mutta apteekin testissä komeili mojova plussa. Tänään harjoitukset siis jatkuvat :)
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Täällä saatiin ovistestiin selkeetäkin selkeempi plussa! :) Että voi ihminen olla onnellinen kahdesta viivasta tikussa :D Mites, jos ovis ei ole vielä tapahtunut niin kuuluisiko viivan olla yhtä selkeä huomennakin?

Sunflower elää jänniä aikoja, tsemppiä! Täällä ollaan hengessä mukana. Kuten joku jo sanoin lady1979, nyt ootte kuitenkin askeleen lähempänä! :)
 

Yhteistyössä