Vauva syntyi eteiseen

=)
Meillä vasta yksi lapsi, mutta esikoisen synnytys kesti ensimmäisestä tuntemuksesta 5h.
Kun 4h oli kulunut soitin sairaalaan kysyäkseni missä vaiheessa sinne pitää tulla, selitin tilanteen ja tuntemukset, oli aikainen aamu ja puhelimessa sanoivat että ensisynnyttäjä kun olet niin sitten illalla varmaan on sellainen hetki että voidaan tulla.

Puhelusta vartin päästä lähdettiin ja sairaalan ovelta paareilla kiikuttivat ponnistamaan josta vauva 5 minuutissa ulkona.

Itse en kokenut synnytystä yhtään nopeaksi tai rajuksi vaikka syöksysynnytyksestä sairaalassa puhuivat. Helppohan se toki oli kun kipuja ei ollut vielä tuntia ennen synnytystäkään.

En tiedä siis tuleeko kiire mahdollisissa seuraavissa, ennemmin pelkään sitä että osaanko ennakoida synnytyksen alun tai tunnistaa ne oikeat supistukset harkkareista kun niiden ero minulla oli hiuksenhieno.
 
heidi
Mulla kesti kolmas synnytys 2h 50min.klo 19.00 saunareissulla alkoi kovat supistukset ja silloin tuli tunne että nyt on mentävä,mieskään ei ehtinyt pestä hiuksia shampoolla.klo 20.00 olttin sairaalassa ja 6cm oli auki.Tyttö syntyi klo 20.58 minuutin ponnistuksella.Neljäs synnytys pelotti että varmaan syntyy kotia mutta se kestikin 6h ja tosi kivulias synnytys oli.Kyllä se vaan on totta että jokainen synnytys on omanlainen!
 

Yhteistyössä