Vauva vuodelle 2016 <3

Merenaalto, joko testasit? Toivottavasti sulla näyttää plussaa.

Mullakin oli ihan hirveet menkkakivut viikon ennen menkkoja, mut niin ne menkat vaan pamahti päälle ja alkoi uudelleen ne menkkakivut :|. Oon pohtinut viime aikoina, et onko viime syksyn km:llä ja pitkillä menkkakivuilla ennen menkkojen alkua jotain yhteyttä?! Ennen viime syksyä mulla alkoi aina samaan aikaan menkat ja kivut. Siinä kierrossa, jossa raskauduin, oli ekan kerran menkkakipujen tyylistä ennen menkkoja. Nyt tuntuu, et pahenee kierto kierrolta. Talvella ultrattiin, kun kävin murehtimassa asioita gynellä ja silloin kaikki näytti olevan ok. Alan olla kypsä näihin särkyihin...
 
Jaa-a, en tiiä mitä omassa kropassa tapahtuu just nyt mutta keskiviikkona sain plussan ja tänään digillä tuli "ei raskaana". Vuoto on hieman lisääntynyt muttei mitään kipuja ole. Voiko olla niin alussa että tuli huomaamatta pois? Luultavasti. No en lannistu, tämä olikin epävarmaa alusta asti.

Tsemppiä muille!
 
miss_piggy
Piitu, voisko olla että olis ollut kemiallinen raskaus? Tai sitten oli tosiaan niin alussa että tuli ihan huomaamatta pois.. Pahoittelut jos testi näyttää nyt negaa..

).( Elän täällä toivossa että mulle tulis hamassa tulevaisuudessa ovis. Ovistestin viiva ehkä "vähän" tummentunut siitä haaleasta haamusta, ja vähän valkovuoto ehkä lisääntynyt. En niinkään tikuttele nyt siksi että heti alkaisi peitot heilumaan vaan ihan senkin takia, että voisi vähän päätellä minkä mittainen kierto tulisi olemaan näin ekana pillerittömänä kiertona.
 
Mun on nyt ihan pakko kysyy..eli selittäkää tietämättömälle tuo kemiallinen raskaus?

ja mitäs itselle, ovis oli tiistaina ainakin kalenterin ja tuntemusten mukaan ja aikalailla hyvin ollaan kyllä heiluteltu peittoja oikeastaan koko kierto. Eilen aamulla oli jotain ihme pahoinvointii, ties mistä johtuen, tänään on pistellyt/poltellut vatsa tosi ikävästi. Inhottavaa kun tulee "oireita" heti oviksen jälkeen, sit hetkeks innostuu ja sit taas tajuu et ei eip, tää nyt vielä voi olla.

En oo kauheesti ehtinyt tsekkailee tätä keskusteluu, mutta onnittelut plussista ja tsemppiä täältäkin kaikille muille oli tilanne mikä tahansa!!
 
Daniella En testannut vielä. Maltan nyt viikonlopun yli kun se toissapäiväinen näytti vielä negaa.

Ihmettelen suuresti että menkat ei ole alkaneet (mikäli en raskaana ole). Nyt on jo dpo 17. Menkkakivut hävisi lähes kokonaan silloin keskiviikkona eikö vuodosta tietoakaan. Hirveesti pohdin mistä voi johtua. Voisko olla vaan niin, että ovisplussasta ja TODELLA kovista oviskivuista huolimatta en kuitenkaan ovuloinut ollenkaan. Vai voiko ovis tulla jossain poikkeustilanteissa vasta myöhemmin kuin 1-2 päivän kuluttua plussasta?

Piitu Jospa oli kemiallinen?
 
jennimarjaana kemiallinen raskaus tarkoittaa että munasolu on hedelmöittynyt ja yrittänyt kiinnittyä jolloin raskaushormonia on voinut jonkun verran jo ehtiä muodostumaan. Silloin voi testi näyttää hetkellisesti positiivista ja jopa myöhästyttää sen vuoksi menkkoja muutamalla päivällä.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jennimarjaana: voihan kyseessä olla oviskivutkin jos et oo tehny testi? Oireet ei ala heti hedelmöityksestä vaan kiinnittymisen jälkeen. Menkka kivut voi alkaa jo jopa viikko ennen vuotoa kertoi mulle lääkäri kun kävin tarkastuksessa. Voihan kyse olla jostain muusta mutta itellä alkaa kans menkka juhlinnan nykyään jo viikkoa ennen ja jatkuu menkkojen aikaa niin kipeänä että oksennan ja makaan kippurassa. Todella kovat kivut siis. Kivuthan ei ole esim. Kiinassa normi vaan ne pidetään huonona merkkinä ja hoidetaan akupunktiolla pois. Kumma kyllä Suomessa niistä ei välitetä onko kipuja vai ei.
 
Jos Outius käy vielä täällä katselemassa, niin tässä oma OneSteppini dpo11. Samalta näyttää edelleen kun toissapäivänä. Tuohon testiin vaan tulee tommonen harmaa viivanpaikka aika selvästi, mutta omalla kohdallani se ei ole tarkoittanut vielä mitään.
Tuhruvuoto alkoi ja muut PMS oireet.

Jos siis kaipaatte jännitystä elämään, niin noilla testeillä se onnistuu!





 
  • Tykkää
Reactions: Merenaalto
Merenaalto Kiitos onnitteluista! :) Mun kännykässä on niin surkea kamera, että sillä en saa kyllä tuosta hyvää kuvaa. Enkä osaa kyllä tänne lisätäkään kuvia..

Hain sitten eilen tuplapakkauksen Apteekin omia raskaustestejä. Niihin luotin edellisessäkin raskaudessa. Eilen illalla 4h pidätyksellä ei tullut mitään, mutta huomasin, että siinähän lukee testin näyttävän positiivista ensimmäisenä päivänä kuukautisten poisjäännistä ja mulla se on vasta sunnuntai.
Onko siis niin, että Pregcheck on herkempi kuin Apteekin raskaustesti?
Tein nyt sitten aamupissasta kuitenkin sen toisen testin kun ei muitakaan ollut ja ajattelin, että aamupissahan se vahvinta kuitenkin on niin jospa jotain näyttäisi..Ja näytti! Samanlainen haamuviiva kuin Pregcheckistä eilen! Mieskin sen näki, eli en harhoja nähnyt, vaikka sitä epäilinkin. :D Tänään on tarkoitus hakea herkempiä, että saa varmuutta.

Suositteletteko jotain tiettyä herkkää testiä? Kertokaa myös mistä kaupasta niitä saa. Haluaisin äidilleni huomenna kertoa asian äitienpäiväyllätykseksi niin vielä on varmistettava. Toki hän onkin ainut kenelle kerron vielä pitkiin aikoihin.
 
miss_piggy
Sade_:En oikein osaa kommentoida noiden testien luotettavuuteen, mutta kyllä mulla on ihan hyvin toimineet esim. Prismasta ostetut testit tai sitten olen tilannut mammaksi.fi tai raskauskeiju.fi.
Tai jos ihan varma haluaa olla niin sitten clearbluen digitesti.

Voi vitsi kun väsyttää |O Meidän poika heräsi tänään joskus 05 jälkeen eikä suostunut enää nukkumaan, ekoille "päikkäreille" sain vasta joskus 10:20 nukahtamaan, joten ei tässä nyt ihan ekana oo peitonheiluttelut mielessä kun olo on enemmän tai vähemmän nuutunut :D
 
miss_piggy meillä muksut herää joka päivä kuudelta, välillä viiden jälkeen. Mä vaan olen niin mukavuuden haluinen, että vedän unta palloon kasiin tai ysiin, riippuu onko työpäivä vai vapaa. Mun lapset on jo 5- ja kohta 7-vuotiaat joten hyvin saavat ajan kulumaan aamusta eivätkä enää tee mitään tuhoja. Se on ehkä isoin asia mikä mua hirvittää vauvan tulossa (mikäli sellainen saadaan tuloille) että joudun taas heräämään aikaisin ja myös öisin. Mutta onneksi se aika on melko lyhyt, ja kasvaa sekin joskus isoksi :)
 
miss_piggy
Merenaalto, meidänkin jätkä herää joka aamu noin klo 05-06 välillä, yhdessä välissä oli kausi että nukkui klo 07:30 asti mikä oli aika luksusta. Ja tällä tapauksella on ikää siis vasta 1v ja 3kk :D
Ei oo kyllä nukkunut aamuisin pitkään muuta kuin ihan vauvana, en tiedä mistä on perinyt tollasen aikaisen rytmin ku minä ja mies ei olla kumpikaan aamuihmisiä mutta kummasti sitä vaan tottuu tuon aikaiseen heräämiseenkin.

Mies osti äitienpäivälahjaksi kukkia ja kuohuviiniä. Koittaa vissiin vähän lämmitellä illalla että pääsis peittoja heilutteleen :D No, ei tartte meikäläisen ottaa ku pari lasia niin varmaan nukkumatti tulee aika sähäkästi paikalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Merenaalto
IMN
Sade Minäkin suosittelen että tekisit digin aamupissasta, jos tahdot täysin varma olla :) ja heittäydythän vielä oikein vauvahöperöksi ja kirjoitat äitienpäiväkorttiin jonkun vauva tulossa -runon? :D voi kun itsekin saisi antaa sellaisen :heart:

Mua myös hirvittää tuo vauva-ajan univaje.. että jaksaako taas. Meillä lapset 2,5- ja 5-vuotiaita ja hyvin pärjäävät aamulla tunnin-pari keskenään jos heräävät ennen mua. Tosin kuopuksen huoneen oveen ollaan laitettu turvaportti ettei lähde yksinään liikkeelle, vaan isoveli päästää pois kun herää. Meillä on molemmat lapset olleet vauvana huonoja nukkumaan ja heräilyjä on jatkunut vielä lähes kahden vuoden ikään asti. Siihen kai pitäis taas alkaa henkisesti valmistautua, jos tässä nyt joskus raskautuisi..
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mitäs nyt??oikealle puolelle munasarjojen kohdalle sattuu pistävää kipua,hyvä että seistä pystyy.ja alamahalla paineen tunnetta.tänään olis kp 26/34-36. ja välillä kurkkua kuivaa niin paljo ettei meniaa saada nielastua.ovulaatiosta en ole varma,koska en ole tikuttanut,mutta limoja on tullut jo 4 päivän ajan.
Sori omanapailu,:ashamed: tää on vaan niin malttamaton ja innoissaan jos saa kohta testailla :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Okei, nyt vihdoin ymmärrän ton kemiallisen raskauden.

Huupelson: no oviskipujahan noi vois olla, mutta sit taas oviskivut oli kaks päivää ennen uusia oloja, eli siis maanantaina/tiistaina oviskipuja, keskiviikkona olo suht koht normaali, torstaina sitten taas kipuilua/huono olo. Ja nyt on eilisesti lähtien ollut toi vasen puoli alavatsasta todella kosketusarka ja esim, hieroessa tuntuu jotain hassua ja tänään oikealla puolella vihlonut..

Mä muuten kans mietin miten jaksaa tota aamuheräilyä kun tykkään nukkua/löhötä aamuisi nii myöhään :D
 
Menkat on edelleen pois ja raskaus ois jo rv 5+0. Tuhrua tulee ja tänä aamuna digi näytti raskaana 1-2, eli eilen tein sen liian hätäseen, ois luultavasti näyttänyt eilen samaa pidemmällä pidätyksellä. Mutta viikkoja on liian vähän ja vuoto lisääntynyt. Kipuja ei vieläkään. Tosi kiva odottaa, että koska tulis pois vai joko on tullut. En enää mitenkään usko että tää päättyis hyvin. No, ei se auta kuin odotella.. Raskausoireita kyllä riittää! Pahoinvointia, väsymystä, palelua, hikoilua, repäisykipuja jne.

Eipä tämä pähkääminen mitään auta. Sori valitusvirsi ????

Onnea plussista! :)
 
Leonella, juurikin niin. Tuntuu et ihan sama mikä testi niin viivaa pukkaa. Harmittaa vaan niin hemmetisti kun yritystä alkaa olla 2 vuotta, sitten saat tikkuihin "jotain" niin se tunne...! Kun edes hetken saa ajatella et "näinksmä,olikse siinä, onko siinä..?".
Toivoisin vaan et saatas viivat mitä ei tarvii tihrustaa.
Siitä ei pelkoa tässäkään kierrossa, menkkakivut pahenee ja selän jomotukset. Teen silti sunnuntain ratoksi sen CB:n plus-testin. Katotaan millaset viivanpaikat siihen saadaan :p
 
Hain sitten eilen vielä paketin Pregcheck-liuskoja kun en kuitenkaan vielä raskinut sitä digitaalista hakea Apteekista! Miten se voi olla 20e?! Saakohan jostain netistä edullisemmin? Tänä aamuna tein ja vahvistunut viiva on, vaikka edelleen onkin hyvin hentoinen. Tänään pitäisi siis kuukautisten alkaa eli pienillä viikoilla mennään. Löysin meidän digikameran laatikon pohjalta ja koitan Aijaan kautta lisätä kuvan. Katsotaan onnistuuko..



Tänään tosiaan kerron uutisen mun äidille. Vien hänelle äitienpäiväruusun ja korttiin kirjoitin: "Meillä on toinenkin äitienpäivälahja, mutta sen toimitusaika on tammikuussa..<3" Katsotaan tajuaako heti vai meneekö hetki pähkäillessä merkitystä! :D
 
IMN
Sade Enpä kyllä oo missään nähny noin kalliita digejä :eek: ootko varma ettei siinä paketissa ollu kaks?meidän lähiapteekissa digi on jotain 15 euron pintaan ja jossakin näin rfsun digejä niin oisko ollu muutaman euron halvempia..
Ihana kortti, onnea vielä sulle :heart: ja tottakai tulevalle mummille :D
 
IMN Kiitos! :) Niin ainakin olin katsovinaan, että 20e oli se Clearblue digi. Muistelinkin, että se ois esikoisen aikaan ollut jotain 15e niin järkytyin hinnannoususta. Ehkä meillä on vaan kauheen kallis tuo lähin Apteekki. Täytyy käydä Yliopiston apteekissa vaikka katsoon, jos siellä ois edullisempi. Ois se kyllä kiva alkuviikosta tehdä.
 
Sade kyllähän se plussalta tosiaan näyttää! Ihana äitienpäivälahja tulevalle mummulle :heart:

Mä en oo vieläkään saanut aikaiseksi hakea r-testiä. Menkat huutaa poissaolollaan edelleen. Tänä aamuna tein hetken mielijohteesta cb:n digitaalisen ovistestin ja hymynaamaa vilkuttaa. Eikös ne positiiviset ovulaatiotestit näihin aikoihin voi kertoa alkaneesta raskaudesta? Toivottavasti. Täytyy tänään hakee testiä apteekista kun ollaan Helsinkiin just ajelemassa. Siellä kun on apteekki auki tänäänkin :)

Muoks. Tänään jo dpo 19.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä