Vauva vuodelle 2016 <3

Jo on rasittavaa, kp 9 menossa ja edelleen veristä vuotoa eikä loppua näy.... Ikinä kestänyt näin pitkään, mitä tää nyt on? Voikohan johtua jotenkin tuosta Letrozolista, muutaman kierron nyt sitä syönyt, mutta ei ole kyllä silti menkat näin kauaa kestänyt.. :O Kokemuksia?
Mä söin aiemmin Letrozolia muttei kyllä vaikuttanut kuukautisten pituuteen mitenkään.. :O
 
Ja niin vaihdoin jälleen uuden ehkäisylaastarin äsken. Siitä tulikin mieleen....

...Mies oli tänään ihana ( ainahan se on mutta ;) , jotain haasteltiin, että lähetäänkö ensi syksynä johonkin reissuun. Niin se sitten kahmas minut syliin samotein ja mainitsi sormuksista ja seksistä ilman laastaria tulevalla reissulla... ;) Olin ihan myyty! Sanoo hän kyllä aika usein, että haluaa miun kanssa perheen. Ollaan oltu yhdessä vaan niin vähän aikaa, eikä edes asuta yhdessä vielä, niin järkevintä odottaa vauvan tekopuuhia. Vaikka edes sen muutaman kuukauden :D Muutto lähenee, onneksi.

Vaikka ollaan oltu tosissaan niin vähän aikaa yhdessä, muuttopuuhat alotettiin jo varhain, perheestä puhutaan ja monista muustakin asioista ollaan jo puhuttu, niin en aijo jarrutella yhtään. Oon eläny koko ikäni muita varten ja niitä miellyttäen. En aijo tehdä niin enää. Myö eletään vaan kerran ja mie en jaksa välittää enää muitten purnaamisista.

Onko kellään vastaavaa tilannetta? Että olisitte olleet vasta vähän aikaa yhdessä ja haaveilette lapsesta?

NIIN ja tän mie haluan tietää, että mikä on ihanin asia mitä miehenne on sanonut perheenlisäykseen liittyen? :)

Mutta mie nyt vaan nautin, kuuntelen miehen ihania&hauskojakin kommentteja tulevasta ja ootan aikaa jollonka laastari ei enää kankkuani korista :)
 
Must tuli tänään täti! Ihana tyttö synty <3 ja vauvakuume senku kasvaa, kp1 pitäs olla tiistaina.

Ja Autumnn me ollaan oltu miehekkeen kans yhdes reilu 8 kuukautta ja ollaan siis helmikuust asti haaveiltu vauvasta, ennen sitäki oli jo puhetta. Ja ihaninta mitä mies on sanonu on varmaan se kun vihdoi ja viimei suostu et tehdään se vauva :)
 
Tein tänään aamupissastq Cb:n herkän testin ja negaa näytti. Minulla pitäisi alkaa tänään tai huomenna vuoto. Turvotusoireet ja kipuoireet tuli jo lauantaina ja nyt ihmetyttää, kun normaalisti ne oireet tulee vaan päivää ennen.. Kuinka herkkiä ja luotettavia nuo Cb herkät on?
 
Ja niin alkoi yk5... Positiivista tässä on se, että viime kierto oli ensimmäinen normaali kierukan poiston jälkeen. Vaikka mulla oli kuparikierukka, niin tuntui että tuo alakerta oli ihan sekaisin jonkun aikaa. Tammikuussa siis poistatutin sen. Tosin kesken kierron, että periaatteessa tämä kierto voisi olla yk4.

Joku puhui greippimehusta ja vihlovista hampaista. Juo mehu pillillä, niin että saat sen suoraan kurkkuun. Ja perään ksylitoli- tai fluoripastilli tai vaikka pala juustoa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!! Minä käväisen tänään töissä ja lomailen loppuviikon.
 
IMN
tiitu86 Kyllähän cb:t varmaan sieltä luotettavimmasta päästä on :) En ainakaan ikinä oo kuullu niistä mitään negatiivista.. Herkkyys taitaa kaikissa niissä olla 25mlU, eli ei sieltä herkimmästä päästä, mutta niihin kymppeihin en kyllä itse enää aio tämän kierron jälkeen sortuakkaan.. Näyttävät monesti ihan turhiakin viivoja ja viivanpaikkoja. Oottele pari-kolme päivää niin cb:kin näyttää jotakin jos on näyttääkseen :) Hcg-hormonin nousu on niin yksilöllistä ettei ikinä voi oikein sanoa että mikä testi näyttää milloinkin..

Tästä päästäänkin mun tän aamuseen 10mlU testiin :stick: 005 Tommosta hailakkaa "jotakin" se puskee. 25mlU testi taas näyttää niin komiaa viivanpaikkaa ku vaan voi.. 006
 
Nonni.. R-testi tehty ja puhdas nega :( Ehkä vähän liian aikaista, mutta silti halusin testata.. Jotenkin mieli on nyt rauhallisempi kuitenkin, kun ei tartte miettiä, että jokohan sitä vois testata, jokohan se tulos näkyis siinä.. Nyt odottelen menkkoja alkavaksi, johon on joko 3pvää tai 10 - riippuen laskeeko oviksesta vai kierron yleisestä pituudesta 35pvää..

Täytyykin muista tuo juustoniksi. Oonhan mä tuon tiennyt, mutta pääsee unohtumaan.. Voi toki olla, ettei se pelkiltään riitä, kun tosiaan tuo hampaan kiille on "rikki" yhdessä etuhampaassa.. Siihen sitten sitä fluoria. Nyt taas ollut ihan ok vaihteeksi.

Mun mies ei kyllä mitään kauheen ihqua ja romanttista ole sanonut lapsenhankitaan liittyen.. Se kun ei ole muutenkaan mikään romantikko :p Ehkä se, että se ylipäätään on myöntynyt ajatukselle, on mun mielestä ihanaa :) Kyseessä pohjalaanen järri, joten tuo myöntyminen on jo toooosi iso juttu! Yhteistä aikaa noin 3,5v takana.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :flower:
 
IMN
Aloimme miehen kanssa seurustella kun olimme 15- ja 19-vuotiaita, eli yhteisiä vuosia on kertynyt ensi juhannuksena seitsemän. En muista että olisi ikinä sanonut mitään ihmeellisen ihanaa lapsiin tai niiden saamiseen liittyen, mutta erityisen paljon merkkaavat jotkut ihan pienet, arkisetkin asiat :) Vaikkapa kun mies tulee töistä ja kaappaa heti ovelta tytön syliinsä, tai kun opettaa poikaa sitomaan itse luistimensa. Tuollaisia ihan pieniä asioita joita on kiva katsella hölmö virne naamalla.. :heart:
Meillä kun noita vuosia on jo takana, ja omalla tavallamme ollaan "kasvettu yhdessä" tähän aikuisuuteen, niin tuntuu ihan siltä kuin muistelisi aivan eri ihmisiä, kun miettii mitä on tapahtunut vaikkapa kolme tai viisi vuotta sitten.
 
Äh, nyt tais mennä ovis ohi :( oon ollu kipeenä niin ei oo juuri tehny mieli peittoa heilutella :D on tässä vielä mahollista että ovis ois vasta tulossa mutta laskeskelin että ois pe/la ollu ja vähän oli semmosia tuntemuksiakin.

No eipä tuosta, eka yrityskierto menossa niin en odotellukaan mitään vielä..vaikka viime raskaudessa tärppäs kyllä heti ekasta. Vaikka se kai vaikuttaakin siihen, etten usko sen tapahtuvan toista kertaa :D no joo, arpominen sikseen :D

Tsemppiä muille ja pahoittelut uusista kierroista!
 
Meitsi hyppää tännekkin :) Näyttää siltä et JOS on tärpännyt niin menee la juurikin ensi vuoden puolelle ekalle viikolle. Jonkin sortin esi esi haamu tai mikä lie oli viikonloppuna.
Oottelen lisää testejä postista saapuvan niin kahellaan et vahvistuuko.
Kotona kirmaa ens kuussa 14v täyttävä sälli, isäntä 36v ja 2 töppöhönöä joista toinen kurkistaa avatarissa ( Topi )

Elikkäs Wolt / 33v / ya 2/2015
 
tiitu86 Muuta en osaa sanoa noihin raskaustesteihin kuin että älä ainakaan osta Predictor Earlya! Näytti mulle ihan selvääkin selvempää haaleaa plussaa viime kierrossa, enkä todellakaan ollut raskaana. Googletin silloin ja muutkin oli saanut ihan vääriä plussia. Siinä sitten tippuu korkeelta ja kovaa kun ei oikeasti ole mitään raskauteen liittyvää tapahtunut. Mäkään kun en todennäköisesti edes ovuloinut siinä kierrossa. Itse suosin niitä normaaleita apteekin raskaustestejä. Näyttää jo tosi aikaisin mahdollisen plussan vaikka ei kai herkimmästä päästä olekaan.

Sitten "vähän" omaanapaa... Mä olen niin pettynyt tällä hetkellä clomifeniin ja ovulaatiotesteihin. Olen nyt tikuttanut niillä preckcheck ovistikuilla viikon ajan ja saanut koko ajan lähes plussaa. Ainoastaan lauantaina aamulla oli vähän tummempi ja ehdin jo innostua, että nyt se ovis on tuloillaan. Sitten taas illalla ja sunnuntaina oli sama vähän haaleampi. Olen myös noilla clearbluen kahta hormonia mittaavilla tikuttanut nyt lauantaista asti. Kolmena aamuna vilkuttanut hymynaamaa, eli muka kohta pitäisi oviksen olla. Mutta että jo kolme päivää... pöh, sanon minä. Tiedän, että mulla kun tuota PCO:n tapaista on, että silloin voi tuo LH olla koko kierron korkealla, mutta ei tule sitä piikkiä eikä munasolu irtoa. Mutta mulla on nuo clomit nyt käytössä ja luulisi, että ne korjaisi tilanteen. Kuitenkin olen kaksi kertaa raskautunut aikaisemmin clomeilla vuosia sitten.

Onko jollain omakohtaista kokemusta PCO:sta, clomeista ja ovulaatiotesteistä? Mua masentaa... Muutenkin ärsyttää kun elämä pyörii taas vaan päivä laskiessa ja aamuja odotellessa, että pääsee tikutteleen :stick::'(
 
Viimeksi muokattu:
Heippa tännekin! :) Tosiaan haveissa olisi vauva vuodelle 2016, mieluiten kevääksi/kesäksi ;) Yhteisiä vuosia meille miehen kanssa on kerääntynyt jo lähemmäs 10 ja ollaanki tultu siihen lopputulokseen että uus perheenjäsen olis tervetullut tähän talouteen:heart:

Meillä mies on ollut se joka vähän enempi on kuumeillut, joten onneksi mun ei tartte olla yksin innostumiseni kanssa:) Yrittämistä ei olla ehditty vielä aloittaa, mutta nyt kun päätös on tehty niin eiköhän se tästä ala:D
 
Täällä kp 7/27. Menkat kesti vaan 4pv ja oli vaihteeks ihan superniukat. Nyt vaan ovista ootellaan :)

Autumn kyseli suhteen kestosta ja vauvan teosta.. me ollaan oltu nyt yhdessä 1v 3kk. Mies ehdotti alunperin tätä vauvatouhua kun varmaan alle kk oltiin sillon oltu yhdessä :D Ensin olin vastaan ja että ei kyllä enää ku poika on jo niin iso! Kierukan poistatin kun suhdetta oli takana alle 5kk. Yhteen muutettiin n. 2kk tutustumisen jälkeen. Maailman hienoin mies, kyllä sitä vaan tunnistaa sen Oikean <3
 
miss_piggy
Mulle voi päivittää että kp 8/? ja yk 1.

Lopetin tänään pillerit. Oli osittain yhteinen päätös mutta periaatteessa lopullisesti minun :D Kysyin aamulla mieheltä että jatkanko pillereitä vai lopetanko, kun taukoviikko loppui niin vastaus oli että "en osaa sanoa". Minä sitten päätin että en jatka.

Ei tässä kuitenkaan mitään ovistestejä nyt heti rynnätä ostamaan, enkä ala käyttämään teroluteja tai clomeja, vaan antaa kropan nyt koittaa hakea luonnollista kiertoa. Luontaistuotekaupasta saatan jotain gelee royalia tai vehnäalkioöljyä käydä nappaamassa.
Tuskin tässä edes raskaaksi kovin helposti tulee kun on tosiaan sitä pco:ta taustalla ja nykyään ei tahdo jaksaa koskaan edes peittoja heilutella kun tuo taapero imee kaikki mehut :D

Me on oltu elokuussa yhdessä 7 vuotta. Yhdessä siis vuodesta 2008, yritys alkoi 2012, keskenmeno 2013 ja poika syntyi 2014.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy
tiitu86 Muuta en osaa sanoa noihin raskaustesteihin kuin että älä ainakaan osta Predictor Earlya! Näytti mulle ihan selvääkin selvempää haaleaa plussaa viime kierrossa, enkä todellakaan ollut raskaana. Googletin silloin ja muutkin oli saanut ihan vääriä plussia. Siinä sitten tippuu korkeelta ja kovaa kun ei oikeasti ole mitään raskauteen liittyvää tapahtunut. Mäkään kun en todennäköisesti edes ovuloinut siinä kierrossa. Itse suosin niitä normaaleita apteekin raskaustestejä. Näyttää jo tosi aikaisin mahdollisen plussan vaikka ei kai herkimmästä päästä olekaan.

Sitten "vähän" omaanapaa... Mä olen niin pettynyt tällä hetkellä clomifeniin ja ovulaatiotesteihin. Olen nyt tikuttanut niillä preckcheck ovistikuilla viikon ajan ja saanut koko ajan lähes plussaa. Ainoastaan lauantaina aamulla oli vähän tummempi ja ehdin jo innostua, että nyt se ovis on tuloillaan. Sitten taas illalla ja sunnuntaina oli sama vähän haaleampi. Olen myös noilla clearbluen kahta hormonia mittaavilla tikuttanut nyt lauantaista asti. Kolmena aamuna vilkuttanut hymynaamaa, eli muka kohta pitäisi oviksen olla. Mutta että jo kolme päivää... pöh, sanon minä. Tiedän, että mulla kun tuota PCO:n tapaista on, että silloin voi tuo LH olla koko kierron korkealla, mutta ei tule sitä piikkiä eikä munasolu irtoa. Mutta mulla on nuo clomit nyt käytössä ja luulisi, että ne korjaisi tilanteen. Kuitenkin olen kaksi kertaa raskautunut aikaisemmin clomeilla vuosia sitten.

Onko jollain omakohtaista kokemusta PCO:sta, clomeista ja ovulaatiotesteistä? Mua masentaa... Muutenkin ärsyttää kun elämä pyörii taas vaan päivä laskiessa ja aamuja odotellessa, että pääsee tikutteleen :stick::'(
Mulla clomien aikana oli joku super-ovis, tikutin oviksen CB:n hymynaamatesteillä monena päivänä ja sen kyllä tunsikin, käveleminen tuntui tärinänä munasarjoissa ja kauhea jomotus oli koko aika. No siitä sitten poika saikin alkunsa. Heti ekasta clomi-kierrosta siis tärppäsi ja minä söin niitä silloin kp 3-7.
Mun mielestä mulla tuo pco ei näyttänyt mitään vääriä tuloksia, en ainakaan huomannut, terolutien aikaan kun en saanut ovista tikutettua ollenkaan, mutta sitten heti kun oli terot+clomit, niin alkoi tapahtumaan.
 
No nyt ollaan jännän äärellä! Yleensä kun mieheni tulee kierron loppuvaiheilla sisääni niin se yleensä laukaisee vuodon. Nyt heiluteltiin peittoa eikä vieläkään näy eikä kuulu mitään ei edes pientä sävyä. Testaan huomenna. Oireita mulla on niin raskauteen kuin kuukautisiin vaikka millä mitalla.

Ja jos mun tekstissä on kirjoitusvirheitä nikn johtuu siitä kun kirjoitan nämä tekstit aina puhelimellani.
 
Viimeksi muokattu:
ÄH! Testasin taas Cb:n herkällä. Ihan puhdas nega. Eli kyllä se vuoto tänään sitten vaan alkaa. Mutta en pidä tästä mitä mun keho teki tässä kierrossa, aloitti kuukautisoireet jo 3 päivää ennen! Murr! No olis se ollu ihme jos ekasta kerrasta olis tärpännyt. Ei muuta kuin sidekaupoille!
 
Ei olla siis ainoita "hätäsiä" ;)

Ja kyllä. Sen oikean tunnistaa. Tää kolahti ja kovaa. <3

Löysin muuten kivat yhdistelmätkin... ja alesta! Mutta turha ostaa mitään niin kallista vielä kun beibiä ei oo näkyvissäkään :D tää kuume on aivan jäätävä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
En kyllä ikinä osannu oottaa että tässä kestäis näin kauan! "Toinen lapsi tärppää helpommin!" No joo näin teki ja meni heti kesken. "Keskenmenon jälkeen tärppää helposti!" No eipä oo näkyny.. :/
Tavallaan pelottaa mennä lääkäriin kesäkuussa.. jos onki jotai pahasti vialla.

Eilen onneks alkoi loma ja tänään laivalle miehen kans kahdestaan, ah <3
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Täällä ei menkkoja näy saatika tunnu vieläkään, rtestit tuli postista tänään joten pääsee testaamaankin tossa vähän myöhemmin :)

Vivi Hellion tsemppiä sulle ihan älyttömästi!

Autumnn niin munkin mielestä Sen Oikean tunnistaa, ja kyllä mä uskon ainakin sen löytäneeni tosta avokista :)
 
Oih, eilen sainkin sen hymynaaman illasta ovistestiin. Mulla siis niitä kahta hormonia mittaavia missä vilkkuva hymynaama kertoo korkeista hedelmällisyyden päivistä ja pysyvä hymynaama sitten maksimaalisesta hedelmällisyydestä. Jos nuo nyt pitää paikkaansa ja toimii oikein, niin liputan noiden nimeen kyllä. Ei ole epäselvyyttä tuloksen tulkitsemisessa. Katsotaan mikä tilanne parin viikon kuluttua, josko vaikka tärppäis. Meillä on kyllä koko kierto heiluteltu peittoja oikein urakalla, että toisaalta mitään merkitystä ole ovistestien tuloksilla kun kuitenkin on varmisteltu, että siimahäntiä on tarjolla jatkuvasti ;)

Mies on meillä se joka tätä vauva-asiaa lähti ensin ajamaan. Aloitti haaveilut jo viime vuoden puolella ja mä suostuin mukaan tähän vasta tuossa helmikuun alussa.

tiitu86 voihan olla, että testi ei vain näytä vielä positiivista. Jos siis sulla on raskausoireita niin voi hyvinkin olla tärpännyt. Mun sisko plussasi vasta rv5 tuossa alkuvuodesta, vaikka ovis oli tapahtunut ihan normaaliaikaan kp14-15. Kokeile huomenna aamulla apteekin omalla jos vuoto ei ala? Se tosiaan mulle näyttänyt tosi aikaisen plussan kaksi kertaa.

miss_piggy Mulla ovisoireet alkoi jo reilu viikko sitten. Silloin oli ihan hullun kipeät ja olinkin ihan varma, että se ovis oli jo. Mutta pikkuhiljaa muuttui menkkamaiseksi jomotukseksi ja edelleen jatkuu, välillä pistää molemmille puolille. Toivottavasti ei kuitenkaan irtoile molemmin puolin munasoluja :x suostuin tähän yhteen vauvaan vielä ja jos sieltä kaksoset pärähtäis niin tarttis hetken kyllä koota itseään ja miettiä mitä tuli tehtyä :LOL: Tärinäkipua mullakin lisäksi. Ei ole helppoa ;)

Autumnn kyllä sen oikean tunnistaa. Täällä kans sama juttu, että kun se kolahti niin ei siinä kumpikaan miettinyt enää että mihin ryhtyy saatikka jarrutellut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä