Vauva vuodelle 2016 <3

Mulle tuli nyt jo toisen kerran ihan puskista sellainen aivastuskohtaus ja sen jälkeen nenää kutissaa ihan koko ajan ja kirkasta räkää valuu. Eilen illalla sama juttu. Ihan selvä raskausoire vai mitä?!?!? Ihana mielikuvitus.:-S
 
Ihanaa, kun tulitte kaikki uudet! :wave:

Pahoittelut keskenmenon kokeneille :'( Itsekin pelkää aina raskaus raskaudelta enemmän sekä raskauden kulun että lapsen terveyden puolesta.. Onneksi oma sairaus ei ole perinnöllinen, mutta silti..

Oma napa: tuhruttelu alkoi ja näin sitä kohta siirrytään uuteen kiertoon, kun tietäis, mistä päivästä laskut aloittaa. Taaskaan ei mitään menkkaoloja eikä kipuja :confused:
 
Tervetuloa uudet kuumeiset :)

Tuosta ADHD:sta piti vielä sanomani, että tuttavani lapsi on aikamoinen tapaus. Vilkas kun mikä! Meni aika pitkään, että saatiin homma hallintaan.. Sitten kun oli tarpeeksi terapiaa ym. takana ja vanhemmat luopuivat periaatteestaan "ei lääkkeitä" niin poika tasottui! Toki on edelleen oma temperamenttinen itsensä ja räiskähtelee tuon tuosta, mutta pääasia, että koulu lähti sujumaan kuin tanssi :) Se on kuitenkin tärkee juttu. Ja tämän pojan kohdalla kyse oli siitä, että on niin tajuttoman älykäs, ettei jaksa keskittyä kun "muut tankkaa plus-laskuja" tai "tavailee aapista" kun hänen pitäisi olla jo monta askelta edellä. Eli lähinnä se, ettei jaksanut keskittyä liian helppoihin tehtäviin aiheutti sitä, että sitten häiritsee muita... Nyt kun lääkkeet auttaa keskittymään, niin kouluarvosanat on aika kadehdittavat - pelkkiä kymppejä ja ysejä. Ja todella tunneälykäs poika ikäisekseen :heart:

).(
Meikäläisen tila on ennallaan. Ruokahalu tosin on aika järkyttävä :D Tiedä sitten mistä johtuu.. Nännit aristaa, mutta muuten kaikki ihan normaalia.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Ai, en olekkaan yksin pelkojeni kanssa:) Tulee meinaa murehdittua aika paljon kaikesta eikä tääkään ole poikkeus, nimenomaan tuo että jos lapsi kasvaakin jollain tavalla kieroon tai on vakavasti sairas pelottaa:(

Vähän on hankalaa tämä keskustelu omalta osaltani, kun tosiaan yrittäminenkään ei ole edes alkanut (mulla just tauko pillereistä) ja oon ihan pihalla kaikista termeistä enkä vauvoistakaan oikein mitään tiedä :D
 
Loppuihan se vuoto vihdoin, ei kestänytkään kun sen 11päivää, huoh. Syytän kyllä noita Letrozoleja tuosta pitkästä vuodosta, jospa ne jossain vaiheessa tuottas toivotun tuloksen eikä vaan ärsyttäviä haittavaikutuksia :D mjoo, minä olen kanssa sellainen pelkääjä tyyppi, läpi molempien raskauksien pelkäsin keskenmenoa ja että ultrassa paljastuisi jotain.. myös Kätkytkuolemaa pelkäsin aivan kamalasti vauva aikana, ei hääviä aikaa ollut kun yöt piti tuijottaa nukkuvaa vauvaa ja katsoa että varmasti hengittää. Niin se aika kultaa muistot ;) Meillä toisella lapsella ADHD ja toisella muuta "häikkää" lähinnä puheenkehityksessä. En ole kyllä raskaana kokenut lasten "erityisyyttä" (inhoan tuota sanaa ), enemmän rikkautena koen ja ihania, omalaatuisia lapsia, ei massan mukana menijöitä :)
 
Neiti pelargonia: toi kuullosti tutulta. Meinaan et ite en kans jaksanu
keskittyä liian helppoon matikkaan ja arvosana oli jotain 6..
Mut sit amiskassa se pomppas 3:een eli 10:n aivot sai niinku
haastetta ja energiaa.


Testien suhteen not clear..tätiä ei kuulu ...huomenna digiä hakee apteekista. Tissit on arat, yrjöttää, masunippailuja.
 
Ärgh. Onko ees nyt ahdistavaa ku yleensä kellontarkat menkkani ovat nyt sitten päivän myöhässä, 31/30 ja kauheaa odotella. Viime kierrossa oli tosiaan kanssa vajaan päivän myöhässä (alkoi kp 31 aamulla heti herätessä vuoto) ja pelkään nyt että menkat taas vaan kiusaa ja siirtyvät koko ajan eteenpäin ihan ärsyttääkseen mua. Päätin, etten testaa ennen kuin vasta huomenna, mikäli ei mitään kuulu. Oireen oiretta ei tosiaan ole, edes tissit ei kipeät vaikka yleensä ennen menkkoja ne on vähän arat. Pientä pinkeyttä löytyy kyllä, mutta ne nyt välillä on muutenkin ihan miten sattuu tuommoiset. Ja tän kierron vielä piti olla semmonen stressitön. :D Vähän kyllä oon onnistunut siinä, mutta jotenkin arvasin että sen kuukauden tullessa täyteen nousee kyllä jännityskin. Olisi vaan niin kerrassaan mahdottoman ihanaa että tuolla nyt olisi joku! <3 Ei millään viitsisi siirtyä kuudennelle yrittämiskerralle. :(
 
Täälä taas piinaa kaikki. Mulla on yleensä oljt pitkät kk kierrot mut nyt onnnäköjään todella lyhyitä. Taai muuten vaan oon sekaisin. Viimekierto oli 20pvä. Nyt tänään tulinpienesti verta viirunverran (kiinnittymisvuotoa toivon :whistle: ). Eilen ja tänään on ollu raskaustuntemuksia rinnat semmosen viileen tuntuset ja välillä vihloo. Ja ikuinen väsymys. Nyt on siis kiertopvä 11. Olin tänää menos ostaa raskaustestiä siinätoivossa että nuo edelliset olis ollut valemenkat.

Typ jotka tiiätye näistä asioista jotain niin kertoka mielipide miss menen? Voiko kesken kk kierron tulla pintä verrta? Yms.

Kivat että tänne on tullut lissää porukkaa. On hyvä että.edes me kasvatamme tämän maapalllon asukasmäärää. (vitsi) toivotan kaikille onnea yritykseen.

Mulle voi laittaa tuohon listaan että on toinen yritys kk
 
miss_piggy
poucodeamor, onhan kaikenlaiset tiputteluvuodot ihan mahdollisia, ja jos luteaalivaihe jää liian lyhyeksi niin alkio ei ehdi kiinnittymään.. Eli oviksesta pitäisi olla ainakin se 12 päivää eteenpäin vuodotonta päivää jotta alkio ehtisi kiinnittyä. Jos nyt osasin asian ilmaista oikein :)
Mutta jos sun kierto on noin lyhyt kuin 20 päivää niin taitaa hormoni-toiminnassa olla jotakin häikkää. Silloinhan oviksenkin pitäis olla tyyliin kp 6, joten aika oudolta kuulostaa. Kun vissiin yleissääntö on, että kierron pituus miinus 14 päivää niin niillä paikkeilla pitäisi olla ovis. Jos siis on säännöllinen kierto.
 
TERVETULOA KAIKKI VAUVASTA HAAVEILEVAT!




Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle (jos mahdollista) PUNAISENA, kiitos!


Torstai 23.4.2015



YK: Yrityskierto
<3: kuinka mones vauva haaveilussa
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäYAYK<3TJOTTaustalla
MooiMama265/14131.
pipiipa21121.
Kinder_Kitty2201/1521.
pumpulipallero291.
tiitu86284/1511.x
Eea283/1526.
Sade_276/152.
jennimarjaana211/1531.
stua277/141.km 3/15
Cosey341/1552.yksi munasarja
Jepulis803/144.
Leonella317/1492.
makau3110/1462.
Equus2911/142.km 4/15
Unelmoida267-8/151.
Wellmu342.
miss_piggy334/1512.pco, km 2/13
OmaAurinkoinen324/1521.
Piitu85304/152.
Vivi Hellion356/14122.km 8/14
kka248/151.
Pupelaattori351/153.
Puuharakka232.
erica87283.
outius282.
Autumnn241.
Jembbba2212/141.
JustDoIt20113.km 12/11, pco 1/15
poucodeamor223/1522.
IMN224/153.
Linap231/1511.
Lotus243.
Nettte202/151.
Ninnatar3.
Mappe86298/141.
Ehkä sittenkin?291.
tähkä942.
sporttimimmi286/14111.
tsilinut3323.
Sniff3510/142.2 km 2013, ku 2014
esikoinenhaaveissa237/12341.km 4/15
NeitiPelargonia3210/141.
smurffiina843014.
Merenaalto302/1533.pco
ninami3272.
Unelma2016318/141.km 1/15
Amouret2912/1451.
hannibal274/1511.myooma
bosch285/152.
Wolt332/152.
tetris89
Lyllis273.
Breeze303.
hattisvattis274/1512.
Keväthaave4.
Simpu832/1522.



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
[TR]
 
Listaa taas päivitelty :) toivottavasti kaikki niinku pitää :) Sori ku on vähän kestäny. Uus työ on veroittanu koneella olemista :) Oon silti lukenu joka päivä aamuin illoin uudet kommentit! :)

Hienoa että ensimmäisiä testejä on päästy testailemaan! toivotavasti pian saatais ensimmäinen plussaaja plussalistaan!! :) Ja tervetuloa taas kaikille uusille! Ihana kun keskustelu paisuu! <3 :) Pahoittelut myös kaikille uuteen kiertoon joutuneille! :/

Unelma2016: Me ollaan ajoitettu yhdynnät noin joka toiselle päivälle hyvissä ajoin ennen ovista.. silti ei oo viel mitään tapahtunut :/ Mutta kuulemma tuota useammin ei tarvi jotta miehellä kerkeää kehittyä hyviä simppoja :)

Autumnn: Me ollaan miehen kanssa oltu super nopeita kaiken suhteen :D Oltiin seurusteltu puol vuotta ku muutettiin yhteen, siitä 5kk ku mentiin kihloihin, siitä 7kk niin mentiin naimisiin (nyt vuos ja 4kk sitten) mutta vauvaa ei olla tuolla tahdilla saatu vaikka oisko ollu toisilla treffeillä ku päätettiin mahdollisesti joskus syntyvän tyttölapsen nimi ;D Miehellä on myös kova vauvakuume ja eletään yhdessä tätä odottamisen aikaa. Me kyllä tiedettiin heti ekojen treffien jälkeen että tää on tässä ja enempää ei tarvi etsiä <3 Kyllä sen vain tietää kun oman puoliskonsa löytää <3 :) Toki meilläkin on tähän kolmeen vuoteen mahtunut myös aika rajuja myrskytuulia mutta silloin kuin päätettiin että mennään naimisiin niin päätettiin, että me ei periksi anneta ja se pitää vaikeuksista huolimatta. Mun mies on sellainen, että sen kohalla ei päde sanonta "suomalainen mies ei puhu eikä pussaa" koska meillä todellakin puhutaan miehen toimesta. KAIKESTA. Hyvästä ja huonosta. ja vaikka toiselle vois tulla paha mieli jostain niin silti on pystyttävä puhumaan. ja musta se on ihan äärettömän tärkeää suhteessa, että voidaan puhua. Spekuloidaan myös todella paljon siitä miten asiat saattaa mennä, sekä hyvästä että huonosta näkökulmasta ja yleensä kyllä päädytään siihen että menee niin tai näin niin meillä on toisemme ja me selviämme :) <3

Pystyttekö te muut puhumaan miehienne kanssa kaikesta?

jennimarjaana: Onnea uunituoreelle tädille! Nyt kovasti nuuhkimaan sitä vauvaa että sulla hormonit lähtis pörräämään ;p

Mitä ajattelette kun kuulette lähipiiristä joku kertoo olevansa raskaana ja teillä itellä ei oo viel tärpänny? Mää oon kyllä itse pyrkinyt pysymään positiivisena ja olemaan aidosti onnellinen muiden onnesta vaikka meillä itellä ei vuoteen ole tärpännyt, koska eihän toisten onni ole minulta itseltä pois :) Toki olen ihminen ja välillä kaupoilla nään vaan pelkästään vauvoja ja raskausmasuja ja mietin että miksi minulle ei ole sellaista suotu vaikka sitä niin kovasti toivon..

Lyllis: Totta kai mukaan mahtuu!! Tervetuloa!! :)

sporttimimmi: Ihmeessä mene gynelle jos huolestuttaa! :)

hattisvattis: Itse voin tunnustuu myös, että toivoisin lapseni syntyvän alkuvuodesta :) Mutta näin vuoden yrittäneeni eniten toivon että vauva vain sais alkunsa :)

outius: Mua hirvittää kamalasti, että jos saisin tietää raskauden aikana, että mun lapsella olis kehitysvamma.. Työskentelen tällä hetkellä vaikeasti kehitysvammaisten ihmisten parissa ja ikävä kyllä, olisin varmasti niin itsekäs, että keskeyttäisin raskauden, koska en kestäisi sitä, jos joskus tulisikin hetki etten jaksa/pysty lasta hoitaa kotona ja joutuisin hänet laittamaan muualle asumaan, toisten ihmisten "armoille". En missään nimessä sano, että minun ajatukseni olisi ainoa oikea, koska en tiedä mitään niin mukavaa ja antoisaa työtä kuin tämä mitä minä itse teen tuolla kehitysvammaisten parissa. Nää on näitä elämän vaikeita kysymyksiä, joita on välillä ihan hyvä miettiä, koska mun mielestä ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että saa automaattisesti terveen lapsen.

Omanapaa: Eilen käytiin miehen kanssa YTHS:n lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä vähän kartoittamassa tätä hommaa nyt kun vuoteen meillä ei siis ole tärpännyt. Lääkäri oli ensinnäkin ihan todella mukava ja lämmin ihminen. Alotettiin sillä että kartoittettiin suullisesti perustietoja eli kierrot ja tuntemukset ja kuukautiskivut jne ja sit vielä lääkäri kysy miehen tietoja vaikka mies ei yliopistolla opiskele. Miehellä oli mukana marraskuussa tehty simppatestien paperi ja lääkäri sano että suosittelee miehelle, että jos mennään eteenpäin tästä hoitoihin, että tehtäis viel laajempi simppatutkimus. Multa lääkäri otti klamydia näytteen, teki käsin sisätutkimuksen (tunnusteli siis munasarjat) ja sitten vielä ultras sisäkautta ja sano että kohtu on normaali ja oikealta puolen munasarjoista löytykin 14.5mm kokoinen follikkeli eli ovis on luultavasti huomenna niinku lääkärin kanssa laskeskeltiin kiertoa. vasen puoli oli levossa. Tutkimuksen päätteeksi lääkäri sano että rakenteellisesti kaikki paikat oli just sellaiset ku pitääkin olla eli ei tarvi pelätä että olis mitään pco:ta tai endometrioosia. YTHS tarjoaa perustutkimuksen eli mulle tehdään nyt kuukautiskierron kartoitus (yksityisellä tää kartoitus maksaa ilman kelakorvausta 350e.. huh huh) eli viikon päästä ovis plussasta pitää mennä labroihin joissa otetaan pieni verenkuva ja sit katotaan kahen muun hormonin pitoisuudet. Sit seuraavan kierron alussa tehdään myös jotku verikokeet. Jos ilmenee jotain sellaista mihin YTHS ei pysty antamaan apua (voivat YTHS:llä antaa vaan reseptilääkkeitä jos tarvis) niin antavat sieltä ulos kaikki paperit ja lääkäri antaa lähetteen sit yksityiselle niinku me halutaan :) Ei jakseta lähteä enää odotteleen julkiselle tän vuoden jälkeen..

Ihanaa, että vihdoin tuntuu että tää asia menee eteenpäin ja saa apua epävarmaan tilanteeseen. Nyt sit vain odottelen, että saan ovistestistä plussan että pääsen varaan ajan labraa varten :) Lääkäri soittaa testien tuloksista mulle ens kuun alussa ja sit katsotaan taas eteenpäin että miten edetään :)

p.s. Meille syntyi toissapäivänä kaksi kissanpentua keisarileikkauksella, koska yksi pentu oli kuollut synnytyskanavaan ja tukki tien muilta. Oon viimeiset kaks yötä syöttäny vauvoja käsin 2-3tunnin välein ku emon maidon eritys ei oo viel kamalan vahvaa.. Vitsailin miehelle että täähän on ihan hyvää harjoitusta tulevaa varten ;p
 
Me pystytään miehen kanssa puhumaan aika hyvin mistä vaan, vaikka välillä hän kyllä myöntää ettei aina viitsi sanoa kaikesta mistä tekis mieli sanoa, kun olen aika herkkä reagoimaan ja suutahtamaan.. Olen kyllä opetellut tunteiden hallintaa, koska se helpottaa yhteiseloa. Ja nykyisen miehen kanssa se on jotenkin turvallista :) paljon olen oppinut enkä hikeenny enää niin helposti. Ehkä ikäkin tasottaa tilannetta.

Mun lähipiirissä on myös vauvoja joista olen tosi iloinen :heart: Ainoa, mistä vähän tuli kitkerä olo, oli kun serkkuni tyttöystävä ilmoitti olevansa raskaana.. Heillä n. vuoden historia ja melkein 20v ikäero (tyttö jotain 22v) ja serkkuni erosi vähän ennen tätä suhdetta.. En tiedä mikä tuossa yhtälössä otti päähän - ehkä se, että toisille asiat vaikuttaa olevan niiiin yksinkertaisia! Meikäläinen vääntää ja kääntää vuositolkulla.. Noh, kun mietin tarkemmin, niin oikeasti en olisi koskaan aiemmin ollut kypsä tälle lapsijutulle.. Nyt olen balanssissa itseni kanssa, mitä pidän tärkeänä :)
 
Mulle voi päivittää. Ikä:29 YA 4/2015 YK 1
En saa puhelimella laitettua punaisella. Täällä mieskin alkanut ääneen miettiä vauvajuttuja! :) Oon kärsinyt koko viikon kamalasta päänsärystä ja joutunut Buranaa syömään. Luin jostain että voi vaikuttaa raskautumiseen?
 
Moikkelis pitkästä aikaa!
Aigle mulla ollu sama homma, tän vuoden puolella menkat ollu kolme kertaa päivän myöhässä ja sitte sitä on paniikissa testaillu negaa :/
Laskeskelin tuossa että huomenna pitäisi menkat alkaa ja tuntemuksetkin kielii siitä, luulin jo että alkaa tänään kun tuli jo haalean vaaleanpunaista. Testejäkin jo hurjat määrät kulutettu kun olen vähän malttamaton, mutta niistä tullut vain viivan paikkaa ja negaa.

Meillä edetty kanssa aikas vauhdilla. Puolen vuoden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen, n. puoli vuotta siitä ukko kosas ja muutama kuukaus siitä mentiinkin jo naimisiin. Viime syksynä päätettiin ryhtyä yrittämään yhteistä lasta, molemmilla entisistä suhteista 1 lapsi.

Yritetään myös kovasti puhua asioista ettei jää mikään kaivelemaan, välillä onnistuu hyvin , välillä vähän huonommin. Suurimmaksi osaksi mies on se joka haluaa puhua asiat halki.
 
Viimeksi muokattu:
Ai kamala unohdin ilmottaa et mulle saa laittaa tohon YK 4, menkat alko tosiaan toissapäivänä ja olin siitä niin kiukkunen, että unohdin tänneki ilmottaa .

MooiMama: Viikonloppuna pääsee nuuhkimaan vauvaa, eli saadaan oikee kunnolla hormonit jylläämää (iha ku ne ei sitä jo tekis) :D


Ja meillä miehen kanssa toi puhuminen on ollu yks vaikeimmista asioista suhteen aikana. Edellisestä suhteesta jäi huonot kokemukset tosta luottamuksesta ja sit tuli itte opittua että pidän kaiken sisällä, mutta nyt ollaan kyllä opittu puhumaan ja aika hyvin nykyään kaikesta pystytään puhuun aika hyvin.
 
Ikä 31 YA 9/14 <3 1. Ja KM 1/15
Meillä aika hyvin puhutaan asioista, mutta kyllä mä salaa käyn näitä palstoja kokoajan lukemassa:LOL:
Tietenkin mä kaikkien puolesta jotka on raskaana tai saa vauvoja olen onnellinen, mutta en voi kieltää ettenkö olis vähän kateellinen ja toivoisi että mullakin olisi! Varsinkin tuon tammikuisen km jälkeen on tullut monesti sellaisia ajatuksia...mulla monesti mielessä kuinka pitkällä nyt olisin, että vauva olisi syntynyt kesän jälkeen jne jne... Mutta ne ajatukset oon koittanut jättää taakse ja keskittyä tulevaan!!
Ja tästä yhdessä olosta... Me ollaan näitä hitaita hämäläisiä ja yhteiseloa takana jo melkeinpä 15v. :heart:
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Täällä ollaan siinä vaiheessa, että odotan menkkoja alkavaksi viimeistään ensi maanantaina, ja on täällä jo testailtukin :) haaleaa viivaa näyttäneet kaikki, mutta loppuviikkoa kohden ehkä jopa vähän haalenneet ja pelkona onkin että olisi alkio yrittänyt kiinnittyä muttei sitten kuitenkaan.. ajattelin aluksi että testailen vasta jos menkat on myöhässä, mikä ehkä on paras tapa että ei sitten liikaa pety kun luulee että jo tärppäsi, eikä sitten kuitenkaan.

Oireina on ollut nyt dpo 2 lähtien (eli jo 10 päivää) rintakipu ja turvonneisuus, yöllä herään aika ajoin kun niihin sattuu ilman rintaliivejä, jotka ei pidä niitä paikallaan :p alavatsajomotteluakin oli viikon ajan, mutta se nyt laimentunut jonkin verran.

Herkkänä kyllä olen, äsken vedin pitkän itkukohtauksen kun kuulin että äidillä rintasyöpä luultavasti uusiutunut :'(

Me pystytään kyllä miehen kanssa puhumaan kaikesta, oon oikeastaan ite semmonen että mä kyllä puhun kaikista mun asioista, en voi jättää kertomatta. Joten mies kyllä tietää kaikki pienetkin jutut :D samoin se puhuu minulle kaikesta, tai ainakin näin luulen :D
Meillä on yhteiseloa nyt takana 3 vuotta ja 4kk. Viime kesänä sitten alettiin jutella tästä vauva-asiasta ja oikeastaan miehelle se tuli suurempi vauva-kuume kuin mulle ja siitä puhuu koko ajan :) kovasti sitä suunnitellaan ja suuri pettymys jos sitä ei saa, mutta yhdessä on suunniteltu pysyvämme vastoinkäymisistä huolimatta.

Minulla on syömishäiriötaustaa ja siitä johtuen lapsettomuustutkimuksiin yksityiselle mentiin heti kun lapsesta alettiin viime kesänä puhua. Nyt nuo häiriöt (menkka ja ovis) saatu lääkkeillä kuitenkin sillä tavalla kuntoon että niiden puolesta ei enää ongelmaa ole. Miehelläkin tosin havaittiin sitten hieman alentunut siittiömäärä kun molemmat tutkittiin, joten ei pysty sanomaan 100% kummasta lapsettomuus sitten johtuisi jos lasta ei kuulu, toki syyllisiä sinänsä turha etsiäkään.

Mutta olen ajatellut niin että jos lasta ei suoda niin sille ei sitten mitään voi. Adoptiotakin ollaan jo siinätapauksessa mietitty. Vaikka tottakai haluaisin kokea sen masun kasvamisen ja lapsen kantamisen, siitä kyllä kovasti haaveilen.. minulla vauva-kuume kasvanut oikeastaan isoksi vasta nyt tässä parin kuukauden aikana, joten nyt kuumeillaan yhdessä kovasti sitten molemmat :)

Itse en oikeastaan pelkää mahdollisia lapsen sairauksia/vammoja.. en tosin tiedä, että jos jokin vamma jo varhaisessa vaiheessa todettaisiin, että haluaisinko pitää lapsen. Tiedän kyllä että kaikilla on oikeus elää ja jotkut tuomitsevat tällaisen ihan ehdottomasti, ja ristiriitaiset fiilikset siitä itsellänikin on. Elämä vaan muuttuisi ihan totaalisesti, jos jokin vaikea vamma vaikkapa olisi. En kuitenkaan voi sanoa 100% etten lasta pitäisikään. Vaikeita asioita. Mutta en halua kuitenkaan etukäteen tällaisia huolehtia. Aika näyttää sitten, miten käy.

Mun äiti on juuri tällainen huolehtia, etukäteen murehtii hirveästi ja stressaa, ja jotenkin mua on aina ahdistanut se että se purkaantuu sitten ulospäinkin ja vaikuttaa kaikkeen.. joten ehkä se siitäkin johtuen ei ole minuun tarttunut, oon aina ollut sellainen tulevaa pelkäämätön enkä murehtinut mitä saattaa sattua.

Tulipa pitkä sepostus! Täällä tunteellisena tulevaisuutta miettien.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mappe86: Tulipa paha mieli sinun ja äitisi puolesta! Juuri tänään kävin sairaalassa ystäväni luona, joka on voittanut rintasyövän. Matka on ollut pitkä. Voimia teille molemmille!

Täällä on ollut paljon puhetta vitamiinien ym. myönteisestä vaikutuksesta raskauden alkamiseen. Mutta onkos kukaan kokeillut kiviä? Kävin eilen ystäväni kanssa tällaisessa enkelikaupassa ja myyjän ystävällisellä avustuksella ostin karneolikiven kaulaani roikkumaan. Sen pitäisi vahvistaa hedelmällisyyttä ja avata tukoksia liittyen äitiyteen. Tämä kivi on oranssi ja minkä tahansa oranssin kiven pitäisi toimia. Miestä alkoi nyt vähän pelottaa =)

Jos nyt niin pääsee käymään, että pääsemme miettimään onko tuleva lapsemme terve, niin ehdottomasti aiomme käydä kaikki seulonnat. Mutta se, mitä tulevaisuus tullessaan tuo, on ihan mahdoton asia murehtia etukäteen.
 
miss_piggy
Mulla ei mitään kokemusta kivistä enkä tiedä uskonko niihin. Enkeleihin kyllä uskon. Pakkohan mun on. Keskenmenon jälkeen luin enkeleistä netistä ja miten ne jättävät merkkejä tiellesi kun pyydät heiltä apua. Sitten aloin löytämään ihan ihmeellisistä paikoista pieniä valkoisia höyheniä, ja olen niitä aina välillä löytänyt milloin taloyhtiömme kellarista, ja viime kesänä nukuttaessani poikaa ulkona, yhtäkkiä jostain vain leijaili sellainen mun eteeni, mitään lintuja ei näkynyt missään.

Eli täällä on kokemusta vain vitamiineista ja lääkkeistä.

Kokeiltu on siis gelee royal, vehnäalkioöljy, maitohappobakteerit, monivitamiinit, foolitabletit, clomifenit ja terolutit. Sekä useampi yhdyntä oviksen aikoihin :D

Syöpä, on kyllä niin syvältä. Mun serkkujen isä kuoli helmikuussa aivokasvaimeen josta sai tietää vasta viime syksynä. Pahalta tuntuu tätini ja serkkujeni puolesta..

Jos ja kun muuten sitten kun plussa pärähtää testiin, niin muistakaa että buranaa ei sais syödä. Raskausaikana saa ottaa vain panadolia.
 
Syöpä on piru. Minun eno kuoli viime syksynä haimasyöpään. Hän sai tietää siitä vasta kaksi viikkoa ennen kuolemaansa :/ ei ollut antanut mitään merkkejä.

Täällä on tuollaisista tuotteista käytössä oikeastaan vaan foolihappo, ja oon kuullunut ettei sekään kyllä raskautumiseen auta mutta sitten raskaaksi tultua auttaa että vauva kasvaa normaalisti :)
 
MooiMama,

Meillä puhutaan ja pussataan myös. Tuo on kyllä semmonen löytö, että en vaihtas pois millään. Riian tultua puhutaan asiat halki, tai no tuo ei ees riitele. Se vaan pussaa <3

Joo tuota just sain tuossa maalaukset tehneen meijän tulevaan omakotitaloon... ja ollaan seurusteltu 1.1.2015 lähtien ettäää :D nopeahkoa sanoisinko.
 
Mappe86 pahoitteluni äitisi vuoksi. Voimia.

Täällä dpo10 ja malttamattomana testasin jo. Testiajalla en nähnyt mitään eli tulkitsin harmikseni negaksi,mutta hetken päästä testissä oli haamujen esiäiti/roskishaamu. Tiedän ettei niihin voi luottaa ja voihan se olla,että mielikuvitus piirtää viivoja joka paikkaan..
Mitään varsinaisia oireita ei ole,vähän alavatsaa/munasarjoja viiltää tai jonottaa. Jotenkin on vaikea uskoa,että ekasta yk:sta tärppäisi. Testaan seuraavan kerran varmastikin sunnuntaina.

Hyvää melkein viikonloppua kaikille.
 

Yhteistyössä