Vauva vuodelle 2016 <3

Kyllä tää loppukierto on ihan kauheeta aikaa!! Tääl menossa 26/28-30 ja oireita löytyy! :ashamed: On rinnat kipeät (sivuilta varsinkin)lämmöt olleet koholla alavatsaan nappailee, farkut tuntu et kiristää niiiiin paljon! Mutta... Kaikki oireet sopivat myös tädin kyläilyyn... Kahtellaan,kahtellaan!
Outius: kyllä tuossa minunkin mielestä jotakin näkyy...
Kukka-Kerttu:mulla sama tilanne meneillään! :)
 
Kysyin himotestaajien ketjusta mielipidettä tuossa viivaselleni ja he kertoivat,että tuo One Step testi on aivan susi ja epäluotettava. Todennäköisesti tuo viiva ei tarkoita mitään. Arvatkaa vaan sieppaako! Joten välttäkää tekin noita testejä. Tilasin ne raskaukeijulta.
 
Hei kaikille :) Minulle voi lisata listaan etta yritys alkaa 6/15.
Janna miten toi vauvakuume valilla heitellyt, nyt tosiaan on kuumetta :D tuossa tuli mieleen, etta jospa sita jo ruvettaisiin yrittamaan ennen haita (haat on siis 2kk kuluttua), mutta ei passaa, jotta haamekko mahtuu paalle :p ja muutenkin olisi kiva etta voisi olla ns rentona haissa ja voi ottaa alkoholia myos. Kun ei sita koskaa tieda mika se olo olisi :p kerkee sita yritella heti haiden jalkeen sitten :)
Hohla olin, ostin jo muutamat vauvanvaatteet varastoon kun loysin suloisia pikku vaatteita eika voinut vastustaa :p
 
outius ; plussalta näyttää minusta, onnea :) Mäkin sain kaksi viivaa testiin tänään, tosin se oli ovis testi ja tuttuun tapaan ovisplussa kp 16 :) saapa nähä miten käy tässä kierrossa, saisko sen kaks viivaa raskaustestiinkin. Viimeksi sellaisen ihmeen nähnyt joulukuussa 2012, mutta se raskaus meni kesken rv 7 :(
 
Moi!
Minä liittyisin myös teidän kanssa haaveilemaan/kuumeilemaan vauvasta ? Kovin aktiivinen en varmasti pysty vielä olemaan, kun töiden jälkeen 3/12 ja 12/13 syntyneet pojat pitävät huolen että tekemistä riittää ???? Nyt on meneillään 23/28, että saas nähdä miten käy. Kovin en jaksa vielä uskoa että plussa heti ekasta yrityskierrosta napsahtais, kun aiemminkaan niin ei ole käynyt, joskin myöskään pitkään ei ole mennyt, joten toiveikkaana kuitenki mennään ????

Mulle sais lisäillä : nomppeli 24vuotias, 3.lapsi kyseessä ja yk1

Outius kyllähän tuo plussalta vahvasti näyttäis ????
 
miss_piggy
Aigle, terolutit epäsäännöllisiin kiertoihin sain 07/12 kun ehkäisy oli lopetettu 02/12. Ja ekat menkat pillereiden jälkeen tuli vasta 05/12, mulla tosin tuolloin 07/12 löytyi ultrassa pco, ja siksi sain puolen vuoden reseptin teroluteihin kiertoja tasoittamaan. Menkat muuttuikin säännöllisiksi, mutta ovulaatio puuttui. Sitten kun terot lopetin 12/12, niin tulinkin raskaaksi 02/13 mutta tämä siis päättyi keskenmenoon.
Yritystä kun oli takana jo vuosi, sain ajan lapsettomuuspolille ja siellä sitten sain ne clomifenit jotka kuulemma mulle sopii paremmin kun lyhentävät kiertoa ja tasoittavat sitä sekä auttavat ovuloimaan.
Ekasta kierrosta tärppäsikin..

Yleensä (kai) yritystä pitäisi olla takana 1-1,5v ennen kuin lääkärit antaa mitään lääkkeitä, jos edes antavat, mikäli ei löydy mitään endometrioosia, myoomia, pco:ta tms, niin ei varmaan kovin herkästi anneta lääkkeitä.

Tilasin eilen ebaysta testejä, olikohan siinä 30kpl ovistestejä ja 20kpl r-testejä, maksoi yhteensä postareineen vajaat 6e

Onnea niille jotka on plussan saaneet ja pahoittelut niille jotka on joutuneet pettymään.
 
Kiitos kaikille onnitteluista. Me suhtaudutaan asiaan vielä varovasti, kun mitä tahansa voi vielä käydä. Vielä pitää testailla, että näkee viivan vahvistuvan ja harkitsen digien hankkimista. Oireista sen verran, että oviksesta lähtien on alavatsaa nippailut kohdun ja muniksien kohdalta. Rinnat kipeät ja tuntuu että pitkät on päällä herkästi. Silloin kun ovulaatio oli niin ovuloin vasemmalta puolelta, joka on aika harvinaista. Yleensä ovuloin aina oikealta ja tämän siis päättelen kivuista. Nyt tässä mietinkin että miksiköhän oikeaan munasarjassa tuntuu sellasta paineentunnetta ja pientä nippailua. Kohdun ulkoinenkaan ei voi olla, kun on väärällä puolella..hmmh... Tietääkö kukaan mitä voisi olla?

Anteeksi kun kirjottelen vielä täällä, en uskalla vielä siirtyä tammikuisten pinoon.

Makau pahoitteluni uuteen kiertoon joutumisesta. Stressi voi myöhästyttää menkkoja.

Just do it mukavaa iltaa teille peittojen heilutuksen muodossa ;)

Nomppelit tervetuloa joukkoon. Ikinä ei voi tietää koska se tärppi käy. Tämä on meidän eka yrityskierto ja en todellakaan usko että tärppi voisi käydä näin nopeasti. Voi se siis teilläkin tärpätä.

Unelma 2016 olen pahoillani :flower:
 
Kovasti jaksamista uusiin kierto ihan. Unelma2016 kovasti jaksamista sinne :( Ja onnittelut outius viivan väristä! Itsellä varmaan sukatkin pyöris jaloissa.
tänään kävin siis lekurilla joka tutkittua tuumasi että pieni epäilys endometrioosista, mutta aikoi konsultoida vielä kollegoja laitetaanko ultra vai seuraillaanko pelkästään koska olen nuori.. kovasti tuota nuoruutta kaikki painottaa mutta ei se oloa helpota kun kuume on nyt ja haluan oman lapsen. Omalle äidilleni piti suuttua kun lohduttaessa sanoi ettei saa murehtia kun on nuori. Kielsi enää nuin sanomasta että on ennemmin hiljaa ja ottaa kainaloon. :( eli katsellaan nytten ja pidetään hellun kanssa kovasti jumppa tuokioita. ????
 
Täällä ollaan väsyneitä ja rakkoa vaivaa.vessassa rampataa jo yöllä. Aattelen että tää on vaan jotain ohimenevää ja johtuu hormooneista mutta nyt kun on tottunut nukkumaan kokoyön niin ei jaksa raahautua vessaan. Taas toisaalta toivon että oisin raskaana. Mutta nytkin on vasta 16/jotain kierto.en tiiä kun on näköjään sekaisin tuo kierto.

Miehellä on noussu vauvakuume entisestään ja vannoo 100% etä oon raskaana että tamppooneja ei tarvitse enää ostaa. Ja selailee uutta autoa netistä jo. En haluais pilata iloa ja toivonki koko sydämestä että raskautuis helposti.

Pakko avautua kun on niin väsyny. Toivon kaikille kaikkea hyvää ja onnea plussista :heart: :heart: :hug:

Miten teijän puoliskot on reagoinut raskaudenyritykseen ja muihin tämmösiin juttuihin?
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Meidän mies on sellanen perus-suomalainen junttura että ei siitä oikein tiedä mitä se ajattelee. On vaan hiljaa eikä oikein kommentoi mihinkään mitään :D Ei muutenkaan oo sellanen että puhuis paljon tunteistansa tms, mutta ilmeisesti on nyt myös sitä mieltä että pikkukakkonen saa tulla kerran peittojakin on heiluteltu :D
 
Voiko dpo 4 muka oikeasti tuntea jotain oireita? Mulla on tänään ollu ihan maha sekaisin, huono olo, väsyttää ja on vuoroin hiki ja vilu. Tän lisäksi alapäässä ihan kummallinen olo ja valkkaria tulee paljon! Nyt tietty kuvittelen raskausoireiksi noita, vaikka keskeytetyllä onkin menty ja seuraaviin menkkoihin vielä aikaa. Ehkä oon tulossa kipeäksi..Mitä mieltä ootte? Mitähän muuten edes on prosentit, että keskeytetyllä raskautuisi?
 
poucodeamor minun mies kylla on todella innoissaan eika malta odottaa.. silla on ollut vauvakuume vaikka kuinka kauan, itse olen halunnut odottaa hiukan ja nyt ei olekaan enaa pitka aika niin voidaan aloitella :)
Mukavaa nahda etta miehetkin innostuvat asiasta? Kaikille se ei ole niin luontaista. Minulla meni jonkin aikaa, ennenkuin edes innostuin lapsista. Ei olllut lahipiirissa pienia ja lapsia eika tuntunut luonnolliselta olla lasten ymparilla. Sitten kun rupesin seurustelemaan mieheni kanssa, hanen lahipiirissaan on pienia lapsia niin tuli sitten enemman vietettya aikaa heidan kanssaan myos. En kylla ole koskaan vaippoja vaihdellut ym mutta uskon etta se sitten hoituu kun se oma tulee :D
 
miss_piggy
Sade_ei oo mahdollista vielä tuntea mitään raskausoireita kun alkion kiinnittymiseen menee aikaa noin 7 päivää. Ja jos ja kun alkio kiinnittyy, niin se saattaa aiheuttaa erilaisia nippailuja mahassa tai pientä vuotoa.. Toiset ei taas huomaa kiinnittymistä mitenkään.
Mutta dpo 4 ei tosiaan vielä oireita voi olla.
Eihän se keskeytetty mikään ehkäisykeino ole, touhutipoistakin voi raskaaksi tulla. Prosenteista en osaa sanoa kun en koskaan ole keskeytettyä harrastanut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meillä päin on myös tota juntturaisuutaa suurimmalla osalla miehistä. Enemmän millä on semmonen rooli tässä perheelämässä ku rahan tuojalla. Ei oo osallisena lapsien/lapsen hoidossa. Oma mies vanno ensimmäisen kohalla että ei herää yöllä eikä vaiha vaippoja mutta ku sairaalassa synty tyttö nii mies oli heti viemässä kylpyyn ja antamassa maitoa :) oon saanu näemmä erilaisen miehen mitä muut sisarukset ja ylpeä siitä :)

Täällä lämpöä on tai muuten vaan niin vetopois ja väsyttää. Toivottavasti huomenna on parempi päivä :heart:
 
Heippa kaikille!

Mahtuisko mukaan uusi kuumeilija? Olen 35 v. ensimmäistä yrittävä ja pyörin jo vähän tuolla "Keskenmenon jälkeen kuumeilevien" -ketjussa. Täällä taiskin olla pari tuttua nimeä jo sieltä, Stua ja Equus ainakin :).

Yritystä on takana jo yli vuosi ja yksi varhainen km viime vuoden puolella. Se loi uskoa, että voidaan saada oma vauva luomuna, mutta nyt on usko jo vähän rapissut. Lisäksi oma ikä ja pieni ylipaino heikentää mahdollisuuksia. Lapsettomuustutkimuksiin aiotaan jossain vaiheessa, mutta tällä hetkellä jänistän asiassa, vaikka se toisi selvyyttä kaikkeen. Oonkin siksi todella kiinnostunut kaikesta lapsettomuushoitoihin liittyvästä. Täälläkin taisi olla muutama, joilla on ollut ainakin jotain lääkityksiä, joilla ovulaatio on saatu tulemaan. Mulle yksityinen gyne (erikoistunut lapsettomuushoitoihin) sanoi talvella, et mulla vois auttaa joku lääkitys, jolla ovulaatiota vois vahvistaa, mut se vaatisi säännölliset ultraukset ja siihen yksityinen gyne on niin kaukana, et ei vielä otettu. Mites teillä muilla, eikös ainakin Leonella ja Miss Piggy ole käyttänyt jotain lääkitystä, minkä nimistä? Joudutteko käymään seurannassa (yksityinen/kunnallinen)? Se mitä olen lueskellut eri ketjuja täällä, niin olen ymmärtänyt, että kaikki ei joutuisi kontrolliultriin. Vai onko lääkkeillä eroa?

Onnea plussanneille, vaikken teidän historiaa tarkemmin tiedäkään :flower:. Toivottavasti itsekin pääsen siihen joskus vielä....

Palailen taas paremmalla ajalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on omituista!! Olin siis ihan varma, että menkat alko sunnuntaina (27.4) mutta mitä vielä, maanantaina vaan ihan pientä tuhrua kun pyyhkii (kaivaa :x) ja tänä aamuna ihan sama!!! Mä oon nyt ihan pihalla, koska ennen on tullu max päivä ennen menkkoja pientä tuhrua ja sit alkanu vuotaa kunnolla!! Ei IKINÄ tämmöistä.... Ovis on ollu laskettuna 30päivän kiertoon 19.4 ja menkkoja odottelin vasta tulevana vkl....
Outoa... :headwall:
 
Huomenta kaikille! :) Suuret onnittelut plussanneille! :) Täällä menossa kp19 ja edellinen kierto oli 35pvä. Ovulaatio pitäisi siis olla tämän viikon lopussa.Kunnon oireita odotellessa! Ovulaatiotestejä en viitsi nyt heti hommata kun aiemmin tärpännyt nopeasti ja jos se sitten lisää stressiä.. Noo katotaan jos seuraavaan kiertoon päästään. :D Mies kysy eilen että no mites meijän projekti etenee että koska saa pissia tikkuun. <3 Hetken saadaan kyllä nyt vielä odotella. Kamalan pitkä kierto kyllä!Ihana lukea tätä ketjua ja koitan myös itse alkaa vähän aktiivisemmaksi. :)
 
Onnea plussanneille :)

Itsellä nyt kierto 24/28-30. Tänään tietysti malttamattomana testasin ja puhdas negahan se.
Mullakin kyllä aika ihana mies, kun jaksaa nää mun mielialavaihtelut ja itkukohtaukset. Menkkojen eka päivä on pahin. Nykyään mä itken niin paljon, lapset on aina ihmeissään et mikä on. En pysyty olleenkaan pidättään sitä itkua. Tää on kyllä kamalaa, kun ei pysty sillai rennosti oleen. Loppukierto aina tulisilla hiilillä olemista.

Toivotaan mahdollisimman monille plussatuulia pian! :)
 

Yhteistyössä