Vauva vuodelle 2016 <3

Mustikk4, kiitos ihanasta viestistä :love:.Ja mä niin ymmärrän ja muistan tuon pohjamudissa rypemisen :cry:. Ei ole helppoa yrittää ja yrittää ja samalla nähdä ympärillä vauvoja ja masuja ja vastailla vielä ihmisten tökeröihin vauvauteluihin. Mutta itse uskon, että meillä plussaan vaikutti stressin helpottaminen, joten jospa teilläkin. Kovasti tsemppiä ja halauksia!!!!
 
Taas tuun omanapaileen mut ei näitä muut ymmärrä.. Ovistesti näytti plussaa juu, toissapäivänä. Eli siis kp 25/30-32 eli tosi myöhään. Heti ovista seur. Pvänä sitten alkoi satunnainen tuhruilu, ei tule edes papruun. Nyt alkaa hermot mennä. Tänään otan päikkärit. Ja soitin että luovun lisätöistä jos sais stressiä pois (teen kolmea työtä, päätyönä pph mut kuka sillä eläisi). Josko tämä tästä, ootan koska hanat aukeaa:p

Täällä oli paljon asioita mihin piti laittaa tsemppiä, haleja, ja kaikkea mikä ei taida kuitenkaan auttaa... Kuitenkin! Kyllä se vauva vielä tulee kaikille haluaville! Toivomme.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Johanna75 tsemppiä tutkimuksiin! Kauanko olette yrittäneet? Me olemme myös käyneet tutkimukset läpi silloin kun kärsimme melkein 3vuotta lapsettomuudesta.Ensin kunnallisella puolella kävin ainakin yhdessä tutkimuksessa mutta aloin siinä vaiheessa jo niin paljon romahdella(lapsettomuuden tuska oli niin suuri,että itku pääsi tämän tästä ja alko muutenki usko vauvansaamiseen loppua) ja kun kuulin että seuraavan tutkimus ajan sain vasta puolen vuoden päähän...en jaksanut enään odottaa vaan soitin yksityiselle ja siellä alko heti tapahtua.Ensin tutkittiin miehen siemenneste ja muistaakseni mua ei tutkittu enään ollenkaan vaan aloitettiin heti ivf hoito kun oltiin jo niin pitkään yritetty.Vikaa ei siis löytynyt kummastakaan.Tuorealkion siirrosta ei tärpännyt,mutta pakastealkion siirrosta toinen siirretty alkio tarttui kiinni ja alkoi kasvamaan <3 Tuon jälkeen ollaan saatukkin sittten vielä 4 lasta ihan luomusti,jota en kyllä surullisina vuosina ois ikinä uskonut ja nyt haaveilen vielä kuudennesta.Niin voi tilanteet muuttua. Pumpulipallero omat häätkö? Onnea! :) Täällä sekava olo jatkuu.Haluan vauvan,mutta yhä ne terveys asiat pyörii mielessä.Vauvan terveys siis ja synnytystäkin yhtäkkiä muka stressaan vaikken oo ikinä sitä pelännyt ja aina kaikki mennyt hyvin.Silti nyt vaan muistuu mieleen ne hetket sairaalasta kun kipeänä ajattelen "mitä mää taas täällä teen?" :) Toisaalta vauvan syntymän jälkeen nuo ajatukset unohtui heti. Plussatuulia kaikille!
 
Hei vaan! Keskustelua pari päivää luettuani päätin, että jospa minäkin mukaan hyppäisin. Olen itse 23 v. ja aviomies 25v. ja ensimmäistä biologista lasta ollaan tässä kevään ja kesän mittaan ruvettu tehtailemaan. Vuoden päivät olemme myös toimineet sijaisperheenä nyt 4 -vuotiaalle kummipojallemme.

Maaliskuussa jätimme yhteisestä päätöksestä ehkäisyn pois ja päätimme, että jos sieltä vauva on tullakseen, niin tulkoot. Ajatus muhi molempien pääkopassa ja siitä käytiin lähes viikoittain pitkiä keskusteluita saunan lauteilla, kunnes oli kumpaisenkin myönnettävä, että polte saada perheenlisäystä oli valtava. Varsinainen yrittäminen aloitettiin sitten kesäkuussa, eli toinen kierto tässä nyt on meneillään ja toiveet korkealla :)

Projekti on kuitenkin julistettu salaiseksi siihen asti, että tärppää ja mahan kasvatus saadaan kunnolla alkuun, joten asiasta ei pahemmin pääse juttelemaan kenenkään kanssa ja siksi musta tuntuu, että on mielenterveyden kannalta lähes välttämätöntä liittyä joukkoonne!
 
Löytyi syy miksi ovistesti näytti plussaa. Tänä aamuna näytti myös raskaustesti <3 hyvin varovasti iloinen sillä alaselkä on tulessa. Mutta oli todella vahva plussa. :LOL:

Tervetuloa joukkoon ioms. Oman ekan sain myös 23 v ja tässä sitä ollaan, reilut 3,5 v myöhemmin olisi tulossa kolmas ja viimeinen. Perhe on <3
 
Tervetuloa uudet! Täällä plussataan melko tasaiseeen tahtiin niin kivaa kun tulee uusiakin kuumeilijoita :) toivotaan että tekään että viivy kauaa ;)

Tää ryhmä on kyllä melko huippu paikka avautua. Ei viitti miehellekään ihan kaikesta selittää, enkä halua puhua tästä kelleen ennenkö tärppi käy ja ultrassa varmistettu että kaikki kunnossa. Toukokuussa sain keskenmenon, josta ehdin kaverille jo hihkumaan ja oli melko tympeetä ilmotella hällekkibsitte miten kävi. Vaikka olihan se toisaalta kiva ko pysty kaverin kanssa puhumaan asiasta mutta silti.

Plussanneet hoi! Ootteko käyttäneet mitään vippaskonsteja plussakierrossa? :D nyt on niin kamala vauvakuume että haluaan kaikki keinot käyttöön, samalla ko yritän olla stressaamatta :) helppoa! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Onnea mari1980 !!:) Oliko sulla minkälaiset tuntemukset ennen testiä?

Tulin tänne plussasateeseen pähkäilemään pms:ää. Yleensä mua turvottaa ja tunnen itseni jätti-isoksi ennen kuukautisia, vaikka paino tosiaan on sama. On makeanhimoa ja etsin kaapeista herkkusyömistä (paitsi viime kierrossa). Viime yönä en taaskaan saanut unta ja surffailin netissä ja sain päähäni että tämä järjetön väsymys ja palelu voisi mennä pms:n piikkiin, kun vielä luin että oireet voimistuu iän myötä. Mutta se turvotusolo ja syömishimo puuttuu. Eikä mulla kyllä mitään paskafiilistäkään ole, väsymystä vaan. Nälkä meinaa kalvaa vähän väliä, eikä herkkuja tee mieli, ennemminkin terveellistä. Onko mun pms-oireet muuttuneet/voiko ne edes muuttua (!) vai voisikohan olla... Yllätys yllätys, viikonlopuksi osuu taas yhdet kissanristiäiset, joissa alkoholiakin varmaan on tarjolla, joten täytyy taas testata ennen kemuja. Sanoin viime kierrossa, että jos tästä kierrosta ei nappaa, harmittaa tosi paljon. Nyt käännän sen niin, että harmittaa enemmänkin miehen puolesta..se on ollut aivan ihana. ottanut mut ihanasti huomioon. Selvästi toivoo, että masussa joku olisi.. *huokaus
 
Löytyi syy miksi ovistesti näytti plussaa. Tänä aamuna näytti myös raskaustesti <3 hyvin varovasti iloinen sillä alaselkä on tulessa. Mutta oli todella vahva plussa. :LOL:

Tervetuloa joukkoon ioms. Oman ekan sain myös 23 v ja tässä sitä ollaan, reilut 3,5 v myöhemmin olisi tulossa kolmas ja viimeinen. Perhe on <3
Onko sulla carriina mikä dpo? Itse kans pähkäilen testin tekemistä nyt olis dpo 7 menosa. Lauantaina olis 25v synttärit ja joka aamu meinaa itkua pukata kun omaa nyyttiä ei oo vielä kuulunu eikä näkyny :(
 
miss_piggy
Piitu, poika sai alkunsa yhdistelmällä terolut-clomifen mutta keskenmenneessä raskaudessa söin taas ennen raskautta gelee royaleita ja terolutia.
Nyt on käytössä gelee royalet 1000mg, foolitabletit, monivitamiinit, omega3, ja maca-jauhetta söin kuukauden verran, nyt on ollut taukoa. En tiedä onko mitään hyötyä mutta kierrot on ainaki lyhentyneet, ku eka kierto oli 48 päivää ja toinen 39 päivää.
 
Hei, olen tätä täällä lueskellut jonkun aikaa ja aattelin liittyä mukaan kanssa, että saa jutella näistä vauvahaaveista muillekkin. Tästä kun ei kovasti olla muille hiiskuttu ja pakko on saada puhua kuitenkin. :D

Eli olen kohta 24-vuotias ja mies on 27-vuotias. Meillä on kaksi lasta, joista ensimmäistä yriteltiin tjottailemalla 2 vuotta. Minulla siis erittäin epäsäännöllinen kierto enkä tuolloin tajunnut oviksia bongailla. Kuopusta yritettiin 9kk ehkäisyn lopettamisesta kunnes tärppäs. Tulloin kierrot olivat 90 päivää pitkiä, mutta kuopus sai alkunsa lyhyestä kierrosta. Nyt hormonikierukka poistettiin 9.6 ja tyhjennysvuoto alkoi 10.6, josta olen laskenut kp:t. Nyt on menossa kp 34 ja dpo 2. Ensi kierrossa ajattelin alkaa tikuttamaan ovulaatiota jos nyt ei tärppää. Vauvakuume on kova, eikä yhtään auta että kaveri on juuri synnärillä. :whistle:
 
Onnea plussanneille! :)

Mä en ole aikaisemmin koskaan oikein sillä tavalla kiinnittänyt huomiota kiertoni pituuteen tai mitä kropassa tapahtuu sen aikana, vaan antanut asioiden mennä omalla painollaan. Kun sitten päätettiin, että josko sitä kunnolla yritettäisiin laittaa pikkuinen alulle, aloin merkkailla oloja ja muuta ylös lähes päivittäin. Ensimmäisestä kierrosta uskon bonganneeni ovulaation hetkellisten (alle 10 min), oikealle puolelle sijoittuneiden tuntemusten perusteella. Tuolloin oli kp 14. Mitään muita oireita ei sitten ollutkaan havaittavissa ennen menkkakipuilua.

Ensimmäisen kierron perusteella laskeskelin, että nyt ovulaatio ajoittuisi su-ti välille ja ostin testitkin asiasta varmistuakseni. Su ja ma oli totaali negatiivisia, mutta eilen ilmestyi haamu ja tänään vähän vahvempi viiva. Tuntemukset onkin sit eri luokkaa. Ma-ti välisenä yönä mahassa tuntui pientä nipistelyä ja jännää paineen tuntua, jollaista en ole koskaan aikaisemmin kokenut. Olo on pari päivää ollut turpea ja koko ajan tosi omituinen vatsanseudulta, mutta etenkin iltaisin maakuuasennossa tuntuu epämiellyttäviä muljahteluja ja nipistelyjä ympäri vatsaa. Katselin muistiinpanojani viime viikolta ja silloin on tiistaina ja keskiviikkona ollut nipistelyä ja pari kramppia alavatsassa.

Itsestä tuntuu hölmöltä, että juuri nyt, kun olen alkanut seuraamaan kiertoa tarkemmin, ilmenee heti tällaisia tuntemuksia, mitä ei aikaisemmin ole ollut. Voiko olla, että en vain ole ennen kiinnittänyt huomiota esim. ovulaation oireisiin vai onko tää nyt sitä kuuluisaa ylitulkitsemista, kun niin kovasti toivoisi jotain pian tapahtuvan? Onko muilla kokemusta tällaisten "oireiden" ilmenemisestä yrittämisen alkamisen jälkeen?
 
Ioms täällä ainakin vastaavaa kuin sinulla! Aiemmin en ollut edes huomannut millaisia erilaisia oloja vatsassa voikaan olla. Nyt oon jatkuvasti kuulostelemassa oloa ja tulkitsemassa kaikkea :D
ehkä jopa hieman ärsyttää, kuinka paljon omassa kehossa tapahtuukin asioita... pidin enemmän siitä, kun ei huomannut kaikkea.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täällä ei ole ollut mitään vippaskonsteja (syön toki jmnä foreverin aloe vera tuotteita nyt tokaa kuukautta, tiiä sitten voiko olla vaikutusta), ekaa kertaa tein ovistestejäkin mutta ne ei ovista näyttäneet, ihan oman tuntemuksen mukaan. Ihmettelinkin tuota kun ovistikut alkoi näyttää plussaa ja mun mielestä ovis oli mennyt jo yli viikko sit.

Huupelson: dpo 14 tai 11 plussasin. Tosiaan omien tuntemusten mukaan ni ei oikein tiiä koska se varmasti on ollut. Mä kun en tätä usko ennen kuin se on pysynyt 12 vkoa sisällä. ;)

Aletheia91: tervetuloo uuskuumeileen. Säkin oot pitänyt hoppua lasten kanssa, jos kuitenkin aikaa kului tärppäämiseen ja sulla on jo 2 ihanaista :)
 
Carriina: Joo jätin ehkäisyn poissa todella nuorena, koska halusin lapset nuorena. 20-vuotta olin kun esikoinen syntyi. Hän on nyt 3 vuotta 1kk vanha. Kuopus on 1v 4kk. :love: Tämä kolmas onkin sitten todennäköisesti viimeinen lapsi meille, sitten on lapsi luku täynä. Tai mistä sitä tietää jos tulee joskus iltatähti. :rolleyes:

En minäkään ennen ole huomannut mitään oireita tai ovulaatioita. Menkkakivut vain. Monesti olen miettinyt olisiko esikoinen saanut nopeammin alkunsa jos olisin kokeillut kuullostella mitä kropassa tapahtuu. Mutta e-pillereiden lopettamisen jälkeen jouduttiin kuukautiset aloittamaan pari kertaa tuon 2-vuoden aikana teroluteilla kun tuli ovuloimattomia kiertoja, että tiedä sitten. Kuopuksen kohdalla tuli heti lyhyempi kierto kun puotin painoa 18kg, että uskon elämäntapremontilla olevan osuutta asiaan. Nyt kun näyttää että kierukan jälkeen tämä eka luomukierto tulee olemaan noin 50 päivää kun silloin oli 90 päivää. Pyrin siis nyttenkin syömään terveellisesti ja monipuolisesti ja olen normaalipainoinen. Ajattelin kyllä kokeilla niitä gelee royaleja. Nyt kun seuraa kroppaa tarkemmin niin huomaan jos jonkinlaisia oireita. Nyt on dpo3 ja oikeastaan pistelee vain rintoja ja lämmöt on korkella, joka tekee sen että viluttaa koko ajan. Osuuttahan varmaan kylmällä kesällä ei ole asiaan ollenkaan. :whistle: Mutta ennen ovulaatiota oli paineen tunnetta alavatsalla, menkkamaisia vihlaisuja ja maanantaina tunsin oikealla puolella todella kovaa vihlovaa kipua joka kesti sen muutaman minuutin ja loppui. Illalla mies valitteli että ihoni on normaalia kuumempi. Aamulla olikin lämmöt 36.8 kun normaalisti 36.0. Rintoja myös kihelmöi ja aristi ennen ja jälkeen ovulaation. Miten en ole muka ennen huomannut ovulaatiooireita? :D
 
HEIPS! päätänpä liittyä minäkin tänne joukkoon... :D en kyllä tiedä oonko kuumeilija vai mitä kun tässä parin päivän aikana on ajatukset ollu kyl ihan sekasin ja miettiny voittaako järki vai tunteet vai mikä :D mies ois ihan innoissaan vielä yhdestä vauvasta...ehkäsyn siis jätin pois viime elokuussa,mitään varsinaista yritystä ei oo ollu(paitsi sillo alussa oli vähä)...sit mulla alko laihutus projekti tossa vuojen vaihteessa nii sit jäi koko homma ku molemmat alettiin treenaa ja sillee..onha tässä jo koht -20kg lähtenykki...nyt vaa toisaalta himottas tehä tää laihis projekti"loppuun"eka ja sit vasta yrittää tosissaan...
mut mut...nyt on vissii ovis aika menossa ja ajatukset itelläki tosissaa pyöriny siinä että mitä jos...ja eilen oli halut jotai iha järkyttävää ja sinnehä ne sit meni :D :D vähä sekavaa tekstiä mut uskon et ymmärrätte :D
taustoista sen verran et ite oon 25v ja mies 34v ja meillä on jo siis 3 poikaa 1x5v ja 2x4v :) poitsuilla siis 10kk ikäeroo vaan :D
joku varmaan hulluna pitää ku vielä haluttas saada lapsia.. ja onha noissaki hommaa kyl mut silti...toiveissa ois josko se tyttö sieltä vielä putkahtais :) <3
nyt ois menossa siis kp 13 ja ovis aika 14-17pv eli nyt :D ovista en oo ikinä tikuttanu enkä aiokkaan...
 
Tervetuloa uusille. Pikaisia plussia ja kaikkille muillekkin.

Mä oon mökillä ollut ja olen vieläkin. Kirjoittelut jääneet vähän vähälle. Kun tuli niin pettymyksenä kun alkoi uusi kierto. Nyt on taas sellainen olo että ei tärpännyt. Mitään oireitä ei oo ilmaantunut. Katsotaan milloin ensviikolla alkaa menkat.

Mun kohdalla geleet ovat vaikuttaneet niin että lyhentäneet kiertoa. Nyt seuraavassa kierrossa jätän ne pois. Mies syö vaan niitä sitten. Muuten otan mamma vitskuja, foolihappo lisää, omegaa ja greippimehua. Greippimehua ovat mun moni kaveri kehunut minkä ansiosta ovat tulleet raskaaksi. Mä en oo ennen käyttänyt mitään nyt vasta. Kaksi raskautta tärpänneet ilman mitään kotikonsteja.

Me vaihdettuin asentoa nyt miten mies laukeaa mun sisälle. Jos vaikuttasi siihen raskautumiseen. Mä oon aina ollut ennen päällä nyt mies oli päällä. Pääsi ainakin syvemmälle. Tuli autossakin touhuiltua kun oltiin mökillä missä ei ollut muuta mahdollista. Tyttö jäi mun vanhempien kanssa ja me lähdettiin "ajelulle". Siinä oli tunnelmaa ja oli virkistävää. Ei oo tullukkaan noin harrasteltua 10 vuoteen. Oli todella jännää.

Nyt vaan odotellaan. Piinapäivät on pahimmat.

Kp20/23-29 dpo5 yk4
 
Mulle tuli tossa mieleen sekin, että jospa noi gelee royaletkin vaikuttaa jollain tavalla siihen, että näitä omituisia tuntemuksia on ilmaantunut? Niiden syöminen on tämän tarkemman seuraamisen lisäksi ainoa uusi juttu vanhoihin elämäntapoihin. Luin jostain, että joku oli niitä syötyään saanut ensimmäisen luonnollisen ovulaation vuosiin. Paljon tuntuu geleeistä olevan puhetta tällä hetkellä ja vaikutukset varmasti tosi yksilöllisiä ja jotkut niiden avulla saadut onnistumisetkin sattumaa, mutta niin kauan, kun eivät aiheuta negatiivisia vaikutuksia, syön niitä itse mielelläni kun tuntuvat tosiaan auttavan esim. tämän ihon kanssa :D

Tsemppiä ja tärppejä kaikille!
 
ToKa89 ilmoittautuu joukkoon mukaan! Olen lueskellut kuukauden päivät tätä ketjua, ja vaikka meillä alkaakin varsinainen yritys vasta loka- tai marraskuussa, niin liityn silti jo mukaan keskusteluun ja teidän muiden tsempittämiseen! (y) Toiveissa olisi siis kesä- tai syysvauva (ihan minun töittenikin puolesta, kun määräaikainen sopimus on toukokuun loppuun)! :love:

Olen siis 25v. (ensi kuussa 26v.) 1v1kk pojan äiti ja ihanan 26v. miehen vaimo. Esikoista ehdittiin yrittää vain kolme kiertoa, kun jo tärppäsi, ja juuri tuossa onnekkaassa kierrossa oli sekä greippimehu että ovistestit käytössä - muissa kierroissa ei. Yrityksen alkaessa aion ottaa nuo samaiset keinot käyttöön - esikoisen ajalta kun jäi parisenkymmentä ovistestiä varastoon!

Raskauden jälkeen ensimmäiset kuukautiset alkoivat imetyksestä huolimatta heti jälkivuodon jälkeen ja kierto onkin ollut sen jälkeen hyvinkin säännöllinen.

Nauttikaa naiset kesästä - toivon teille kaikille sylintäydeltä tuplaviivoja! :love:
 
Hellurei kaikille! Oon kohta 28v ja ennestään 1,5v tyttö . Ollaan vasta kk ajan yritetty toista,"pakko" kai se oli itekkin ottaa tuumast toimeenku ukko oli niin innoissaan :D

Esikoista yritettiin n.puol ennenku tärppäs joten en oleta että ihan heti pamahtaa plussa,mut eipä mulla nyt niin hoppu ole vielä.
Kierto mulla se 28,mut edellisinä 3kktena tuli jotain väli vuotoa aina viikko ennen menkkoja ,ja nää edelliset menkat tuli viikon etuajassa :eek: no nyt sunnuntaina näkee tuleeko ne myöhäs ,ajallaan vai ei ollenkaan.. ;)
 
Ihanaa, etta on useammalla tarpannyt :) tsemppia kaikille yrittajille!!
itsellani olis nyt kuukautiset melkein lopullaan niin voisi taas ruveta valmistelemaan itseaan ovulaatioon ja harjoittelemaan lapsentekoa :)

juuri sain uuden tyopaikankin niin se nyt mielessa ja vahan stressaakin. saa nyt nahda mita tassa kay, toivottavasti tarppaa nopeeta! jos nyt tarppais niin saisi vauvan juuri omien synttareiden alla (jos laskettu aika pitaisi sitten paikkaansa).

mulla muuten noi ovistestit nayttaa melkein vahvaa viivaa kun on menkat (huvikseen testailin aiemmin).
 
Kp6 täällä, matalan profiilin aikaa siis :whistle: Onnea plussan saaneille!

Tuo greippimehu minuakin kiinnostaa. Ilmeisesti paksuntaa limakalvoa ja on hyvä "alusta" siittiöille vai miten se nyt oli? Olisikohan siitä vielä hyötyä jos nyt alkaa hörppimään kun kiertoa on jatkunut liki viikon jo?

Meillä mies on autuaan tietämätön kaikesta yritykseen liittyvästä seksiä lukuunottamatta. Kierron pituuksista tai oviksesta ei olla puhuttu eikä puhuta jatkossakaan jottei tule suorituspaineita :cautious: Sen verran mainitsin että nyt parin viikon ajan olisi hyvä "talletella" vähintään kolmen päivän välein, tyytyväiseltä tuo lähinnä vaikutti :rolleyes:

Alunperin meillä oli toiveena että pikkukakkonen syntyisi maailmaan huhti-toukokuun vaihteessa 2016 joten siinä mielessä tämä olisi nyt THE KIERTO :geek: Kääk, yritäppä tässä nyt olla sitten stressaamatta!
 

Yhteistyössä