Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Koiramamman "Kyllä sen sitten tietää"-fiiliksiin... Esikoisesta testinteko vaiheessa olin aika varma plussasta, siis sillain en yllättyny, vaikka plussan tullessa sydän jyskytti tuhatta ja sataa ja piti vähän kiljasta. Kuopuksesta ei ollu mitään hajua, tai ehkä toisaalta oli, kun ennen lääkärille ajan varausta päätin tehdä varuiksi testin.

Joulusta ja lahjoista... Meidän joulu meni tuossa äidilläni. Syötiin, käytiin haudoilla, saunottiin yms. Pukkikin kävi illasta ja tosi kilttinä olin ollu. Mieheltä tuli sellainen ihana sydänriipus "timangilla". En tiiä mikä kivi tuo on, näyttää timantilta :) sekä sain myös hältä Lauri Tähkän uusimman levyn. Satiiniyöppäriä tuli, taulu, päiväpeittoa, muumi-mukeja, kirjoja, ainot mulle ja neitille, sekä reinot isännälle ja pojalle :D . Ja tietty kaikkea muuta pientä...

Plussia toivotaan kovasti jo itse asiassa oleville!!! :)
 
Hei vaan!

Kiva kuulla sinustakin Laalaa! Onnea tätiydestä ja miehesi hienosta uuden vuoden lupauksesta! Ihanaa, että pääset jännäilemään! :heart: Onko sun opiskelut sujuneet hyvin? Aina välillä tulee yliopistolla mieleen, että oletkohan sä jossain lähettyvillä. :D Meillä on paljon luentoja LT2:ssa.

Joulu meni muuten mukavasti, mutta äitini sai kauhean vatsataudin eilen. Ei sitten voinut muuta kuin maata ja juoda vettä. :( Vähän kurjaa, mutta onneksi kukaan muu ei sairastunut.

Lahjaksi sain mieheltä ihanaa hajuvettä. En voi käsittää miten se on osannut ostaa niin mieleisen tuoksun, sillä en käytä oikeastaan ollenkaan mitään hajusteita. Hyvä maku siis! :heart: Sain lisäksi kirjoja (olen oikea lukutoukka), rahaa, vaatteita ja kaikkea pientä. Saimme myös Marimekon pyyhkeitä ja paistokasarin.

Talvicci: Mulle ei käy muut kondomit kuin lateksittomat. Mulle tulee kanssa kauheat poltteet kaikista muista! :x Tiedän kuinka inhottavaa se on. Mutta, yksi hyvä puoli niissä lateksittomissa on: ne on ihan silmittömän kalliita! :D Joten ehkä miehesi ei raaski ostaa niitä montaa kertaa. :LOL:

Plussaonnea miinalle ja koiramammalle! :heart:
 
Talvicci
Hitsi toi on kurjaa, kun noin käy.. varmaan se lateksiallergia :/ Kannattaa, kyl kokeilla niitä lateksittomia tai sitten ihan ilman ;) Määkin näin tässä jokunen päivää sitten sellasen unen, jossa tein raskaustestin ja plussasin :whistle: Oli vaan aamulla kurjaa herätä ja huomata ettei se totta ollutkaan..

miina-
Määki olin pitkään ihan tolla tipattomalla linjalla, monta vuotta.. nyt otan ehkä maksimissaan joka toinen kuukausi kerran. Mut tuo miekkonen hoitaa, kyl sen juomisen munkin puolesta.. :kieh: Sääkin elät siellä jännittäviä aikoja, peukkuja sinne, että plussa pärähtäis ruutuun :wave:


koiramamma
Puutuuko sulla ihan koko kämmenet ja jalkapohjat vai joku tietty osa niistä? Aika jännä juttu, sillä hermotuksenhan noi molemmat paikat saa ihan eri kohista selkärankaa.. Milloin sitä puutumista esiintyy, aamulla,päivällä, illalla vai ihan miten sattuu? Kestääkö miten kauan kerrallaan? Onko sulla muualla alaraajoissa sitä puutumisen tunnetta kuin jalkapohjissa?
Tulipas kauhee kysymys ryöppy :$ Ei tarvi vastailla, jos tuntuu ahistavalta.
Täällä pidetään peukut sullekin pystyssä, et se plussa sieltä pärähtäis vaikka sulla tuntemukset ovatkin ihan toiset =)
 
siis en voi uskoa tätä. Tekikö mun paras kaveri oharit mulle???!! Puhuttii tässä koneella kokoajan et lähetää baarii ja meen kohta siihen ja et ajetaa sit yhtä matkaa ni nyt ei soita eikä oo kotona eikä mitää...Mitä vittua???

Koiramamma: juu oireita löytyy hmm..nännit on pikkusen arat ja kuumat. Väsyttää.. siinäpä se.. ajottaiset pahoinvoinnit. Mitä sulla?? Muutaku toi hermohommeli..?

Ei oikeesti mitä tää nyt on........
 
Mulla siis puutuu vain kämmenet ei sormet ja jaloista vain ja ainoastaan jalkapohjat :/ Se alkaa ihan yllättäen esim. kesken kävelyn tai istumisen ja kestää jonkin aikaa n. 30 sek. ? Ei mitään tolkkua että tietyssä tilanteessa tai ajassa... Tämä on todella omistuista! :eek:

Joitain muitakin oireita saatta olla, mä vaan oon kauheen kyyninen niiden suhteen. Täytyy olla aika raju oire ennenkuin lasken sen mahdolliseksi raskaus oireeksi. En vaan luota sellaisiin oireisiin joita täytyy oirein tutkiskella :LOL: ja mähän tutkin! Noh laitetaan nyt nämäkin oireet eli koskiessa rinnat kainaloiden puolelta hieman kipeät (tämä ei ole miläänlailla harvinaista), nenä tukossa siis ihan koko ajan (niin kuin aina) ja aivastelen jatkuvasti, väsyttää ihan tolkuttomasti (no onko ihme 5 tunnin yö unilla?), kaiken maailman nippasuja, päänsärkyä ja turvotuksia jotka kuuluvat normaaliin elämän :D Mutta niinkuin sanoin nämä muut oireet on selitettävissä joten niillä ei ole kummoista painoarvoa.

En ole toivoa heittänyt.. uskon ehkä :LOL: kaipa tässä vähän rakennellaan pientä suojamuuria sydämen ympärille ettei kirpase kovasti :p

Kaikille halauksia täältä työn lomasta!!! :heart: oli oikein ikävä tässä "joululomalla" teitä :LOL: olenkohan mä 2+ riippuvainen?
 
koiramamma
On kyllä aika jänniä oireita :/ Ei varmastikaan mukavaa.. Mikäs kp sulla on menossa?? Millos testaillaan? :p

miina-
Mites sun kävi? Saitko kaveria kiinni? Voi hitto, että mää inhoon sitä, että lupaukset petetään.. arghh!! :kieh:
 
Moi!
otin aattona testin mutta se näytti että en ole raskaana mutta tein varmaan jotain väärin tai jotain sinne päin... Pitää varmaan huomenna käydä apteekissa ostamassa uus testi. Menkkoja ei ole näkynyt ja alan pikkuisen huolestumaan jos en ole raskaana niin missä on sitten menkat... :eek: Mies on aivan satavarma että olen raskaana. Mun olo on jotenkin niin outo ja tuntuu että olen aivan turvoksissa ja pitää syödä koko ajan.
talvicci se nimimerkki kirjoitetaan sininennalle yhteen oikeesti ne on erikseen. :)
sain joululahjaksi vaikka mitä mieheltä sain petipuuhiin vähän lisämaustetta, karkkia, dvd-bokseja (pako, lost ja heroes) ja muilta sukulaisilta sain viivi&wagner 1000 palan palapelin ja sellaisen lehmätaulun missä on tyttö lypsämässä lehmää kuvasti aivan mua.. Ja tuli kaikkea muuta mukavaa..
Toivottavasti huomenna onnistais, mutta mitä sitten pitää tehdä jos testi näyttää negaa ja menkkoj ei kuulu? Pitäiskö mennä lääkärille?
 
sininennalle: Mikä kp sulla nyt menossa? Mulle sanottiin lääkäristä, että vasta kun kahdet menkat on jääneet välistä, niin tehdään asialle jotain. Sainkin sitten terolutit kun kp:t oli yli 60 (kierto normaalisti 29). Odottavan aika on pitkä, tiedän! :kieh:
 
miina Ikävää joutua oharin kohteeksi, toivottavasti sait kaverin kiinni ja asian selvitettyä.

Noista kumeista ei sovi mullekaan kaikki ja muutenkin inhoon niitä. Meillä onkin keskeytetty käytössä, kun pillerit ei vaan sovi ja kierukka en vielä halua.
Ja hyvin on miehellekin sopinut vaikka pieni vahingon vaara aina onkin :whistle:

Kaikille tasapuolisesti hyvää joulua, vaikka se jo melkein ohi onkin :xmas:

Lahjaksi saatiin kaikkea tarpeellista kotiin ja lapset tietysti sai leluja ihan liikaa, ainakin äidin mielestä ;)

Jaahas nyt syömään loppuja jouluherkkuja :p
 
Mulla on ihan kakka olo...Ei pitäis valittaa ku tää on kumminki ite aiheutettua :x

Eilen menin siskon luo ja tokasin lähinnä vitsillä että lähetäänkö baariin...
Se vaan sitten et joo mennään vaan ku olis muutaki porukkaa lähössä niin me sovittais vielä kyytiin(matkaa lähimpään kuppilaan 40km)
Oli kyllä ihan kiva ilta,vaikka anopin luo tullessa pitiki käyä puhumassa norjaa :ashamed:
Mut olipa vaan halpa reissu ku ei menny ku 20e...Narikkaan 10e ja kaks drinksua ostin...
Olenko mä vähän pummi? :LOL:

Mä oon aivan rakastunu noihin tunikoihin...Ja ne muuten näyttäis tosi hyvältä vauvamahan kans :heart:

No niin tulkaas tytöt kertomaan niitä plussa uutisia tänne!!! :wave:

Miina saitko sen kaveris kiinni?

Ärrr...Tommonen on tosi ärsyttävää.
Kerranki piti kaverin olla mulle jossain välissä iltaa kuskina ja seurana mut sitten ku soitin et missäs oot niin eipä tyttö edes ollu samalla paikkakunnalla :|


Nää mun jutut on nykysin aika paljon vaan omaanapaa,sori.

Niin Pantsu onhan se kyllä että ne on kalliita niin kuinka kauan se niitä raaskii ostaa ja ku pitää oikeen apteekkiin asti mennä :LOL:

Mä en tiiä et kuinka nopeesti muutoksia voi tulla sen jälkeen ku on lopettanu pillereitten käytön,mut musta ainakin tuntuu ettei ole enää niin semmonen alakulonen fiilis ja haluja olis enemmän,tai sitten se tosiaan johtuu vaan siitä ajatuksesta että siitä voi saada alkunsa pikkunen ihmisen taimi :heart:

Pitää nyt lähtee ulos koiran kanssa jos raitis ulkoilma helpottais tähän rapulaan :x

Täällä -3`c ja lunta satanu koko päivän... :)
 
No heippa ihanat immeiset. =)

Juu kaveri soitti siinä puol kahentoista maissa....Olin kyllä vähän kyrsiintyny, mutta lähin sitte kuitenki, koska viimeisestä kunnon baarikäynnistä kavereitten kanssa on jo kuukausia!! ..mutta kyllä kyrsitytti.... :kieh:

Jeps.. Koiramamma sun oireethan kuulostaa aika kivoilta.. ;) paitsi kun noista ei tosiaan ota selvää enteileekö ne menkkoja vai sitä pientä salaisuutta... :heart: Mulla kans toi nuha/tukkosuus ja noi nännit vähän kipeet ja tietyt hajut tekee pahaa..esim. tänää töissä yks perunaruoka ällötti niiiiin paljon..!! :x
Huomenna aion testata.. Kellään tietoa onko apteekit normaalisti auki??
 
sininennalle
Voiku sulla on jännät ajat siellä menossa, tulispa nyt se plussa =)

Pantalaimon
Saikko sää ne sun terolutit yksityiseltä? Vai oonko mää kysyny tätä sulta jo aikasemmin? :D :headwall: Miten alotit niiden syömisen?? Ihan heti vai pitääkö siinä odotella eka menkkoja? Osaakkos muuten sanoa, et auttaako noi terot kierron tasotukseen sekä ovikseen? Siis onko mahollista, et ovis tulee joka kuukausi, kun menkatkin säännöllistyy? Olipas vaikee saada järkevään ulkomuotoon tota kysymystä :ashamed:

miina
Tuuhan heti kertoon mitäs se testi näytti, peukut on pystyssä! :wave:
 
Huomenta!

Miina mun mielestä apteekit on ihan normaalisti auki tänään. Tulehan juoruamaan tuloksia kun kerkeet!!! miellellään heti :LOL:

Onkos Talvicci selviytynyt juhlatunnelmista vai kolottaako päätä vieläkin? Mulla ainakin rupes kapselin poston jälkeen heti himottaa yms.. epäilen että saattoi olla ainakin osittain psykologista :D

Alisa kp:t kulkee tuolla vietin alhaalla ja maanantaina testailen jos tarve vaatii :)

).( Ei mitään kummallista kuulu tuonne. Mahaa vihloo ja kivistää ja sekös ärsyttää. Ei ole ollenkaan raskausoloa eikä oikein muutakaan kummalista oiretta. Toiveita ei ole herätelty mutta toisaalta eihän sitä koskaan tiedä... Taitaa PMS puskea päälle, nytkin suoraan sanottuna vi****aa se etten nähtävästi osaa keittää kahvia, maistuu sen verran tärpätille ettei ole todeksi :headwall: :kieh: Mahaa vilhoo ja ärsyttää... näin painajaista ja sekin ärsyttää. Koiruus on pahalla tuulella ja onneksi ihan ypöyksin möykkäämässä :kieh: :whistle: Eilenkin kilahdin miehelle ihan tyhjästä... ärsyttää!

Pahantuulinen koiruus 23/29 (oletus: 23/27)
 
Hei taas!

:attn:
Meillä elellään aikas jänniä aikoja; menkat on pari päivää myöhässä ja testissä komeilee hyvin haalea haamu... mutta haamu kuitenkin.
Testasin ensin eilen kun tultiin kotiin joulunvietosta ja haamu tuli, tänä aamuna sitten uudestaan ja haamu tuli taas.

Predictorilla tein nuo testit ja se kuulemani mukaan ei ole mikään herkkä testi, joten sillä kait kestää aika pitkään tuo selkeän plussan saaminen...
Ajattelin katsoa tänään, jos apteekissa olisi jotain herkempää testiä.

Menkat piti alkaa viimeistään joulupäivänä, mutta eipä niitä ole kuulunut, vaikka maanantaista asti olen tuntenut "kuukautisoireita"; elikkäs esim. mahakipua ja vihlontaa tuolla alapäässä. Rinnat olleet älyttömän arat...mutta senkin tulkitsin menkkojen aluksi...

Nyt en oikein tiedä miten päin olisin, kun ei vielä uskaltaisi innostuakaan...
Anteeksi omanapaisuus, ei oikein kulje ajatus juuri nyt...
 
Hienoa Meritähti.. :heart: Pystyisitkö laittamaan kuvaa testistä koneelle? Ei siis ole pakko tai mitään mutta ku niitä on aina niin kiva katella.. :D

On: En oo vielä käyny apteekissa ku just vasta sain silmät auki..väsyttää ihan hirveesti! Ja koko yön on ollu pahoinvointi-olo ja nännit kipeet.
 
Varovaisesti onnittelen meritähteä!!! ei niitä haamuja kait voi tyhjästä repästä :D :flower: :heart: ihanaa plussia ropisee!!!!! eihän tässä nyt voi enää mököttää kun tälläsiä uutisia lukee :D

Nyt tytöt sinne apteekkiin ja äkäseen niin saadaan fiilis kattoon! Muistakaa että torstai on toivoa täynnä :heart:
 
Pantalaimon mitä sä opiskelet? Mulla on suurin osa luennoista LT2:ssa, ja osa sit ITC:llä, eli matikkaa ja tkt:tä opiskelen. :D
Opinnot on nyt sujunu ihan hyvin, mutta koska viime vuosi meni aika pahasti penkin alle, niin nyt odottelen että yhden kurssin tulokset tulee, niin tiiän loppuuko opintotuki. :whistle: Kyl mä tosin oon 90% varma että ei oo loppumassa, että tarvittavat pisteet nyt tulee... :saint:

No mut sit siitä listasta, antaa sen 08/08 olla siellä, ku sinne aloitus varmaan sijoittuu. Aiemmin on siis ollu tuosta ajankohdasta puhetta, mut ei halunnu mies sanoo mitään varmaa... Tosin nyt se jo puhu "puolen vuoden sisällä" aloittamisesta, että en yhtään tiedä mitä se oikeesti tarkoittaa.. :kieh:
 
Voi, ihanaa meritähti! Varovaiset onnittelut minultakin! :heart: :hug: Hcg:n määrähän kyllä kaksinkertaistuu 48 tunnissa, joten varmasti se siitä pian vahvistuu plussaksi! :D

Alisa: Juu, ei haittaa yhtään kysely. =) Sain ne yksityiseltä ja oli tosiaan kahden menkat jo jääneet välistä. Mun käsittääkseni teroja käytetään kiertohäiriöihin, mutta eivät ne ihan sinällään vaikuta ovulaatioon. Säännöllisessä kierrossa kuitenkin ovulaatio on todennäköisempi, näin olen ymmärtänyt. En kyllä ole mikään asiantuntija. :D Aloitin syömään niitä ihan tuosta vaan, ei tarvinnut odottaa mitään tiettyä päivää, mulla kun oli kierto niin sekaisin. Kymmenen päivää niitä popsin ja lopetuksesta taisi mennä neljä päivää, kun menkat alkoi.

Peukut on pystyssä miinalle! b:)d

Talvicci: Mullakin on halut kasvaneet, mutta epäilen, että se johtuu suurimmaksi osaksi tästä vauvakuumeesta. :LOL: Toivottavasti et joutunut koko iltaa kärsimään krapulaa.

ON: Tylsiä alkukierron hetkiä tässä elellään. Tänään pitäisi alkaa tikuttaa ovista. Iltapäivällä mennään appivanhempien kanssa päivälliselle oikein ravintolaan.
 
Noh sepä oli semmonen koko päivän rapula,ihan siis iltaan asti... :whistle:

Mietin tuossa tota miinan juomattomuutta ja kekkasin jos pitäis tipattoman vuojen...
Tosin mulla on maaliskuussa 20v synttärit ja niitä oon ootellu...Noh pitää nyt kattoo...
Menee vaan tuo juominen ihan hukkaan.
Aamulla huono olo vaikka vaan vähän jois ja koko seuraava päivä menee ihan hukkaan... :eek:

Niin täältäki varovaiset onnittelut Meritähdelle!!!

Nyt tytöt niitä testejä ostamaan ja plussia kehiin!!! :wave: :wave:

Ukko nauraa näille "palstajutuille"... Vetää kaikkee ihan pöljää...
"Ai mä meinaatko säki tikuttaa ovista" Ja niitä ihmeen häppärit läpisee juttuja :LOL:

Taa iskee epätoivo ku ukko välissä taas tempasee "Ei me ainakaan kolmeen vuoteen voijja..."
Saattaa olla että yrittää vaan ärsyttää mua :LOL:
Mut eipä onnistu! Minä sanoin vastavedoks että noh sitten meillä ei harrasteta seksiä kolmeen vuoteen...
Eihän sitä tavaraa pidä turhaan käyttää :LOL:

Meillä nyt on nää jutut täällä vähän levottomia niin älkää sentään hulluiks luulko.

Meijän Sylvi näki tänään ison lauman teeriä puussa niin oli ihan innoissaan...Hulluna säntäs niitä päin mut nehän lens karkuun.
Pomppi tuolla pihalla ku mikäki :heart:

Pitää kattoo ku menee kotiin tänään niin jos löytäisin kameran kaapelin niin voisin vaikka laittaa tuosta minun vauvasta tänne kuvaa :)
 
Meritähti
Täältäkin lähtee varovaiset onnittelut sinne päin! :flower: Kyllähän se haamukin on plussa muiden joukossa =)

Pantalaimon
Kiva, kun saa vähän kysellä, ite varmaan joudun ne jossain vaiheessa ottamaan kans avuks (siis kun pillerit lopetan). Meinaa tuo kierto olla vähän mitä on, tai siis sitä ei oikeesti oo :ashamed: Saikko kuinka monen kuukauden kuurin? Oot varmaan jossain tuonkin kertonu, mut oon senki varmaan unohtanu :whistle: Ja sit vielä, et ottiko ne eka yksityisellä esim. verikokeita tms. ennenku antovat terot käyttöön? Paljos niille teroille tuli hintaa?

Talvicci
Mun miekkonen kans jaksaa vitsailla näille mun palstailuille :whistle:
 
Pikkuisen varovaiset onnittelut Meritähdelle :heart: Olen varmaan täälläkin kymmenen kertaa kertonut oman tarinani haamujen haamusta, joten en kerro enää sen enempää kuin että se "haamunen" kuorsaa parasta aikaa vaunuissa :D :heart:

Rupes nyt jännittämään muiden puolesta, josko siihen testiin tulis ne pari viivaa-palloa-mitänytlieneekään :D

Mie en ole kehannu ukkoselle edes kertoa, että palstailen vauvakuumeisissa |O :snotty: Eilen oli isännältä minun entinen työkaveri (opettaja) kysyny, että onko teille kolmas lapsi tulossa, kun joku oli entisellä työpaikallani (koululla) sellaisia puhunut. No, tietty tuo kysymys tuli uniinkin ja niinhän olin komiasti kuudennella kuulla raskaana yöllä. Käskin vielä unessa miehen ottaa masusta kuvaa, kun edellisistä lapsista ei masukuvia ole...
 
Meritähdelle varovaiset onnittelut :heart:

On kyllä hienoa jännäillä täällä niiden puolesta ketä on jo tositoimissa:) Itsellä vielä vuosi, niin yritys alkaa. Ei kyllä jaksaisi millään odottaa niin kauaa, kauhea vauvakuume. Päivittäin mielessä ja tekisi mieli aikaistaa yrittäminen, mutta järkevintä olisi odottaa vielä se vuosi, niin lapset olisi vähän isompia.

En minäkään ole miehelle sanonut, että täällä vauvakuumeisissa käyn, on se kyllä nähnyt, että täällä olen ja jotain siihen kommentoikin, mutta en vaan muista mitä.

 
Laala: Sori, en huomannut viestiäsi ollenkaan aiemmin. :headwall: Biologiaan opiskelen, joten paljon tulee aikaa vietettyä LT1:ssä ja 2:ssa. :) Mies opiskelee muuten tkt:tä myös. Mä olen saanut jotenkin ihmeen kaupalla joka vuosi opiskeltua tarpeeksi. :LOL: Miehellä on enemmänkin ollut vaikeuksia saada kursseja suoritettua, mutta nyt taas näyttää valmistuminen hieman todennäköisemmältä. ;)

Alisa: Sain vain kertaluontoisen kuurin. Gyne sanoi, että mulla kun on ollut ennen ehkäisyä ihan normaali kierto, niin voi riittää vaan tuo kerran "käynnistely". Usein ehkäisyn jättämisen jälkeen hormonitoiminta voi tarvita tuollaisen pienen potkun persuuksille. :D Multa ei otettu mitään kokeita, gyne teki vaan sisätutkimuksen. Toi 14 pillerin pakkaus (ei ollut 10 pillerin pakkauksia, joten neljä jäi yli) taisi maksaa vaan jotain 4 euroa. Ei ollut siis kovin kallista.

Ovistestiin tuli nega, ihan odotetusti. Äitini on vieläkin vatsataudissa ja eilen tuli kuulemma isäpuolikin. Nyt vähän pelottaa, että mitä jos mekin saatiin se, mutta ei ole vielä ehtinyt puhjeta. Ei olisi kiva viettää uutta vuotta kipeänä.
 

Yhteistyössä