Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
Uusi pino, uudet kujeet...


Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
anniia
haaveilija-87
hilja
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Linna
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87
Mökönen
ninsku85
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

Tositoimissa:

Hathor
Lilli-85
l0ttis
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

Plussanneet:

Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
Peikkotyttö07
 
RouvaSumppisuu
Toivottavasti sopii kaikille, että kirjoiteltaisiin tähän uuteen ja ehkä helpommin aukeavaan pinoon. Vanha pino löytyy http://keskustelu.kaksplus.fi/t751494,1300 <---- tuolta.
 
Ai, täälläkin on avattu uusi pino! Kivaa. :) Nyt mun viestit ei enää (toivottavasti) katoa huitsinnevadaan. :D

RouvaSumppisuu: Sulle mä yritin vastata joskus aiemmin niistä vitamiineista ja greippimehusta, mutta tosiaan se viesti sitten hävisi. Mäkin syön raskausmonivitamiineja ja niiden lisäksi myös kalkkitabletteja, tuon laktoosi-intoleranssin takia. Meillä on käytössä sellainen levite, jossa on omega-3 ja -6:a, joten olen ajatellut sen riittävän toistaiseksi. Paljonko juot greippimehua? Mä en ole huomannut kyllä mitään erikoista, pitäisikö sen vaikuttaa jo nyt vai vasta oviksen aikaan? Juon 1,5dl päivässä.

Mun pikkusiskot tulee viikonlopuksi meille, joten puuhaa riittää. :) Hauskaa perjantaita ja viikonloppua kaikille! Plussatuulia tarvitseville! :whistle: :heart:
 
RouvaSumppisuu
Lisäsin sut jo listalle, Minnie87 =) . Ok?

Mä juon tota mehua jotain 2-4dl päivässä, riippuu vähän siitä miten maistuu. Aloitin heti kierron alussa ja mun mielestä on ollut kyllä ihan "mehukasta" nyt koko ajan. Nyt oon kokeillu noita ovistikkuja ja haamua näyttää. Jatkan siis tikun upottelua vielä tässä varmaan vkl yli. Nyt on kans hirmunen päänsärky, täytyypä tässä hieman lepäillä. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
kyllä on ihan ok :) ihanaa kuulua jonnekin, kun tälläisiä paikkoja missä voi puhua tuntemuksistaan on niin vähän. Ja todella mukavaa viikonloppua kaikille. Itse olen sairaslomalla tällä hetkellä koska molemmissa käsissäni on rasitusvamma :/ olen kassalla töissä, niin tuo on ihan ammattivaiva.
 
Kiitos RouvaSumppisuu uuden ketjun avaamisesta, paljon kivempi nyt :)
Niin ja tärppionnea sinulle myös :)

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Minnie87!

Täällä on ollut ihan hirrrveän kylmä ilma tänään! Lähdin pojan kanssa käppäilemään tuohon lähikauppaan (joka ei nyt niin lähellä kuitenkaan ole) ja käännyttiin pian matkalla takasin :D Olin aivan jäässä, pojallekin taisin pikkasen liian vähän pukea päälle. Mentiin sitten autolla kauppaan :LOL:

Minä en ole vielä ovistikkuja kokeillut, mutta jos ei nyt tärppää niin voisin ensi kiertoa varten hankkia niitä. Oviksen merkit ovat kyllä selvät, mutta voisihan sen varmistaa tikuilla vielä.

Mukavaa viikonloppua!
 
JenPen
RouvaSumppisuu nauratti toi et teidän koira täytyy poistaa makuuhuoneesta puuhien ajaksi ettei riehaannu liikaa... :LOL: Meidän koira ei siitä riehaannu, tuijottelee vaan silmät pyöreinä sängyn vieressä. Joskus kiivennyt jalkopäähän nukkumaankin kesken kaiken.. Vähän tappaa tunnelman. Meidän koira nostaa metelin kyllä sillon ku mutten hempeillään, halaillaan jne. seisaaltaan. Luulee aina et on riita ku vähänkin on jotain sähläystä, ja se on pakko tulla rähisten väliin. Mun entisestä suhteesta sille on kaiketi jäänyt jotku traumat, ku sen jälkeen ei ole tuota vahtimista lopettanut. :ashamed:

Mitä oviksen merkkejä teillä muuten on, mistä sen tunnistatte? Olen aina miettinyt ku täällä niin monet kertoo tuntevansa sen, mutta itellä ei ole koskaan ollu hajuakaan ko. tapahtumasta... :headwall: Mielenkiinnosta ajattelin kysästä myös mitä ehkäisyä käytätte, ne jotka sitä vielä käyttävät?

miina-lle nyt onnea sen testailun kanssa! Toivottavasti saat pian selvyyden. :flower:

Minnie87 Minkäslainen elämäntilanne teillä on? Yritysajankohtaa ei taida vielä olla sovittuna? Mutta tervetuloa mukaan haaveilemaan!
 
jee uus helposti aukeava pino! :D
maanantaina varmaan testailen seuraavan kerran jos ei menkkoja kuulu.
Tänää on kyl ollu tosi kovia alavatsaviiltelyjä ja tuhrua tullu että eiköhän ne sieltä tule piristämään mun viikonloppua...! :|
Mutta haaveilu ja "vahingon sattumisen toivominen" jatkuu.... :) ...oonkohan ihan kaheli.... :LOL:
 
anniia
et ole kaheli miina, olet vaan hyvin vauvakuumeinen :D
täällä pk-seudulla on myös ollut järkyttävän kylmä. kiva talsia aamulla tanssitunnille räntäsateessa :/ no mutta onneksi nyt sentään selkeää :)
tuosta ehkäisyasiasta sen verran että nyt käytössä on ehkäisyrengas, viimeinen sellainen. emme jätä kylläkään ehkäisyä pois, en vaan tahdo enää yhtään ylimääräisiä hormoneja elimistööni, eivät taida mulle sopia kun olen niin kiukkuinen :ashamed:
niin ja tervetuloa minnie87!
ja mukavaa viikonloppua vaan kaikille :heart:
 
Huomenta vaan kaikille!

Mies karkasi heti aamusta salille. Taitaa kolme siskosta samassa huushollissa olla vähän liikaa. :LOL:

JenPen: Mulla ovis tuntui viime kerralla aika selkeästi ja aina ennen ehkäisyä tunsin sen myös. Alavatsalla nippaili ja oli vähän kipujakin muutamana päivänä, pientä tuhrua tuli myös. Silloin puuhailtiin aktiivisesti, mutta eipä tullut tulosta. Nyt pitäisi olla taas ovisajat käsillä, eikä ainakaan vielä ole enimpiä oireita.

RouvaSumppisuu: Musta tuntuu, että mä olen ihan "normaalin" mehukas. :D Eli en sitten tiedä vaikuttaako toi mulla vai ei. Täytyy katsoa, jos oviksen aikaan tulee jotain erilaista vuotoa.

Täällä Turussa päin oli eilen myös tosi kylmä. Illalla oli kiva huomata, että lämmitykset on laitettu päälle. Ei tarvitse enää villasukissa kulkea sisällä. Tänäänkin taitaa olla kolea ilma. Täytyy pukea lämpimästi päälle, kun lähtee kaupungille.
 
Vitsi miten ihana lauantai-aamupäivä täällä Etelä-Suomessa. =)
Tulin just koiran kaa lenkiltä. Oli kivaa pukea lämpimästi päälle ja lähteä yksin happihyppelylle. Miesystävä töissä.
Mitkäs kekkerit teillä siellä on Pantalaimon ku ootte siskokset koolla?? :D
 
Oi ihanuus kun pääsee tänne taas, edellisessä ketjussa ei enää voinut nopeasti pikaista, kun tuo aukeaminen otti tosiaan aikansa...

RouvaSumppisuu äitini on todennut että heidän koiruus on paras ehkäisypilleri, mitä hänellä on ollut.
Koira nostaa heti niin kovan metelin, että kaikki heräävät, jos vanhempani yrittävät harrastaa seksiä.
Yritä siinä sitten tehdä temput lapsien kuulematta, siskoni asuu edelleen kotona, eikä koira kuulemma ole rauhoittunut näin vanhoilla päivilläänkään...

G:
Kyseltiin, mistä huomaa oviksen. Minulla ainakin tuntuu menkkamaisina vatsakipuina ja pieninä vihlaisuina vatsassa ja alapäässä. Joskus kolmekin päivää noita menkkamaisia kipuja ovisaikaan.

:attn:
Onko muuten muille käynyt niin, että kun jättää pillerit niin menkat ei palaakaan niin pahoina kuin ennen pillereitä?
Minulla oli aivan kamalat menkkakivut ennen kuin aloitin pillerit, nyt kun ne lopetin ja menkat tulee luomusti ei ole mitään menkkakipuja, korkeintaan voi vähän päätä jomottaa.
Ennen alkoi kivut jo päivä ennen menkkoja enkä pystynyt aina edes lähtemään liikkeelle ekana menkkapäivänä, kun sattui niin kovin.
Nyt en mistään huomaa että ovat alkamassa....
Mietin vain onko turhaa toiveajattelua, että kivut eivät ollenkaan alkaisi, kuitenkin ilman pilsuja oltu jo puolivuotta, eivätkä ole vielä kivut tulleet.

ON: Vielä pitäisi jaksaa reilu viikko odotella, että saisi tietää onko tärpännyt.
Jotenkin ei millään malttaisi...
 
Me ollaan nähtävästi samoilta seuduilta Pantalaimon :)

Minulla oviksen merkkeihin kuuluu kipu siinä munasarjassa josta sillä kertaa munasolu irtoaa. Nyt oli muuten pitkästä aikaa oikealla puolella kipu, onkohan minulla jäänyt ovulaatioita välistä vai useamman kerran ovuloinut vasemmalta puolelta? Kuukautiskierto on kuitenkin ihan säännöllinen ollut ja kipuilua on aina ovisaikaan... Ne limat jäivät kyllä viime kierrossa välistä.
Tuon toispuoleisen kivun jälkeen tulee sitten koko alavatsa kipeäksi, varsinkin tärähtely saa vatsan vihlomaan :/

Meritähdelle plussatuulia :whistle:
 
Heh, maailma on niin pieni paikka että en yhtään ihmettele vaikka toisemme tiedettäisiinkin, JenPen :) Naapureita tietty ollaan :LOL:

Kyllä sitä vaan törmää vanhoihin tuttuihin ihan ihmeellistä kautta välillä, tuntuu siltä että kaikki maailman ihmiset tuntevat toisensa jotakin kautta :)

Sitten vaan miittiä pystyyn! :LOL:
 
Jenpen meillä elämäntilanne on mielestäni ihan kohdallaan, molemmat käydään töissä ja minulla tulevassa uudessa työpaikassakin on sitten vakkarisoppari niin vielä parempi :) ja juu, ei olla sovittu ajankohtaa koska mieheni ei ole valmis. Mutta haaveilua ja kuumeilua se ei estä :) :heart:

eilen tuli pieni riitakin asiasta, kun minä päätin ottaa asian puheeksi ja rupesin sitten loppujen lopuksi itkemään ja sen seurauksena miehenikin rupesin itkemään... Onneksi loppujen lopuksi halattiin ja naurettiin ja sovittiin :)
On vaan tunteet niin pinassa koko ajan tän kuumeen takia.
 
Käytän e-pillereitä ehkäisynä... Joku sitä kyseli tuolla :) Meliane merkkisiä pillereitä... Tosi kiva kun luulen että niiden syömisestä johtuu minun ns. seksihaluttomuus... Kun haluaisi haluta mutta kun ei haluta niin ei vaan haluta. Tekisi mieleni heittää koko liuska ja resepti takkaan! Enkä jaksa vaihtaakkaan pillereitä koska olen syönyt niitä niin kauan. :/
 
Tervetuloa Minnie87!

Minäki "syön" noita melianea mut mulle ne onneks sopii ihan hyvin.

Voi jos meillä olis tommonen tilanne ku teillä niin heti voisin alkaa yrittämään.
Mutta ku mulla on nyt koulu kesken(valmistun toukokuussa -08) ja ukolla ei ole vakihommaa... :/

Pearl84!
Joo ukkoki aina "Varo nyt tuota,no höh" Vaikka ei olis lähelläkään...

RouvaSumppisuu
Koira peiton alla :LOL:
Kerran ukko ehotti että tehäänkö se olohuoneessa(oltiin kahestaan talovahtina mun vanhempien luona) mut minä en pystyny ku koirat tuijotti :LOL: :LOL: Musta se on ahistavaa...vaikka eihän ne ole ku koiria.

Niin ja kyllä kai tuo ukko antaa mun tuolla autolla kurvailla ku ei ollu mun moka.
Nyt se antaa vähän iisimmin tuota autoo mun käyttöön. Aiemmin tuli tapeltua siitä että miks en saa autoo käyttöön :kieh:
Kyllähän sen osaltaan ymmärtää ku se on kalleinta mitä sillä on (minun lisäks siis :D )


Olispa muuten kyllä kiva ku meilläki olis koira.
Ukko se sitä vieläpä enemmän toivoo ku minä.

Tuntuu muuten että nuo minun "raskausoireet" loppu sen testin teon jälkeen...
Onkohan tää sitä ku niin kovasti toivois...

Mitäs muuten meinaatte ostaa ukoille joululahjaks?
:heart:
 
Niin, tuo joululahja juttu on kyllä tosi hankala :/ kun tekisi mieli ostaa jotain juuri hänelle tarkoitettua, mutta ei millään tahdo keksiä että mitä?!
Ja ainaset boxerit alkaa jo pikku hiljaa etomaan :D
onneksi tässä on vielä runsas kuukausi aikaa miettiä. Minun miehelläni on vielä ensi kuussa syntymäpäivät, että sekin pitäisi tässä keksiä...hankalaa!
Päätin muuten olla hetken aikaa puhumatta näistä vauva-jutuista miehelleni kun se tuntuu ahdistuvan niin kovasti asiasta.
Mutta sitten toisaalta taas ei näitä tuntoja voi kauaa sisälläänkään pitää, muuten pää räjähtää! kerta kaikkiaan hankalaa.
Mutta kyllä tästä selvitään :D hope so.
 
Hei kaikille!
Täällä on ehtinyt tapahtua vaikka mitä! Koulujutut ovat pitäneet kiireisenä niin että en ole tänne ehtinyt ja olen myös tietoisesti koittanut vähentää vauva-sivuilla surffailua, että saisi välillä vauva-haaveet pois mielestä. Turha toive tosin, ei tarvitse kuin vähän aikaa katsoa telkkaria tai käydä kaupungilla. vauvoja joka puolella "huokaus"
Tervetuloa kaikille uusille! Ja miina-lle pidän peukkuja.
Färbö Koita puhua miehellesi, ettei lapsille ole välttämättä sitä sopivaa aikaa koskaan. Aina on joku koulu tai työhomma kesken. Ainakin näin koitan itse ajatella, kun minulla on vielä opiskelut kesken, minun pitäisi valmistua keväällä 2009, paitsi jos siis jään äitiyslomalle sitä ennen. :kieh: Mieheni aloitti vasta tänä vuonna yliopistolla eli hänellä vuosia edessä ainakin 5. Me ollaan vaan päätetty tulla toimeen, vaikka rahallinen tilanne välillä kauhistuttaakin, mutta onhan tuota ennekin selvitty.
Meritähti mulla on käynyt niin, että kun aloitin pillerit, pahat menkkakivut ja runsaat kuukautiset niukkeni pariin päivään. Nyt kun lopetin pillerit, kuukautiset ovat edelleen vain parin päivän mittaiset, ensimmäisenä päivänä tosin vatsakivut ovat hirveät ja ennen menkkoja pari päivää oksettaa. Vauvakuumeiselle mielelle omiaan sekoittamaan raskaus oireisiin :LOL: Onneksi kuitenkin näin, pelkäsin mitä tapahtuu, kun lopetan pillerit, koska minulla on diagnosoitu endometrioosi 10 vuotta sitten ja olen syönyt erilaisia hormooneja sen jälkeen hoitoon. Diagnoosi on vaikuttanut tämän hetkisiin tuntemuksiin, vaikka kuinka päätiin, etten sitä ajattele. Minua on peloiteltu viimeiset kymmenen vuotta, että lasten teko ei sitten välttämättä onnistu ym. Ärsyttää, että ennenkuin on edes alkanut yrittää on jo mustamaalattu, joka tietysti nyt sitten stressa mieltä.
Hui, nyt tuli sitten tekstiä kahden viikon edestä :LOL:
 
:heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
aurinkoinen äityli(tositoimet alkaa 09)
Aurora81(tositoimet alkaa 03/08)
berry76
Emos(tositoimet alkaa 12/08)
friidu(tositoimet alkaa 09)
hopeapaju
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
kukkaiskeiju(tositoimet alkaa kesä/syksy 08)
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu(tositoimet alkaa 2/08)
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
Mianjo
Minnie87 (taustalla toistaseks)
Mirmu81 ???OLIVIA06
Pearl84
Pupu T
Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
koiramamma
Linna
miina- (pillerit jätetty pois 12/07)
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna(palstatauolla)
sininennalle

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 6.7.2008
Lilli-85 LA 6.8.2008
Meritähti 2.9.2008



:wave: Muoks. Sininennalle siirretty tositoimijoihin...
 
anniia
heippa vaan kaikki :)
joululahjaostoksista ei vielä mitään tietoa. onneks on vielä aikaa miettiä. luuleen että jotenkin musiikkiin päin se kuitenkin taas suuntautuu, ainakin jollain tapaa :D
oviskivuista sen verran että luulen sen minulla tuntuvan vihlaisuina alavatsassa, mutta en kyllä muita merkkejä ole huomannut.
nyt ulkoilemaan :) mukavaa sunnuntaita kaikki :heart:
 

Yhteistyössä