vauvakuume mutta ei vielä

Alkuperäinen kirjoittaja Näätänen:
Kiitti Janis peesauksesta. :flower: Mä kun olen kovasti "uraihminen" (<- ai, kuinka pahasti särähtääkin tällä foorumilla :LOL: ), enkä millään malttaisi jäädä mammalomalle ennen ensimmäistäkään ylennystä / heti ensimmäisen jälkeen. Kai sitä pelkää, että sitten kun lapsi tulee, ei enää ura niin paljon kiinnosta ja on vaarassa jämähtää siihen, missä silloin on. Toisaalta oon koittanut itselleni vakuutella just sitä, mistä kirjoitit, että uran alussa ja niin edelleen. Kuume kun on vaan niin kova. :heart: Olisko muilla mielipiteitä asiasta?

Mulla oli aikaisemmin tähtäimessä uran luominen, jopa perheen perustamisen kustannuksella. Ikääntyminen on kuitenkin saanut tajuamaan, että perhe päihittää uran jos niikseen tulee, mutta toivon toki saavani molemmat ja pyrin siihen. Se aika jolloin lapsia voi tehdä/saada on kuitenkin aika lyhyt (biologisessa mielessä), joten siinä mielessä ei kannata odotella, jos asiat muuten kunnossa.

Viisas pomo kyllä tajuaa, että voit olla sitoutunut ja hyvä työntekijä myös äitini, eikä ohita sinua ylennyskierroksilla.
 
Heinäkuun lopussa loppuvat pillerit. Että periaattees yritys alkaa heti kun vuodot lakkaa ja se on viel heinäkuun ihan viimesiä päiviä. Tai yritys alkaa vasta kyl elokuussa kun minä ja pojat palataan mummila reissusta. Ollaan siellä kun lopetan pillerit.
Nyt nukkumaan väsyttää
 
Mammukka81
Färbölle, mäkin olen hoitoalalla ja sisätautiosastolla töissä, aika raskashoitoisia potilaita ihan näin fyysisesti ajateltuna. Meillä otettiin kyllä hyvin huomioon mun raskaus esim. potilasjaossa eikä tartuntavaarallisia potilaita tarvinnut hoitaa. Yövuoroja tein ennen mielellään, mutta ne rupes tuntumaan kyllä raskailta n. rvko 20 lähtien...ja joskus kuukautta ennen varsinaisen äippäloman alkua jäin saikulle selän kipuilun ja kyllä ihan väsymyksenkin takia. Supistuksiakin oli niin en halunnut riskeerata.

Noi äitiyslomarahathan määräytyy viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan, eli esim. mulla kun jäin lomille 2006 niin olisivat määräytyneet vuoden 2004 mukaan. Mutta koska valmistuin kyseisenä vuonna eikä tulot olleet suuret, hain äitiyslomarahoja viimeisen puolen vuoden ajalta. Se on siis kai sunkin tapauksessa se paras vaihtoehto, huolimatta siitä oletko ollut 1/2 vuotta tai vuoden töissä. Hulluna painat vaan viikonloppuja ja öitä tuon puolen vuoden ajan niin saat kivat rahat sit äippälomalla...näin mä ajattelin mut ei ollutkaan niin helppoa sit maha pystyssä :LOL: . Kelan sivuilla on näistä paljon juttua, kannattaa käydä vilkuilemassa.

Nyt aamuhommiin (hyi mua miten tulikin tuhmat jutut taas mieleen :kieh: )...siis imuroimaan kiitos ton koiran ja sateisen sään-->hiekkaa joka paikassa, pyykinpesukonetta latailemaan ja ruokaa laittamaan...
 
Olen seuraillu sivusta jonkin aikaa jännäillen muiden puuhia. Ajattelin kommentoida sitä milloin elämä olisi valmis lapseen. Sanon vaan että lapsen saamiseen riittää mielestäni se, että on pysyvä parisuhden joka perustuu rakkauteen, sillä mennään läpi vaikka harmaan kiven B) Onhan se tietenkin hyvä että on hyvät puitteet lapselle, mutta erinomaisetkaan puitteet eivät riitä, jos parisuhteesta puuttuu vakaus, ymmärrys ja rakkaus.

Heh, no vhähän kevyempää juttua sitten: eli on se aika hassua miten sitä menee asioiden edelle, vaikka lapsen saaminen ei välttämättä ole kovin helppoa. Esim. sitä miettii jo mitä sanoa joulupöydässä kun ei otakkaan sitä lasillista punaviiniä yms. Kun ei haluu kertoo mahdollisesta raskaudesta ihan alussa.. hmm.... (alotetaan yrittäminen siis syksyllä, joten JOS tärppäis heti, sitä oltais jouluna just alkuvaiheessa)
 
Tää äippä on iiiihan yksin kotona, omituista :/ Mies lähti tytön kanssa anoppilaan yöksi ja mä suuntaan juhlimaan metsän keskelle kamun 30v. synt. siis mökille saunomaan, grillaamaan ja nauttimaan kesästä ihanassa seurassa kera juhlajuominkien :p Ihanaa vaihtelua taas, mutta siltin *nolona* myönnän, että pillitin vuolaasti kun katselin meidän auton häviävän pihasta kera rakkaimpieni :'( nooh, onneksi olen tässä toennut siivotessani raivokkaasti musiikin tahdissa, kohta kyyti tuleekin jo kohti mökkiä viemään:) ...

mammukka81 siitä imetyksestä vielä... eli munkin tyttö kyllä heräilee tisulle n. 6 pintaan aamulla ja muo tosiaankin vielä väsyttäisi |O yleensä tyttö vielä hetkeksi syömisen jälkeen ummistaa silmänsä, jos ei niin laitan hänet takaisin pinnikseen muutaman lelun kanssa, jossa hän sitten touhuaa kunnes alkaa unihiekka häiritsemään simmussa, jolloin otan hänet puolitokkurassa viekkuuni ja silittelen takaisin uneen, näin mamikin saa nukuttua 8-9 aamulla, itsekästä pakkonukuttamistako??? :whistle: Mutta kun ei sitä halua itse mennä niin kovin aikasin nukkumaan, vaan haluaa nauttia siitä kuuluisasta omasta ajasta ;) Voisithan myös yrittää vähän venyttää tuota nukkumaan menemistä illalla, entä annatko esim. puuroa iltasella, pitää hyvin kylläisenä aamuun saakka?!

Mukavat kesäviikonloput palstaystäväni :heart:
 
Mammukka81
Pikaisesti taas piti tänne vilkuilla ennen kuin mies tulee töistä, sit alkaa pihatyöt taas...sHvlle oikein rentouttavaa mökkeilyä! Mulla on ollutkin tarkoituksena venyttää tytsin nukkumaanmenoa iltasella ja eilen onnistuikin, mutta oli taas niin pirteenä ennen kuutta. Ja miehen herätyskello soi aina arkisin kuudelta niin vauvakin herää aina siihen :/ , mies on niin sikeesti nukkuvaa sorttia et herää aina viimeisenä noihin pirinöihin. Ja kello pitää olla tyyliin huoneen toisella puolella, ettei hän puoliunisena vaan sammuta sitä ja jatka uniaan...aaargh, rasittavaa joskus. Ja iltapuuro on kuvioissa mukana, sen ansiosta yhtäjaksoista unta riittää tonne aamuyöhön. Mutta eiköhän se tästä...mulla on aika hyvä mielikuvitus niin enköhän mä vielä jotain keksi :LOL: .

Senkin takia täytyy nyt useammin tänne vilkuilla, kun odotan hiukka Mamitren testaustuloksia...jännää. Onko teillä muuten ollut miehesi kanssa paljon puhetta jos nyt vaikka olisi niin onnellisesti käynyt, että kerrasta ois tärpännyt? Onko havaittavissa lämpenemistä ajatukselle? Toivotaan että plussaa näyttäis :heart: .

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Kyllä mies tietää että voin olla nyt raskaana,kiitos touhutipan.Ja senkin tietää,että oon sikiävää sorttia. Ei se siihen sen koommin oo mitään tuumannu,kai sekin oottaa vaan asian varmistumista ja tokas illalla et nauttii viä yöunistaan kun vielä voi :LOL: Tänään tuli tilaamani testit ja tein sen toisen mut oli viä nega.Uudestaan sit maanantaina kun virallisesti pitäs menkkojen alkaa. :) Edelleen särkee pohkeita ja selkää.Pissatuttaa ehkä normia enempi,ainakin eilen illalla oisin voinu ravata vartin välein vessassa mut yritin jo sit pidätellä.
 
Oireita edelleen on.Ei enään niin kamalia särkyjä ollut eilen,mutta ajoittain särki alaselkää ja pohkeita.Välillä kihelmöi rintoja.Nippailuja kohdun luona välillä jne.Oon tutkinu joka pvä kohdun nipukkaa kun jostain luin,että kun menkat on alkamassa niin nipukka alkaa aukeamaan ja pehmeneen.Mulla se on kova ja kiinni enempi joka pvä.Olis jo maanantai niin pääsis testaan. =)
 
Täällä on jo nyt vähän alkanut tapahtumaan. Pillerini loppuvat juhannuksena. Hain jo uuden reseptin ,mut sit aloin miettiin et miksi enää hakisin uusia,kun seuraavan kierton tärppipäivät menee loma matkalla kahdestaan pojan kans. Jäisi enää yksi kierto kun pitäisi ehkäistä. Sain nyt miehen suostumaan et elokuu mennään kortsulla :heart: Tietty vaikka kaksi viikkoa ehkäsis kumilla vois olla mahdollisuus että ovis olis aijemmin tai myöhemmin ;) Saahan sitä haaveilla et se kävis niin helposti. Kesävauvasta kun niin haaveillut. Esikoinen on talvivauva. Oli se liikkuminen ja pukeminen talvella ikävää. Ekaan kolmeen kuukauteen ei kauppaan edes saanut mennä kun flunssa aallot jylläs.

mamitrelle hurjasti plussatuulia. Älähän tosiaan enää kauaa pidä meitä jännityksessä :D
 
Mammukka81
Taas kotona...ja läppäri sylissä :LOL: . Mulla on ollu niin pirskatin kipee alavatsa, toivon et menkat tekis tuloaan...tai sit mulla on jotain kummallista vatsavaivaa, kun oon 2 päivää syöny litratolkulla kirsikoita...en pysty hillitsemään itteeni kun kirsikoista on kyse :p .

Piti vaan peesata tuota katben juttua kesävauvasta...meilläkin kun esikoinen oli talvivauva, niin koin ne paukkupakkaset ja neljän seinän sisällä pysymiset aika raskaina. Jos toivoa saisi, niin haaveilisin minäkin kesä/alkusyksn vauvasta...mutta aika näyttää.

Ja Färbö, oon silloin omana raskausaikana nähnyt ton dokkarin ja nyt jätin ihan tarkoituksella väliin, ettei liikaa kuumottelis :LOL: .

Huomenna olis vieraita tulossa, mutta täytyy kyllä tännekin ehtiä...kun saattaa meidän ketjuun eka plussa tulla :flower: . Palaillaan!
 
Polkasin eilen apteekkiin pyörällä hakeen kunnon testin.Ostin apteekin oman kun siinä ei oo viivanpaikkaa ja niinhän siinä kävi,että kp 28/28 muuttui sitten rv 4+0. Tuijottelin aamulla testiä kun siinä oli niin himmee viiva,mutta luotan siihen kun tuosta kakkosestamme oli samanlainen haamu. Ironista,että plussasin juuri tänään kun tänään on meidän esikois enkelimme 4 vuotis kuolinpäivä. :'( Mutta ihanalta tuntuu silti,viikon jo jännitin kun oireet viittas juuri tähän olotilaan.Että toinen raskaus peräkkäin kun on osunu ekasta kerrasta ilman ehkäsyä. Plussa tuulia myös teille joilla se yritys alkaa OIKEESTI myöhemmin. :hug:
 
Mammukka81
:flower: :flower: :flower: niinhän siinä kävi miten arvelinkin...tuhannesti onnea ja tarrasukkia pikkaiselle! Ja tottakai luotat testiin, siinähän ei tosiaan mitään viivanpaikkaa ole ja jos haamun sait niin raskaana olet :heart: .

Kyllä me loputkin joskus perässä tullaan...hiukan myöhemmin vaan =) .
 
Wau! Hieno homma, että tärppäsi noin mahtavasti ekasta kerrasta! Siinä ei paljon ehdi edes piinailemaan. Tuli ihan sellainen tunne, että kohtalon sanelema lahja tämä teidän tuleva pienokaisenne, kun kerroit tuosta plussauspäivästä, joka sattui enkelinne poismenopäivälle. Surullisen kaunista.

Tuhannesti onnea ja pidetään peukkuja, että salamatkustaja pysyy kyydissä! :flower:
 
no ei se miehelle ylläri ollut kun oon sitä valmistanut koko ajan tähän mahdollisuuteen ja valitellu niitä selkä/maha särkyjä koko viime vkon.Mutta ei se ihan onnensa kukkuloilla oo niinkun minä.Meille on tulossa ens keväänä katto remppa ja talon maalaus ja mun isä ja mieheni tekee sen niin mies stressaa sitä et miten se sujuu jos oon väsyny ja joudun hoitaan kolmee lasta.Mä en osaa etukäteen stressata :D
Soitin aamulla nlaan kysyäkseni saako niitä lantionpohja lihasten treeni kuulia nyt käyttää, ei suositella.Samalla halus varata mulle jo ajan ja laski et nyt on rv 3+6 eli huomenna(miehen synttäri päivänä) on sit tasan 4. :D Kun nyt vaan pysyis matkassa,hiukka pelottaa et tulee km tms,mutta sitä nyt on turha pohtia etukäteen.
 
Paljon onnea plussasta! Hienoa saada eka plussa tänne, niin tuli itselle ainakin sellainen olo et ei tää nyt ihan toivotonta oo, että ehkä se munkin aika joskus koittaa.. :D
Omaa napaa:
Tänään pitäs aloittaa uusi laatta pillereita ku tätikin otti ja lähti sopivasti eilen, mut täytyy nyt vielä varmistaa että se sille miehelle sopii ettei niitä pilsuja enää napsita, vaikka se tavallaan jo sanoi että se on ok. (vaikka tiedän että kumia se haluaa käyttää silti) Mut varmistan vielä niin ei sitten tule mitään epäselvää asioista.
Ollaan me naiset vaan niin ovelia :whistle:
Meinaan tiedän monta tapausta että on sovittu että pilsut jätetään pois mutta kumia käytetään silti, mutta sit hups ja se onkin kiireessä/intohimossa unohtunu.. ja sit on siunautunut jotain pientä ja ihanaa, vaikka luulen että meillä ei niin tuu käymään.. :)
Eikös mamitre teillä käynyt jotenkin näin? vai oonko nähny unta.. :D

No mut onnea vielä paljon paljon pienen johdosta :flower:
 
Nuhnus,juuri siihen tyyliin meilläkin kävi jo toistamiseen. Kuopusta kun aloin oottaan niin oli sama et käytetään kumia jota ei käytetty ja sekin osu heti ekasta kerrasta. Et se on miehen enää vaikee perääntyä kun hommat on hoitunu itsellään.Tähänkin kun tarvittiin KAKSI vaikka minä olin se joka sitä toivoi! :D
 
Meilläkin minä höpötän melkein joka päivä vauvasta ja kuinka ihanaa olis saada oma pieni lapsukainen ku sisko perhana on jo pyöräyttäny kaks.. :D sano mulle et hän on lisääntymisensä lisääntyny, nyt on sisko sun vuoro.. :) sekään ei oo ku tosta jästipäästä kiinni.. Ooon yrittäny olla painostamatta, mut luulen et jos se vahinko sattuis niin ei se siitä pahoillaan olisi.
Oon kyllä niin kade.. Toivon vaan et ne menkat sit alkais ettei menis montaa kuukautta ku ne alkais, ku oon 14 vuotiaasta asti syöny koko ajan pilsuja, eli viis vuotta, ku ukko sano et elokuussa aloitettais, vaikka mä salaa toivon kyl aikaisempaa "aloitusta"..
Kauhee ku tulee kiero olo ku tämmösiä höpöttää.. :D
Välil vaan tuntuu et noita miehiä on vähän pakko potkia persuksille, ku ne on sellaisia jölliköitä.. :LOL:
 
Mammukka81
Pakko kommentoida tähän miesten "kuumeiluun" näissä vauvaprojekteissa...vaikka mun mies on ihan täysillä mukana tässä vauvahaaveessa, niin en voi kyllä sanoa hänen mitenkään erityisesti asiasta kuumeilevan...en usko, että sitä päivää koskaan näen...mä hoidan tän meidän perheen kuumeilun :LOL: . Siis en ymmärrä miten hän voi ottaa koko asian noin iisisti, ihan lunkisti vaan ollaan ilman ehkäisyä ja vauva tulee sit kun on tullakseen ja on tosi toivottu. Ja mä oon ihan |O :p :x :D nuppi sekaisin, kun toinen osaa ottaa tolla asenteella. Oon kai tällanen stressipeikko, että kaikesta pitää edes vähän stressata...

Tästä pistänkin vähän galluppia taas vaikka asiasta on varmaan aiemminkin ollut juttua. Eli miten miehesi suhtautuu tähän vauvakuumeeseen ja jos yritystä on ollut jo aiemmin, niin miten ilmaisee "vauvakuumeen" (voiko miehillä sellaista olla)?
 

Aavikkokahlaaja- 24v,m27v/ Paikkakunta?/1./Y:Syksyllä 2007
BlueAngel 25v,m26v/ Etelä-Suomi/1./Y:kesällä 2008
Deluxxe- 20v,m23v/ Pk-seutu/1./Y:syksyllä 2007
Dive- 28v,m?/ Paikkakunta?/haaveissa?/Y?
Futuremami- 23v,m29v/ 1./ Y:kesällä 2007
Färbö- 19v,m23v/ Lapin-lääni/ 1./ Y:?
hilja- 24v,m26v/ Pirkanmaa/ 1./ Y:Syksyllä
Janis- 30v,m33v/ PK-seutu/ 2./ Y:?
Katbe- 23v,m26v/ 2./ Y:2.9.2007
lemmuAmmu- 21v,m32v/ 1./ Y:2008
Lilli- 21v,m23v/ 2./ Y:Syksyllä 2007
mamitre- 25v,m27v/ 4./ Y:12/07
Mammukka81- 26v,m26v/ Etelä-Suomi/ 2./ Y:Loppuvuodesta 2007
Meritähti- 22v,m30v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Mincki77- 30v,m?/ 1./ Y:Syksyllä 2007
M-J- 23v,m33/ 1./ Y:Kesällä 2007
Muusa78- 29v,m?/ Paikkakunta?/ 1./ Y:?
Nuhnus- 19v,m29v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Näätänen- 26v,m26/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Pantteri76- 31v/m?/ Paikkakunta?/ 1./ Y:Elokuussa 2007
Pilvilinna- 28v,m26v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Ripsuh- 21v,m26/ 1. / Y: ?
sisarHENTOvalkoinen- 24v,m29v/ PK-seutu/ 2./ Y:?
Vaahteramäen Iita- 22v,m28v/ 1./ Y:?
Venus- 25v,m31v/ 3./ Y:?
viivi- 25v,m25v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Äiti84ja2p- 22v,m31v/ 3./ Y:2007lopulla,2008alussa

Plussanneet:

Mamitre :)

 
mahtuuko mukaan vielä?!?
Täällä olisi yksi 25.v. kuumeilija, jolla on 2,5kk ikäinen poika. Kamala vauvakuume on iskenyt, vaikka kotona onkin jo vauva ennestään. :kieh: Ehkäisyä emme ole aloittaneet, koska asikoisen saantiin tarvittiin pientä avituista. Ihanteellinen ajankohta kakkoselle olisi syksy 2008. Nyt mennään TJOT ajatuksella... :p Mies on mukana ihan täysillä. Ekat menkat jo tulivat synnytyksen jälkeen. Hiukan jännittää venyykö kierto. :)
 
Mammukka81
Pian toi mun mieheni saa hepulit, kun taas piti tänne vilkaista :whistle: ...ja kirjoitellakin--->tervetuloa miranda-81! "Vanha" tuttu tuolta toisesta ketjusta...samat aatokset meillä yhä edelleen =). Menkkoja mulla ei vaan ole kuulunut synnytyksen jälkeen, mutta ehkä sekin päivä vielä koittaa...
 

Yhteistyössä