vauvakuume mutta ei vielä

Päiviä! Tuo nostoa tarkoitta sitä,kun tää meidän ketju on tippunut tuolla muiden aloitusten joukossa alas esim toiselle tai > sivulle ja joku laittaa tänne viestin, että noustaisiin taas "ylemmäksi" ensimmäiselle sivulle, josta tämä ketju on helpompi löytää.

Lilli-85, onko uutisia?
 
MOI!

Färbö: Mulla oli kanssa tuo kouluaika ihan hirveetä, vaikka kesti vaan sen 2v aikuiskoulutuksena. Meinasin jo heti ekan syksyn jälkeen lopettaa, mutta sittten aattelin, että prkl minähän en leikkiä kesken jätä! :D On sitten ammatti ainakin takataskussa ym. Muistan kanssa sillon kouluaikaan, kun pillitin koko aika ja välillä vieläkin, kun kolmivuoro väsyttää. Eihän tämä työ tosiaan aina mitään ruusuilla tanssimista ole, mutta kasvattanu mua ainakin ihan kauheasti ihmisenä. Ja onhan tässä vielä aikaa opiskella eri ammatti, jos kyllästyy! Mutta kyllä tämä tässä paremman puutteessa menee!=) Ja tällä alalla työpaikka-huumori on niin mahtavaa, ettei toista löydy! Tsemppiä, kyl sä jaksat!! :hug:

Mä oon kanssa tässä pari viikkoa mittaillu lämpöä satunnaisesti aamusin, en joka päivä, ni on ollu 36,8-37,1. Norm. jtn 36,4. Ja ovis pitäs olla vasta kohta. Raskausoireita keksii tääkin vaikka mitä:) Mutta turhahan näitä on miettiä, kun pillereitä syö. =)

Lilli-85, täällä kanssa kuulumisia ootellaan?

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

~Pearl
 
Joo mulla pyörii lämmöt noissa samoissa lukemissa kuin sulla Pear84. Syötkö sitten minipillereitä kun kerran ovuloit, vaikka syöt pillereitä? Onko eroa yhditelmäpillereihin ja syötkö siksi ettei yhdistelmät toimineet. Mulle ei oikein ne yhdistelmät toimineet - siis halut olivat tipotiessään ja masentunutkin olin, joka voi toki johtua lisäksi monista muistakin seikoista, koko pillereiden syönnin ajan. Lopulta lopetin hormonaalisen ehkäisyn kokonaan, sitten olinkin kohta raskaana vaikkei vielä tarkoitus ollutkaan. Nyt sitten opettelen luonnomuikaista, mutta olen kumminkin välillä miettinyt, että mikä olisi sopiva - vähän vähemmän vaivaa vaativa konsti. Toki esim kierukkakkin olisi mahdollisuus, mutta toisaalta kun vaatii operaation ensin laittamiseen ja sitten poistamiseen ja kumminkin jo puolen vuoden päästä olisi mahdollisesti tarkoitus aloittaa kakkosen yrittäminen... tällaisia täällä vaan pohdin...
 
Kuumeilija- :hug:

Lilli-85 Joko oot testannut? Millanen tulos tuli? Täällä jännätään sun puolesta! :heart:

Täällä täti on lähdössä matkoihinsa. Kävin tänään apteekissa ostamassa foolihappoa, jonka meinaan aloittaa toivossa että auttaisi raskautumaan.:kieh: Toki se on hyödyllinen sikiöllekin raskauduttua.Lisäksi meinaan aloittaa tauon jälkeen syömään Multitabs raskaus-vitamiinia. Ja sitten greippimehua yritän litkiä. Hulluahan tämä touhu on, mutta eipä noista kai haittaakaan ole. :)
 
Voi teitä ihanaisia :heart:

En viikonloppuna ehtinyt koneelle laisinkaan, mutta ei mitään uutisia olekaan kerrottavana... Paitsi sellaista että kyllä ne menkat sitten tulivat ihan kunnolla :/ En siis testiä tehnyt enää, vaikka lauantaina ja eilenkin vuoto oli normaalia niukempaa mutta ihan kunnon verta. Tänään on vuotanut ihan kunnolla ja Buranaa olen joutunut ottamaan näinä vuotopäivinä ihan urakalla. Kuten yleensäkin...

Mutta niin kuin tuolla puhuittekin niin hyvä asia on se että menkat tulivat ihan ajallaan kuitenkin, ei tarvi siitä stressata. Ja nyt alkaa ihan "kokonainen" yrityskierto. Mies kun päätti vasta vähän ennen viime ovista että aletaan vauvapuuhiin, eikä sitä peittoa tullut kovin tiuhaan heiluteltuakaan. Oviksen aikaan muutaman kerran kuitenkin, mutta ei vissiin sitten oikeaan aikaan :) Ja onhan tämä ihan eri meininkiä kun esikoista puuhattiin, mehän vietettiin suurin osa ajasta sängyssä toistemme kimpussa :LOL: Nyt vaan on niin väsynyt iltaisin että ei jaksa, onko tuo sitten ihme jos ovis menee ohi...?
Mutta mieskin oli aika pettynyt kun menkat alkoi, sanoi että nyt pitää sitten kunnolla yrittää! :D

kuumeilija-, älä nyt vielä menetä toivoa! Voihan se plussa sieltä vielä tulla. Itse lupaan nyt itselleni että minä en enää testaa yhtään aikaisemmin vaikka olisi miten tarkka testi vaan :) Jännätään sitten kunnolla kun kerran jännätään... Niin varmaan joo :)

Jännäilen nyt täällä teidän puolesta ja odottelen tädin kyläilyn päättymistä :)
 
Lilli-85 pahoittelut menkoista, mut onneks sulla on noin hyvä asenne että eiku uutta yritystä kehiin. :) ..Jotenki vaa tuntuu et kyllä sen testin ois pitäny jo näyttää...nooh parin päivän päästähän se selviää sitte...!
 
En ole aikoihin sitten tännekkään kirjoitellut.
Täällä ovis on tulossa, mutta vauva-asioista ei olla puhuttu mitään sitten sen jälkeen, kun mies ilmoitti pari viikkoa sitten ettei ole vielä valmis vauvan tulolle. Ehkäisyä ei olla kuitenkaan käytetty, joten saapi nähdä miten tässä vielä käy, pientä toivoa yritän itselläni pitää kuitenkin yllä. Eihän sitä tiedä miten sen miehen mieli vielä muuttuu viikonloppuun mennessä ;)
 
Lilli-85: Pahoittelut minunkin puolesta menkoista. Hienoa, että menet uutta kierrosta kohti noin positiivisella mielellä. :)

Minäkin olen syönyt Multivita raskaus-vitamiineja jo pari viikkoa. Syön myös kalkkitabletteja, koska tuon laktoosi-intoleranssin takia en ihan kaikkia maitotuotteita pysty käyttäämään. Enkä tykkää muutenkaan juoda maitoa, lopetin sen jo 6-vuotiaana! :p

Mammutti-Mamma: Toivottavasti se sun miehesi nyt lämpiäisi ajatukselle!

kuumeilija-: Iso :hug: !

ON: Tässä alkaa pikkuhiljaa opiskelustressi nostaa päätään, vaikka kuinka päätin, etten nyt mistään ota paineita. Noh, pieni stressihän on ihan hyväksi, sitä ei vaan saa päästää niskan päälle. Täytyy nyt yrittää tosissaan lukea tuleviin tentteihin, että saa ne alta pois. Vauva-asiasta en suostu ottamaan stressiä (katotaan vaan, niin tää on ihan hysteerinen kuukauden päästä!). :LOL:
 
Tsemppiä Pantalaimon lukemiseen. Itse olen juuri paahtanut pariin tenttiin, joista vika oli tänään. No, se ensimmäinen meni uusintaan ja aika hilkulla on tämän toisenkin kanssa. Hitto, et on niin saamaton, ettei koskaan voi aloittaa noita lukupuuhia riittävän aikaisin. Kyllähän mä ihan hyvin ymmärsin asiat - siis sen mitä ehdin lukemaan - mutta kun on vain puolet tenttialueesta luettuna, niin eihän sitä silloin helposti saa läpi - yli puolet pisteistä on siis läpipääsyrajana meillä useimmiten... Nyt tuntuu että pää hajoaa kun en ole saanut nukuttuakaan juuri lainkaan viikkoon. Kamala olo, niskat jumissa ja päätä jyskyttää - no, pakko oli yrittää ja ompahan sitten jotain pohjilla noihin uusintoihin. Tyttö-raukka ei ole nähnyt äitiään kuin vilaukselta näinä päivinä ja heti kyllä huomaa, että likka on hirmu takertuvainen... no, nyt on vakaa suunnitelma tehdä tuo lukeminen vähän pitemmän kaavan mukaan, vähitellen ajan kanssa.
 
Mammutti-Mamma, toivottavasti saatte oviksen käytettyä hyväksi! Niinhän tuo miesten mieli tuntuu olevan kovin ailahtelevainen näiden vauva-asioiden suhteen. Meilläkin mies väänsi ja käänsi joka päivä sitä että milloin se pikkukakkonen saa luvan tulla ja aina oli eri mieltä kuin edellisenä päivänä. Mutta nytpä on turha enää perääntyä kun yritys on jo aloitettu :kieh: No ei, totta kai mieli saa muuttua, mutta ei hän ainakaan nyt näytä mitään epäröivän...

Meilläkin on poika nyt flunssassa pitkästä aikaa, kunpahan nyt itse siltä säästyisin.
Ovista odotellessa, joskus ikuisuuden päästä vasta sekin :|
 
Janis: Eikun siis joo, Yasmineita syön, eli yhdistelmäpillereitä, että enhän mä mitään oviluloikaan! Hyvä, kun oon perehtyny näiden pillereiden vaikutustapaan näinkin hyvin. :D Mutta joo, aina puolivälissä kiertoa tuntuu, et ovulois ja siitä eteenpäin menkkoihin asti mahaa nippailee, rinnat turpoo ym., mutta ilm. pillereiden sivuvaikutuksia. Mulla on kyllä alkanu mennä hermot näihin pillereihin...oon nyt jotain kolmisen vuotta syöny tätä merkkiä ja tuntuu, että haittavaikutuksia on enemmän kuin hyötyä. Ainakin puolet kuusta oon turvonnu sekopää paikat kipeenä:/

Oon itekin lueskellu tuosta luonnonmukasesta ehkäsystä, mutta siinä ilmeisesti täytyy tuntea kehonsa aika hyvin? Joka tapauksessa ens keväänä heitetään nämä pillerit jorpakkoon ja sitten saa vaavi tulla, jos tahtoo! =)

~Pearl
 
Heipä taas kotosuomi...

Kun jätimme ehkäisyn pois lupasin itselleni että pyrin olemaan loppuun asti mahdollisimman järkevä enkä heti elättele suuria toiveita jos vähän tuntuu masussa hassulta...joopa joo :headwall:

Menossa vasta kp 23 ja nyt jo muka on raskausoireita niin pirusti: alamahassa nipistelee, närästää ja vähän niin kuin kuplii mahassa, hikottaa, öklöttää, päätä särkee, lämmöt korkealla ja vaikka mitä.
Ärsyttää tämmöinen kun sitä alkaa ajatella vaikka mitä, vaikka kuinka yrittää olla järkevä.
Eikä ole mitään tehtävissä kuin odottelu...

Voisiko joku tervejärkinen tulla ravistelemaan mua ja kertomaan, että vaikka olisikin tärpännyt en voi vielä oireilla tällä tavoin :ashamed:
 
Meritähti: Kyllähän tossa vaiheessa voi olla oireita. Eihän se mahdotonta ole! Kylhän se raskauden miettiminenki saa pään sekasin ja oireet kehiin, mut ihan hyvin noi voi olla oikeitaki! =)

Ja kuulkaas tytöt. Tein tänää päiväpissasta viiden mais aconin 25herkkyys testin ja haamuviiva tuli. Se on tosi tosi haalea, mut tuli 5 min sisään ja erottuu ja yhtä paksu ku kontrolliviiva. Mut en yhtään luota tohon ennen ku oon tehny huomenna vielä varmistustestin. Ja mun säkällä se näyttää puhdasta negaa. JA mua nippailee mahasta vähän väliä ja selkää särkee...en ymmärrä miten noi kipuilut liittyis raskautee... :| Tissit ei oo vielkää kipeet :D
 
Iltaa!

Kiitos SHV muistutuksesta, että meillä tosiaan on vain 1 elämä ja turhaan sitä aina miettiä muita enemmän kuin omaa napaansa. Pitäisi vaan aina kuunnella sitä omaa sisintään ja elää sen mukaan. Ajattelin jättää tuon työasian hiljaiseen mietintämyssyyn hetkeksi ja katsella rauhassa miten asiat etenee.

Hei, onnea kuumeilija-!, olit näköjään tällä aikaa ehtinyt kirjoittaa huippukuulumisia! Pidän kaikki peukut pystyssä, että on tärpännyt. Tee heti aamulla uusi testi ja tule kertomaan kuinka on käynyt! d =) b Moneskos yk sulla onkaan menossa? Eikös mahan nippailut ja selkäsärky voi hyvinkin olla merkki raskaudesta!?

 
nokun mulla ei ole vielä mikään yk menossa... :ashamed: Ollaan vaan oltu vähän niin ja näin ton ehkäsyn kanssa. Itse voisin jättää ehkäsyn tavallaan vaikka heti mut miekkonen ei ihan vielä.. Joo teen heti aamul ennen kouluun lähtöä ja jos kerkeen ni tuun samantien tänne sitte..yleensä mulla vaa on niin lennokkaat aamut ku siirrän ja siirrän torkkua et voipi tulla vähän kiirus! :D
 
kuumeilija- Mulla on ollu joka raskaudessa alaselkä kipeä. Varsinkin kuopuksen raskaudessa ihan karseen kipee... Ja tuosta haamusta sen verran, että meidän haamuista haamuin on jo 9kk ikäinen... (Oli kylläkin eri testi...) :D Et plussaonnea sinnepäin!! =)

Lilli-85 No voi ei, luulin jo että päästään onnitteleen plussasta! Mut ehkä seuraavalla kierrolla sitten... =)

Meritähti Toivottavasti noi on ihan oikeita raskausoireita! Kai tuossa vaiheessa kiertoa voi jo jotain oireita olla...? Mut voihan tietty olla kuviteltujakin, siitä minulla ainakin löytyy kokemusta... nimimerkillä: Raskaustestien suurkuluttaja :D Mut tosiaan toivon, et sulla ihan oikeita oireita!

Mammutti-Mamma Toivottavasti miehen pää kääntyy! Tulehan sit kertomaan, pääsittekö hyödyntään oviksen! :D

No sitten vielä omia kuulumisia... mitäpä tähän nyt laittaisi, eipä täällä mitään sen kummempaa. Kukaan ei ole kuumeessa, mutta yskää ja nenän vuotoa on vieläkin... Parempaan suuntaan kuitenkin menossa meidän perheen "flunssailu". =)
 
Me yritettiin kakkosta vuosi ja vikassa kierrossa kun sitten tärppäsi niin olin alkanut juomaan greippimehua... En tietenkään voi sanoa että se johtui juuri siitä, mutta kyllä se laittoi miettimään, josko sillä olisi ollut osuutta asiaan. Aivan varmasti kun almme yrittämään niin alan heti juomaan greippimehua vaikken edes siitä tykkää :p . Meillä vielä 4 kuukautta ehkäisyä. Tai ajattelin että kolme ja sitten luomumenkat tulisivat ennen ekaa yrityskiertoa...
 
kuumeilija- OIIIIIIIIH, HAAMUPLUSSA, upeeta =) Kyllä se niin taitaa nyt olla, että pieni ihme on salamatkustajana, ONNEA :flower:
(Itse olen testannut aina acon-testeillä, aina oikein tuloksin myöskin typy oli vahvana haamuna ensin eli usko vaan, että plussa se sulla siinä on :) ja voithan testata aconin 10:n herkkyydellä aamupissistä niin saat ainakin varmuuden)

Miten kerroit miehellesi, miten hän reagoi ihanaan uutiseen?

Lilli85: :hug: perrrrrrkleen menkat :headwall: nyt vaan kohti uutta kiertoa...


Meritähti: Tervetuloa "valeraskailijoihin"... meillä taitaa mennä aikalailla lujaa :LOL: on sitä, on tätä ja vielä vähän sitä...

Färbö: On mun mielestä ihan normaalia tuntea noin hoituriopintojen alussa. Kyse on kuitenkin ammatista, jossa on tekemisissä ihmisten kanssa, jotka ovat vakavasti sairaita tai muuten vaikeiden asioiden edessä. Ammattilaisen vastuu on suuri, ihmistä kun ei voi hoitaa nappia painamalla. Tunne kyllä helpottaa kun tutustut lähemmin alaan ja löydät oman tapasi toimia hoitajana ja kohdata sekä hoitaa potilaita. Itsekin vielä koen paaaljon epävarmuutta ja "pelkoa" siitä, että onko musta varmasti leikkuriin työskentelemään... niin paljon haasteita ja opittavaa :/ MUTTA mikä positiivista niin osastonhoitaja tarjosi pitkää sijaisuutta juuri ihanaisesta leikkurista kun sitten joskus raaskin palata töihin, eli toivonkipinä iski: ehkäpä sittenkin olen hyvä anestesiahoitaja(ainakin kehityskelpoinen :p )... Luota siis itseesi Färbö =)

Oma nöyhtänapa :kieh: : Nyt siis kp 27/28-32, mahaa nippailee välillä menkkamaisesti, lämpöä 37.2`c, tunne, että lorahtaa (niinkus mitä oletettavammin pian lorahtaakin :( ),päätä jomottelee jo 4:ttä päivää... vielä ei tosin ole pahatuuli alkanut, joka tulee AINA ennen menkkoja :whistle: sitä siis odotellessa...

*Jaksamista teille, joilla lapsoset sairastaa*

 
plääh! Älkiee onnitelko vielä ennen ku on varmaa!! Mulla nimittäis siihen malliin kipuilee toi alamahaki et huhhuh. Lämmöt oli äsken 36,3. Mut se nyt ei kerro yhtään mistään. Just luin jonku ku joku oli plussannu ni sitä edeltävänä päivänä lämmöt oli ollu 35,7! ---voi tätä haamuilun haamuilua---
Millos aattelit testailla shv???
 
Voi ihanaa kuumeilija-, toivotaan että se haamu siitä vahvistuu.

Minä yritän pysyä housuissani kun vielä pitää odotella ennen kuin voi mitään testejä ajatellakaan...
Jotenkin vaan tuntuu, että tullaan ryminällä alas ja menkat alkaa kuitenkin...
Ja silti toivoo salaa.
On ollut hetkiä kun olen ollut ihan varma, että nyt on kyllä tärpännyt (jotenkin ollut vain sellainen "tunne", mutta sitten taas hetkiä, jolloin olen ajatellut, ettei siellä kuitenkaan mitään ole tapahtunut.

Ainakin kaikesta tästä on ollut se hyöty, etten enää epäröi ja olen varma tunteistani ja toiveistani tämän asian suhteen: vauva on tervetullut.
Aiemminhan tuolla kyselin, että mikä minussa on vikana kun en hypikään riemusta kattoon yrityksen alettua...

Jotenkin ehkä oloani helpotti se, kun kerroin yrityksen alkamisesta parhaalle ystäv älleni, liika salailu alkoi ottaa sekin voimille ja tuntui hyvältä puhua jollekin tunteistaan. Selvisivät ne sitten samalla itsellekin... =)

No...ei auta kun odottaa kuinka käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisarHENTOvalkoinen:
Meritähti: Tervetuloa "valeraskailijoihin"... meillä taitaa mennä aikalailla lujaa :LOL: on sitä, on tätä ja vielä vähän sitä...
Kiitos, kiitos... onneksi en ole ainoa. (Tai tietysti toivotaan, ettei meistä ainakaan kaikki olisikaan valeraskailijoita;) )
 
kuumeilija-: Pidän peukut pystyssä sun puolesta.. uskallan kuitenkin uskoa, että haamu on vahvistumassa plussaksi, tsemppiä, ilmottelehan taas :)
Millos aattelit testailla shv???
Yksi raskaustesti kuumottelee kaapissa, mutten millään viitsisi tuhlata sitä turhuuteen... eli yritän malttaa odottaa menkkojen alkua ja jos sattuisi myöhässä olemaan niin sitten, eli 4-5pvä:n päästä... HUOM: jos maltan odottamaan (minäkö muka malttamaton) :kieh:

Meritähti: itselläni ihan samat fiilikset, toivoo niin kovin,että olisi raskaana mutta realisti-minä tuuppii kylkeen ja pudottelee maan pinnalle räpiköimään. Hienoa, että olet saanut 100%-varmuuden vauvaan liittyen, mitä enemmän sitä odottaa ja toivoo niin sitä upeammalta se ilouutinen sitten tuntuukin :)

Nyt pakko hilautua nukkumaan päin, rankkapäivä takana ja huomenna taas edessä :/

*UNIA*
 

Yhteistyössä