vauvakuume mutta ei vielä

Voi Nuhnus mä tiiän niin hyvin miltä susta tuntuu.Vaikka meillä on 2 lasta niin sit kun se kuume iskee niin se vauva on saatava ja heti.Meillä isäntä sano eka et yritys alkais ens huhtikuussa..mä sanoin et en oota niin kauaa ja sit se vähensi mun pyynnöstä loppu vuoteen.Nyt sain junailtua et otan kierukan pois(huomenna) ja et käytetään kumia..siinä toivossa et mies ei sit haluiskaan sitä käyttää jne. On kokemusta aiemmasta "käytetään sit kumia" ja ei ole käytetty.No mutta katsotaan miten käy. :)
Miehet ei tunnu tajuavan kuinka vauvakuume laittaa naisen pään pyörälle ja kuinka sana EI tai EI VIELÄ laittaa itkun tulemaan. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 14:53 Färbö kirjoitti:
Jos teillä on lapsia jo ennestään niin kauanko meni ku tärppäs pillereitten lopettamisen jälkeen? Ja mitä merkkiä "söitte" :D ?
Meillä poika 9kk =) Yasmin pillereitä käytin ja meni reilu pari kuukautta lopettamisen jälkeen kun tärppäs! Oli se ihanaa =) :heart:
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Toivotaan että kevät saa miehetkin kuumeilemaan.

Mulla ei muuta, olen lähinnä taustalla käynyt kattelemassa miten hommat etenee ja nostelen hieman meidän pinoa

:hug: kaikille vauvakuumeessa kieriskeleville
 
fiiberi
meille tuli ylläriraskaus, kun oltiin tunnettu kolme kuukautta. siihen riitti yksi ainoa kerta ilman kumia...nyt esikko 10kk ja alkaa kuume nousta. neuvolassa oli aivan pieniä ja tuntui sellainen myllerrys rinnassa! opiskelen tässä samalla ja ensi vuosi pitäisi paiskia hommia niin, että yrittäminen alkaa sitten vuoden päästä..mutta kun siihen on niin kauan! vielä muutama kuukausi sitten toinen vauva tuntui kovin kaukaiselta asialta, mutta nyt kun esikoinen on jo aika taapero.. täytyisi laittaa haaveet nyt jäihin..vaikka olen kyllä huomannut miehessäkin lämmön nousua... tarkoitus on kyllä ehtiä vielä naimisiinkin ennen seuraavaa.
 
fiiberi
meille tuli ylläriraskaus, kun oltiin tunnettu kolme kuukautta. siihen riitti yksi ainoa kerta ilman kumia...nyt esikko 10kk ja alkaa kuume nousta. neuvolassa oli aivan pieniä ja tuntui sellainen myllerrys rinnassa! opiskelen tässä samalla ja ensi vuosi pitäisi paiskia hommia niin, että yrittäminen alkaa sitten vuoden päästä..mutta kun siihen on niin kauan! vielä muutama kuukausi sitten toinen vauva tuntui kovin kaukaiselta asialta, mutta nyt kun esikoinen on jo aika taapero.. täytyisi laittaa haaveet nyt jäihin..vaikka olen kyllä huomannut miehessäkin lämmön nousua... tarkoitus on kyllä ehtiä vielä naimisiinkin ennen seuraavaa.
 
Hei kuumeilijat!!!

Infoan vaan, että mun kone on menny tilttiin, joten muo ei täällä nyt kovin aktiivisesti näy :/ Tuntuu ihan kauhealta kun ei pääse päivittäin katsomaan teidän kuulumisia :eek: jonkin asteinen nettiriippuvuus liekö :LOL:

noh, mutta palailen kun saan uuden koneen hankittua tai jos pääsen muualle nettiin.

Nauttikee ihanasta kesästä :heart:
 
Heissan :wave:

Vihdoin minäkin pääsen liittymään vauvakuume pinoihin. Miehen lääkitysasiat on nyt selvitetty ja päätetty että jätämme ehkäisyn pois 2.9.2007 :heart: Tarkka päivä, pillerini loppuvat silloin :D

Toinen lapsemme on kyseessä. Esikoinen on syntynyt 12/05. Ikää minulla 23.v ja miehellä 26.v Mies opiskelee aikusopistossa ja toivottavasti saisi opintonsa päätökseen kun minä jäisin äitiyslomalla. Tiukkaa tekee jo nyt talolainan ja autolainojen kanssa. Onneksi työpaikan puolesta saan ekat kolme kuukautta äitiyslomalla täyttä palkkaa.

Vauvakuume jo on nyt korkealla, eikä mieli tekis syödä enää yhtään pilleri liuskaa. Alunperin haaveeni olikin että juhannuksena jää ehkäsy. Nyt kuiten päädyttiin odottaaan vielä senkin takia että talomme piha ei ole valmis. Kummasti vauhditti vauvahaaveet pihan tekoakin, enhän mä raskaana voi sit multaa kottikärräillä ;)

Lapsiluvusta on ollut galluppia: Minun toiveeni olisi 2 poikaa ja tyttö (esikoinen poika). Mies toivoisi vaan kahta lasta. Leikillään kaverin kans jo sovittiin et me nyt tehdään toinen poika (hänellä kaksi poikaa) Joskus vuonna 2010 tehdään sit yhdessä ne tytöt :D

Ihanaa alkavaa kesää kaikille!!

Ps. onpa kiva et meitä syksyllä aloittavia on näin paljon. Kaikille jo nyt jännääville plussa tuulia :wave:
 
Mammukka taas
nostelemassa :wave: ...taidan olla se meidän pinon virallinen nostelija, kun aina näille sivuille kuitenkin eksyn B) . Ja tervetuloa Katbe! Meitähän on jo aikamoinen pino, osa enemmän ja osa vähemmän aktiivisia, mutta luonnollistahan tuo kun vasta odotellaan yrityksen alkua...

Eipä tännekään sen kummempia...odottelin jo että kuukautiset ois alkaneet (siis ekaa kertaa synn. jälkeen) kun niin kivisti ja kovisti alamasua pari päivää, muttei mitään kuulu :headwall: . Melkein jo toivoin siis että alkaisivat, että sais kierron kuntoon tuonne syksylle/talvelle.

Jassoo, koira käy siihen malliin taas kieroksilla että ulos olis päästävä..vauva siis haalariin (taas täällä on kylmä :/ ), vaunuihin ja mammalle jalkaa toisen eteen...Rentouttavaa viikonloppua kaikille, kyllä se meidänkin aika vielä tulee!
 
Muusa78 harmaana
Aurinkoinen tervehdys!!

Ilmoittaudun myös mukaan joukkoonne!!! Olen jo potenut jonkin aikaa vauvakuumetta, mutta lapsen hakkimisen ajankohtaa ei olla vielä sovittu. Mies tuumasi että vuoden tai viiden vuoden päästä - saa sit nähdä kuinka käy. Painostamaan en ajatellut alkaa. Helpompi itsellenikin kun ei tarvitse jatkuvasti meittiä, että miten taas toiselle vihjaisin asiasta. Olen miettinyt, että ihan hyvin voin vielä jonkin aikaa odotella. Ensimmäistä lasta tässä kuumeilen. Alkuvuodesta minulla oli aika kova tuo vauvakuume - tuntui siltä, että heti ja nyt...mut nyt kun olen asiaa enemmän pohtinut niin alkaa tuntua, että ehkä sitten joskus. (liekö kolmenkympin kriisi)

Mut toivon, että joskus minulla olisi se oma lapsi.... =)
 
Moikka kaikki!

Täälläkin enemmän taustaillaan, mutta ketjua luen aina kun käyn muitakin keskusteluja lueskelemassa. Samaa toivon, mitä varmasti kaikki muutkin, että olisipa jo se aika jolloin tämäkin ketju saadaan kunnolla henkiin eli se aika kun yrittämiset alkaa!

Mukavaa kesän alkua!

:heart:
 
Täällä myös menkat päällä,tosin onneks loppumassa.Ke oli se kierukan poisto joten jos nyt ei kestäs ihan niin kauaa kun kierukan kanssa kesti..meinaan 6-8 pvää. Normisti mulla on ollu se 5 pvää. En oo ostanu kumeja kaappiin kun elätän toiveita et ukko ei sittenkään haluis niitä käyttää :D
 
Iltaa!

Muistan kuinka esikoisen yrittämisestä oltiin niin salamyhkäisiä. Ainoa joka tiesi oli työkaverini. Heidän ehkäsy oli jäänyt kuukautta ennen meitä. Yhdessä tehtiin sit raskaustestejäki ennen töiden alkua :D Heidän poika synty kuukautta jälkeen meidän. Pelkäsin hirveesti et jos ei saataskaan lapsia. Pelkoon vaikutti paljolti se että miehen vanhemmat yritti häntä 7.v ennen kun tärppäsi :ashamed: Tiedän itse olevani vahinkolapsi. Positiivisesti jaksoin aina joskus uskoa että sen täytyy kompensoida tilannetta ;)

Toisen yrittämisestä olenkin nyt kertonut jo ystäville ja vanhemmille. Pari ystävää on toppuutellu et älähän sit pety jos heti ei raskaudukaan. En mä tälläkertaa sitä pelkää. Meillä on kuitenkin jo yksi ihana poika :heart: Toinen tulee jos on tullakseen. Miehen kanssa jo esikoisen aikoihin puhuttu et jos ei luomusti niin sit kokeillaan hoidoilla. Osaa se mies sit jossain olla niin ihana :heart:

Mite teillä muilla? Kerrotteko läheisillenne yrityksestä?

T: Katbe
 
Mammukka81
Ja taas uuteen viikkoon...huoh, tuli huonosti nukuttua kun ukkonen jylisi aika lailla viime yönä \|O (<---haukotus...).

Tuohon vauvakuume/yrittämisestä kertomiseen sen verran, että ei aiota varmaan kertoa kenellekään sit kun vauva saa luvan tulla. Ensimmäisestäkin kerrottiin vasta rv.12 jälkeen...jotenkin oli semmonen pelko, jos menee kesken tms. Ja olihan se kivaa kun oli pikku salamatkustaja mukana =) .

Muutenkin mua välillä ottaa päähän, kun jotkut kyselee (ei tosin enää mutta sillon kun esikkoa yritettiin ja aiemmin) että "no millos teille vauva tulee ja eikös teidän kohta pitäis perheenlisäystä hankkia" jne...ittellä oli kuitenkin pieni pelko siitä, jos niitä lapsia edes meille suodaan. Mä en henkilökohtasesti ikinä kysy keneltäkään lapsensaantisuunnitelmista, koska joillekin se saattaa olla tosi arka ja kipeä paikka. Eri asia on tietty läheiset ja hyvät ystävät, joiden kanssa nyt juttelee mistä vaan.

Mä odottelen täällä vauvauutisia...kahdella kaverilla on la. nyt ihan käsillä eli vauvoja pukkaa joka suunnasta, ittellä on kuume pian pilvissä :p . No jos ihan totta puhutaan, niin hyvällä mielin odottelen kyllä tuonne loppusyksyyn, se on meille ihan passeli ajankohta. Maltti on valttia ja täytyy muistaa nauttia elämästä tällaisena kuin se on. Carpe diem siis kaikille ja nautitaan auringosta ja mukavista alkukesän päivistä B) !!!
 
Heippa taas. Väsyttää kyl tosiaan täälläkin ku ukkonen jylisi ihan mahottomasti yöllä.

Täälläki on kyllä pelkoa että mitä jos meille ei lapsia sitten suodakaan. Ja mua todella ahistaa että kaikki sisarukset ja anopit yms. koko ajan pitää itsestään selvänä sitä että lapsia sitten kans tulee. Puhutaan koko ajan että "kun te sitten TEETTE niitä lapsia" :/ Pistää välillä tosi vihaksi kun siitä koko ajan jauhetaan. Pienet vihjailut ymmärtää aina välillä, mutta ku siitä alkaa tuleen jokakertainen puheenaihe (siis muille, me ollaan yleensä vaan hiljaa ku muut puhuu meiän lisääntymisestä) No, hyvän tahtoisestihan kaikki varmaan juttelee, mutta yhtään ei ymmärretä että mistäs me tiedetään tuleeko niitä lapsia, kun ei olla kumpikaan koskaan kokeiltu. Ja sattuu ajatuskin että jos ei niitä saada kun niin kovasti halutaan.

Joo, no sori tää avautuminen, hyvällä mielin täällä syksyä ootellaan ja onneks edes tuleva mieheni ymmärtää mua täysin! Aurinkoista maanantaita kaikille :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 21:32 katbe kirjoitti:
Iltaa!

Mite teillä muilla? Kerrotteko läheisillenne yrityksestä?

T: Katbe
Tervetuloa Katbe :heart:

Minäkin siis vasta kuumeilen, mutta pari ystävää ja sisko tietävät ainakin sen, että alamme yrittämään lasta vasta noin vuoden päästä. Siskoni kysyikin, että odotammeko papin aamenta ennen kuin yritämme :LOL: Sitten jos joskus olen raskaana, YRITÄN varmasti pitää asian salassa niin kauan kuin rv 12 on ylitetty.
Yksi ystäväpariskuntamme "julkisti" joskus kaikille ystävilleen ja sukulaisilleen, että heille tulee perheenlisäystä. Kun tuli isänpäivä, ystäväpariskunta teki jomman kumman isälle isänpäiväkortin, jossa luki jotain "hyvää isänpäivää tulevalle papalle" No, ikävä kyllä siinä kävi sitten niin, että raskaus meni kesken :( Tämä tapahtui siis ennen kun ystäväni oli rv:lla 12.

Kerroin muuten myös siskolleni, että pelkään, jos lapsia ei siunaannukaan. Hän lohdutti mua sillä, että sukumme on sikiävää sakkia :LOL: Uskotteko te siihen, jos sukuun tulee "helposti" lapsia, että se on tavallaan periytyvää? Hmm...
 
voi ku ihana kun täällä on muitakin kuumeilevia... Mäkin olen kuumeillu jo ainakin vuoden. Omia lapsia kun ei vielä oo... Mies on vaan niin vanhoillinen ja sanoo ettei vauvoja tule ennekuin ollaan naimisiin menty. MUTTA nyt se kohta koittaa... Kuukauden päästä meillä on häät ja sit saadaan alkaa yrittämään... ihanaa!!! En millään malttais odottaa..

minä Olen 23 v. ja mies 29 v.
 
voi ku ihana kun täällä on muitakin kuumeilevia... Mäkin olen kuumeillu jo ainakin vuoden. Omia lapsia kun ei vielä oo... Mies on vaan niin vanhoillinen ja sanoo ettei vauvoja tule ennekuin ollaan naimisiin menty. MUTTA nyt se kohta koittaa... Kuukauden päästä meillä on häät ja sit saadaan alkaa yrittämään... ihanaa!!! En millään malttais odottaa..

minä Olen 23 v. ja mies 29 v.
 
voi ku ihana kun täällä on muitakin kuumeilevia... Mäkin olen kuumeillu jo ainakin vuoden. Omia lapsia kun ei vielä oo... Mies on vaan niin vanhoillinen ja sanoo ettei vauvoja tule ennekuin ollaan naimisiin menty. MUTTA nyt se kohta koittaa... Kuukauden päästä meillä on häät ja sit saadaan alkaa yrittämään... ihanaa!!! En millään malttais odottaa..

minä Olen 23 v. ja mies 29 v.
 
Hei taas kuumeilijat,

Kirjoittelin aikaisemmin, että siirrämme vauvahaaveita ylenemismahdollisuuden takia. Nyt sitten päätettiin, että syksyllä (varmaan syyskuun lopussa) jätetään ehkäisy pois. =) Meni työasiat sitten niin tai näin. Ei kai koskaan tulekaan oikeaa aikaa lapselle työn puolesta.

Noista ihmisten "lapsen hankkimis -jutuista" olen ihan samaa mieltä. Meillä töissä otetaan asia puheeksi aina, kun mahdollista. Oi niitä aasinsiltoja.. :whistle: Inhottavinta on, kun esimiehetkin heittää "ei saa näytää vauvakuvia, ettei tule vauvakuume" ja "kohta meitä on varmaan taas yksi tekijä vähemmän", "olisiko pitänyt kysyä haastattelussa vauvasuunnitelmista" jne. Tosi hauskaa.. Ja ajatelkaa, jos tilanne oliskin se, etten vois saada lasta? Hammaslääkäriinkin soittaessa muistutettiin, että jos tulen raskaaksi, pääsen jonon ohi. \|O Kysymys kuuluu, näkyykö ja kuuluuko vauvakuume näin selvästi?? ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 17:53 Färbö kirjoitti:
Serkuista sun muista puheenollen, onko teillä kuinka isot suvut? Paljonki tätejä ja setiä/enoja lapsilla(jos on jo)?Entä serkkuja?
Meijän lapsilla olis kuus tätiä ja yks setä. Ja sitä kautta kuus serkkua ellei tule lisää ennen ku keretään putkauttamaan pikkunen maailmaan.

Mulla itellä ei ole ku kaks serkkua ja kaikki aina ihmettelee sitä
:p
Mulla on mun mielestä semmoinen normikokoinen suku. Mulla on kolme tätiä ja kaksi enoa ja näistä yhdellä tädillä ei ole lapsia ollenkaan. Mulla on serkkuja yhteensä yhdeksän kipaletta :)
Mut kysymys olikin, että monta mun lapsella olis... Eli, jos meillä olis nyt lapsi, meidän lapsella olis neljä tätiä ja yks eno. Tätejä ja enoja tuskin tulee enää lisää :LOL: Ja serkkuja lapsellamme olisi neljä. Nämäkin ovat siskoni lapset ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että serkkujakaan ei lisää tule lähitulevaisuudessa :eek:
 
Mammukka81
Tervetuloa munkin puolesta kaikki uudet :flower: :heart: :wave: . Oli pakko tulla tänne naureskelemaan, kun sain vihdoin ennustaja elliltä meiliä meidän tulevista lapsista...meille kuulemma syntyy 2 poikaa ja tyttö 16.6.2008...siis täh...kolmoset vai :LOL: ???. Ja pakkohan se on jo syksyllä aloittaa tää yritys, jotta aikataulussa pysytään...Joo, hupi hupina mutta ihan hauskojahan noi on. Ja madam mammahan meille kuutta pienokaista ennusti :whistle: . No saapi nähdä...ehkei kuitenkaan ihan kuutta.

Hauskaa päivää kaikille...tää lähtee nyt koiran ja vauvan kanssa ulkoilemaan :wave: .
 
Löysin tälläsen mulle sopivan pinon, kun täällä kotona flunssaisena surffailen..
Eli krooninen vauvakuume on vaivannut jo niin kauan kuin muistan :LOL: Minä olen siis 22v. ja mieheni 28v. Hänellä kaksi pientä lasta ja he näin alkuun ovat olleet vauvakuumeen taltuttajia.. Ovathan he jo "isoja" ja oma vauva kuitenkin olisi haaveissa..
Mies ei ole vielä näyttänyt vihreää valoa, vastaa aina, että sitten joskus.. Alussa oli sitä mieltä, että hänelle riittää nämä kaksi. Nyt jo ruvennut vähän pehmenemään. Saa nyt nähdä.. Olisihan se kiva saada opiskelut päätökseen ensin ja olla hetki työelämässäkin.. Tosin valmistuminen häämöttää jo loppuvuodesta :eek:
 

Yhteistyössä