vauvakuume mutta ei vielä

Mammukka81
Täällähän on nyt sitten oikean alan asiantuntijoita paikalla kun sHv on ollut naistentautien polilla ja mä naistentautien osastolla töissä...kai tää kuumeilu meinaan lasketaan naistentaudiksi :LOL: ...
 
jep, vauvakuume on kyllä VAKAVA NAISTENTAUTI :LOL: niin minähän oon siis suorastaan "guru" näissä asioissa :kieh: (oon ollut opiskelijana muutama vuosi sitten 4vkoa lapsettomuuspolilla + 2vkoa gynen perusvastaanotolla + 2vkoa naistentaut. leikkaussalissa niin ja tietty onpa noita teroja tullut itsekin popsittua vuosia sitten kun kierto oli sekasin pillereitten lopetuksen jälkeen)

Färbö
:hug: toiv. papallasi ei mitään vakavaa!!!


Nyt pakko lähtee nukkumaan |O unia!!!
 
perhoinen84
Mulle on alkanut tulemaan outoja oireita.Taitaa vaan päässä vipata.
TOissapäivänä avasin jääkaapin oven ja meinas oksu lentää kun haistoin siellä makkaran.YÖÖÖK.Ja aika moni muukin haju on alkanut etomaan aika kovin.
tosi kovaa paineen tunnetta tulee välillä alavatsaan,en muista edellisistä raskauksista että tätä olisi ollut mutta olen tainnut kuulla että raskauden oire olis tämä?
Sit mä tunnen oikeesti ihan kummia juttuja mahassa,ihan kuin joku siellä pyrähtelis ja NE ei oo mitään ilman kiertämistä suolissa ,tai ainakaan ei siltä tunnu
:whistle: :whistle: :whistle: taidan olla sekoamassako?
 
perhoinen84
sisarhentovalkoinen kauan söit pillereitä kunnes lopetit ne?
Ootko tietoinen että onko tuo kovinkin yleistä että menee kierto sekaisin kun lopettaa ne?tuliko sulla pillereiden lopetuksen jälkeen ollenkaan menkkoja vai vasta sitten kun aloitit sen terolutkuurin?
 
perhoinen84, söin pilsuja n. 8v. ja menkat kyllä tuli säännöllisesti, mutta kun ne tuhrutteli eli alkoi tiputtelulla n. 3-4 pvää ennen ku menkat kunnolla alkoi ja sit taas tip tip tip tip ennen kun ne taas suvaitsi loppua, eli siis kaiken kaikkiaan noita vuotoja kertyi 10päivääkin ja välillä enemmän. Tero-kuurin jälkeen menkat alkoi max. 1pvän tiputtelulla eli siis se jätti nuo tuhruttelut pois... tää ei kyl nyt auttanut sun tilanteeseen mitään :(

Yleensä jos on ollut aikaisemminkin jotain kuukautishäiriöitä niin ne yleensä jatkuu myös pilsujen lopetuksen jälk. mut en kyllä osaa sanoa, et miten muilla ns. normaalikiertosilla. Kuulostaa kyllä tuo sun ällötys niin raskausoireelta ;) mut kun se naisen mieli on niin konstikas, että se saapi aikaseksi yhtä sun toista... mites muuten ootko kärsiny ennen pilsuja pahoista pms-oireista? Koska mulla nykyään ennen menkkoja tulee kauhean pahaolo mm. hajuista ja ällöttää,öllöttää, mahassa painaa jne. Toivonkipinä kuitenkin kytee kohdallasi kunnes toisin todistetaan :heart:
 
Perhonen84 Meillä on aikaa häihin 1,5kk että eipä tarvii enää kauaa kärvistellä :kieh: Mua vaan risoo hoitaa asioita, tuntuu että mikään ei onnistu helpolla ja saa soitella miljoonaan eri paikkaan ja selittää yhtä monelle asiansa ennenkuin homma rupee hoitumaan. Mutta onhan tämä aika ihanaa... Mulla taitaa olla koko ajanjokin kuume päällä. Mies ei kohta jaksa mua kun koko ajan höyryän jostain :p Noh täytyy ihmisellä olla unelmia ja tavoitteita elämässä :) Koitas nyt testata siellä niin saadaan tietää "onni" ollut mukana?!! Minäkö malttamaton? en kai....

Farbö
Lohdutus hali :hug: Toivon mukaan papalla ei ole suurta hätää.

Tämä tautinen nainen painuu myös maate :LOL:
 
perhoinen84
sisarhentovalkoinen mulla on aina ollu säännöllinen kuukautiskierto,ennen lapsia ja lapsien välissäkin.se 31 on aika jämpti.
Itseasiassa mulla pillerit sekoitti kyllä kiertoa,tiputtelua tuli milloin sattu mutta kyllä kuukautiset tuli sitten ihan normaalisti aina tauolla.pillereitä kerkesin syödä n.5levyä että en kyllä kauan.Eikä oo ollut koskaan mitään pms.oireita mulla ainakaan.

 
perhoinen84
koiramamma hyvin yleinen tunne vähän ennen häitä ettei mikään onnistu :D mutta onneksi yleensä kaikki tuppaa menemään todella hyvin ja häät menevät upeasti :heart:
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Päätin minäkin vihdoin rohkaistua ja liittyä joukkoon. Olen käynyt täällä lueskelemassa enemmän tai vähemmän säännöllisesti jo pari kuukautta. Syyskuussa on vihdoin "vakava naistentauti" nimeltä vauvakuume vaihtumassa tositoimiin. :)

Pitäisi varmaan kertoa vähän itsestäni. Olen 24-vuotias ja mies 25. Yhdessä ollaan oltu jo 4 vuotta ja saman verran melkein asuttukin saman katon alla. Toisemme olemme tunteneet jo 9 vuotta, ennen seurustelua oltiin parhaita kavereita. Perheeseen kuuluu meidän kahden lisäksi parivuotias kissaneiti, joka toimii (toivottavasti enää vähän aikaa) vaavin korvikkeena. ;)

Molemmat opiskelemme vielä, mutta emme koe opiskelun haittaavan lapsen hankintaa tai päinvastoin. :) Yliopistossa olemme kumpikin.

Olen kertonut vauvahaaveista ja yrityksen alkamisesta vain läheisimmille ystäville sekä siskolleni. Nyt alkaa pikkuhiljaa ahdistaa opiskelujen alku ja sen mukanaan tuomat riennot. Olen vielä kaiken lisäksi tuutorina uusille opiskelijoille, joten minun odotetaan osallistuvat kaikenmaailman kekkereihin. :headwall: No, täytyy varmaan sepitellä tarina älyttömän sitkeästä bakteeritulehduksesta (mielellään alapäässä, sillä saa kyselijät kuriin) ;) ja lääkekuurista, jonka takia en voi juoda. :kieh:
 
Mammukka81
Tervetuloa LeenuLiinuTiinu ja Pantalaimon!

Haaveilijat:
Aavikkokahlaaja
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Futuremami
Färbö
Hellu1
hilja
Janis
Katbe
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Lilli
Meritähti
Mincki77
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
Pantalaimon
Pantteri76
Perhoinen84
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
sisarHENTOvalkoinen
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitsykkä

Tositoimissa:
Mammukka81
Miranda-81
Nuhnus
pippa
Tikkunekku
Äiti84ja2p
sonja R

Plussanneet:

Mamitre
 
Ei muita ku väsymys voimakasta. Mies sanoi tänään ku totesin et olis nälkä, ensin se rupes nauraan ja tajusin heti et oon viimeisen neljä päi kvää hokenu tota nälkää jos ei olis tota väsymystä niin ja sit oon ruvennu haistaan kaikki hajut tosi voimakkaasti, kuten esimerkiksi koiran, musta se haisee nykyään yököttävälle ku enne pysytyin sitä halimaan eikä se millekään ihmeelliselle haissu ja kaikki hajut tuntuvat hyvin voimakkailta, jos noita oireita ei olis niin voisin luulla et mulla on joku lapamato.. :LOL: mä vaan söisin ja nukkuisin koko ajan .. :D

mies on tulossa kotiin, käskin sen käydä apteekissa ja tuoda testi mä en jaksa enää, ku miettii vaan koko ajan et oonkohan vai enkö..

joku kyseli mun menkoista ihan normaalit oli ehkä hiukan runsaammat ja punaisemmat ku pillereiden aikaa, lukuun ottamatta sitä ihme tippa-vuotoa mikä oli noin viikkoa enne menkkojen alkamista.

jos se sen testin tuo niin saa nähdä usallanko tehdä sitä.. :$

haleja färbölle :hug: toivottavasti ei mitään vakavaa..
 
ja tervetuloa myös uusille kuumeilijoille ja tsemppiä kaikille muillekin tositoiminnassa oleville kuumeilijoille :flower:

Nyt on laskujeni mukaan menossa kp32. Ja kovasti pelkään, että milloin ne punaiset paholaiset yllättävät ja tipauttavat minut taas todellisuuteen. Olen nimittäin tullut ihan pöhköksi :) Ostin Raskausajan multitapseja, oon ruvennu hieromaan mahaa(ikään kuin treenimielessä) ja ihailen kaikkien raskaana olevien masuja.. Ilosaarirockissa herkistelin, kun huomasin että PMMPn Mira on raskaana(en ollut tiennyt siitä) ja silmät kostui sitä ihmetellessä keikan aikana :snotty: Oon siis ihan pöhkiintymässä ja kohta kun punaiset yllättää niin saa taas pettyä kovaa :headwall:

Miun mies oli ihana kun kysyin siltä lauantai yönä, että mitä se on oikeesti mieltä, jos meille nyt vaikka oikeesti tuliskin jo vauva? Tajusin, että en oo oikeestaan ees kysyny siltä "vakavasti"mitä se tykkää siitä,että jos nyt heti kohta meillä aletaan oikeesti odottaa vauvaa. Se mietti hetken ja sanoi, että tottakai se olis hienoa jos tärppäisi jo näin alussa yrittämistä. Ja sanoi myös, että ei kuitenkaan pidä odottaa liikaa,että nyt heti tärppäisi, sitten vaan uutta yritystä. Sit se silitteli miun masua, ja silitteli koko viikonlopun aina kun oltiin lähekkäin. Lisäksi se huolehtii päivittäin kysymällä, onko menkkoja vieläkään kuulunu... jne. On se niin söötti ja ihana köntys tuo miun mies ..aah, niin paljon sitä rakastan =). Enkä muuten juonu muuta ku yhden sidukan viikonlopun aikana. En pystyny/pysty, jos vaikka olenkin raskaana. En halua riskeerata mitään. Inhotti muuten todella paljon, kun viikonloppuna Joensuun rock-alueen lähitienoot oli niin täynnä tupakansavua. Miltei jokainen poltti. Inhotti todella hengittää sen raskaan savun keskellä. Raikasta ilmaa ei ollu missään. Ahdisti, että joutui altistumaan sellaiselle. En siis polta ollenkaan, enkä tykkää joutua passiivisestikaan tupakan savuun. Rockissa oli kyllä pakko, kun olihan sitä välillä hengitettäväkin.

Mut siis vieläkään ei ole menkkoja kuulunut.. toivottavasti ei kuulukkaan. Mut edelleenkin oon havainnu housuissa sellaista samanlaista tuhrua, joka alkoi 8.7. edelleenkin päivittäin sellanen tuhru on jatkunut. Nyt jo 9. päivä sellaista?? Ei mulla oo pillereiden lopettamisen jälkeen,eikä niiden aikanakaan ollu mitään välivuotoja tms. Lopetin pillerit muistaakseni helmikuussa 2007. Ja siis tää tuhruttelu yllätti täysin, luin siitä kiinnitysvuodosta ja ihastuin ajatukseen, että tää tuhru oliskin varmaan nyt sitä =) (tai siis päätin, että tää on nyt sitä). Aattelin, että jos menkkoja ei kuulu niin testaan uudestaan tulevan perjantaina taas eli 20.7. Sit olis kyllä jo kierto menny reilusti ylipitkäksi aikaisempiin pillereiden jälkeisiin luonnollisiin kiertoihini verrattuna, elettäisiin jo kp36.

Ja voi että miulle tulee morkkis, jos menkat alkaakin kohta. Oon nimittäin antanu itelleni luvan syödä miltei kahden edestä ja oon herkutellu viime viikon lopulta tänne saakka aivan sairaasti normaaliin nähden. Oi-voi...
Laitoin Kaksplussankin tilaukseen tänään!! Huomaattehan, oon todella tullu ihan PÖHKÖKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhnus:
Ei muita ku väsymys voimakasta. Mies sanoi tänään ku totesin et olis nälkä, ensin se rupes nauraan ja tajusin heti et oon viimeisen neljä päi kvää hokenu tota nälkää jos ei olis tota väsymystä niin ja sit oon ruvennu haistaan kaikki hajut tosi voimakkaasti, kuten esimerkiksi koiran, musta se haisee nykyään yököttävälle ku enne pysytyin sitä halimaan eikä se millekään ihmeelliselle haissu ja kaikki hajut tuntuvat hyvin voimakkailta, jos noita oireita ei olis niin voisin luulla et mulla on joku lapamato.. :LOL: mä vaan söisin ja nukkuisin koko ajan .. :D

mies on tulossa kotiin, käskin sen käydä apteekissa ja tuoda testi mä en jaksa enää, ku miettii vaan koko ajan et oonkohan vai enkö..

joku kyseli mun menkoista ihan normaalit oli ehkä hiukan runsaammat ja punaisemmat ku pillereiden aikaa, lukuun ottamatta sitä ihme tippa-vuotoa mikä oli noin viikkoa enne menkkojen alkamista.

jos se sen testin tuo niin saa nähdä usallanko tehdä sitä.. :$

haleja färbölle :hug: toivottavasti ei mitään vakavaa..
Nuhnus: Oliks sulla nyt siis sellaista tuhruvuotoa ennen menkkojen alkamista? Alkoks siis menkat sit kuitenkin normaalisti? Kun siis tässä oon tosiaan viikon pohtinu, että mitä tää oikein meinaa, kun on tollasta ylimääräistä ihmeellistä tuhrua nyt ollu jo 9pv.. ja menkkojen periaatteessa pitäisi/olis pitäny justiin tässä alkaa, mutta ei vieläkään oo alkanu.
Viude, ilmottelehan pikapikaa, kun saat testitulokset.. Kovasti jännitän ja peukutan puolestasi =)
 
No niiiii... Tikkinekku ja Nuhnus!!!!
Mitä te siellä meitä (minua) kiusaatte ja panttaatte tietoa itsellänne. Voi hittolainen kun jänskättää että miten on käynyt. Tikkunekun mies kuullostaa todella lutuselta :heart: Toisin kuin meillä *mulkoilee sängyn suuntaan mistä kuuluu piereskelyä*

Tervetuloa Pantalaimon :wave: !!!

Onneksi tänään sain hoidettua hääasioita niin ei purista päätä enää niin kovasti :kieh: Rahaa meni enemmän kuin tarpeeksi mutta sainpahan paljon ostettuakin. Nyt voi ainakin torstaihin asti ottaa rennosti ja huomenna täräytämme koiran kanssa treeneihin häpäisemään itsemme :D Ei ole sitten vähään aikaan käyty ihmisten ilmoilla nolaamassa, ihan kotitreeniä vaan.

Yötä!
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! :)

Olen niin iloinen, kun tänä aamuna vaaka näytti taas kilon vähemmän kuin viime viikolla! Nyt on jo 4 kg pudonnut kesän aikana. Hitaasti mutta varmasti, ilman nääntymistä. Tavoitteena on ollut laihtua sellaiset viitisen kiloa ennen ehkäisyn pois jättämistä, että on sitten ehkä helpompaa tulla raskaaksi. Mutta syyskuuhun on vielä paljon aikaa, joten toivoa on, että painoa lähtisi enemmänkin! Jee! :D

En ole mitenkään hirveän ylipainoinen, mutta olisi tosiaan kiva päästä vähän parempaan kuntoon, että jaksaa raskausajan vaivoja sekä tietenkin sitten sen pienen nyytin kanssa.

Nyt minuakin jo jännittää Tikkinekun ja Nuhnuksen puolesta! Tsemppiä!

Täällä kyseltiin ristiäisistä/nimiäisistä. Minä haluaisin nimiäiset, sillä en kuulu kirkkoon ja haluan lapseni itse päättävän uskonnostaan. Mies tosin kuuluu, ja vaikka hän on sanonut, ettei sillä ole mitään väliä, asiasta varmasti keskustellaan vielä. Minua ei, eikä pikkusiskoani, kastettu vauvoina. Päätin itse kasteesta ja riparille menosta 15-vuotiaana, kuten siskonikin. Erosimme molemmat sitten kirkosta myöhemmin aikuisiällä. Eli ei se lapsikaste ole välttämätön, jos lapsi sitten joskus haluaa riparille ja kirkkohäät ym. Voihan käydä myös niin, että kastettu lapsi haluaa erota kirkosta aikuisena.
 
yksi viivahan siihen testiin tuli, tein äskö.. kyllä nyt ehkä pikkusen harmittaa :/ vaikka eihän me viime kuussa edes varsinaisesti yritetty et se olis ollu silkkaa tuuria.. mut vajaan kahden viikon päästä on ovis ja toivon mukaan sitten tärppää.. :D

mutta tikkunekulle peukkuja.. :)
 
voi liittää joo...avasin tän et tulee suunnitelmii kuitenki jotain takapakkii... Eilen mies kertoi ihanan uutisen, että yks tuttu odottaa vauvaa viidennellä kuulla.. Sitte en voinu olla alottamatta(tyhmä ku olen tässä kauheessa kuumeessa) taas sitä että millonka me voitais ja voitaisko sitte syksyllä alottaa ym... Noh, nyt mies on sitte vissii sitä mieltä että ei vielä voidakkaan alottaa yritystä...Mulla menee oikeesti niin hermot ku olin jo niin fiiliksissä siitä että vihdoinki se suostu. Aiemmin mies sano nooh sitte ku pääsen intistä ni voisit olla jo paksuna... Sitte se se sano viime joulun tienoilla että kesällä voitais alottaa..niinku tänä kesänä...ja nyt en oikeesti tiedä mitä teen ku tuntuu että se venkslaa ja venkslaa ton asian kanssa. Eikä sano suoraan mitään. Mä en enää jaksais odottaa koska mistä sitä tietää vaikka menis 5 vuotta ennen ku tärppää. AUTTAKAA. Miten saan sanottua sille ystävällisesti ym.asian niin että se nyt myöntyis lopullisesti?! Jotenkin rauhoittavasti pitäis sille sanoa jotain...En tiedä...Must tuntuu et kuolen tähän kuumeeseen kohta...KIITOS jos jaksoitte lukee näit mun avautumisia..... :heart:
 
ku mulla ei ensinnäkää oo ketään sellasta kaveria jolle vois näistä asioista puhua..kaikki on meneviä sinkkuja joille tärkeintä on vain baarit, juominen ja miesten pokailu. Tuntuu et oon ihan yksin tän kuumeilun kanssa. Vitsi ku vois vaan taikoa tän tunteen pois.
 
perhoinen84
Noniin tänne tuli täti sitten vihdoin käymään.Olihan se matkalla eksynyt kun melkein kuukauden tuli myöhässä,missä lie porhaltanut.Kyllä joo huomaa että ei oo ollut hetkeen kuukautisia.Kipu on kyllä sen mukaista että OKSAT pois.Joutuu koko ajan ottaa lääkettä,mutta kyllä tää heti helpotti omaa oloa kun menkat tuli vaikka plussa olis ollu vielä kivempi :heart:
Mutta onneks tässä on vielä aikaa =)
 
Nonni, nyt mä sit pääsisin silmäleikkaukseen, jota oon odotellu jo muutaman vuoden. Mun silmälääkäri sanoi, ettei laser-leikkauksen jälkeen tarttiskaan odotella 6 kk ennen, kun saa alkaa yrittämään vaavia, vaikka niin sanotaan joka paikassa. :| Olisko jollain tietoo tai jopa kokemusta asiasta? Aina tulee jotain tän kuumeen tielle... Mitähän mä seuraavaks keksin.. :whistle:
 
Mammukka81
kuumeilija- :hug: ...vaikea tilanne sulla. Pystytkö kuitenkin avoimesti juttelemaan miehesi kanssa näistä vauvahaaveista? Uskoisin, että monet miehet ahdistuvat helposti, jos eivät itse koe olevansa vielä valmiita vauvan yritykseen ja toisella on hirrrrmuinen vauvakuume. Kuitenkin mun mielestä joissain tilanteissa on vaan parasta nostaa se kissa pöydälle ja puhua asioista suoraan niiden oikeilla nimillä niin että molemmat osapuolet tietävät missä mennään. Muuten jää helposti asioita hampaankoloon ja ennenpitkää tilanteet vaan mutkistuu. Vaikea sanoa henkilökohtaisesti just tosta teidän tilanteesta yhtään mitään sen kummempaa...jos vain pystyisitte juttelemaan avoimesti ja kertoisit kuinka tää asia sua painaa ja vaivaa mieltä. Toivottavasti saatte solmut auki ja pikkuhiljaa pääsette yrittämään :heart: .
 
Hei naiset ettekö te huomannu että perjantai 13. meni jo? nähtävästi tänään ei kenelläkään ole ollut kovin hyvä päivä :|

Pantalaimon mäkin olen yrittänyt pudoteela painoa ja sainkin 10kg pois mutta 3kg on jo tullut takaisin. Pitäisi yrittää ryhdistäytyä... Kesä, makkara ja olut on vaan niin taydellinen yhdistelmä :p

Nuhnus no voi harmi :hug: nyt nokkaa kohti parin viikon päähän ja sitte tosi toimiin :LOL: En mä täällä mitään painosta mutta on vaan hauska seurailla kaikkia joilla on jo yritelmät päällä.

Kuumeilija sulle myös :hug: Hemmetin ukot kun tuolleen menee kelkkaansa kääntämään ja vielä kun ei ollut eka kerta, ymmärrän hyvin ärtymyksesti. Minä tekisin sinuna niin että jos on vapaa viikonloppu edessä niin ostaisin pullon viiniä ja laittasin miehen keskustelemaan asiasta nimeltä vauva. Koen että se helpottaisi molempien oloa ja ei ole mitään painostusta että haluaa tietää että mikä mättää. Luulen että miestäsi pelottaa ja kokee epävarmuutta tulevaisuuden osalta vauvan kanssa. Rauhallinen ja rakentava keskustelu siinä avain melkein kaikkeen :D Minulla on myös tilanne että ystävät ovat villejä ja vapaita enkä halua vauvoista heille kertoa. Olenkin ottanut täne kirjoittelun korvaushoidoksi... sekin on nyt helpompaa kun miehen kanssa puhuttu asia halki, poikki ja pinoon.

Perhonen no sinäkin olet saanut kurjan seuralaisen, mutta kaipa se on parempi näin niin pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä. Koita kestää kipuja ja lääkitse ittes kuntoon... ensi kiertoon onnea!

Näätänen Tosi kökkö tilanne... mutta kaipa se on parempi että saa silmät kuntoon, voipi sitä vauvaa ihastella sitten "uusilla" silmillä pitkään ja hartaasti :D Puolivuotta on lopulta lyhyt aika, olen sitä yrittänyt itsellekin hokea (yritys alkaa meillä joulukuussa)

No mä varasin liput sirkukseen jonne on meno huomenna... aika jännää kun en ole ikinä käynyt :D Koira on ihan rapa kunnossa siihen nähden että meidän pitäisi osallistua piirinmestaruus tokoon syyskuussa. Voi näätä sanon minä. Nyt taas nokka kohti unta...
 
Kuumeilija meillä oli miehen kanssa samanlaista että kuumeilin ja hän jarrutteli. Pyysin sitten kanssani lukemaan perhesuunnittelun nettisivuja ja silloin miehelle valkeni, että raskaaksi voi tosiaan tulla vaan parina päivänä kuukaudessa. Sain sen jälkeen luvan lopettaa pillerit kun perustelin että miksen halua syödä hormoneja. Perhesuunniottelun sivuilla tutkittiin myös ehkäisyasioita ja päädyttiin ihan varmojen päivien laskemiseen! Mies ymmärsi että piilereiden syönnin jälkeen voi kestää jopa vuoden tai useamman kuukauden että elimistö ja kierto normalisoituu. Ja kun kerroin ovulaaiotesteistä niin mies ehdotti että pitäisköhän niitä ostaa! Meilä siis mennään varmoilla päivillä ja mitataan ovista käänteisesti, eli siloin kun on ovis ei harrasteta seksiä. Mutta elimistöni saa toipua rauhassa pillereiden syönnistä.
 

Yhteistyössä