Veljeni uuden tyttöystävän NAURETTAVA/TÖRKEÄ käytös meidän tytön synttäreillä!!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"minttu"
Siis täh... Kyllä meillä aikuiset ihmiset sanovat lapselle nimensä jos ensi kertaa näkevät. Huvittaa vieläkin,kun meidän kuopuksemme syntyi niin eno piti vauvaa sylissä ja selitti,että minä olen sinun enosi ja minun nimi on sitten XXX, muistappas se. :D Pikkuinen vastasyntynyt vauva ei varmasti tajunnut yhtään mitään. No ja tämä nyt oli sellainen hauska esittelyhomma :D Mutta kyllä kolme vuotias on jo ihan eri asia. Pitäisihän hänen osata itsekin jo sanoa uudelle vieraalle nimensä.

Ja lahjasta. Jos tyttö on sun veljesi uusi tyttöystävä niin miten se nyt osaisikaan sinun lapselle lahjan ostaa jos ei ole koskaan tavannutkaan. Sinun veljesi asia se on lahja hommata eikä tyttöystävän. Minkä ikäinen tuo sun veljesi on kun on noin saamaton itse???
 
"Tintti"
Meillä 3-vuotias kyllä kysyy vieraan nimeä, jos ei itse "tajua" esittäytyä. Eli myös lapselle on tärkeää se esittäytyminen. Ja kohteliasta on pienempikin lapsi huomioida jollain tavalla.

Meillä on otettu tavaksi ihan kädestä pitäen tervehtiä, kun se on mielestäni ihan hyvä osata. (vaikka se välillä vähän hölmöltä tuntuu) Olen opettanut lapsille jo aika pienestä (meidän 3--vuotiaskin sen hallitsee) miten kädestä tartutaan ja katsotaan toista silmiin.
 
OMG. ystävämme tyttöystävä onkin siis tyystin kaamee akka kun esitteli itsensä jopa tuolle alle 2v muksulle. meillä kyllä on lapset opetettu pienestä asti että uuille vieraille sanotaan päivää ja annetaan jopa kättä.

ja ei uudelle tyttikselle ei kuulu lahjan osto, kyllä se olisi ollut enon homma.
eli ainoo outo tässä oli ap ja hänen veljensä.
 
joopa joo ja haloo!!
Ensinnäkin, tottakai sanotaan sankarille et terve, olen Tiina ja onnea. lapsihan jää muuten miettii et kukahan tuo on? Kohteliasta ja rohkee tyttö kun uskalsi lapselle alkaa puhumaan, moni ei uskalla. Ja toisekseen ei ole sen tyttö ystävän velvollisuus huolehtia et veljesi ostaa lahjan, ei todellakaan!! Hän on veljesi tyttö ystävä, ei äiti!!
 
"provo"
Oli provo tai ei, mutta niin usein odotetaan naisten hoitavan myös puolison suvun ja kummilasten lahjat sekä muut muistamiset. Niin tuli itsekin tehtyä monta vuotta, vaan laitoin lopuksi stopin koko touhulle. Omia kummilapsia ja sukulaisia on ihan tarpeeksi muistettavaksi. Sanoin miehelle, että hanki paketit itse tai jätä sitten hankkimatta. Enää en ryhdy automaattiseksi lahjaorjaksi. Samalla joutuu mieskin vähän miettimään ja kyselemään lapsen vanhemmilta, että mitäs se kummilapsi nyt oikein toivookaan tai edes sitä, kuinka paljon hän täyttää.
Minä en ole koskaan suostunut huolehtimaan asioita miehen puolesta. Hän hoitaa lahjat omille kummilapsilleen tai sitten on hoitamatta. Ei ole minun päänsärkyni.

Sama juttu yhteydenpidossa sukulaisiin. Pidän yhteyttä omiin sukulaisiini. En yksinkertaisesti jaksa samaa vielä miehenkin puolelle. Anoppi on ollut tästä käärmeissään, mutta saa olla ihan rauhassa. Mies hoitakoot suhteet omaan sukuunsa. En minäkään häntä velvoita ylläpitämään mitään kirjeenvaihtoa tai soittelemaan minun sukulaisilleni.
 
"kolmen pienen äiti"
Ymmärtäisin tämän otsikon, jos ap ihmettelisi, että uusi tyttöystävä EI esitellyt itseään lapselle. Silloin tyttöystävän käytös tosiaan olisi ollut törkeää. Näin päin en mitenkään ymmärrä ap:n tuohtumusta. Taitaa ap:llä itsellään olla käytöstavat aika hakusessa...

Tuota lahja-asiaa en viitsi edes kommentoida
 
[QUOTE="vieras";24589437]Tarkoitin lähinnä itseäni ja miestäni ja lapsiamme, ettei mennä kenenkään synttäreille tyhjin käsin. Mikä musta tässä tekee törpön? Mun mielestä ymmärrettävää, että poikamieselämää viettänyt veljeni on vähän vieraantunut esim. lahjoista ja muista, mut nyt kun on tyttöystävä, niin hänen tehtävänään on mielestäni huolehtia tuollaiset jutut.[/QUOTE]

Mitä!!! On vuosi 2011 ja miehen kuuluu ajatella itse ja ottaa vastuuta omista asioistaan. Sinä olet törppö, ellei tämä ole provo.
Mahtaa veljesi tyttöystävä pitää teitä melkoisina juntteina kun pyrskitte hänen esittäytyessään lapselle, samalla hän ehkä mietti minkälainen kotikasvatus teidän lapsuudenperheessä oli, ja onko sen ajan vahinkoja mahdollista korjata.
Naurettava ja törkeä olet tässä tapauksessa sinä.
 
eihyvääpäivää
Aloittajan suusta voisi myös tulla lause "Aivan hirveen epäsiistiä ja tökeröä siltä tyttöystävältä, kun mun veli kävi paskalla vessassa, niin se tyttis ei käynyt edes vetämässä pönttöä".

Ei
hyvää
päivää,
mikä
dille.
 
.vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja eihyvääpäivää;29977745:
Aloittajan suusta voisi myös tulla lause "Aivan hirveen epäsiistiä ja tökeröä siltä tyttöystävältä, kun mun veli kävi paskalla vessassa, niin se tyttis ei käynyt edes vetämässä pönttöä".

Ei
hyvää
päivää,
mikä
dille.
Et ihan terävimmästä päästä itsekään ole, kun kome vuotta vanhaa ketjua kommentoit.
 

Yhteistyössä