verenpaine

mulla vauva 4kk.verenpaine oli noussu ku kävin jälkitarkastuksessa.
edelleen verenpaine kohollaan.ihmetyttää tällanen.
tiedän,että alotin liikunnan liian aikasin ja liian lujaa,olen siitä paussilla nyt. eilen mittasin paineet,oli ihan normaalit,tänään ku mittasin ne olivat taas korkeat... :/ meinaa masentaa... :ashamed:
oon niin liikunnallinen ihminen että tuntuu turhalta vaan olla...
mutta näin on paras vielä jonku aikaa olla ja kokeilla auttaako loppujen lopuksi.
lääkäriiaikaa oottelen,olen jonossa.
onko kellään samaa??
 
Vastaan nyt sulle, kun ei ole muita vastauksia tullut.
Mulla oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys ja verenpaineet kävi todella korkealla. Sainkin siihen lääkityksen. Se lopetettiin kuitenkin synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen verenpaineet on ollut korkealla jatkuvasti.
Lääkäri onkin sanonut, että niitä pitää mitata aina samalla, kun käyn lasten kanssa neuvolassa.
Viimeksi, kun kävin niin olivat 90/140. Eli ainakin tuo alapaine on rajoilla. Välillä paineet vaihtelevat. Ovat paremmat ja sitten taas huonommat. Pitää vain tarkkailla säännöllisesti.
Kuinka korkealla sinulla on ollut?
 
Heissan!

Luulisin, että tuo vauvan kanssa valvominen ym. pitää tuota verenpainettasi koholla. Itselläni oli samoin kun lapsi oli ihan pieni.
Mulla oli kyllä ennen raskauttakin verenpaine hieman koholla, mutta ei lääkitystä. Itselläni on tuo liikkuminen kylläkin alentanut paineita.

Mutta tuo valvominen kyllä sitten taas nostattaa paineet. Oliko itselläsi verenpaine koholla raskausaikana vai kohosiko vasta synnytyksen jälkeen? Millaisia painelukemia sinulla nyt on?

Tsemppiä!!!! :hug:
 
mulla vähän sama homma oli ed.raskaudessa, tosin paineet nousi mulla jo raskauden aikana(loppuvaiheessa)
Paahoin koko raskauden täysillä menemään, en osannut oikein rauhottua, olen myös kova liikkumaan ja loppuun saakka menin päivittäin.. :whistle:

Myös muita nostavia tekijöitä oli..ressiä, muutto..ym..
vielä jälkitark. oli paineet koholla, mittautin aina välillä niittä.
Vauva oli alkuunsa niin hoidettava, ettei omat lenkit ja menot käny alkuun edes mielessä.
varmaan jossain tuossa 3-4kk jälkeen aloitin omat lenkkeilyt ja paineet oli siihen mennessä laskenu.

kannattee sun lääkäriaikaa tilata, jos ei ala laskemaan.varsinkin kesä ja kuumuus helposti nostaa ennestään painetta.
 
oon kova liikkumaan ja sanoin siitä sairaanhoitajalle,että oisinko ehkä vähän liian aikasin alottanu juoksut yms.kovan liikunnan.
en mielestäni oo väsyny. stressiä ei "enää" oo. synnytyksen jälkeen oli kyllä jonku aikaa.
raskauden aikana mulla ei oo ollu koskaa paineet koholla.vain tämän synnytksen jälkeen ja ovat ed...
lääkäriaika on tulossa,ehkä kohta.
paineet on ollu nyt n.140/80-90.
välillä yläpaine 150.
kiitos teille jotka antovat jotain tietoa...
ku hiukan jo pelottaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 12:23 mamma kirjoitti:
Vastaan nyt sulle, kun ei ole muita vastauksia tullut.
Mulla oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys ja verenpaineet kävi todella korkealla. Sainkin siihen lääkityksen. Se lopetettiin kuitenkin synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen verenpaineet on ollut korkealla jatkuvasti.
Lääkäri onkin sanonut, että niitä pitää mitata aina samalla, kun käyn lasten kanssa neuvolassa.
Viimeksi, kun kävin niin olivat 90/140. Eli ainakin tuo alapaine on rajoilla. Välillä paineet vaihtelevat. Ovat paremmat ja sitten taas huonommat. Pitää vain tarkkailla säännöllisesti.
Kuinka korkealla sinulla on ollut?
mulla kans vaihtelee paineet.
välillä ollu 135/75 eli nuoin hyvätki.
nyt taas ne on vähän korkeammat ollu.
pidin liikunnasta n.2 viikon paussin ja paineet laski sillon jonku verran.nyt taas oon tehny kävelylenkkejä,n.45min ja 2-3 kertaa viikossa ja tuntuu että painee ois noussu vähän...
en tiiä.... :(
 

Yhteistyössä