Vielä Blumesta/kuvien omistajan yhteydenotto

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja gh:
Alkuperäinen kirjoittaja get a life:
Alkuperäinen kirjoittaja kuvansa laittanut :
Alkuperäinen kirjoittaja nyyh:
Alkuperäinen kirjoittaja joo.o:
get a life=Blume
Joo, koska kukaan muuhan ei voi olla sitä mieltä, että silkkaa tyhmyyttä levitellä kuvat ja elämänsä netissä; ja sit itkeä kun joku kehtaa niitä arvostella;tai jopa käyttää
Onneksi sitä vaaraa ei ole kun on tarpeeksi mitäänsanomattoman näköinen ja elämä sen mukainen :D
Sinänsä huvittaa, että itketään kun paskat jo housuissa. Lapsia jo opetetaan olemaan varovaisia, kun se 10v tyttö saattaaki olla 50v ukko. Pitäs aikuisiaki muistuttaa tietyistä jutuista
No jotenkin mua ei hetkauttaisi vaikka joku brasilialainen tyttö käyttäisikin mun kuvia jossa lemmikkipalstalla ja väittäisi olevansa itse niissä kuvissa. Siis so what? Jokainen joka mut oikeesti tuntee tietää että vaikka kuinka mun kuva olisi jollainen kannatan pedofiiliaa-palstalla, et se en ole oikeesti minä. Ja se mitä jotkut tuntemattomat ajattelee tai luulee, ei liikuta mua.
Poliisi ei tiiä. se tullee kysymään siittä siulta. onko se siun mielestä siinäki tilanteessa ihan olankohautuksella suhtauduttava juttu? "ei liikuta mua"?
Miten poliisi ensinnäkin voisi jäljittää mut pelkän kuvan perusteella? Vaikka mun kuva on ollutkin esillä, koskaan ei ole ollut nimeä, ikää, paikkakuntaa, ammattia, ei mitään tietoa musta. Mutta jos voisi, niin varmasti voivat selvittää senkin mistä koneesta on kuva laitettu ja kenelle se kuuluu? Kyllä mä taidan vielä niin sinisilmäinen olla et uskon oikeusjärjestelmän toimivan niin tehokkaasti et syytöntä uskottaisi tuossa tilanteessa.
 
mlps
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Kyllä Blume varasti kuvat, kun sanoi niiden olevan omia otoksiaan. Jos linkittää kuvat tänne EIKÄ esitä niitä omiaan, ei varasta tekijänoikeuksia. Tekijänoikeudet kuuluvat tekijälle = valokuvaajalle, jos itse väittää olevansa kun tekijä, väittää valheellisesti omistavansa ko. oikeudet.
Heh. No nyt mentiin metsään niin että rytisi :D

Se, että sä käytät toisen kuvaa, eli tuot sen vaikka tähän viestiin, on tekijänoikeusrikkomus.

Käyhän lukasemassa vähän lakikirjoja, ennenkö alat tietäväisenä selittämään yhtään mitään :)
Ihmisillä on aika joustava käsitys noista tekijänoikeuksista. Eix se Mikael Jungerkin töpänyt, ku laitto musiikkia omaan profiiliinsa tai jotain. Tekijänoikeudet valokuviin on joko valokuvaajalla tai sillä jolle hän on ko.oikeudet luovuttanut. Eli esmes. lasten koulukuvia ei saa skannata ja teettää jollain nettifirmalla, netistä et saa imuroida kuvia miten sattuu ja niitten valmistaminen ilman julkaisijan lupaa on hyi-hyi kiellettyä. Omassa profiilissa et periaatteessa saa käyttää muita ku omia kuvias (sama se ketä kuva esittää) ja muitten netistä löydetyille kuville pitäs laittaa linkki, josta saa katsoa. Sitten on tietty netissä näitä ilmaiskuvia pilvin pimein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja get a life:
Sinänsä huvittaa, että itketään kun paskat jo housuissa. Lapsia jo opetetaan olemaan varovaisia, kun se 10v tyttö saattaaki olla 50v ukko. Pitäs aikuisiaki muistuttaa tietyistä jutuista
oli se sitten typeryyttä tai ei laittaa omia kuviaan nettiin tai sen viereen, niin ei se poista sitä tosiasiaa, että typerämpi on se, joka ne kuvat ottaa "omikseen" vaikkei niin olisi.
tästähän tässä on kyse. ei siitä, että joku tässä itkisi kun on joutunut Blumen höynäyttämäksi.
Niin. Kuitenkin tällä Brittanylla on todella järkevät syyt "levitellä" omia kuviaan. Häntä on turha arvostella.
No sillon oma moka, jos ei ole tarpeeksi varovainen
ihan outoa logiikkaa minusta, että se jotenkin oikeuttaisi sitten tekemään vääryyksiä, jos joku ei ole ollut "tarpeeksi" varovainen.
vähän sama kuin jotkut sanoo, että joo raiskaus oli naisen vika. mitäs käveli yöllä minihameessa baarista kotiin.
Mua oikeasti naurattaa :)))))) Sä levittelet elämäs ja kuvas nettiin; ja sitte itket kun joku ei täyspäinen ne sieltä kopsaa, tai arvostelee
naura pois vaan.
minusta taas tästä ei ollut kyse pelkästään esim. tässä blumen jutussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Siis eikö omat sivunsa voi suojata niin ettei kukaan pääse niitä kopioimaan. Kyllä mä ainakin tiedän erään valokuvaajan sivut enkä mä ainakaan saa sieltä mitään kopioitua. Miksi muka kuvaajan sivut pitääs olla sellaaset, että niiltä saa kopioitua?
Printsrcreenillä saa kopioitua kaiken.
No mä en tuollaasista tiedä mitään. :D
 
Aina lupa!
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Voi kulta rakas pieni, mitäs se tekijänoikeuslaki sanookaan julkisesti esitetyn kappaleen toisintamisesta?
Kopiointi vaatii tekijän luvan

Kopiointi on kopiointia, tehtiinpä se millä menetelmällä tahansa tai käytettiinpä digitaalista tai analogista lähdettä. Aineistoa suojaa tekijänoikeus, olipa kyse kuvasta, kirjasta, lehdestä tai verkkomateriaalista. Tekijältä tai oikeudenomistajalta on aina saatava lupa uudelleen käyttämiseen.

Lähde: http://www.yksityinenkielitoimisto.net/yk/tekijanoikeudet/index.php

 
huoh teitä
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja get a life:
Sinänsä huvittaa, että itketään kun paskat jo housuissa. Lapsia jo opetetaan olemaan varovaisia, kun se 10v tyttö saattaaki olla 50v ukko. Pitäs aikuisiaki muistuttaa tietyistä jutuista
oli se sitten typeryyttä tai ei laittaa omia kuviaan nettiin tai sen viereen, niin ei se poista sitä tosiasiaa, että typerämpi on se, joka ne kuvat ottaa "omikseen" vaikkei niin olisi.
tästähän tässä on kyse. ei siitä, että joku tässä itkisi kun on joutunut Blumen höynäyttämäksi.
Niin. Kuitenkin tällä Brittanylla on todella järkevät syyt "levitellä" omia kuviaan. Häntä on turha arvostella.
No sillon oma moka, jos ei ole tarpeeksi varovainen
ihan outoa logiikkaa minusta, että se jotenkin oikeuttaisi sitten tekemään vääryyksiä, jos joku ei ole ollut "tarpeeksi" varovainen.
vähän sama kuin jotkut sanoo, että joo raiskaus oli naisen vika. mitäs käveli yöllä minihameessa baarista kotiin.
Eihän se oikeutakaan, mutta internetin ihmeellinen maailma nyt on vain sellainen mikä se on. Ei se oikeuta tekemään vääryyksiä, mutta mahdollistaa sen huomattavsti helpommin. Typerää olla suojaamatta ja luottaa täysin. Se voi johtua myös tietämättömyydestä, jolloin tietysti vielä ikävämpi juttu. Se on TÄYSIN omalla vastuulla laittaa itsestään nettiin yhtään mitään. Jos laittaa ja haluaa suojata laittamansa asita, silloin fiksu ihminen ottaa selvää asioista, mahdollisista vaaroista ja tekee tarvittavat toimenpiteet. Toivottavasti tällaisista tapauksista oppii.

Jokaiselle netin käyttäjälle pitäisi olla pakollisena joku kurssi, jossa opetetaan perusasiat näistä jutuista.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Kiinnostais tietää, onko huijannut vain noissa kuvissa vai kaikessa kertomassaan?
ihanko oikeasti mietit? :D

siis, tietenkin hän on saattanut _jotain_ totuudenmukaistakin kertoa, mutta tuskin kovinkaan monen lauseen verran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Kiinnostais tietää, onko huijannut vain noissa kuvissa vai kaikessa kertomassaan?
ihanko oikeasti mietit? :D

siis, tietenkin hän on saattanut _jotain_ totuudenmukaistakin kertoa, mutta tuskin kovinkaan monen lauseen verran.
NÖYYYYYY..on hän varmasti oikeuslääkäri ja kaikkee. Kaunisteli vaan vähän totuutta kuvien osalta. Todellisuus on varmaan tää:
 
höh
Tytsi viimeseen asti puhu Blumen olevan ihan oikeesti olemassa.... ??! Olivat viestitelleet mesessä ym.. muistanko oikein?? Eli tää Blume on vieny tosi pitkälle huijauksensa.
Mä luin paljon hänen kirjotuksia ja ajattelin, että onpa fiksu likka jne... mua harmittaa jostain syystä tosi paljon.. ja oon jotenkin... hmmm... hämmentynyt ja pettynyt.
Mut mä ookin tämmönen sinisilmänen idiootti, joka uskoo aina kaikista pelkkää hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Tietääköhän Blume, että hän on paljastunut?
Tuskin. Ei ainakaan ole kirjautunut ja poistanut tuota profiilikuvaa.
Voi että =) oliskohan siihen kirjautumattomuuteen just se syy, että se tietäisi jääneensä kiinni? :whistle:
Voi olla, mutta ei välttämättä. Olihan se jo aiemmin monta viikkoa poissa jonka jälkeen taas kirjautui ja lisäsi tuon profiilikuvan (ei siis tainnut tietää, että häntä pidettiin feikkinä jo silloin).

 

Yhteistyössä