Vielä kerran: Ihania tyttöjen nimiä?

Ensimmäiseks nimeks: Alma, Leea, Inka, Riia, Tiiu, Heta, Lili, Oona, Enni, Leena, Unna, Miira, Iita, Iitu, Tinja, Liinu, Aava, Elea, Liisa, Rosa, Meea, Iisa, Viia, Noora, Anni, Elsa, Niia, Vilma, Elma, Tuula, Iira, Miisa, Aili, Aila, Roosa, Iina, Mila, Neela, Hilma

Toiseks nimeks: Helena, Kristiina, Alisa, Lyydia, Elaisa, Viola, Auroora, Elisa, Milena, Vilhelmiina, Annikki, Rosanna, Amanda, Sylvia, Elviira, Matilda, Aureelia, Helmiina, Sofia, Alina, Matleena, Katriina, Linnea, Elina
 
"miisu"
Saa laittaa ihan oman maun mukaan, mutta itse haluan antaa lapselle nimen jolla ei ole varsinaista kaksoismerkitystä (eli ei saisi "tarkoittaa mitään").

Yksinkertaista mutta kaunista nimeä etsitään. Sellaista joka on helppo lausua, eikä ole mikään Tryffeli-Kiara.
LEMPI on ihana, se kyl tarkoittaa jotain. Meille tulis Lempi ja toiseks nimeks Laurintytär.
 
[QUOTE="kukkis";26665864]Minusta Greta on kaunis nimi ja ehkä tulevan tyttömme nimi... Mitäs mieltä? Tytöstämme tulee Greta Elisabeth[/QUOTE]

Kieltämättä korea on nimi, mutta ei jotenkin istu tän porukan jatkoksi.
 
"Äippä"
[QUOTE="vieras";26666021]Elsa
Hilma
Selma
Irina
Elena
Milma

Nuo on minusta kauniita nimiä! :)
Meillä on reilun viikon päästä tytön nimiäiset, mutta sitä nimeä ei löydy noiden kauniiden nimien joukosta. ;)[/QUOTE]
Meillä on tyttö Milma Lumi Maria <3
 
Mä lisään pari suosikkiani, joista toinen voisi olla myös oman tyttäreni nimi... mutta enempiä kullannuppuja kun ei tule, niin... :)

Eli Sarla on minusta oikein kaunis tytön nini, samoin Valonia. Ja tuo Valonia passaisi myös meidän lapselle =)
 
Meiltä löytyy Nella. Monet haukkuvat persoonattomaksi lällyttelynimeksi, mutta meidän natiainen on ainakin varustettu sellaisella luonteella jota ei monelle muulle ole siunaantunutkaan, joten ei se nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä.

Meillä kriteereinä oli helposti lausuttava, kansainvälinen nimi, joka ei ole monimutkainen suomeksikaan. Ei myöskään haluttu R-kirjainta nimeen. Lapsi pitää itse kovasti nimestään, eikä mitään muuta nimeä voisi hälle enää kuvitellakaan.
 

Yhteistyössä