Vielä nuori mutta lapseton

Olen pian 25 vuotias nuori nainen, olen mieheni kanssa yritetty lasta nyt jo tasan 2 vuotta, hän on itse pian 33 vuotias ja todella hyvässä kunnossa(urheilee säännöllisesti ja syö terveellisesti) itse olen ihan pikkuisen alipainpoinen ja rauta lääkkeet on tullut nyt käyttöön lääkärin määräyksestä. Ovulaatio laskurit ovat käytössä ja harrastimme seksiä muutaman kerran ovulaation lähestyttyä, nyt alkaa jo huoletuttaa koska äidilleni ja siskollani ei ole ollut hedelmällisyys ongelmia, samoin mieheni puolelta. Voitteko kertoa tarinanne jos teillä on samoja kokemuksia, en ole valmis menemään lapsettomuus hoitoihin jos se on nyt siitä kyse.
 
Moikka!
Meillä tilanne on,että meillä on kaksi lasta jotka ovat lähteneet aluille heti. Nyt kolmatta lasta ollaan yritetty kohta kanssa 2v. En olisi ikinä uskonut että lapsen teko voi olla näin vaikeata. Kävin lapsettomuus polilla minussa ei ole vikaa mies ei suostu edes sinne menemään.
Jos olet käyttänyt netin ovis laskureita voisit kokeilla ihan ovulaatiotestejä. Minulla laskurit saattavat antaa suuntaa antavan ovulaatiopäivän joka sitten heittääkin siitä todellisesta vaikka kierto onkin suht säännöllinen. Lääkäri tietysti osaisi varmaan auttaa enemmän,mutta kenenkään ei ole sinne pakko mennä.
 
Teinä menisin jo tutkimuksiin. Kaks vuotta on kumminkin aika pitkä aika, ja olishan se hyvä tietää, jos on jotain pielessä niin voi asian korjata pienilläkin jutuilla jos semmosta ilmenee. Itse menin gynekologille 8 kk yrittämisen jälkeen ja tutki mut ja sano että ok, pitäis olla stressaamatta ja seuraavia kuukautisia ei tullut... Eli tavallaan helpotuksen tieto auttoi..

Ja mikään pakko ei ole mennä hedelmällisyyshoitoihin vaikka todettais jotain. On myös olemassa ihan tabletteja jotka auttaa naisen hedelmällisyyteen. Myös se voi auttaa ettei täsmää kierron keskikohdalle akteja vaan on säännöllisesti esim. joka toinen päivä ja unohtaa koko projektin. Mut kyllä suosittelen että ainakin itse kävisit gynekologilla ja kertoisit asiasta. Miehen tutkimus on sitten se sperma-analyysi, josta näkee onko mitenkä paljon siittiöitä, liikkuuko ne jne.

Myös pieni painon nousu voisi olla avuksi sulle. Naisen hedelmällisyyteen epäsuotusasti vaikuttaa sekä ali- että ylipaino.

Tsemppiä teille!
 
"Suna88"
Joo, inhan clear blue ovulatio testejä olen kokeillut. Mies ei lääkäriin ole valmis menemään, minulla on tällä hetkellä paljon stressiä ja lihoaminen on minulle liian vaikeaa, syön vaikka mitä mutta kiloja ei tule.

Tituli85 mistä voisin ostaa noita hedelmällisyys pillereitä voisin ostaa ja osaatko sanoa ihan tuotteen nimen? Vai pitäisikö ihan terveyskeskukseen varata aika ja pyytää lääkitystä?
 
Suna, voit mennä aluksi lääkäriin myös itseksesi. Sinun ei välttämättä tarvitse mennä sinne miehesi kanssa. Itse kävin tänä kesänä itsekseni, tarkistettiin muun muuassa, että tarvittavat "elimet" ovat olemassa ja oikeilla paikoillaan, sekä otettiin verikokeet ja katsottiin hormoneita. Se on jo alku :)
 

Yhteistyössä