Vihkisormus uuden parisuhteen kihlasormukseksi

  • Viestiketjun aloittaja Kahden vaiheilla
  • Ensimmäinen viesti
vierailijaz
Minulle sormus itse ostettunakin toisi aina mieleen entisen liiton, koska se on sitä varten hankittu. Vaikka olisin menneisyyden kanssa sujut, en silti haluiaisi sitä uuden liiton merkiksi. Toisessa sormessa/kädessä voisin kyllä käyttää. Eli minä en tunnesyistä käyttäisi vanhaa vihkisormusta uuden liiton merkkinä. Mutta jos teille molemmille asia on ok, eikä häiritse yhtään, niin siitä vaan. Sillä ei ole väliä mitä muut ajattelee ja tuskin moni niin tarkasti toisten sormuksia edes muistaa. Voihan sitä sanoa, että hankin melkein samanlaisen kun edellinen oli niin kaunis, jos haluaa välttyä kommenteilta :rolleyes:.
 
vierailijaz
Minä en käyttäisi vanhaa vihkisormustani uuden liiton merkkinä. Se muistuttaisi minua kuitenkin aina menneestä ja vaikka olisin sujut menneisyyteni kanssa, en silti haluaisi sitä niin tärkeälle paikalle. Toisessa sormessa tai kädessä voisin sitä kyllä käyttää. Minulle tämä on puhtaasti tunneasia. Jos ap:lle ja miehelle asia on täysin ok, niin mikäpä siinä. Muille ei tarvitse valintojaan selitellä. Harva tuskin niin tarkasti toisten sormuksia edes muistaa... Ja ainahan voi sanoa ostaneensa melkein samanlaisen koska edellinen oli niin kaunis :rolleyes:.
 
Nap
Vanha sormus 'kiertoon', eli kultasepän puheille ja teettää siitä sormuksesta uusi?

Mun nykyinen vihkisormus tehtiin edellisen liiton vihkisormuksesta ja yhdestä toisesta sormuksesta joka mulla ollut jokusen vuoden, en sitä vanhaa vihkiä raaskinut mihinkään hävittää, myydä tai pantata.

Oli täysin ok nykyiselle miehelle, tosin vasta sen jälkeen kun sepän luona oli käyty päätettiin että tosta tuleekin vihki eikä uusittu kihla.
Ja kun ei siihen vanhaan sormukseen niin mitään tunnesidettä ollut, mutta kun nätti oli :D

Eikä se teettäminen ole kallista, varsinkaan kun on omat materiaalit. Toki riippuu paljonko siinä sormuksessa on metallia, että tarvitseeko siihen lisätä vähän, mutta sekään ei omaisuutta maksa.
 
Kahden vaiheilla
Tyttydyy, mieskin nukkui yönyli asiaa miettien, ja totesi että toivoo että ostettaisiin mieluiten uudet sormukset. :) ja tätä minä kunnioitan, en aio enää edes puhua koko asiasta. Mutta! Saisikohan nuo timantit käytettyä uudestaan? Onko kellään kokemusta? Romukullasta ei kyllä makseta oikein mitään, joten hivenen tuntuu turhalta myydä sormus pois.
 
Veerailija
Oletteko te negatiivisesti vastanneet kovinkin uskovaisia? :) minä en ole, minulle avioliitto on kahden ihmisen välinen side, ja sormus on siinä kohtaa pelkkää materiaa.
En ole uskovainen, mutta silti pidän tuota sun suunnitelmaa kummallisena. Toki sä voit itse tehdä kuten haluat, mutta itse en tekisi noin. Uusi suhde, uudet sormukset.

Kummallista muuten edes ajatella, että tähän liittyisi usko mitenkään.
 
vierailija
Tyttydyy, mieskin nukkui yönyli asiaa miettien, ja totesi että toivoo että ostettaisiin mieluiten uudet sormukset. :) ja tätä minä kunnioitan, en aio enää edes puhua koko asiasta. Mutta! Saisikohan nuo timantit käytettyä uudestaan? Onko kellään kokemusta? Romukullasta ei kyllä makseta oikein mitään, joten hivenen tuntuu turhalta myydä sormus pois.
Ei teille tullu lapsia edellisestä liitosta??
Sinuna vaikka ennemmin teettäisin niistä kivistä jonkun korun lapselle.

Uusi liitto, kokonaan uusi sormus.
 
vierailija
Itse en pitäisi. Mieti tilanne toisinpäin, haluaisitko että miehesi pitäisi vanhaa vihkisormustaan sormessaan? Itse kokisin sen jollain tapaa loukkauksena..

Itsekkin pidän kierrättämisestä, mutta ajattelen jostai syystä että jos mieheni mut haluaa, hän osaa itse sormuksen juuri mua varten, eikä tyylillä "joo ota joku vanha mikä sulla jo on."

Kaikki tietenki tyylillänsä :)
 
Pin
Tyttydyy, mieskin nukkui yönyli asiaa miettien, ja totesi että toivoo että ostettaisiin mieluiten uudet sormukset. :) ja tätä minä kunnioitan, en aio enää edes puhua koko asiasta. Mutta! Saisikohan nuo timantit käytettyä uudestaan? Onko kellään kokemusta? Romukullasta ei kyllä makseta oikein mitään, joten hivenen tuntuu turhalta myydä sormus pois.
Mulle teetettiin mun äidin vihkisormuksen timanteista rippiristin iso timantti keskelle ja pienemmät timantit siroteltiin kultasormukseen, jota käytän aina. :) Eli kyllä varmasti voi käyttää.
 

Yhteistyössä