Viidennet,kuudennet,seitsämännet jne vauvat=) syksy 2010

Tässäpä jonkinmoista synnytystarinaa kuudennesta kullannupusta, vimpasta villahousustamme =):

Lauantaina, 4. 9. olin iiihan yksin kaupoilla, kirpparilla ja katsomassa Vesku-dokkarin Kinopalatsissa (ja voi, kuinka radion millä tahansa kanavalla soitettu musiikki kuulostikaan Loirin tulkintojen jälkeen lattealta!). Kolme nuorintani oli kälyni kanssa Muumimaailmassa ja kun hain muksut, huomasin vessassa valuttaneeni jonkin verran veristä limaa. Suuremmaksi vuotelu ei kuitenkaan alkanut.
Pientä menkkajomottelua oli pitkin iltaa, normisupisteluni yltyivät yhä kipeämmiksi myöhäisillasta. Nukuin kuitenkin tunnin, kunnes ennen kolmea yöllä ymmärsin, että se on menoa nyt, supistukset olivat yltymässä ja tulivat n. 7min välein. Minulla oli kännyn toisessa päässä tekstaridoula , hyvä ysävä, joka oli ollut valtavana tukena ja jätesankona pitkin kipeää raskauttani -miesparka säästyi monelta itkulta ja hammastenkiristelyltä ystäväni olemassaolon vuoksi!

Olimme Tyksissä klo. 04, jolloin supparit tulivat 3min välein. Ne olivat tuskaisia, koetin hallita ja keskittyä. Kerroin vastaanottavalle kätilölle tilanteen ja hän etsi meille heti salipaikan. Suunnilleen ovea avattaessa kerroimme, että epiduraalia sitten kiitos seuraavaksi. No, olin 7cm auki ja kaikkea ilokaasusta rakkuloihin tarjottiin, mutta en kuulemma näyttänyt kipeältä ja anestesialääkärikin oli varattu, joten oikeaa lääkettä ei herunut. Minä olin valmis lähtemään Salon synnärille ja ilmaisin myös (kerrankin!) mielipiteeni kätilölle. Minulle oli luvattu epiduraali (olin kokenut sen aiemmin todella autuaaksitekeväksi ja kuopus-synnytyksessä olin sen saadessani 8cm auki), jos tulen ennen ponnistusvaihetta synnyttämään. Nyt kätilön ja lopulta paikalle saapuneen anestesian mielestä moista lausahdusta ei ylilääkäri olisi edes saanut papereihini kirjoittaa, anestesia näpäyttikin lääkettä vaatiessani: "Täällä päätän nyt minä". Selittelyihin epiduraalin riskeistä totesin, ettei minua kyllä yhtään kiinnosta, pitkittyykö synnytys 8 tuntiin vai kestääkö tunnin, tahdoin vain hellitystä kipuihin. No enpä koskaan sitä saanut.
Paikat olivat auki ja sain ponnistaa. Mielessäni huokaisin helpotuksesta, ponnistaminen on aina tuonut minulle helpotuksen, mutta vielä mitä, en ole ikinä maailmassa kokenut niin raastavaa kipua Mies totesi myös myöhemmin, ettei ole kuullut minusta koskaan lähteneen moisia karjahduksia (ja minä kun en ole normielämässäkään mikään hiljainen hissukka ). Olin aika epätoivoinen, myönnän. Jossain vaiheessa kätilö huusi lopettamaan ponnistamisen(myöhemmin kuulin kaulan ympärillä olevasta napanuorasta), huusin takaisin etten voi, ottakaa se vauva jo pois
Tulihan hän "Mimosa", 4020g ja 50.5cm täyttä tavaraa syntyi sunnuntaina. 5. syyskuuta 2010 klo. 05.19.
Syynä äärettömän kipeään ponnistusvaiheeseen oli avosuinen tarjonta ja mitä myöhemmin asiasta luin, ihmettelen kovasti kuinka oikein ollenkaan selvisinkään ja vieläpä aika reippaasti.
Synnytyksen avautumisvaihe kesti 1h, ponnistusvaihe 4min ja jälkeisvaihe 11min.

Osastolla hoitohenkilöstö oli enimmäkseen aivan mahtavaa.


Mimmi on hieno tapaus. Uskomaton ihme, piste i:n päälle ja täydellinen osa perhettämme, aikaansaannoksena upea päätös synnyttäjän uralleni=)

Huomenissa palannen perehtyään teihin ja pinoon tarkemmin :wave:
 
Hirmuisesti Onnea plussasta taaperotx5!!! :flower:

Teillä eikun yllätykset jatkuu miiak75! ;) Jos en vallan väärin muista niin yhdellä tutullani oli hammas suussa jo syntyessään.

Feeniks me ollaan oltu kyllä samoissa tunnelmissa synnytysten kanssa. Nimittäin minulle iski aivan järjetön paniikki kun piti ponnistaa, tuli vissiin edellinen synnytys kipuineen mieleen. Ei sillä, tämä teki yhtä kipeää ja tosiaan menetin itsekontrollin aivan täysin.. :ashamed: Muistan vaan sanoneeni (tai anelleeni) kätilölle että ottakaa se jotenkin pois, minä en pysty. Noh, onneksi sitten jostain sain voimia ja työnnettyä pikkuisen ulos ja siihen hävisi ne kivutkin. :heart:

Jaahas, pieni mies kiljaisi joten äiti juoksee.. =)
 
Jospas miekin sitten siirryn tänne puolelle kirjoittelemaan. :)

Elikkä jos joku päivittelee niin meidän pikkuinen neiti syntyi siis 12.9. klo 3.27. Painoa oli 3496 g, pituutta 50 cm ja pipo 35 cm.

Tässä on nyt vauva-arkea harjoiteltu muutama päivä ja yllättävän hyvin on lähtenyt menemään. :) Vauveli on melkoisen rauhallinen tapaus, sylissä viihtyy hyvin ja täällähän näitä sylittelijöitä riittää. Kantoliinaa olen nyt parina päivänä kokeillut ja siinäkin tuntuu viihtyvän mainiosti, auttaa paljon kun saa käsiä vähän vapaaksi.
Isommat lapset on tulokkaan ottaneet vastaan oikein kivasti. Tuo kaksivuotias on vähän mustis, mutta ei kovin paljoa. Mielellään sylittelevät vauvaa ja osallistuvat hoitamiseen. :)

Imetys on myös lähtenyt suht hyvin sujumaan, tosin rintakumin kanssa olen joutunut nyt pelaamaan kun tissit on sellaiset kovat pallot että eihän noista saa edes syötyä. : / Pitää yrittää tässä pikkuhiljaa sitten kun tuo maidon tulo vähän tasaantuu alkaa vierottaa tuosta kumista. Maito riittää hyvin, oon pumpannut n. desin verran per päivä vielä pakkaseenkin.

Oma vointi on myös ihan ok. Tosin viime yönä oli kummallinen palelukohtaus, ihan kun olisi noussut kova kuume. Tärisin ihan horkassa ja mies piti tökkiä hereille että tuo miulle peittoa lisää kun jos liikkui niin tärinä vaan paheni. Aamulla sitten olikin jo parempi olo. Tosi outoa.

Mielialat on vähän heitelleet, itkua väännän täällä lähes päivittäin. Tytöt kummastelee koko ajan että miksi äiti itkee. Jotenkin on sellainen haikea olo, kaipaan masua vaikka olenkin onnellinen Nupusta. Varmaan johtuu siitä kun nyt on aika varmasti viimeinen lapsi. Vaikka ennen synnytystä olin ihan varma että kyllä tää on viimeinen niin nyt ei taas jotenkin osaa ajatella asiaa niin.

Nyt pitäisi lähteä saunan lämmitykseen kun ajateltiin että käydään aamupäivä saunassa. :)

AngelEyes ja Nuppu 6 pvä

Muoks. Unohtui vielä kommentoida Tellulle ja Feeniksille että liityn tähän samaan sarjaan, että synnytys oli kyllä tosi kivulias verrattuna aikaisempiin. En tiedä oliko syynä tuo amme vai mikä mutta tuntui tosiaan että mikään mikä aikaisemmin on auttanut, oli nyt kuin tyhjän kanssa. Taisin sanoa miehellekin että en kyllä ikinä tule tänne kun on joka kerta aina kauheampaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kanssa oli kivulia synnytys,sain jopa kohdunkaulan puudutteen(mikä tosin annettiin liian myöhään ja hyöty oli tasan nolla)kun edelliset 3 synnyttänyt ilman kivunlievityksiä.Ja ponnistus vaihe oli yhtä tuskaa kaikki 26 min(en ikinä,en koskaan,edes esikoista ollut ponnistanut noin kauan)
vauva kun tosiaan syntyi molemmat kädet poskilla ja napanuoraan kietoutuneena ja sahasi edes taas,oli täysi työ saada poika ulos: /

No loppu hyvin kaikki hyvin!!!

Taaperotx5 onnea ja liimaa!:hug:


Ja Miialla se poika vaan yllättää=)

Onnea myös jakaantuneille,kiva jos saadaan tänne eloa lisää!

Meillä poika nukkuu nyt yöt yhdellä syötöllä,JEE!!!!!!!
Nukahtaa n klo 22,syö kertaalleen 03 ja nukkuu siitä aamu 7-8:aan:heart:

Toivottavasti rytmi pysyy tälläisenä!

En oo kamalasti jaksanut kirjoitella,jotenkin palastailu halut nollassa!
Mutta tässä nyt pikainen kuittaus,hengissä ollaan ja kaikki sujuu kivasti:D

Voikaahan kaikki mammat ja vauvat hyvin:heart:

Elysee ja lapset x8

(ja joka jo puhunut miehen ympäri että yksi taloon joskus 3+ vuoden päästä:rolleyes:)
 
Ei saa aikaiseksi kirjoitettua, tosin päivät on aika samanmoisia.....Ja jotenkin haikein mielin ajattelen, että vauvat on nyt tehty....ja siis toki tosi onnellinen seitsemästä lapsestani, nää on niitä hormonihuurisen mietteitä :LOL: joita ei voi ymmärtää kukaan mies....

Meillä vauva nukkuu hyvin yöt, päivät olis vaan sylissä, paitsi pihalla nukkuu hyvin yhdet pitkät unet.
Ja kyllä meidän perheessä ainakin pätee sanonta kun on pienet lapset on pienet murheet ja isot lapset, isot murheet. Mur....esikoinen on 11 v, on oppimisvaikeuksia, kun on lukihäiriö ja sitten on tuo alkava murrosikä ja kiinnostuksen puute opiskeluun....tosi vaikeaa.

Meillä on ristiäiset 9.10, niitä suunnitellaan. Nimi on päätetty ja löytyikin kiva, molempia miellyttävä nimi kivuttomasti. Äiti onneksi on suuri apu ristiäisjärjestelyissä. Vieraita tulee n. 50 henkeä.

Muittenkin kuulumisia ois kiva kuulla.....

Miia ja poju 3.5 viikkoa
 
Täällä ollaan, on vaan niin kauhea kiire koko ajan että ei ehdi koneella kauheasti olla. :(

Miia Meilläkin on oikea sylivauva. Neiti syö kahden tunnin välein ja sitten nukkuu sylissä tai kukkuu sylissä. Yöt menee myös samalla kahden tunnin rytmillä, onneksi Nuppu nukahtaa kuitenkin samantien joten valvoa ei ole kauheasti tarvinnut.

Ootan vaan niin paljon että joku rytmi kehittyisi tähän meidän elämään. Nyt on vähän hakemista tämä ja se näkyy. Päivät menee niin nopsaan että ei ehdi mitään. Vähän hirvittää että miten täällä pärjäilen kun mies lähtee maanantaina töihin ja samalla alkaa noiden vanhempien poikien jääkiekkoharjoitukset pyöriä niin sitten oonkin täällä vähän niinkuin yh. :(
Lähinnä harmittaa noiden pienempien puolesta kun ei päästä ulos ja sitten menee ihan hulinaksi koko homma täällä sisällä.

Sunnuntaina vietetään nelosen 2-vuotis synttäreitä. Onneksi sisko tulee auttamaan leipomisissa, muuten voisi olla vähän laihat tarjoilut. :D Vähän huonoon saumaan nää synttärit kyllä sattui kun ei millään olisi jaksanut alkaa järjestelemään noita. Onneksi ovat kohta ohi, sitten voipi stressata ristiäisiä seuraavaksi. Meillä nuo ovat 14.11, että aikaa onneksi on vielä.

Nyt loppuu kannettavasta akku ja pitää varmaan alkaa siivotakkin että saa matot ulkonta pois.

Hauskaa viikonloppua kaikille. :)

AngelEyes ja Nuppu 2vko ja 5 pvä
 
Jatketaas tätä yksin puhelua. :)

Käytiin eilen neuvolassa, hyvin oli neiti kasvanut. Painoa oli 4440 g ja pituutta 53 cm, eli kilon verran tullut kolmessa viikossa ja pituuttakin tuo 3 senttiä.

Viime ja toissa yönä meillä nukuttiin jo ruhtinaallisesti melkein neljä tuntia putkeen. Itselläkin on ihan levännyt olo, tosin siitä kuuluu osittain kyllä kiitos anopille joka on tämän viikon täällä auttelemassa. On sitten saanut suht rauhassa nukkua päiväunia ja aamullakin vähän pitempään, kun ei noiden pienimpien kanssa ole tarvinnut heräillä.

Nelosen synttärit sujui yllättävän hyvin, ainakin vauvan osalta. Itse sankari sydämmistyi miulle kun laitettiin prinsessamekko päälle ja mökötti koko synttäreiden ajan. :) Sitten kun mekko saatiin pois ja tilalle kumisaappaat niin alkoi ilokin irrota. Nuppu nukkui melkein koko ajan joten hyvin ehdin emännöimäänkin, eikä hätkähtänyt edes meteliä joka vieraista lähti.

Tässä vielä kuva mein pikku rinsessasta, ikää vähän päälle 2 viikkoa. :heart:



Kertoilkaas muutkin kuulumisia. :attn:

AngelEyes ja Nuppu 3vko2pvä
 
Heipä hei pitkästä aikaa. :wave:

Todella kaunis teidän Nuppunne on AngelEyes :heart:

Arki tahtoo olla kovin kiireistä ettei koneella juuri kerkeä kuin käväseen, saatikka sitten kirjoitteleen. Iltapäivästä kun on pieni hetki aikaa, niin täytyy käyttää sekin kahvikupposen ja päivän lehden ääressä. :)

Vauva on mitä ihanin ja helppo ja syö tuttia! =) Meillä ei näköjään päde sanonta "kolmas kerta toden sanoo" vaan vaihdetaan tuon kolmannen kohdalle se viides.. On tuo tutti vaan pelastus monessa tilanteessa.

Ristiäiset olisi parin viikon päästä ja nimikin jopa ollaan saatu päätettyä. Noh, kerkeäähän tuon vielä vaihtaa moneen kertaan ennen kuin pappi on aamenensa sanonu.. :LOL:

Jaahas, se siitä hetkestä. Pyykkikone ilmoitti pyykänneensä, pitää mennä laittaan ennen kuin vauveli herää.

Yritän olla aktiivisempana! :)

Tellu30 ja prinssi 3vkoa 5vrk
 
;)Mä en kanssa oo kerennyt/jaksanut käydä kirjoittamassa: /

Vauva on alkanut käydä levottomaksi ja tyytymättömäksi.Ei kelpaa kuin syli ja siinäkin ritistään.Rauta pistää vatsan umpeen,nytkään ei ole 8:aan päivään kakannut ja ähkii vatsaansa tietysti siksikin.
Eikä tämä tapaus syö edes tuttia:headwall:
Hyvät yöt ovat historiaa,nyt syö taas 2h välein.Ja sammas vauvan suusta tarttui taas kerran(edellisissä 2 imetyksessä käynyt samoin)mun rinnanpäihin ja nehän meni tietty rikki ja nyt ollaan sitten pelattu rintakumeilla.
Mulla on vähän luovutus-fiilis,en jaksais taistella imetyksen puolesta:ashamed:
Oonkin nyt antanut välillä korviketta,vaikka pullosta syöminenkin vauvalla todella vastenmielistä...

Hyvin kuitenkin kasvaa ja muuten voi:heart:Ja on ihana!

Isommilla lapsilla kanssa kaiken näköistä,1v10kk on taas korvatulehdus.:(Tuubit lähti ja heti alkoi tulehdukset,eli uusi tuubitus varmasti edessä.Ja tää meidän 3,5v ei puhu ja ollaan nyt aloitettu puheterapiassa,kerran viikossa käydään ja edessä on vielä neurologinen tutkimus.
Tyttö on muutoin ihan normaalisti kehittynyt,ymmärtää kaiken ja tekee monia asioita,jopa ei hänen ikäiseltä vielä vaadittuja,mutta ei vaan puhu:(
Meille tulee myös tukiviittoman opettaja kotiin:)Se on ihan hauskaa,hyödyllistä osata tukiviittomat jokatapauksessa!

Päivät siis täynnä duunia ja menoa.
Tätä tää on,pienemmässäkin perheessä;)

Voikaahan kaikki hyvin!

Elysee ja 8 mukulaa
 
Terveeks!

Täällä on kans vauva tullut levottomaksi, ihanat hyvät yöt on historiaa ja päivät huutaa ellei oo sylissä....nukkuu onneks päivisin ulkona pitkät unet.
Tänään oli ristiäiset ja poika sai nimeksi Luukas Simo Samuel. Poika nukkui koko toimituksen ajan.

Mutta en nyt kerkee kummempaa.

Miia ja Luukas huomenna jo 6 viikkoa
 
Moikka tännekki pitkästä aikaa!!

Meillä menee ihan kivasti.Ollaan käyty hevisaurus konsertissa ja käyty kyläilemässä yms..

Kohta on sitte Juliuksen 1v juhlatkin jo :heart:
Laitoin tossa torstaina ihan huvikseni hakemuksen mallitoimistoon johon laitoin vapaamuotoisen esittelyn pojasta+2 kuvaa,en todellakaa osannu arvata että meijän poika valitaan heidän listoilleen.No sain kuiteski jo perjantaina s-postia heiltä että heidän mielestä Julius sopii hyvin heidän listoille kun on mielenkiintoiset kasvot ja on kuulemma tosi hyvä työllistymismahdollisuus.Kuvauksiin mennää sit jo 28.10,hiukan kyl jänskättää mite menee.
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Missäs kaikki ovat?? :attn: Riemu, Feeniks, Tellu, Miia, Elysee? Ei ole kestään kuulunut mitään, kohtahan teidän vauvat jo konttaa ja väliaikatiedotukset puuttuu ;)

Itse en ihan vielä tänne pääse, nyt rv 37+3, lähtölaskenta on alkanut...
Toivon kuitenkin että menisi laskettuun aikaan koska lapset nyt syysloman kunniaksi flunssan kourissa.

Olisi kiva jos tämä pino ei ihan unholaan painuisi :wave:

Nyt lepäämään!
 
HotMilk:wave:

Mä käyn lueskelemassa mutta hiljaista on palstalla.
Sullakin ihana pitkällä jo viikot,pian palkinto sylissä:heart:Voimia vikoihin viikkoihin/päiviin!!!

Meillä poika tosiaan jo 3kk ja ihana on!
Viimeksi kirjoittelin levottomuudesta,nyt se on jo taaksejäänyttä elämää:DPoika on tyytyväinen hymyilijä ja nukkuu hyvin!
Tuttia ei edelleenkään huoli muuta kuin autossa kaukalossa:D
Imetän edelleen vaikka vähän takkuaakin...
Mitat 3kk neuvolassa oli 6070g/61cm

Tarttuu esineisiin ja sylistä kinkeää itseään istumaan mutta ei käänny vielä.
Kaikki on hyvin!

Tulkaahan nyt kiireiden keskeltä kuulumisia kirjoittelemaan!!!!!
 
Laitellaas pitkästä aikaa kuulumisia. :)

Sunnuntaina meidän neidistä tuli Emma Katariina. Ristiäiset sujui hyvin, tosin vähän väsynyt tuo tyttö oli kun ei ehtinyt kunnon unia nukkua.

2 kk neuvolalääkärissä tytöllä oli pituutta 57,5 cm ja painoa 5730 g, eli oikein hyvin kasvaa. Miulla oli samalla jälkitarkastus, muuten kaikki oli ok, mutta pientä kohdunlaskeumaa oli havaittavissa.
Sain lähetteen papaan ja sitten olisi edessä tuo hormonikierukan laitto.

Meillä on vähän jo muodostunut päiväänkin rytmiä ja yöllä nukutaan jo kuusikin tuntia putkeen. :) Masuvaivat myöskin on alkaneet helpottaa, käytin pari kertaa Emmaa vyöhyketerapeutilla ja se auttoi tosi hyvin. Tosin eilen sai maitoa pullosta niin siitä meni ilmaa niin paljon mahaan että huusikin sitten pari tuntia.
Miulla olisi ollut pikkujoulut lauantaina, mutta kerran tuo pulloilu on noin hankalaa ja tulee kauheat vatsakivut niin jätin väliin koko juhlat. Ehtiihän sitä myöhemminkin. :)

Täällä isommat lapset odottaa kovasti joulua. Mustasukkaisuus on jo helpottanut tuon kolmevuotiaankin kohdalla ja nyt hoitelee siskoa mielellään. Emma kovasti tykkää sisaruksista ja eniten saavat hymyjä osakseen. :) Kädet meillä löytyi tuossa viikko sitten ja nyrkkiä kovasti laitetaan suuhun. Leikkimatolla Emma kampeaa jo kyljelleen, mutta ei vielä käänny.

Sellaista tänne. :)

AngelEyes ja Emma 9 vko
 
Siis en voi käsittää että siitä on jo vuosi kun tuo Julius syntyi :O Tänään vietetään pienimuotoiset juhlat kun kerran on oikea syntymäpäiväkin mutta sunnuntaina pidetään sitte sukulaisille juhlat ja perjantainakin tulee yksi kaveri perheineen käymään kakkukahvilla ja lauantaina on sitte tulossa marraskuiset karhunpennut vuosimallia 2009 meille äiteineen viettämään taaperoidemme 1v juhlia :heart:

Hotmilk: Toivottavasti ei mee kuiteskaan kovin paljoa yli ja eihän sitä tiedä vaikka saisitkin vauvan viel tälle päivälle :D

Meidän Juliuksen 1v mitat on 10700g ja 82cm.On tuollanen pitkä ja hoikka pikkumies :)
 
Heipä hei!

Niin se tämäkin pino painui unholaan... mihin kaikki katosi :confused:

Meilläkin tyttö täytti juuri 2 kk, niin se aika vaan kiitää. Vauva on aivan mielettömän hurmaava :heart:

Kiva olisi kuulla teistä muistakin, jospa tämä jonkun silmään osuisi!!

Terv, HotMilk
 

Yhteistyössä