Viikon vanha rahka jääkaapissa, mitä teen tuosta?

  • Viestiketjun aloittaja ei mitään ideaa
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vastaus on tietenkin alkuperäiseen aivan liian myöhässä, mutt noin yleisesti, hapanmaitotuotteet säilyvät todella pitkään. Olen käyttänyt jopa ranskankermaa, joka on ollut avattuna, ja päiväys on parin viikon takaa.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
vierailija
Voin kokemuksen syvällä rinta-äänellä sanoa että sen pilaantuneen maitotuotteen kyllä maistaa! Juuri kaupasta ostettu, vielä reilusti päiväystä purkissa ja aivan käsittämätön maku :D ei tullu mieleenkään nielaista kun lusikallisen suuhuni laitoin. Oli lähellä ettei oksennus lentänyt. Että juu, haista ja maista niin tiedät. Ja tässä minun tapauksessani on siis ilmeisesti kylmäketju katkennut tai jäätynyt tuo maitotuote jo ennen ku sen kassalle kannoin.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 32453 kä ap:eek:le olisi voinut antaa reseptivinkkejä, niitä itsekin kaipailen. Ei tuu syötyä rahkaa tollasenaan.
[/QUOTE]
Ei suomalaista mut saksalainen jogurtti iän hyvää.
 
vierailija
Rahka voi säilyä päiväyksen jälkeen hyvänä vielä vaikka puoli vuotta. Luottakaa omiin asteihinne. Haistakaa ja maistakaa. Näin neuvoii eräs elintarviketutkimuskeskuksella työskentalevä mikrbiolog TV:ssä taannoin. Hän kertoi, että oli käyttänyt juuri puoli vuotta vanhaa rahkaa.. Jos ok haju ja maku ovat ok, niin rahkaa voi huoletta käyttää. Viikossa se ei ole mennyt miksikään.

Itse leivoin juuri suklaakakun 4 kk vanhasta rahkasta. Ihan hyvänä oli pysynyt.
Muistan tuon.
 

Yhteistyössä