Vinkkejä tissipojan nukkumiseen

Heippa!
Meillä 5kk poika joka ei osaa nukahtaa itsekseen. Kaipaisinkin vinkkejä, miten opettaa poikaa nukahtamaan . Meillä poika nukahtaa päivä-ja iltaunille yleensä tissille ja hyssyttelemällä jos ei tissille nukahda. Jos herää kesken unien nukahtaa uudestaan vain tissille. Tutin syömisen lopetti kolmikuisena kun ekat hampaat tuli. Siitä oli ennen iso apu, mutta enää ei kelpaa. Ennen nukahti myös vaunuihin helposti. Nukutin ennen aina päiväunille vaunuihin, ei tarvinnut edes paljoa työnnellä kun nukahti saatuaan tutin suuhun. Nykyään alkaa monesti huutamaan vaunuissa kun alkaa unettaa. Itku loppuu vasta kun nostan pois vaunuista. Sylissä on tyytyväinen. Sama itku alkaa autossa, ei nukahda sinne itsekseen. Kaikista hassuinta tässä on se että isin kanssa nukahdetaan itsekseen vaunuihin ja autoon. En ole muuta selitystä tähän keksinyt että kun poika on käymässä minun kanssa nukkumaan muistaa että tuolla on tissit ja haluaa tisun suuhun. Ehkä poitsu tajuaa että isiltä ei tisua saa joten hänen kanssaan nukahdetaan vaunuihin ja autoon. Isin syliin ei rauhoitu jos herää kesken unien vaan vaatii tisun suuhun ja taas jatketaan unia. Eli kaipaisinkin kovasti neuvoja että miten pitäisi toimia että poika oppisi nukahtamaan ilman tissiä. Imettämistä en haluaisi vielä lopettaa. kiitos
 
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta voisit koittaa erottaa nukahtamisen ja tissittelyn. Jos siis lapsi oppisi, että syöminen ja nukahtaminen ei liity toisiinsa, niin nukahtais ilman sitä rinnan lussuttamista samalla. Harmi, että tutti ei enää kelpaa... Olis varmaan ollu hyvä apu tuossa. Jonkinlaista unikoulua ehkä vois kans kokeilla. Voimia!

Meillä poika kohta vuoden ja nukahtaa vaan syliin... Osas kyllä nukahtaa omaan sänkyynsä itekseen, mut nyt ei jostain syystä millään suostu. Unikoulu kai meilläkin tulossa, jos ei muuten saada opetettua takasin. Hampaiden vaivaaminen vaan häiritsee aika pahasti.
 
Itse olen imettänyt kahta lastani niin että toinen nukahti tissille vielä aika kauan ja toisen sain siirrettyä imetyksen jälkeen sänkyynsä useimmin ja nukahti sitten vasta sänkyynsä. En itse pitänyt sitä hankalana vaikka tissille nukahtikin. Nostin siitä viereeni tai sänkyyn ja jatkoivat uniaan sitten. Voimia sulle! :hug:
 
SPy
Meillä 7 kk ikäinen typy jonka olen aina iltaisin nukuttanut tissille. Päiväunille on nukahtanut rattaisiin hyssyttämällä parvekkeelle tai kävelyllä ulkona kohtuullisen helposti, kunnes vähän reilun 6 kk kohdalla ei päiväunille menosta tullutkaan enää mitään. Rattaisiin laittaessa alkoi huuto jota jatkui ja jatkui ja jatkui. Ja se huuto ei sitten enää loppunutkaan edes syliin ottamalla. Sain lopulta nukahtamaan liinaan tai rintareppuun kun pysyin koko ajan liikkeessä. Sitten sai siirrettyä vaunuihin.
Nyt ollaan pari viikkoa menty päikkäreille niin että nukahtaa tissille. Jep, ei hyvä juttu mutta helpompi kuin tunnin huudot... Onneksi menen töihin vasta kun ikää pimulla 12 kk joten on vielä aikaa opetella eroon tuosta.
Luin eilen vauva-lehteä 3/2008, siellä artikkeli Rauhassa uneen. Ei helpottanut mua tuo artikkeli - tuntuu että teen kaiken väärin... Meillä siis heräillään öisinkin useampaan otteeseen.
 
Meillä 23.6 täyttää poika vuoden.Lopetin imettämisen n.1,5kk sitten,sitä ennen tissu oli ainut unille pääsykeino. Heti kun nousin pois vierestä heräsi ja tahtoi tissin suuhun..ei kelvannut tutti,ei pullo...eikä edes isin viereen nukkunut.

Unikoulua kokeiltiin kotona n.8kk iässä..kymmenen yötä ja viimesinä päivinä lopetti syömisen ja päiväunetkin :ashamed: voin sanoa että kaikkea kokeiltiin....
Kunnes sitten lopetin tissittämisen n.1,5kk sitten ja siitä saakka poika nukahtanut isinkin viereen ihan mallikkaasti.Se oli NIIIIIIIIN suuri voitto jo vaikka edelleenkään ei täysiä öitä nukuta.
Meille siis ainut keino oli imetyksen lopetus..raakaa peliä...Jaksamista!!!
 
Kiitoksia kovasti kaille vastauksista. Piti tulla kertomaan että ihme on tapahtunut, poika huoli yllättäen tänään tutin. Imutteli sitä ihan kuin ennenkin. Poika lopetti kolmen kuukauden ikäisenä tutin imuttelun kun ekat hampaat tuli. Päätin aamulla että annan tissiä vähän ennen unille menoa ja nukutan sitten vaikka hyssyttämällä (kiitos tästä vinkistä). Mitään ongelmaa ei ollut yöunille mentäessä. Otin pojan syliin, tutti suuhun ja harso hypisteltäväksi ja pieneen hyssyttelyyn nukahti =) . Myös vaunuihin kävi nätisti nukkumaan päivällä kun sai tutin suuhun ja autoon myös nukahti tutti suussa. Siis ihan uskomatonta miten suuri apu tuosta tutista on. Näköjään pojalla on ollut vaikea nukahtaa ilman imuttelua. Toivottavasti huolii tuttia jatkossakin.
 

Yhteistyössä