Virallinen GOJUTTAGO-ketju viikko 1. Kaikki innokkaat mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja mininni:
Alkuperäinen kirjoittaja mininni:
hei minäkin taidan liittyä tähän, tosin vasta huomenna pääsen alottaa kunnolla,kun tänään vasta illemmalla pääsen kauppaan, mutta olen samantyylisellä ruokavaliolla laihduttanut jo 6 kiloa, nyt vaan tuli taas kauhee herkkuvaihde ja jumitus päälle, josko tällä sais taas hiukan painoa alaspäin!! Nyt esitän muutamia "tyhmiä" ja ehkä jo miljoonaan kertaan esitettyjä kysymyksiä, mumtta en jaksanut lukea koko ketjua saati jutan blogia..

1. siis saako sitä pepsimaxia juoda? joka päivä? kuinka paljon? entä muut nesteet esim jos juon teetä 0,5 litraa päivässä niin tarviiko vettä silti juoda se 3l vai riittääkö 2,5l? Oon huono juomaan :ashamed: ja mietin kai millä saisin tuon 3l nestettä meneen alas, mutta kai se siitä kun siihen ensin tottuu :)

2.
niin toinen 2 kysymys, piti välissä lähtee käymään toimittamassa asioita...
liikunnasta, liikkuuko kaikki? kuinka paljon? ja onko tuo palautusjuoma pakollinen? mä en oikein perusta sellasista palautusjuomista.... Toimiikohan tää dieetti vaikkei liikkuisikaan niin paljoa? Itse pääsen vain kävelylenkille viikosta riippuen 0-4krt viikossa

kiitos jos joku viitsisi vastailla näihin..
Mä liikun 4krt viikossa. En noita jutan ohjeita noudattaen, vaan jatkan mun normaaleja jumppia ym. missä oon käyny. Ne on aika sellasia rankkoja aerobic tyylisiä, ja lihaskuntoa paljon.

Palkkareista en tiiä onko pakollisia, tuskin pakollisia, mutta jos paljon reenaat niin sitten tulee kyllä ihan tarpeeseen. Kyllä mä uskon että toimii, muttei varmaan ihan niin tehokkaasti jollei liiku. Ainakin muissa vhh- dieeteissä paino on pudonnut vähän kuin itsestään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kkorento:
Ihme kitinää täällä noista ruoista. Mitä ihmiset sitten syö normaalisti? :D Okei, kaikki ei vedä raejuustoa päivittäin, mutta eihän se nyt pahalta maistu, oikeastaan ei miltään. Mehukeittokin on päivän paras herkku! Leseitä tässä vedellään puuron muodossa ja hyvää on! Eikä tule heti nälkä. Rahkakin maistuu tosi hyvältä vadelmien tai mansikoiden kanssa, määrä on kylä aika iso mutta kyllä se siinä menee vähitellen .:)

Meni ensimmäinen päivä ihan loistavasti ja onnistuin syömään kaikki ajallaan, vaikka olinkin muualla 12h.. Kun ehtis vaan treenaamaan! Onneksi huomenna salille ja sit sunnuntaina juoksemaan. Ensi viikon alusta sitten kunnon treenit. :)
Mä taas ihmettelen tuota, että miten jotkut eivät tajua sitä ettei kaikki tykkää kaikesta. Omituinen ajatus kun luullaan, että kaikki syö kaikkea ja tykkää kaikesta. Mä en tykkää mehukeitoista ja eilen söin iltapalaksi puuroa raejuustolla ja leseillä. Teki pahaa ajatuskin mehukeitosta. Nyt aamupalallakin jätän sen pois.

Rahka marjoineen on mun mielestä myöskin kamalan makuista joten laitan sinne sekaan makeutusainetta, että maistuu paremmalta. Kun makeutusaine sallitaan kahviin niin mä laitan sitä rahkaan koska kahvia en juo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mininni:
Alkuperäinen kirjoittaja mininni:
hei minäkin taidan liittyä tähän, tosin vasta huomenna pääsen alottaa kunnolla,kun tänään vasta illemmalla pääsen kauppaan, mutta olen samantyylisellä ruokavaliolla laihduttanut jo 6 kiloa, nyt vaan tuli taas kauhee herkkuvaihde ja jumitus päälle, josko tällä sais taas hiukan painoa alaspäin!! Nyt esitän muutamia "tyhmiä" ja ehkä jo miljoonaan kertaan esitettyjä kysymyksiä, mumtta en jaksanut lukea koko ketjua saati jutan blogia..

1. siis saako sitä pepsimaxia juoda? joka päivä? kuinka paljon? entä muut nesteet esim jos juon teetä 0,5 litraa päivässä niin tarviiko vettä silti juoda se 3l vai riittääkö 2,5l? Oon huono juomaan :ashamed: ja mietin kai millä saisin tuon 3l nestettä meneen alas, mutta kai se siitä kun siihen ensin tottuu :)

2.
niin toinen 2 kysymys, piti välissä lähtee käymään toimittamassa asioita...
liikunnasta, liikkuuko kaikki? kuinka paljon? ja onko tuo palautusjuoma pakollinen? mä en oikein perusta sellasista palautusjuomista.... Toimiikohan tää dieetti vaikkei liikkuisikaan niin paljoa? Itse pääsen vain kävelylenkille viikosta riippuen 0-4krt viikossa

kiitos jos joku viitsisi vastailla näihin..
mä liikun aika paljon, salitreeniä, joogaa ja pilatesta, nyt olen yrittänyt lisätä vähän aerobista liikuntaa, mutta liikun ihan samalla tavalla kun ennen. Jutan kotitreenit teen mutta muuten en seuraa Jutan ohjeet.
Palautusjuomaa käytän koska olen tottunut siihen.
En usko että palautusjuomat ovat pakollisia, riippuu siitä miten paljon liikut. Jos liikut paljon kannattaa käyttää ja jos ei luulisin että sen voi jättää pois.
 
mininn: Mikään ei ole pakollista (paitsi köyhyys ja kuolema), mutta siihen palautusjuomaan on ihan syynsä, eli ei sitä huvikseen litkitä.

Painottaisin nyt sitä että jos te poikkeatte dietistä jotenkin, niin sitten on turha tulla itkemään kun ei laihtunutkaan tai kun ei laihtunutkaan niin paljon kun halusi.

Dietti ei varmastikaan ole tehoton jos syö jotain muutakin kuin mitä Bull on määritellyt ja varmasti dietti toimii myös jos liikkuu vähän vähemmän. Mutta kai jokainen tosiaan tajuaa sen, että mitä enemmän poikkeaa tuosta ohjeistuksesta, sitä huonommin se toimii.

Aerobista liikuntaa voi harrastaa vaikka kotona. Jos ei pääse kävelylenkille, niin kotona voi vaikka marssia paikoillaan tai hyppiä hyppynarulla. Eli kyllä keinot löytyy jos vaan haluaa.

Minka Meduusa: makeutusjauhe sallitaan kahvin lisäksi myös niissä ruoissa, eli se ei ole dietinkään mukaan vain kahviin laitettava. Mäkin lisään sitä rahkaan.

(.) Mä en eilen treenannut kun meni niin myöhäiseksi ne ruokailut, joten tänään on kotitreenien vuoro. Huomenna sitten taas lenkille.

Lipittelen nyt vettä, tarkoituksena on saada litra alas, koska mun on edelleen vaikea juoda sitä kolmea litraa. Jos otan litran aamusta, jää loppupäivälle enää vain 2 litraa :saint:

Ja kohta ryhdyn sitten aamupuuron tekoon :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Mulla on ainakin nesteet lähteneet liikkeelle koska aamupaino on 2kg vähemmän kuin tiistaina. :D No joo. :xmas:
Mulla puoli kiloo!! :D

Enpä muistanu kirjotella omista tiistain reeneistä... kirjotetaan nyt. Eli kävin jäkisharkoissa ja pelkäsin etukäteen, että mulla kramppaa jalat täysin kun ei saanu urheilujuomaa juoda. Mun jaloilla on taipumus krampata ilman nuita llitkuja... No, ei krampin kramppia!!! Ensimmäinen kerta pelkällä veden litkimisellä moneen vuoteen. Ja hikosin aivan älyttömästi, mikä ei mulle oo normaalia. Oon vissiin ollu melko kuivakka akka... :ashamed:

Tänään vois pitää kotitreenipäivän.
 
pienenhetken pikana
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Mullakin ois tulossa kahet synttärit. :headwall: Toiset on sellaset kakkukahvittelut ja toiset sellaset aikuisten kemut jossa on toi alkoholikin mukana :eek: :headwall:
jos tekee tiukkaa sen kakun kans, nii sähän voit korvata yhden ruoan sellasella proteiinipatukalla ja syödä sen kahvin kans :D on makeaa ja hyvää :p

ja sitten nuo juomajuhlat vedät pepsimaxilla ja vedellä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Lipittelen nyt vettä, tarkoituksena on saada litra alas, koska mun on edelleen vaikea juoda sitä kolmea litraa. Jos otan litran aamusta, jää loppupäivälle enää vain 2 litraa :saint:

Ja kohta ryhdyn sitten aamupuuron tekoon :p
Mä en saa oikein vettä alas. Ei mee välillä toi litrakaan. Ja se puuro... :whistle:

Mä lähen kohta kauppaan ostaan mehukeittoo ja rahkaa lisää, illalla vedin viimeset. Koitan niillä nyt pärjätä, kaurahiutaleita en laita enää missään muodossa suuhuni, en hiutaleina enkä puurona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mininni:
chef kyllä mä ainakin sen ymmärrän, ettei samoihin tuloksiin pääse jos jotain jättää tekemättä tai syö erilailla, en ollut tutustunut kovinkaan hyvin tähän vielä ja nyt vasta tajusin että tuolla sivuilla oli tuo kotireeni ohjelmakin, joten se varmaan onnistuu kävelyjen lisäksi joten kai haen myös sitä palautusjuomaakin..

sitä vielä piti kysyä, anteeksi jo etukäteen tyhmät kysymykset :saint: mutta onko tuoreet yrtit sallittuja, onko ne mausteita... :ashamed: ??
Ok...meinaan vaan että ei sitte tule pettymyksenä jos muut vetää paljonkin suurempia miinuslukemia vaa-an ja mittanauhan kanssa :)

Hae ihmeessä se palkkari. Tuo säkki maksaa noin 25? ja siitä saa 20 annosta eli ei ole edes kallista. Ja muista ne omega kolmoset myös. Ne on tärkeitä jotta kroppa pysyy kunnossa.

Tarkoitus ei ole vetää mielettömillä miinuskaloreilla itseämme kituuttaen ja kuihduttaen vaan hyvällä fiiliksellä pötkiä eteenpäin :)

Mun mielestä tuoreet yrtit on mausteita, koska jos ne kuivattaa niin niitä maustepurkeissa myydään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Lipittelen nyt vettä, tarkoituksena on saada litra alas, koska mun on edelleen vaikea juoda sitä kolmea litraa. Jos otan litran aamusta, jää loppupäivälle enää vain 2 litraa :saint:

Ja kohta ryhdyn sitten aamupuuron tekoon :p
Mä en saa oikein vettä alas. Ei mee välillä toi litrakaan. Ja se puuro... :whistle:

Mä lähen kohta kauppaan ostaan mehukeittoo ja rahkaa lisää, illalla vedin viimeset. Koitan niillä nyt pärjätä, kaurahiutaleita en laita enää missään muodossa suuhuni, en hiutaleina enkä puurona.
Mulla taas meni aamusta aika helposti alas se kolme desiä. Ruoan kanssa menee aivan kevyesti ainakin 0,6 litraa eli kaksi kertaa tuo päivässä tekee jo 1,2l (siis vähintään ). Siihen aamun kolme desiä päälle + sitten aamupalan, välipalan ja iltapalan kanssa juodut vedet. Ja tietysti sitten muuten juotu vesi. Mä tykkään juoda kylmää vettä!

Mulla on lasi johon mahtuu 3 desiä (joo mä mittasin :D ) niin on helppo seurata paljonko on juonut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Minka Meduusa: makeutusjauhe sallitaan kahvin lisäksi myös niissä ruoissa, eli se ei ole dietinkään mukaan vain kahviin laitettava. Mäkin lisään sitä rahkaan.
Ai no sitten asia on aivan ok.

Mä vain en voi vetää niitä mehukeittoja. :ashamed: Syön sitten aamuin illoin puuroa, onkohan kauhea moka?
 
Sekin tossa on, että jos alkaa ominpäin muuttelemaan tai jättämään joitain ruokia kokonaan välistä, jää kalorit liian alhasiks ja kroppa hyvällä lykyllä menee säästöliekille -> painonpudotus stoppaa siihen :) Et mun neuvo kyllä ois se että kannattaa väkisin tunkea kaikki kurkusta alas. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Sekin tossa on, että jos alkaa ominpäin muuttelemaan tai jättämään joitain ruokia kokonaan välistä, jää kalorit liian alhasiks ja kroppa hyvällä lykyllä menee säästöliekille -> painonpudotus stoppaa siihen :) Et mun neuvo kyllä ois se että kannattaa väkisin tunkea kaikki kurkusta alas. :xmas:
Kun ei mene alas ja oksettaa pelkkä ajatuskin.
 
Penni
Mullakin on lähteny nestettä jo 1,5kg! Pian pääsee kokonaan uudelle kymmenelle ja paino alkaa pitkästä aikaa 7:lla.

Kaupassa täytynee myös käydä hankkimassa lisää salaattivermeitä, tekee mieli ihan jumalattomasti kanaa sipuli-tomaattihöystöllä. Tulee ihan mielettömän hyvää kun pyöräyttää kaikki pannulla ja maustaa hyvin. Onhan kaikki muuten huomannu, että monissa noissa valmiissa mausteseoksissa on hirvittävän paljon sokeria? Itellä meinas tapahtua pieni kämmi eilen niiden kanssa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Sekin tossa on, että jos alkaa ominpäin muuttelemaan tai jättämään joitain ruokia kokonaan välistä, jää kalorit liian alhasiks ja kroppa hyvällä lykyllä menee säästöliekille -> painonpudotus stoppaa siihen :) Et mun neuvo kyllä ois se että kannattaa väkisin tunkea kaikki kurkusta alas. :xmas:
Mä olen samaa mieltä. Tulee semmoinen olo, että täällä ketjussa muutamat rehvastelee siitä miten VÄHÄN on syönyt. Kun ei tajuta, että syödä SAA ja PITÄÄ.

Kroppa ei toimi muuten!

Niin ja huomenta vaan kaikille.
Itsellä aamupala takana. 2 Omega kolmosta, kahvia rasvattomalla maidolla iso kupillinen. Tänään koitin variaatiota; kaurahiutaleet, mehukeitto ja raejuusto sekaisin...:xmas:

Oli aika eksoottinen kokemus ja näytti siltä kuin se mössö olisi jo kertaalleen mahassa käynyt...:D

Mutta hey, KOLMAS PÄIVÄ JO MENOSSA!!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minkä merkkisiä omega 3 syötte? Minä ostin Möllereitä ja purkissa sanotaan, että otetaan 1 kpl aamulla ja illalla, mutta Jutta käskee ottaa 2 kpl Hmmmm....
Mulla on vitaplexin omegaa. Ja huomasin, että näissä omegoissa on puolet vähemmän omega3:a mitä möllerissä... Ja purkin ohjeen mukaan saa ottaa vain 2 päivässä, eikä annostusta saa ylittää. Oon ylittäny!
Huimia eroja näissä kapseleissa... mitähän Jutta on käyttäny laskelmissaan?

Muoks: Eikäku möllerissä näyttää olevan 3 kertaa enemmän omega3:a... katoin vissiin jotain eri purkkia kaupassa...tai jotain.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minkä merkkisiä omega 3 syötte? Minä ostin Möllereitä ja purkissa sanotaan, että otetaan 1 kpl aamulla ja illalla, mutta Jutta käskee ottaa 2 kpl Hmmmm....
Mulla vitaplexin ja annostus on tässäkin 2 kpl päivässä...Mutta olen kyllä ottanut 4...
 
Penni
Mulla kans möllereitä ja 4 oon päivässä ottanu. Ainut mikä niissä vähän tökkii niin mulla tulee kamalia kalanmakuisia röyhtäisyjä =( ei oo kiva haista neljää viikkoa ihan kalalta...
Mitä jos ne kaikki ottais illalla niin päivisin säästyis noilta hajuongelmilta
 
71kg
hei mites tässä tapauksessa kun on kalalle niin allerginen ettei omegat käy onko vaihtoehtoa niille? olen jättänyt kylmästi siis syömättä ku ei voi.. jännä juttu että en muista mitä merkkiä kokeilin kun luontaistuotekaupassa suositeltiin että ei aiheuta allergiaa, mutta tuli kuitenkin.
olen normisti korvannut tarvittavan annoksen saksanpähkinöillä, nythän niitä ei ole "sallituissa" aineissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Sekin tossa on, että jos alkaa ominpäin muuttelemaan tai jättämään joitain ruokia kokonaan välistä, jää kalorit liian alhasiks ja kroppa hyvällä lykyllä menee säästöliekille -> painonpudotus stoppaa siihen :) Et mun neuvo kyllä ois se että kannattaa väkisin tunkea kaikki kurkusta alas. :xmas:
Mä olen samaa mieltä. Tulee semmoinen olo, että täällä ketjussa muutamat rehvastelee siitä miten VÄHÄN on syönyt. Kun ei tajuta, että syödä SAA ja PITÄÄ.

Kroppa ei toimi muuten!

Niin ja huomenta vaan kaikille.
Itsellä aamupala takana. 2 Omega kolmosta, kahvia rasvattomalla maidolla iso kupillinen. Tänään koitin variaatiota; kaurahiutaleet, mehukeitto ja raejuusto sekaisin...:xmas:

Oli aika eksoottinen kokemus ja näytti siltä kuin se mössö olisi jo kertaalleen mahassa käynyt...:D

Mutta hey, KOLMAS PÄIVÄ JO MENOSSA!!! :)
Mitähän rehvastelua se on jos jätän pois mehukeiton ja syön aamuin illoin mun mielestä ison satsin puuroa? Syön siis illalla sen saman määrän puuroa kuin mitä aamulla eli kaurahiutaleita 45g.

Mä en ala mitään dieettiä vetämään sillä, että saa pelätä oksentavansa. Ei se ole tervettä.
 

Yhteistyössä