~~~~VKOLTA 45&49 VUODEN ENSIMMÄISTEN PLUSSIEN METSÄSTYKSEEN~~~~

Millukka mites on ton otsakkeen vaihto, jos ja kun ei lykästä??!! Tuleeko siihen sitten viikon 45 (eikun 49) vahvat plussat, ni ei tarttis aina uutta pinoa, kun vois sitten lisätä vaan sen uuden testi viikon tohon eikun perään ja samalla muistas ton alun lähtöviikon??!! Vai miten tää toimii..... :ashamed: Oon kyl niin untamo näissä koneissa =)
 
Iso kiitos taas maaliskuu avusta, koskaan ei ole virtsatulehdusta ollut, niin en osaa suoraan yhdistää tunnusmerkkeihin! Ongelma tässä on se että en viitsisi vielä viikkoon mennä työterveyteen hakemaan antibiootteja mikäli olisi vaan tulehdus. Siellä joutuisin nimittäin paljastamaan mahdollisen raskauteni, ja joutuisin saman tien pois töistä..
Aika kurjaa, eikö!? Siksi leikin tässä kotilääkäriä ja yritän sinnitellä vielä viikon että saan testattua ja jos ei tärppää niin voin rauhassa syödä antibiootit.
Mites muiden keskiviikko on lähtenyt käyntiin?
Huolia, murheita, turhia toiveita? :hug:
 
Irmeli09
Tässähän tuo keskiviikko menee. Meille tuli tänään miehet asentamaan ilmalämpöpumppuja ja olemme yrittäneet poikien kanssa olla poissa jaloista. Aamullakin lähdettiin heti samantien ulos, onneksi on hyvä ilma. Nyt on rauha maassa: esikoinen kerhossa ja kakkonen päiväunilla.

Itsellä olotilat ovat samanmoiset kuin ennenkin eli ei paljon mitään tuntemuksia. Aamulla jo olin positiivisella mielellä kun vatsaa ihan hentoisesti kolotti, että josko tuntuisi jotain. No se kesti ehkä puoli minuuttia ja sitten sekin olematon kolotus loppui. On se kauheaa kun täytyy toivoa itsellensä jotain vaivoja :LOL: . Sangen epätoivoista. Taisin eilen kirjoittaa että oli 4 päivää ovulaatiosta. Laskin väärin se oli 5 eli nyt olisi 6. Nyt jos joskus pitäisi nuo kiinnittymiskivut ilmaantua :kieh: .

Tiara: Minulla ei ole koskaan ollut virtsatietulehdusta joten siitä en osaa sanoa mitään. Minä vain toivon, että nuo sinun vaivasi liittyisivät jotenkin raskautumiseen ja saisit oikein vahvan plussan sitten kun sen aika koittaa (eihän tässä enää ole kuin muutama päivä kun alkaa meidän oma viikkomme).

 
Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuu:
Millukka mites on ton otsakkeen vaihto, jos ja kun ei lykästä??!! Tuleeko siihen sitten viikon 45 (eikun 49) vahvat plussat, ni ei tarttis aina uutta pinoa, kun vois sitten lisätä vaan sen uuden testi viikon tohon eikun perään ja samalla muistas ton alun lähtöviikon??!! Vai miten tää toimii..... :ashamed: Oon kyl niin untamo näissä koneissa =)
voihan sitä samaa pinoa tosiaan myös jatkaa jos haluaa :D monesti kyllä aina uusi pino on avattu seuraavalle jännäysviikolle mutta voimme toki jatkaa samassa pinossa jos ei tärppi käy nyt... mutta meillähän käy ;)
 
Moikka!!
Sain tänään sen kontrolli hcg-arvon ja se oli 1, eikös sen pidä olla 0, et uus raskaus voi alkaa??!! Sitten jäin miettimään, et ku viimeviikol tein vahvan negan apteekin testil, ei siis edes haamun haamua, ei missään kulmassa eikä valossa, ni luulis et ois antanu edes haamun....ja tiedän et apteekin testit ei näytä plussaa, jos hormoonia vähän....Mut sit taas elättelen niit toiveita vasta hedelmöittyneestä munasolusta, vaikka alle 5 tuloksella ei ole raskaana, mut jos ihan pikkiriikkisesti oonki :D Toivoa yllä, niin kauan ku tätiä ei näy!!! Oireitakin tuppaa, etova olo, närästys (ei koskaan närää) ja tota noi, voihan noi johtua tosta vanhastakin....mun luulotauti sai just vallan :LOL:
Voi Tiara sullapas on erittäin ikävä työnantaja!!!
 
maaliskuu: hcg- arvon pitää olla alle 5 et se on "normaali" ja silloin voi raskaus alkaa. joillakin naisilla tuo hcg-rvo voi kuulemma heitellä kuukauden eri aikoina aikana 0-5 välillä ja silti se on normaalia. näin ainakin mulle sanottiin keskenmenon jälkeen.
en tiedä tuota sinun tarinaasi pidemmältä ajalt ei ainakaan tuu nyt mieleen. et en osaa nyt sanoa sun tilanteesta mitään. mut tottakai toivon et olisit raskaana kaikesta huolimatta!!!!
 
Dodiih, uuden ostarin vip avajaisissa käyty :D Syöty ja juotu hyvin :whistle:
Ainoa mikä ehkä hälvensi illan ilot, oli pommiuhka jonka vuoksi rakennus tyhjennettiin ja porukka pihalle :/ Eipä silti, vitsinä tuli illan aikana kaverille heitettyä ettei vielä pommiuhkaa ole tullu :headwall: :eek:
Tuntemukset edelleen samat, olleet ovulaatiosta lähtien. Painon tunne ja repivää kipua munasarjoissa. Aika ajoin rintoja vihloo, mikä ei mulle normaalia ollenkaan... Tietty taas vain kuvittelen oireet..mutta mutta.. Saas nähdä :xmas:
Nyt saunaan =)
 
päärynärouva Kiitos annoit taas toivoa tsemppauksella.....mut en mä kyl usko et vielä ois natsannu :( Vaiks mä oon muutaman päivän kyllä rutistellu ja kourinut mun tissejä (toivonut et ne ois kipiät) ja tosiaan NYT ON!! Eikä sit johdu mitenkään tos mun kourimisest :LOL: Ja sit oon aivastellu eilisestä lähtien tauotta (olin puoltoist viikko flunssassa just) Eikä kyl liity tohon vanhaan flunssaan...
Isäntäkin pyys mua hakeen puita takapihalt, ni sanoin et en mä kuule nyt voi, se katto mua ku :eek: ja kysy jaa miks??!! Vastasin, et mä oon kato luulotautisesti raskaana :D Tokas siihen, et mahtaisko nuo Kupittaalle jo ottaa!!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiara:
Iso kiitos taas maaliskuu avusta, koskaan ei ole virtsatulehdusta ollut, niin en osaa suoraan yhdistää tunnusmerkkeihin! Ongelma tässä on se että en viitsisi vielä viikkoon mennä työterveyteen hakemaan antibiootteja mikäli olisi vaan tulehdus. Siellä joutuisin nimittäin paljastamaan mahdollisen raskauteni, ja joutuisin saman tien pois töistä..
Aika kurjaa, eikö!? Siksi leikin tässä kotilääkäriä ja yritän sinnitellä vielä viikon että saan testattua ja jos ei tärppää niin voin rauhassa syödä antibiootit.
Mites muiden keskiviikko on lähtenyt käyntiin?
Huolia, murheita, turhia toiveita? :hug:
Kuules, nyt pikapikaan tk.hon antamaan pissanäyte.
Ensinnäkin pissatulehdus ei ole mikään iisi tauti, ei verrattavissa ollenkaan mihinkään nuhaflunssaan.
Kyse on sellaisesta taudista, joka pystyy parissa päivässä leviämään munuaisaltaisiin ja vakavasti vaurioittamaan munuaisesi.

Minun ystäväni makasi kaksi viikkoa letkuissa pissatulehduksen takia, toinen munuainen pelastettiin, toinen jäi siihen pissatulehdukseen.
Minulla on kaksi kertaa ollut munuaisaltaan tulehdus, ja olen ollut tipassa ja tuskissa ja hyytävässä pelossa osastolla.

Sitten jos munuaiset saavat tulehduksesta tarpeekseen ja toivottelevat hyvät jatkot ja oli kiva tavata sinulle, niin mitenkäs sitten?

Tämän takia, koska pissatulehdus on oikeasti vaarallinen tauti, sekä myöskin salakavala, se pitää lähteä heti_paikalla_hoidattaan pois.

Työterveyslääkäri ei ole niin tähtiin kirjoitettu, että siellä pitäisi käydä.
Mutta suuren palveluksen teet itsellesi, jos käväset antamassa pikapissanäytteen sairaanhoitajalle.

Missään tapauksessa pissatulehdusta ei saa jättää hoitamatta esimiehen, raskauden tms takia, siinä aletaan leikkimään vakavalla asialla.
Toivotan onnea!
 
TORSTAI 30.10




Millukka..kp 26/29...yk.13 (km 5/08)...haaveissa 5.
salamander...kp 23/28-32..............haaveissa 2.
toivova-84...kp 22/25-30?...yk.4...haaveissa 1.
päärynärouva..kp 20/28-32...yk.4...haaveissa 3.
kaz........kp 21/26-29........yk.4.....haaveissa 1.
Jena.....kp 26/32.......yk.17....haaveissa 1.
unelma3....kp 25/27-30....yk.6.....haaveissa 3.
Irmeli09....kp 20/25-29....yk.3.....haaveissa 3.
marleena-84....kp 20/28 ..............haaveissa 2.
kukkaiskeiju...kp 32/30-37...yk.3.....haaveissa 1.
Tiara........kp 22/29.....yk.2...........haaveissa 1.
E-V-A.......kp 27/32......yk.1........haaveissa 3.
maaliskuu.kp 21/??.....km 10/08....haaveissa 2.



UUTEEN KIERTOON LÄHTEE:



TESTIPÄIVÄT:
MA 3.11:
TI 4.11:
KE 5.11: E-V-A, kukkaiskeiju
TO 6.11: toivova-84, salamander
PE 7.11: päärynärouva
LA 8.11:
SU 9.11: marleena-84, maaliskuu, Irmeli09





PLUSSANNEET:


 
täällä alkoi sit menkkakivut eli ei sit tässä kuussa tärpänny. mulla alkaa aina viikkoo ennen menkkoja vatsakivut eli tiedän tasan et täti tulee käymään. toisaalta ei haittaa, koska mulla tuo vauvakuume on alkanu hiipumaan eli ehkä mun kroppa tietää sen jo niin en siksi raskaaksi tulekaan. no ei tää elämää kaada vaik se vauva olis ollu ihana juttu. ei muuta kuin TSEMPPIÄ KAIKILLE JA TOIVOTTAVASTI PLUSSATTE KAIKKI!!
mä käyn kyl ilmoittamassa jos nyt käykin niin et ei menkkoja näy. ja käyn tietty lukeen teidän edistymistä.
 
Kiitos Emmeliine topakasta patistuksesta, otin luurin käteen ja soitin työterveyteen :D
Näyte oli puhdas kaikilta osin, näin vielä lääkäriäkin siinä samassa, halusi samantien antaa antibioottikuurin, varmuuden vuoksi. No siinä sitten kerroin raskauden mahdollisuudesta, jäi kuuri pöydälle... Huomenna aamupissasta uusi näyte, ilmeisesti siinä tutkitaan samalla olenko raskaana, HUIHUIHUI!! Aikaistui viikolla jännittäminen, pitäkää peukkuja!!
Työterveydessä suhtaudutaan ihanasti raskausuutisiin, kyse on vaan työn terveyshaitoista, jonka takia en saa raskaana olla töissä.
Kiitos kaikki kun olette niin ihania ja kannustavia, tämä on paras lääkäripalsta ikinä! :LOL: :LOL:
Vetäistään kaikki puhtaat plussat, näytetään niille!
maaliskuu: huidon karatepotkuilla tädin pois!
Irmeli09: Jospa onkin niin että se siellä salakavalasti kiinnittyy, onhan vielä vähän aikaista oireisiin... Ehditään "nauttia" kaikista oireista vielä pitkään, ja sitten valitellaan että loppuisi jo! :LOL:
 
Tiara toivon kovasti, että saisit plussan =) Itelläni toisinaan on olo että en plussaa, toisinaan kehittelen noita oireita vaikka ja kuinka, mutta potkitaan yhdessä se täti karatepotkuilla pois, pois, pois kauas tulevaisuuteen!!
 
Tiara: Vähän jänskätään yhdessä täällä kaikki sun puolesta!!!

Mulla Menkat ei ole vielä alkanut ja hyvä mieli tuli siitäkin että tänäänei ole tullut yhtään oikeastaan valkovuotoa! Ei edes beigeä! Ja rinnat on vähän sellaset...niinkun...tai siis nännit on vähän niinkun"kylmänä" melkeen koko ajan... :/ :p Voi kun mä toivon niin kovasti, mutta aika näyttää...en kuitenkaan usko...
 
kukkaiskeiju tarkoitatko et on ajovalot päällä kokoajan?! Siis niinku nännit nököttää? :LOL: Mulle tuo oli varma raskauden merkki, ja vielä siihen päälle oli nännin päät toooodella kipeät!! (en siis luonnostani oo nännieni hiplaaja, jos tuolta aiemmin luit, mut nyt oon niitä rutistellu ja runnonu)....Mutta nyt tuo oire minulta puuttuu :( (paitsi tuosta runnomisesta ehkä ärtyny) Mutta periksi en anna, olen sitten vaikka luulotautisesti raskaana joka kuukaus, aina niin kauan ku täti käy!!!!! :kieh: Mut ihan oikeesti mul on tissit kipeenä tuolt sivuilta...onkohan se oire jo, eiks vaan ookki oire?! :p
Pidän sullekin bd
 
Kukkaiskeiju juuri tuo "pää" kipeänä minullakin oli, sitä kesti muutamia päiviä, jonka jälkeen tissit kipeyty kokonaan, oli sitten niin kipeet, et kun aamulla nous sängystä, ni piti pitää kiinni, niin kipeetä teki joka askeleella!! =) Jännäks käy, nyt oon ihan täpinöis, aivan ku nuo oireet ois mulla :LOL: Sullahan on pian toi testi päiväkin.....et viitteis jo aiemmin kokeilla....ihan vaan mun mielenrauhan vuoks??!! :LOL:
 
Ai niin Tiara saitko sen mun yv:n? Jos et niin miten helv.... noit yksityisviestei lähetetään, tarviiks siihen tehä jotain poppaskonstei??!! :kieh: Kun katoin iteltäni noi lähetetyt, ni ei siel ainakaan mitään näkyny! :'( Mä oon niin huono näiden vehkeiden kans!!!
 
Tiara no siis tossa kun nimimerkkien alla on toi kirjekuori, ni sitä kautta aukee semmonen laatikko....luulin et niin se toimii, mut ei sit toiminu!!! :LOL: Mun nimimerkin alla ei oo kirjekuorta, HEEEIIII :eek: näekste muut mun kirjekuoren?? Ja sit tuol ylhääl mis oot niinku kirjautunu, ni siel o semmonen kohta, ku yksityisviestit (niin ne lukee punasel siel), juu ja mä luulin et sielt vois lukee ne :LOL: Kanssasisaret auttakee meitä!!!
 
maaliskuu paina kirjekuorta minun nimimerkkini alta, silloin pääset kirjoittamaan yksityisviestiä. Ei oman nimimerkin alla olekaan, et voi itsellesi lähettää yv:tä... =) Sitten tarkistat vaan että lähettäjä olet sinä ja vastaanottajan kohdalla lukee joku nimimerkki. Silloin se (kai) pitäisi toimia.
 
Irmeli09
Hei, kertokaahan minullekin tuosta kirjekuoresta. Ei mitään tietoa. Kaikilla muilla on sellainen kirjekuori paitsi minulla. Kävinkin hieman tuolla profiilissani täppäämässä jotain kohtia uusiksi. Josko se sieltä minullekin ilmaantuisi.

Aika matelee, mutta positiivista on se että vihdoin on minullakin nuo kp yli 20 (tai siis tasan). Ei enää niin hirvittävän kauan kun pääsee oikein toden teolla piinailemaan. Jos jotain tuntemuksia haluaisi tähän kirjoitella niin raskausoireeksihan voisi lukea vaikka sen että päivällä on tupannut väsyttämään. Saattaahan tuo väsymys toki johtua siitäkin, että meillä tuppaa nuo yöt olemaan aika levottomia. Peittojen heilutuksesta tuo ei kyllä johdu :LOL: . Enemmänkin siitä että nuo kaksi epeliä heräilevät useamman kerran yössä. Viime yönäkin löysin itseni jossakin välissä nukkumasta esikoisen sängyssä. Kuopus oli vallannut mieheni kanssa parisängyn ja esikoinen oli raahattu jossakin vaiheessa nukkumaan sohvalle :LOL: .

Tuli muuten mieleen tuosta rintojen kipeytymisestä. Esikoista odottaessani huomasin ensimmäisen raskausoireen olevan se, että rinnat eivät kipeytyneet normaalisti ennen menkkoja vaan vasta sitten joskus ehkä viikon päästä. Silloin tiesin että jotain on oudosti. Ikävä kyllä nyt ei ole enää nuo rinnat kipeät ennen menkkoja joten sitä oiretta ei oikein voi tarkkailla. :|
 

Yhteistyössä