Voi ei, peilistä tuijottaa sotanorsu! Haetaan vertaistukea.

Nyt tää mun elämäntapamuutos oikeasti alkoi! Pakko tehdä itselleen jotakin ihan jo oman hyvinvoinnin takia.

Tuossa yksi kaunis päivä oli niin kerta kaikkisen valas-olo, että ihan oksetti. Vilkaisin peiliin ja HERRANEN AIKA! Hetken luulin erehtyneeni henkilöstä ja luulin sotanorsun tuijottavan minua silmiin.

Ei mutta hetkinen! Eihän se peilikuva siitä miksikään muuttunut, vaikka kuinka avasi ja sulki silmiään; sotanorsu mikä sotanorsu.


Nyt olisi siis vakavan projektin aika.

Tämän keskustelun ideahan ei ollut se, että pääsin kertomaan kaikille kaksplussan mammoille omista läskeistäni, vaan tarkoituksena olisi saada kasaan jonkinlainen vertaistukiporukka. Sitten voisimme kannustaa toinen toisiamme.

Olisi kiva, jos saisimme aktiivisen alle kymmenen hengen porukan kasaan ja vaihdella täällä kuulumisia ja vinkkejä.

Löytyykö siis ketään halukkaita aloittamaan NYT jonkinlaisen elämäntapamuutoksen? Ilmoittaudu jos uskallat tunnustaa olevasi valas sekä olet myös halukas pääsemään tästä olosta ja vararenkaasta eroon!

Aktiivilista:

karma - 20 - 174/80,3
Bleecer - 29 - 157/76,0
mammy - 31 - 156/75
jumissa - 56 - 150/56
wilma - 40 - 164/65
löllerö - 31 - 165/90
Jabbadaa - 21 - 167/68

Vielä mahtuu mukaan!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on mukava porukka tuossa Elokuun Elopainonpudottajissa, tervetuloa mukaan. :D Ollaan siis aloitettu toukokuussa jo, porukkaa tullut lisää ja poistunut. Ei mikään vakava juttu, vertaistukea lähinnä. :) Jatkuu omalta osaltani vielä syys- ja lokakuulle, vaikka olen jo normaalipainossa.
 
fättiskö?
Ihan ensin olennainen kysymys... oletko oikeasti lihava vai oletko vain niitä,jotka luulee olevansa ja eivät olekaan.... inhottavaa jos itse liittyy ja on oikeasti ylimääräistä... ja sitten es. sinun sotanorsuus on 2 ylimääräistä kiloa...
 
Uskallan tunnustaa. Olen lihava ja haluan päästä tästä olosta eroon ja näistä vararenkaista. Olen aloittanut elämäntaparemonttia tuhat ja sata kertaa, mutta aina epäonnistunut. Olen tehnyt sitä aina jonkun muun vaatimuksesta; vanhempien, lääkäreiden, anopin, miehen mummon.. lista on loputon. Tällä kertaa teen sen itseni vuoksi. Haluan olla sinut ja itse tyytyväinen olotilaani.
Joten täältä ainakin löytyisi vertaistukea :)

Niin ja mun mitat ovat 157 cm ja 77 kg, joten oikeasti olen jo BMI:nkin puolesta merkittävästi lihava.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta siis mä tosiaan haluaisin tämmöisessä samanlaisessa tilanteessa olevia. En mitään jo valmiiksi liikunnallisia ja terveellisesti syöviä ihmisiä. Mä voin kyllä kertoa ruokailu- ja liikuntatottumuksistani, mutta se ei kyllä ole sitten ihan herkimpien korville suunnattua! Noin niinkuin lyhyesti ja kaunisteltuna voin kertoa, että suklaata menee todella paljon enkä harrasta minkäänlaista liikuntaa noin niinkuin tarkoituksellisesti (pakollisia kaupassa käyntejä yms ei lasketa).
 
äiti5x
täällä ois kans yx mukaan lähtijä.kaikkeni oon tehny ja yrittäny mutta paino ei vaa putua.osittain voi lääkityskisen tehä :( nyt lopetin tupakanpolto :) eikös siihe samaan yhteyteen ois hyvä liittää sitte kuntoremonttiki.?.mulla mitat siis 156cm ja 75kg.olen oikee tanttara :( haluaisin 15kg pois.

kuntotottumukset on: 1kerta tunnin kävelylenkki/vko.lisäksi kauppareissut yms.
 
  • Tykkää
Reactions: Bleecker
Aliana
Hei oikeesti mikä ylimääräinen?!
Mulla on tikut jalat, lättänärinnat, joten ei kauhean sopusuhtaista. Näin vaan paino jakautunut mun kropassa : ) Tiedän, etten ole ylipainoinen, mutta en juurikaan pidä siitä miten kilot jakautuneet, ja uskon (TOIVON) että muutaman kilon painonpudotuksella ja täsmäliikunnalla saisi muutosta aikaiseksi. En mä kukkakepiksi halua, olisi vaan kiva, että paidoista (käsivarret ei mahdu hihoihin) voisin ostaa sitä kokoa 38 kuten housuista.
 
äiti5x
karma: varmaa eka kantsis vähentää herkkuja.mää oon sen eka tehny.tosin nyt mulla taas lipsunu.yhtenä päivänä joskus pikkusen herkuttelee.mulla ainaki roppa jo tottunu ettei ees kauheena vaaji herkkua.karkkia ku syö niin tullee vaan oksettava olo :x mut painon puotukseen tyuo mun herkuttelemattomuus ei oo vaikuttanu :(
 
Olisko hyvä idea kasata jonkinlaista osallistujalistaa? Nimimerkki, mitat ja ikä esim? Vai meneekö liian henkilökohtaiseksi teidän mielestänne? Ei tietystikään ole pakko ilmoittaa omia tietojaan jos ei niin halua. Kunhan vain laittaa nimeä listaan.

Voisin tästä aloittaa. Voin lisätä tuohon ensimmäiseen viestiin sitten meitä osallistujia.

karma - 20 - 174/77

Ja olis tosiaan kiva, jos tuota lähtöpainoakin olisi jonkun verran ja oikeasti aiheellista muuttaa ruokavaliota jne.
 
Aliana
On se reilua sorsia painon puolesta henkilöitä, jotka juurikin haluaisivat muuttaa elämäntapojaan ja muokata vartaloaan, vaikka ylipainoa ei ole.

Nojoo, onnea vaan teille painonpudotukseen ja elämäntapamuutokseen..
 
Aliana, mun käsityksen mukaan sulla on esim ruokailutottumukset kohdallaan ja oot muutenki jo tehnyt sun elämäntavoille ja painolle jotakin? Tuskin muuten oisit noin hyvässäkään kunnossa!

Tässä mun tilanteessa ainakin lähtökohdat on ihan nolla. Mulle ainakin tulee joku mieletön alemmuuskompleksi jos kaikki ei lähde ns samalta viivalta. Tai siis sitä mä nimen omaan tällä keskustelulla ja vertaistuella olin hakemassa, että kaikki aloittais tästä nollatilanteesta ja tehdään kaikki iso muutos kerta heitolla. Mä en siis todellakaan halua loukata ketään näillä mun sanomisilla, mutta tätä mä itse toivoisin.

Eikä tämä keskustelu ole todellakaan ainut tällä kaksplussassa! Aivan varmasti täällä on myös heitä, joilla on pienempi urakka edessä. Kuten esim Emppuuu mainosti alussa tuota heidän projektiaan, jossa moni ihminen on jo menossa pidemmällä (kuten Emppuuu itse).

Eikä kukaan estä tekemästä omaa keskustelua asiasta! Mun mielestä hyöty on jotenkin suurempi, jos on monta erilaista projektia menossa eri tilanteissa oleville ihmisille.
 
Alianalle vielä, että sorsiminen ei missään vaiheessa ollut tämän keskustelun tarkoitus ja olen pahoillani, jos loukkaannuit mun sanomisista. Ihan tuossa ensimmäisessä viestissä yritin painottaa tätä "sotanorsuutta" ja "valas-oloa" niin ajattelin, että lukija käsittäisi sen niin, että olisi tosiaan vähän enemmänkin sitä pudotettavaa kuin parisen kiloa. Mun mielestä toi kuvaamani "vararengas" ei ole sitä, että haluaa kiinteytyä vähän käsistä tai reisistä tms.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta heipä hei rakkaat Bleecer ja mammy! Oletteko valmiita luopumaan lohtusyönnistä ja laiskottelusta? No nyt syytä olisi, kun kerran olette halukkaita osallistumaan projektiin! Nyt alkaa sellainen piiskaus, että ei ikinä! Syökää äkkiä kaapista suklaat ja jäätelöt, sillä huomisesta lähtien niihin päin on turha vilkaistakaan.

Millaista ruokavaliota ootte tähän asti noudattaneet? Mitkä ovat pahimmat paheenne? Kuinka usein yleensä syötte ja miten paljon? Kertokaa vapaasti vaan ruokailutottumuksistanne!

Mun suurin paheeni ovat herkut: suklaa, jäätelö, karkit ja itse leipomat herkut. Nyt kun luovun niistä, niin varmasti kilot ropisevat!

Toinen ISO ongelma mulle on se, että oon aina jääkaapilla. Tuntuu kuin aina olisi nälkä, ja vaikkei edes olisi, niin ruokaa on silti saatava! Oon siis yks lohtusyöjä pahimmasta päästä. Syön siks kun se on mukavaa ja ruoka on hyvää. Ja kun on tylsää.
 
No, minä itse olen taistellut jo puolitoista vuotta. Silloin lähtöpaino 84 kg ja mittaa 166 cm. Tällä hetkellä paino on n. 76 kg, pari kiloa tuli lisää kevään raskautumisen & huonovointisuuden & väsymyksen myötä. Raskaus päättyi kaavintaan viikoilla 12+, ja sen jälkeen olen taas päässyt salivauhtiin = juoksumatolle.

Ongelma on syöminen, mikäs muu. Ylipainoinen olen ollut 20-vuotiaasta asti, siihen asti lähes alipainoinen.

Eli WP - 35 - 166/76, bmi 27,6 (pahimmillaan 30,5)
 
"vieras"
Mun suurin paheeni ovat herkut: suklaa, jäätelö, karkit ja itse leipomat herkut. Nyt kun luovun niistä, niin varmasti kilot ropisevat!

Toinen ISO ongelma mulle on se, että oon aina jääkaapilla. Tuntuu kuin aina olisi nälkä, ja vaikkei edes olisi, niin ruokaa on silti saatava! Oon siis yks lohtusyöjä pahimmasta päästä. Syön siks kun se on mukavaa ja ruoka on hyvää. Ja kun on tylsää.
Siis kirjoititko nyt minusta vai miten tuo kuulostaa niin tutulta?? Minun mitat vaan on kamalat, vaihtasin sinun kans ihan millon vaan. :(
 
Eli alotellaans! :) Heippa vaan minunkin (meinasin kirjottaa munkin.. heh) puolesta karma ja mammy! Ja todellakin olen valmis.. se on nyt NIIIN nähty, että vaikka kuinka sitä herkkua ja ruokaa sinne napaansa vetäisi, niin hetken päästä ei siitä lohdusta oo enää tietoakaan.. vain vararengas jää. Ja kuten jo aikaisemmin kerroin, olen aloittanut erilaisia laihdutuskuureja ties kuinka monta kertaa. Mutta en koskaan itseäni varten. Tällä kertaa olen päättänyt toisin.

Mun täytyy nyt heti alkuunsa tunnustaa, että mulla ei ole ollut varmaankaan viiteen vuoteen ole ollut mitään säännöllistä ruokavaliota. Olen tehnyt niin tyhmästi kuin olla ja voi eli viikonloppuna olen vetänyt naamaani herkkuja ja sitten viikolla pitänyt paastopäiviä, toisin sanoen olen vain jättänyt syömättä mitään päivällä ja ahminut sitten illalla. Ruokavalio on ollut siis päin p**settä. Anteeksi ilmaisuni.

Suurimmat paheeni ovat SUKLAA, sipsit, meetvursti, rasvaiset juustot ja irtokarkit. Mulla on myöskin sama ongelma kuin sulla karma; kun kerran käyn siellä jääkaapilla, ei sieltä pääse millään irti.

Olen nyt lukenut tämän viikonlopun lukenut eriliaisa sivustoja netistä. Alan yksinkertaisesti noudattamaan lautasmallia. Sitä pitää myös alkaa hyödyntämään ruokasostoksillakin, puolet kärrystä täytetään ensin vihanneksilla ja loput puolet lihalla ja perunalla.
 
[QUOTE="vieras";24460473]Siis kirjoititko nyt minusta vai miten tuo kuulostaa niin tutulta?? Minun mitat vaan on kamalat, vaihtasin sinun kans ihan millon vaan. :([/QUOTE]

Kiva että on samasta ongelmasta kärsiviä. Musta vaan tuntuu, että en ikinä vois syödä niin vähän, että pääsisin mun ihannepainoon! Mun annoskootkin on niin järkyttäviä.

Nyt mä oon muuten aloittanut pari päivää sitten vihreän teen juonnin.

Vihreä tee - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

Kannattaa lukee tuolta toi taulukko ainakin. Tosi paljon kaikkea hyötyä! Nyt mä vaan odotan ja katson, että mitä tapahtuu. Mutta voin sanoa, että heti on auttanut makeannälkään!

Mulla on vaan tänäänkin ollut se ongelma, että mulla on nälkä liian usein!

Mitä te ootte hei syöny tänään?
 
Kaurapuuroa + karjalanpiirakan lisukkeineen

Salaattia + täytettyä lettua (jauhelihaa, riisiä, raejuustoa, juustoa...)

Sipsiä, tuc-keksejä, täytekeksejä, lakuja... Todella fiksua siis, flunssan piikkiin tällä kertaa :ashamed:
 

Yhteistyössä