Voi ei, peilistä tuijottaa sotanorsu! Haetaan vertaistukea.

No en mä tiedä onko munkaan saldo yhtään parempi.

Smoothie
Vihreää teetä
Kaksi leipää+jogurttia
Vihreää teetä
Rahkaa+banaania+persikkaa (tosi vähän, kun tajusin haluavani RUOKAA)
Riisiä+kanakastiketta+maitoa
Vihreää teetä
Ananasta+raejuustoa
Pizzapala (pakastimestä itsetekemää)+maitoa
Vihreää teetä

En kyllä oo varma, että pysyinkö ton teen kanssa laskuissa mukana! :D

Mutta siis miten voi ihminen tarvita näin paljon ruokaa?
 
Aliana
Juu, multa on jo painoa pudonnut 14kg, eli painavimmillani olin 82kg. Tosta pudotuksesta tosin kyllä jo pari vuotta aikaa. Ruokavalio ei ole vieläkään täysin kunnossa, enkä liiku oikeastaan yhtään. Herkut oon jättänyt siihen, että kerran viikossa saan mässytellä pienen sipsipussin tai pienen karkkipussin. Annoskoot vaan on vähän tuhteja.. Ja sisältö kuraa.

Jaan nyt ennen poistumistani muutamia vinkkejä jotka itseäni auttoivat aikanaan ton 14kgn pudottamisessa, jospa ottaisin itsekin niitä uudestaan käyttöön:

> napostelu omenapalat (tai joku muu hedelmä). pilko omena pieneksi palaksi ja jos makeaa tekee mieli, pala hitaasti pureskeltuna, toinen pala jos tarvitsee.

> suolan himoon oliivit. jos suolasta tekee mieli, niin muutama oliivi.

> kevyt tuotteet (jogurtit yms). kokeilemalla löytyy sellaisiakin, jotka on ihan kuin herkkuja :)

> herkkupäivä kerran viikossa. kun on jotain mitä odottaa niin jaksaa.

> vaalla kerran viikossa, aamuisin.

> kävele ja pyöräile töihin/kauppaan. auto vaan oikeasti pidemmillä matkoilla.

> crossaus. ei tunnu raskaalta, mutta on tehokasta.

> lasi vettä ennen jokaista ateriaa, välipalaa, yms. jos tekee mieli santsata ruokaa, puoli lasia vettä ja ei teekään niin paljon enää.

> makarooni ja ranskalaiset pois, peruna ja riisi tilalle.

> hyvä ja vähäkalorisia välipaloja: riisikakut, Alpenin alle 70kcal myslipatukat.

> tee pari kertaa viikossa terveellistä jälkkäriä jollekin aterialle, esim. kiisseliä, uunikaneli omenia joihin sitten sisään vähän vaniljajäätelöä.

> tarpeeksi unta!!!

> vihreä tee koska kiihdyttää aineenvaihduntaa, tosin jalapenot parempia :D

> itsensä palkitseminen. -5kg = uusi paita -10kg kampaaja yms.

> SYÖMISPÄIVÄKIRJA

> säännölliset ruokailuajat

> lautaselle aina enemmän salaattia kuin varsinaista ruokaa

> tuoremehut, limsat (ellei light) ja liika maidon juonti pois. esim. täysmaidossa litrasta tulee jo 700kcal, tuoremehuista 500kcal jne.

> hyppynaru. hauskaa lasten kanssa :)

> hyvä mieli. jos repsahdat kerran, se ei maailmaa kaada. et ruoski itsäsi turhaan vaan palaat ruotuun.

> tsemppikaverit.



Nojoo.. Noitahan tuli monta. Nyt poistun etsimään itselleni "sopivampaa" tsemppiryhmää ja toivotan teille hyvät jatkot!
 
"vieras"
No en mä tiedä onko munkaan saldo yhtään parempi.

Smoothie
Vihreää teetä
Kaksi leipää+jogurttia
Vihreää teetä
Rahkaa+banaania+persikkaa (tosi vähän, kun tajusin haluavani RUOKAA)
Riisiä+kanakastiketta+maitoa
Vihreää teetä
Ananasta+raejuustoa
Pizzapala (pakastimestä itsetekemää)+maitoa
Vihreää teetä

En kyllä oo varma, että pysyinkö ton teen kanssa laskuissa mukana! :D

Mutta siis miten voi ihminen tarvita näin paljon ruokaa?
Tossako paljon????? Nestettähän tossa on suurin osa...
 
Kiitos hei näistä mahtavista vinkeistä! :D Mulle vaan meinas tuskanhiki nousta heti pintaan kun mietinkin esim pastasta luopumista. En mä voi! Yhyy. Mieluummin sitten vaikka leivästä luovun ja keksin jotakin muuta aamupalaa. Maidostakin luopuminen on vähän niin ja näin. Mehuja en kyllä onneksi juo ollenkaan.
 
Kiitos hei näistä mahtavista vinkeistä! :D Mulle vaan meinas tuskanhiki nousta heti pintaan kun mietinkin esim pastasta luopumista. En mä voi! Yhyy. Mieluummin sitten vaikka leivästä luovun ja keksin jotakin muuta aamupalaa. Maidostakin luopuminen on vähän niin ja näin. Mehuja en kyllä onneksi juo ollenkaan.
Miksi maidosta pitäisi luopua? Sitähän tarvitaan kalsiumin takia. Itse en juo muuta kuin kahvissa, en ole oppinut laktoositonta maitojuomaakaan juomaan niin kuin "tavallista" Ja rasvatonta käytän.

Muoks. Ja kun suklaan + sipsit jättää pois, maidon rasva on pientä niiden rasvaan verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24460707]Tossako paljon????? Nestettähän tossa on suurin osa...[/QUOTE]

Olisit nähny ne määrät!!!!! Yritin täyttää itteeni siis tolla teellä, mut joo. Siis ei toi ole paljoa verrattuna siihen mitä normaalisti syön! :D

Eniten mua jotenkin kaduttaa toi pizzapala. Olis voinu olla järkevä ja syödä jotakin muuta.

Niin ja ehkä toi tuntuu paljolta kun musta tuntuu, että oon koko päivän ajatellu vaan ruokaa!
 
Miksi maidosta pitäisi luopua? Sitähän tarvitaan kalsiumin takia. Itse en juo muuta kuin kahvissa, en ole oppinut laktoositonta maitojuomaakaan juomaan niin kuin "tavallista" Ja rasvatonta käytän.
Ns turhia kaloreita, mutta TOISAALTA turhia kaloreita on monessa muussakin. Esim kun en sitä mehua juo niin haluan kyllä maidon pitää. VAIKKA juon 1% maitoa, mutta siihen on tultava muutos.
 
Aliana
Miksi maidosta pitäisi luopua? Sitähän tarvitaan kalsiumin takia. Itse en juo muuta kuin kahvissa, en ole oppinut laktoositonta maitojuomaakaan juomaan niin kuin "tavallista" Ja rasvatonta käytän.
Pakko vielä tänne tunkea.. (oon liian utelias) Sanoin "ja liika maidon juonti pois." Siis tarkotin lähinnä sitä, että nesteistäkin tulee helposti todella paljon kaloreita. Lasi tuoremehua aamusin on ok, mutta litrasta tulee jo 500kcal.
 
Pakko vielä tänne tunkea.. (oon liian utelias) Sanoin "ja liika maidon juonti pois." Siis tarkotin lähinnä sitä, että nesteistäkin tulee helposti todella paljon kaloreita. Lasi tuoremehua aamusin on ok, mutta litrasta tulee jo 500kcal.
Vastasinkin Karmalle, joka tuossa pohti "maidostakin luopuminen on vähän niin ja näin" Eli kaikessa liika on liikaa, sen ymmärrän ja tiedän, mutta ei tarvitse kokonaan luopua, eikä saakaan =)
 
Mulla on tässä menossa taas kupillinen vihreää teetä. Hunajalla. Musta tuntuu, että saan tästä hunajasta niin sikana kaloreita päivän aikana, että vihreen teen vaikutukset on plus miinus nolla! :D

Mutta ihan oikeasti tää on ihan ihmeainetta! Ei oo tippaakaan tehny mieli suklaata yms herkkuja. Normaalisti olisin jo lähteny polkee kauppaan hakemaan levyä. Suosittelen todella lämpimästi.

Nyt oon päättänyt, että tänään mä syön enää salaattia illalla.

Musta ois muuten aika jees, että pidettäis sitä ruokapvkirjaa ja sitten postattas tänne aina. Ei nyt tietty joka päivä tarvii, jos ei oo aikaa tai haluja. Mut kuitenkin ois kiva lukee muidenkin syömisiä ja juomisia. Mitä mieltä ootte ideasta?
 
Huomenna on muuten ostettava paristoja vaakaan. Onnellisesti ne on nyt loppu! Varmaan kuolisin, jos tietäisin oikeat lukemat. Mutta toisaalta se pv kun meni maku tähän läskeilyyn, niin se oli varmaan se pahin tilanne ikinä. Toivon, että nesteitä ois lähteny ja vaaka vois näyttää esim 76.

Ps uusia jäseniä kaivataan! Ilmoittautukaa reippaasti vaan ;)
 
Tänään on tullut syötyä..

aamupala: 2 desiä vispipuuroa, KEVYTmaitoa. puolikas junttasämpylää (on siis iso sämpylä), jossa kinkkua, juustoa, kurkkua ja tomaattia. Haudutettua teetä.

250 g (juu, oon jo ottanu vaa'an käyttöön) kasvisjauhelihamakaronilaatikkoa, 2 rkl hedelmäistä coleslawsalaattia, 2 rkl ketsuppia

2 dl mansikkasiideriä (alkoholitonta), 2 palaa suklaata

Ja nyt on armoton nälkä.. ja halu syödä vaikka mitä. Mulle kävisi vallan hyvin, että ainakin toisinaan kirjotettaisiin tänne syömiset ylös.. motivoisi miettimään, miten syödään oikein.

Miten muuten vaa'alla käymiset? Tai paremminkin, miten aletaan tänne merkkailemaan kilot, joita ollaan PUDOTETTU?
 
No et oo kyllä juuri mitään syönyt! En ihmettele, että on nälkä. Huh, huh.

Joo tota tota. Pitäiskö meidän pitää joku punnituspäivä? Esim maanantaisin aina otettaisiin luvut ylös ja kerrottaisiin täällä. Vois itse aina vaikka kopioida sitä samaa listaa mukana ja lisätä siihen seuraavan viikon. Sit tonne aloitusviestiin mä voisin päivittää sen uusimman painon.

Miltäs tämä kuulostaa?
 
No et oo kyllä juuri mitään syönyt! En ihmettele, että on nälkä. Huh, huh.
Tiedän. Tämä onkin mun ongelma. En syö oikein mitään päivällä, kunnes illalla sitten alkaa kauhea ahmimiskohtaus. Mutta nyt opetellaan uusi ateriarytmi.

Mulle käy maanantaina, toivottavasti muillekin. Joten huomenna sitten vaan aamulla vaa'alle! Nyt tää lähtee iltapalaa syömään.. ja sitten unten maille. Huomisiin!
 
jumissa
Voisin itsekin liittyä. Viimeisen kymmenen vuotta on ollut ainakin viisi kiloa ylimääräistä, ei vain saa pois. Ikää 56 ja mitat 150/56. Ainakin viisi kiloa, mieluusti enemmän saisi lähteä. Työn vaihdoin uudelleen koulutuksella kevyempään/henkiseen ja tässä tulos.
 
Tervetuloa sekaan, "jumissa".

Mutta siis mä tässä elämäni ensimmäistä kertaa vedän avocadoa ja voitte vaan kuvitella minkälainen ilmeeni oli ensimmäisen lusikallisen jälkeen. Melkein ääneen pääsi "HYI S..."

Tää tosiaan maistuu ihan voilta?! Yhden lusikallisen oon tätä nyt syöny enkä todella tiedä, että pystyykö toista vetämään.

Ja siis mitenköhän terveellistä tää nyt sitten OIKEESTI on, että kannattaako opetella syömään? :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa yksi joka on lihonut "kuin varkain" semmoset 15kg parissa vuodessa. Juuri eilen kun oltiin sukulaisissa ja hotellin kylppärissä oli semmonen koko seinän peili ja kovat valot niin mulle tuli sama momentti ku alottajalla, eli "täh?? Siis herranjumala...onko toi minä :O?" Liityin nyt sitten siihen lehdissä mainostettuun haasteeseen (siis en oo varma voiko täällä sanoo sen nimee..?) joka alkaa huomenna ja on ilmanen. Kestää 21pvä. Oon ny jo ihan ahdistunu et pitäs alkaa huomenna urheilee ja tarkkailee syömistään :D Mut oon aatellu et samperi, kyllä mä sen 3vkoa kestän. Vedän sokeria turpaan :D (johon oon ihan nalkissa, ihan ku joku narkkari)
 
elmeriii, saat kaiken myötätuntoni. Mulla on ollut tämmöinen salakavala ja järkkymätön nousukausi koko elämäni ajan! Lopulta löysin itseni tosiaan nokat vastakkain sotanorsun kanssa. -10 kiloa ja mä olisin niiiiiiin maailman onnellisin nainen! :D

Mutta siis voi kunpa joku listaisi mulle kaikki oikeasti terveelliset ja ravinteikkaat ruoka-aineet tähän!
 
No niin, huomenia vaan kaikille! Toivottavasti vielä uusiakin innostuneita siunaantuisi mukaan.

Tänään pitäisi käydä ostamassa niitä paristoja ja monta muutakin TERVEELLISTÄ asiaa. Mun kauppalista on vielä ihan vaiheessa, mutta siinä lukee nyt

raejuusto
herkkusieni (tölkki)
keräkaali
tonnikala
banaani
siemeniä (esim auringonkukan)
 
Toi oli hyvä vinkki! Mutta siis miks just manteleita? Mitä kaikkea nyt sit kannattais banaanin kanssa syödä?

Oon tässä parina päivänä laittanu banaania rahkan sekaan.

Niin ja milläs ihanan terveellisellä elmeriii on tänään aloitanut päivänsä?
 

Yhteistyössä