Voi ei, peilistä tuijottaa sotanorsu! Haetaan vertaistukea.

Kerrot nimes ja ne pyytää sut kaveriks ja pistää tiedon samalla, et ovat täältä. Näin me tehtiin noitten heinäkuumammojen kans. Ja jos et haluu julkasta omaa nimees, niin mä voin sit vaik perustaa sen ryhmän.
 
oli tytön kaverisynttärit.tuli herkuteltua:ashamed:mutta huomenna taas otan niskasta kiinni.

se makarooni resepti:

kierremakaroonia
suolakurkkua
tonnikalaa,kannaa taikinkkua
omenakuutioita
juustua (jos haluaa)
ananasta
herne-maissi-paprikaa (jos haluaa)
kermaviiliä

määriä en ossaa sanua ku laitoin vaa summassa :D
 
Kiitoksia tuosta reseptistä! :)

Tämmöinen oli mun päivä:


10:00 tonnikala, herkkusienet, raejuusto
11:00 vihreä tee
12:00 nektariini
14:30 banaani
15:00 vihreä tee
16:45 pasta-kanapata, maito
18:00 vihreä tee
20:15 salaatti
20:45 rahkajogurtti banaanilla

Erityisen ylpeä olen siitä, että annoskoot olivat hyvinkin pieniä normaaliin tilanteeseeni verrattuna! Tänään ei mun suuhuni kyllä enää mene mitään.
 
Aamu lähti käyntiin tonnikalalla, raejuustolla ja herkkusienillä.

Oon muuten nyt miettinyt askelmittarin hommaamista!

Niin ja mulla on vähä semmoista ongelmaa havaittavissa, että pakko käydä joka aamu vaa'alla! :D
 
Viimeksi muokattu:
Ostin tänään tosiaan sen askelmittarin.

Törmäsin myös oikeaan löytöön! Ostin viidellä eurolla Dr Philin kirjan "Painonpudotushaaste".

Tästä tää homma lähtee nyt sitten oikein vauhdilla liikkeelle ;)
 
minä,
Asiantuntijoiden terveyssuositukset pitävät usein sisällään liikunnan lisäämisen ja täysjyvän syömisen, mutta nyt tutkijat ovat saaneet lääketieteellisiä todisteista myös siitä, että suklaa on hyväksi terveydelle.

Tuore tutkimus saattaa nimittäin selittää, miten suklaan herkuttelu parantaa sydämen terveyttä, uutisoi Msnbc.com.

Ruotsalaisen Linköpingin yliopiston tutkijat huomasivat, että tumman suklaan syöminen hillitsee ACE -entsyymin (angiotensin-converting enzyme) toimintaa, mikä on yksi kehon nestetasapainon ylläpitäjistä sekä verenpaineen säätelijöistä.

Tulokset perustuvat tutkimukseen, johon osallistui kuusitoista iältään 20 - 45-vuotiasta vapaaehtoista. He söivät 75 grammaa tummaa suklaata, jonka kaakaopitoisuus oli 72 %. Päätutkija Ingrid Persson mittasi ACE-tasot ennen suklaan syömistä sekä puoli tuntia, tunnin ja kolme tuntia sen jälkeen.

Kävi ilmi, että kolme tuntia suklaan syömisen jälkeen koehenkilöiden ACE- toiminta oli 18 % alhaisempi kuin heti suklaan syömisen jälkeen. Muutos oli verrattavissa verenpainetta alentavien lääkkeiden vaikutukseen, jotka on suunniteltu hillitsemään ACE:n toimintaa.

- Olin yllättynyt suklaan uskomattomasta vaikutuksesta, Persson totesi.

Aiemmat tutkimukset ovat osoittaneet suklaalla olevan positiivisia vaikutuksia sydän- ja verisuonien toimintaan, mutta tutkijat eivät tunteneet mekanismia vaikutusten takana.

ACE näyttelee tärkeää roolia hormonijärjestelmässä, mikä säätelee kuonan eritystä maksasta ja auttaa puolestaan säätelemään verenpainetta. Korkeat ACE- tasot on yhdistetty verisuonten kalkkeutumiseen ja muihin sydän- ja verisuonisairauksiin.

- Yleisesti ottaen, entsyymin väheneminen merkitsee alempaa verenpainetta, vaikka nyt tehdyssä tutkimuksessa emme seuranneetkaan tilannetta pidemmällä aikavälillä tai keskittyneet pelkästään verenpaineen mittaamiseen, Persson selitti.
 
Älä kiusaa! :D Jos ostaisin levyn terveysvaikutusten takia, en tiedä montako levyä menisi päivässä ;)


Nyt mun pitäisi varmaan ihan tosissaan miettiä tota tavoitepäivämäärää. Vois ehkä jouluun yrittää päästä 70 kg :O En tiiä oisko liian vaativaa. Mut TOISAALTA kun tähän on nyt kerran lähdetty, niin tehdään sit kunnolla kans!
 
löllerö
ei ole yhden illan eikä päivän projekti ;D Olin eilen liki 16h töissä ja syömiset oli sellaisia seisten syötyjä....

aamupala: rahkaa, kiiwi ja nektariini, kaksi kuppia maitokahvia
"lounas" : tonnikalasalaatti ja ripaus sinihomejuustoa, kuppi kahvia
päivällinen ja iltapala: rahkaa, kiwi, omena, 2 palaa ruisleipää ja jättikuppi kahvia, vaniljajäätelöpikari

Syömisiä tuli kalorin mukaan meleko vähän, varsinkin kun työ ei ole ihan kevyttä, vaan vedettiin ihan täyttä ravia aamusta melkein puolille öin =/

Mitenkä sen fb:n kanssa, kun en ole kirjautuneena tänne?
 
"vieras"
Tsemppiä teille! Onnistua voi, itsekuria se tietysti vaatii mutta nälkä ei tarvitse olla jos syömisensä valitsee oikein. Itse olen laihduttanut nyt 6 viikkoa ja kiloja on lähtenyt 6 (lähtömitat 162/79) tarkoitus olisi jatkaa kunnes paino alkaa vitosella. Syön n.1200-1500 kcal /pvä, viikonloppuun yhtenä päivänä vähän reilummin. Olen jättänyt vaalean leivän, pastan ja riisin kokonaan, jonkin verran syön ruisleipää, tummaa pastaa ja riisiä. Paljon kasviksia ja marjoja. Vähärasvainen liha ja kala proteiinin lähteenä.
 
löllerö ilmoittele kun olet paikalla, niin voin laittaa hetkellisesti nimeni tänne ja muokata sitten viestiä ja ottaa sen pois :)

Mutta tosiaan rankka päivä ollut sulla! Ja vähän noita syömisiäkin!


Ja vieraalle kiitokset kannustuksesta ;) Hienosti oot kyllä pärjännyt!
 

Yhteistyössä