Voi että raivostuttaa aikuiset nirsoilijat ruokapöydässä!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse olen kyllä tosi nirso ja en ois itekkään pystynyt syömään noita.
Itse en tarjoa vierailleni mitään.En esim. omista kahvinkeitintä kun meillä ei juoda kahvia.
Jos on nälkä niin menee tuohon lähigrillille syömään...
 
vierailija
Alkuperäisistä tarjottavista ne tavallisemmat tai yleisempi versio olisi voinut olla esim. kinkkupiirakka sen poron tilalla. Salaateista on paha sanoa mitään, kun aineksia ei kerrottu. Juustot olisi itseltäni jäänyt syömättä, ei vain uppoa.

Olen samaa mieltä siitä, että on huonoa käytöstä valittaa kylässä tarjoiluista. Otetaan sitä mitä pystytään numeroa tekemättä. Mutta on myös huonoa käytöstä olla huomioimatta vieraiden makutottumukset JOS tietää ne etukäteen.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 31138824"
Uutenavuotena oli vieraita ja laitoimme tarjolle juustotarjottimen (5 erityyppistä juustoa, mukana myös helposti lähestyttäviä makuja kuten mustaleimaemmentaalia ja vanhaa goudaa) tykötarpeineen, paria erilaista salaattia, suolaisia piirakoita (savuporo-paprika ja katkarapu) ja jälkkäriksi tiramisua.
[/QUOTE]

Tarjoilut oli kyllä hyvät. Itse olen kyllä katkaravulle allerginen ja mustaleima ei kuulu helposti lähestyttäviin makuihin. Homejuustoja kyllä syön :) kylässä ei tarvi valittaa. Tarkistitko ettei ollut allergiasta kyse?
 
vierailija
Meillä on kanssa yksi mukava tuttavapariskunta, mutta heitä on ihan mahdotonta pyytää istumaan iltaa ja syömään. Pelkkä ns. dokaaminen onnistuu, eli "syömisenä" on vain sipsejä ja suolapähkinöitä.

Ihan jotain esimerkkejä: oliivit on oudon makuisia, leivässä ei saa olla jyviä, toinen ei syö ollenkaan leipää, kun se "turvottaa". Kalaa ei syö kumpikaan ja jos on lihaa, se ei saa olla pihviä tai muutakaan kokolihaa. Vain jauhettu liha kelpaa. Sipuli on liian voimakasta, samoin kun nyt tietenkin chili. Salaatti on kuulemma "pupujen ruokaa" ja keitöt eivät ole heidän mielestään "oikeaa ruokaa". Kanaa voi syödä, kunhan se on valmiiksi tehtyä, eli ei esim. grillattuja broilerin koipia. Äyriäiset on ehdoton no-no. Karjalanpiirakat menevät, mutta esim. munavoi on kuulemma ällöä. Riisiä he syövät, jos se ei ole pitkäjyväistä tai täysjyväriisiä. Peruna ja pasta kelpaavat. Edes saunan jälkeen grillimakkara ei käy toiselle, kun siinä on kuulemma jotain nitriittiä ja siitä tulee huono olo.

Kerran tarjottiin lihamakaronilaatikkoa ja se kelpasi :) Ruokajuomana tosin maito, koska kumpikaan ei juo viiniä tai olutta. Juomista menee siiderit ja kossu jollain limpparilla.
Mitä vikaa siinä on, jos ei pysty syömään makkaraa. Se on todella ällöttävää, enkä kyllä vieraille edes tarjoaisi. Toivottavasti ette pahoista mieltänne tai pakota ketään syömään. Olen mieluummin ilman, enkä siitä mitenkään kärsi.
 
vierailija
[QUOTE="vierailija, post: 31141271"Nyt aikuisena olen oppinut syömään myös vahvempia makuja, mutta edelleen on joitain mitä en voi syödä tai oksennan. Esimerkiksi siskonmakkarakeiton makkaroiden koostumus saa oksentamaan ja oliivit ei maistu.[/QUOTE]

Ihanaa, ettei joku muukaan pysty. Ihme kun ihmisistä makkara on niin tavallista tai jopa hyvää. Sehän on tehty jätteistä
 
Ei ole moista tullut koskaan vastaan. Kerran tosin kaverin miesystävä sanoi, että ei syö parsakaalia mutta hienosti veti meidän alkuruokamme joka oli kukka-parsakaalikeitto. Otti lisääkin ja oli niin hyvää. Tykkää myös paljon meidän parsakaalipastasta. Joko ei ole kukaan osannut ennen tehdä hänelle sitä tai sitten maku on muuttunut :)
Itse en syö mitään sikaperäistä. Mutta kaikki ystävät tietää sen ja sen mukaan sitten tekevät sapuskaa.
 
vierailija
20% ihmisistä on erityisherkkiä, joille ruoka maistuu vahvemmalta kuin muille ja saattaa aiheuttaa oksennusrefleksin. Joillekin maut, toiselle kovat äänet, kolmannelle hajut, jollekin kaikki. Toki on olemmassa oikeasti nirsoja, jotka eivät vaan viitsi maistaa, mutta on paljon ihmisiä, jotka haluaisivat, mutta eivät voi, koska oksentavat herkästi. Alkaa jo lapsena. Toki ruokiin voi totuttaa, mutta kaikki eivät ikinä totu kaikkiin ruokiin..
Hauskin selitys ikinä! Olen erityisherkkä, eikä ruoka tuota minulle ongelmia.
Ei, vaikka esim. HAJUT tuottavat ja saavat kakomaan.

Erityisherkillä ruokailu voi olla vaikeaa rakenteiden vuoksi, muttei se aiheuta tuollaista nirsoutta. Muutenkin typerä muotikeino selitellä asioita.
 
vierailija
Oon todella hämmentynyt, koska olen pitänyt itseäni ihan tollukkana ruuan suhteen ja nuo kuulostaa silti mun korvaan ihan "tavallisilta" tarjottavilta, ilmeisesti näin ei olekaan :unsure:
Jotenkin kummastuttaa ajatus että näin iso osa ihmisistä edustaa jotain "nakkeja pöytään ja kahvia ja pullaa"-linjaa.

Itse söisin ja lapsenikin myös, meillä maistellaan aina kaikkea. Joten kummalliselta tuntuu tuommoinen närppiminen. Kylässä maistan kyllä kaikkea mitä tarjotaan, eihän sitä mikään pakko ole ottaa paljoa jos epäilyttää ettei maistu.
 
vierailija
Mitä vikaa siinä on, jos ei pysty syömään makkaraa. Se on todella ällöttävää, enkä kyllä vieraille edes tarjoaisi. Toivottavasti ette pahoista mieltänne tai pakota ketään syömään. Olen mieluummin ilman, enkä siitä mitenkään kärsi.
Niin se pelkkä makkara oli tosiaan se pointti. Kiva että edes joku hoksasi. Mutta joo kyllä meillä on (pahana) tapana pakottaa vieraat makkaraa syömään. Köytetään ilmastointiteipillä tyypit tuoliin ja suuhun pakotetaan suppilo. Sitten tungetaan kabanossia suppiloa pitkin niin, että se on pakko niellä. Välillä ruiskutetaan ketsuppia ja sinappia samaan tuubiin, niin saa vieras siihen vähän makuakin.
 
vierailija
Jos on niin kovin nirso tai ruokavammainen, niin eikö sitten voi ottaa sitä omaa nakkipakettia mukaan kylään? Syöt sitten niitä nakkeja, kun muut syö sitä mitä tarjolla on?
Ihmisillä on nykyään niin paljon erityisvaatimuksia, "en syö kasvista, jos se on koskenut tuota lihaproteiinia" tai "en tykkää maidosta, kurkusta, juustosta, jne jne jne" Helpointa vaan ottaa omat eväät mukaan tai tehdä tuomisiksi sellainen piirakka, joka itsellekin kelpaa kahvipöydässä.
 

Yhteistyössä