Voi hitto että tää maa kaipaa...

  • Viestiketjun aloittaja qaz
  • Ensimmäinen viesti
qaz
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Amsterdamin pitäminen huumekaupunkina on muuten aika perusteetonta. Siellä on ihan kappalemääräisestikin vähemmän kovien huumeiden käyttöjiä kuin Helsingissä, vaikka se on väkiluvultaan huomattavasti suurempi.
Ja tuo ei todellakaan tue sitä palstallakin usein nähtyä teoriaa, jonka mukaan kannabis olisi portti kovempiin aineisiin.
Ei ne Hollannin mietojen huumeiden käyttöluvutkaan niin pahoja ole. Siellä käytetään kannabistakin vähemmän kuin missään sen naapurimaassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ei kai huumeet itsessään ole hyviä tahi pahoja...ne vaan vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin. Mutta juu, harvemmin on tullut ganjapäissä mieleen nakkikiskaa laittaa remonttiin. :saint:
onks sitten viinapäissään sellainen käynyt mielessä?
Noup. Mutta niinhän se viunakin vaikuttaa jokaiseen eri lailla... :whistle:
 
Niin, kaikki ajais autoa ja kävelis sellanen hölmö ilme naamalla pää pöhnässä ja lapset eläis pellossa. Jepjep. Kokeilukokemuksesta tiedän et kyllä, se tekee rauhallisen ja onnellisen ym olon, MUTTA loppujen lopuksi KAIKKI päihteet on SYVÄLTÄ ja lopulta käyttö YLEENSÄ rankistuu vahvempiin TAI menee jatkuvaan käyttöön. *vierestä nähnyt kahdella tutulla*
 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Amsterdamin pitäminen huumekaupunkina on muuten aika perusteetonta. Siellä on ihan kappalemääräisestikin vähemmän kovien huumeiden käyttöjiä kuin Helsingissä, vaikka se on väkiluvultaan huomattavasti suurempi.
Ja tuo ei todellakaan tue sitä palstallakin usein nähtyä teoriaa, jonka mukaan kannabis olisi portti kovempiin aineisiin.
:eek:
Vieläkö joku oikeesti uksoo porttiteoriaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ei kai huumeet itsessään ole hyviä tahi pahoja...ne vaan vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin. Mutta juu, harvemmin on tullut ganjapäissä mieleen nakkikiskaa laittaa remonttiin. :saint:
onks sitten viinapäissään sellainen käynyt mielessä?
Noup. Mutta niinhän se viunakin vaikuttaa jokaiseen eri lailla... :whistle:
aivan. mä uskon että ne tötka on törppöjä kun ottavat viinaa ovat tasan yhtä törppöjä kun käyttävät muita aineita.. tuskin siis kannabiksesta mitään hyötyä olisi sen asian suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Amsterdamin pitäminen huumekaupunkina on muuten aika perusteetonta. Siellä on ihan kappalemääräisestikin vähemmän kovien huumeiden käyttöjiä kuin Helsingissä, vaikka se on väkiluvultaan huomattavasti suurempi.
Ja tuo ei todellakaan tue sitä palstallakin usein nähtyä teoriaa, jonka mukaan kannabis olisi portti kovempiin aineisiin.
Ei ne Hollannin mietojen huumeiden käyttöluvutkaan niin pahoja ole. Siellä käytetään kannabistakin vähemmän kuin missään sen naapurimaassa.
Ehkä siksi, ettei siinä ole sitä kielletyn hedelmän makua :)
 
qaz
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
viinankaan kanssa ei iso osa pärjää niin miksi antaa lisää aineita joista tulee vain ongelmia.. ne samat hölmöt jotka sekoilee nyt sen viinan kanssa sekoilis sitten muuten ja sama meno jatkuis.
Siksi, että kannabis ja alkoholi yhdessä on parempi kuin alkoholi yksistään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Amsterdamin pitäminen huumekaupunkina on muuten aika perusteetonta. Siellä on ihan kappalemääräisestikin vähemmän kovien huumeiden käyttöjiä kuin Helsingissä, vaikka se on väkiluvultaan huomattavasti suurempi.
Ja tuo ei todellakaan tue sitä palstallakin usein nähtyä teoriaa, jonka mukaan kannabis olisi portti kovempiin aineisiin.
:eek:
Vieläkö joku oikeesti uksoo porttiteoriaan?
osaksi kyllä, mutta sattuman kauppaahan se on. itse olen nähnyt vain niitä jotka siitä kannabiksesta on kovempiin ajautunut ja jäänyt sille tielleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Kaikki konstit, millä viinaa ja väkivaltaa voi karsia on kannattavia
Ihmisten sukupuutto?
Kieltolaki, nollatoleranssi...hmmm. Kieltämättä juu järeimmille ehkäisyvälineille olis käyttöä. :)
Kieltolain aikana suomessa juotiin enemmän viinaa kuin koskaan. Eli ei se kieltolaki ihan paras vaihtoehto ole.
 
Jos ihminen on polttanut vain ganjaa hän tuskin ryhtyy minkäänmoisiin väkivallallisiin tekoihin :attn: Eriasia on sitten sekakäyttäjät, ja onkin harmi että suurin osa ihmisistä mieltää pilvenpössyttelijät heti sekakäyttäjiksi :( Varmasti ois kaupunkien kujat turvallisempia kulkea jos siellä olisi enemmän pelkkiä pössyttelijöitä kuin viinan litkiöitä. Ja jep, ei se pilvi kaikille sovikaan, ei sovi viinakaan ;) Ja porttiteoria on tehty vain kannabiksen kriminaalisoimiseksi, se ketä vahvempiin aineisiin sekoaa varmaan sekoaa niihin varmaan muutenkin kuin vaan pilven kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
osaksi kyllä, mutta sattuman kauppaahan se on. itse olen nähnyt vain niitä jotka siitä kannabiksesta on kovempiin ajautunut ja jäänyt sille tielleen.
Porttiteoria toimii siten että sitä pilveä kauppaa samat rikolliset jotka myy myös kovia huumaita. Se on ainoa portti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ei kai huumeet itsessään ole hyviä tahi pahoja...ne vaan vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin. Mutta juu, harvemmin on tullut ganjapäissä mieleen nakkikiskaa laittaa remonttiin. :saint:
onks sitten viinapäissään sellainen käynyt mielessä?
Noup. Mutta niinhän se viunakin vaikuttaa jokaiseen eri lailla... :whistle:
aivan. mä uskon että ne tötka on törppöjä kun ottavat viinaa ovat tasan yhtä törppöjä kun käyttävät muita aineita.. tuskin siis kannabiksesta mitään hyötyä olisi sen asian suhteen.
Sen verran voinen omalta kohdaltani sanoa, että viinan kanssa lutratessa jonkin asteinen reuhaaminen ja riidanhaastaminen on kyllä tuttua, mutta joka kerta muinaisissa muisteloissa kannabis aiheutti kyllä sen laatusen pysähtyneisyyden, ettei juuri tehnyt mieli avautua...eikä sekään kieltämättä aina mikään mieluinen kokemus ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
osaksi kyllä, mutta sattuman kauppaahan se on. itse olen nähnyt vain niitä jotka siitä kannabiksesta on kovempiin ajautunut ja jäänyt sille tielleen.
Porttiteoria toimii siten että sitä pilveä kauppaa samat rikolliset jotka myy myös kovia huumaita. Se on ainoa portti!
voi olla. mulla ei ole mitään hajua mistä kukakin ne aineensa hankki. kaiken kaikkiaan mä mieluummin kannatan alkoholin kohtuukäyttöä kuin muita huumausaineita mikäli nyt jotain on "käytettävä". ja toivon että lapsenikin pysyvät erossa huumeista.. myös siitä kannabiksesta.
 
qaz
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Niin, kaikki ajais autoa ja kävelis sellanen hölmö ilme naamalla pää pöhnässä ja lapset eläis pellossa. Jepjep. Kokeilukokemuksesta tiedän et kyllä, se tekee rauhallisen ja onnellisen ym olon, MUTTA loppujen lopuksi KAIKKI päihteet on SYVÄLTÄ ja lopulta käyttö YLEENSÄ rankistuu vahvempiin TAI menee jatkuvaan käyttöön. *vierestä nähnyt kahdella tutulla*
Minun on paljon helpompi sietää ihmistä, joka on huono siivoamaan ja käy hitaalla. Verrokkina alkoholia käyttänyt tavallinen suomalainen, joka pitää öisin porukkaa hereillä laulamalla "aikuista naista". Tälle tavalliselle vertailukohteelle kun asiasta huomauttaa, niin se vetää turpaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
osaksi kyllä, mutta sattuman kauppaahan se on. itse olen nähnyt vain niitä jotka siitä kannabiksesta on kovempiin ajautunut ja jäänyt sille tielleen.
Porttiteoria toimii siten että sitä pilveä kauppaa samat rikolliset jotka myy myös kovia huumaita. Se on ainoa portti!
Ja sekin portti sulkeutuu, kun kannabiksesta tehdään laillista, ja sitä myydään "coffee shopeissa" kuten Damissa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Kaikki konstit, millä viinaa ja väkivaltaa voi karsia on kannattavia
Ihmisten sukupuutto?
Kieltolaki, nollatoleranssi...hmmm. Kieltämättä juu järeimmille ehkäisyvälineille olis käyttöä. :)
Kieltolain aikana suomessa juotiin enemmän viinaa kuin koskaan. Eli ei se kieltolaki ihan paras vaihtoehto ole.
Jep. Mutta niinhän se ihmisen historia kulkee, välillä ajat ovat liberaalimpia kunnes mitta täyttyy...sitten kehiin astuu puritanistit sun muut puhtoistit. Mutta ei niitäkään kukaan ikuisuuksia kestä... :whistle:
 
höpö
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
osaksi kyllä, mutta sattuman kauppaahan se on. itse olen nähnyt vain niitä jotka siitä kannabiksesta on kovempiin ajautunut ja jäänyt sille tielleen.
Porttiteoria toimii siten että sitä pilveä kauppaa samat rikolliset jotka myy myös kovia huumaita. Se on ainoa portti!
HÖPÖ HÖPÖ! Miten niin samat kauppaa kanjaa ja kovaa kamaa? Mistäs meinasit perusteet repiä tuolle väitteelle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Niin, kaikki ajais autoa ja kävelis sellanen hölmö ilme naamalla pää pöhnässä ja lapset eläis pellossa. *
Tuohan sopii mainiosti myös viinaan meneviin ihmisten kuvaukseen. Ei ois parempi ajella viinoissaankaan autolla, kävellä(horjua holtittomasti) typerä ilme naamalla, pää täynnä viinaa ja lapsetkin vielä hunningolla.

 
qaz
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja sekin portti sulkeutuu, kun kannabiksesta tehdään laillista, ja sitä myydään "coffee shopeissa" kuten Damissa :)
Suomen ja Alankomaiden ero huumeidenkäytössä on merkittävä.

Alankomaissa narkkari on luuseri, joka ei kanna päällään mitää helvetin gloriaa. Suomessa käyttäjiä on stt:n uutisten mukaan noin 35% enemmän. Suomen suurempi käyttäjämäärä ei kuitenkaan selitä sitä, miksi täällä on 3,5 kertaa enemmän huumekuolemia. Sen selittää kulttuuri.
 

Yhteistyössä