Voi jeesus,kauan nämä tupakan vieroitusoireet kestää?

  • Viestiketjun aloittaja ???apuaaa
  • Ensimmäinen viesti
???apuaaa
ihan helvettiä ollut edelliset pari vuorokautta, välillä tasaantuu mutta sitten tulee aivan järkyttävä olo, saan mm. raivareita, heräilen yöllä, itken kuin pikkulapsi pienestä asiasta jne... olen vielä kaiken lisäksi raskaana ihan alussa ja siksi lopetinkin. montakohan päivää tätä pahinta vaihetta kestää???
 
vieras
älä ajattele tupakkaa. Pelkkä ajatuskin ainakin itsellä laukaisi himon. Koita keksiä jotain muuta tekemistä aina kun tupakanhimo iskee esimerkiksi voit siivoilla taikka tiskata. Himo ei kestä kuin hetken. Noi olotilat voi johtua raskaudestakin, joten turha sitä tupakkaa on yksistään syyttää. Itsellä tupakkivuosia takana n. 15, joten lopettaminen ei ollut helppoa, mutta onnistui kuitenkin. Tsemppiä!
 
No ei enää montaa päivää niin varmasti jo helpottaa. Sitten kun se nikotiini on lähtenyt kokonaan pois. Sehän lähtee parin vuorokauden päästä, ja silloin luonnollisesti oireetkin sen mukaiset koska lisää olisi saatava. Mutta usko pois kohta helpottaa. Vaatii sisua ja sitähän sinulta löytyy :) Mulla takana puolivuotta ja en kyllä ajattele enää ollenkaan. Ja silloin kun raskauden takia lopettaa ei sellaisia mieti kun masussa alkaa pienet potkut tuntumaan. Tsemppiä!
 
vieras
Fyysiset vieroitusoireet alkavat 2-12 tunnin kuluessa tupakoinnin lopettamisen jälkeen, ovat huipussaan 1-3 vuorokauden kuluttua ja kestävät keskimäärin 3-4 viikkoa. Oireiden kestossa on suuria yksilöllisiä eroja, jotka eivät selity poltettujen savukkeiden määrällä tai nikotiiniriippuvuuden asteella. Esimerkiksi kahvin juominen voi pahentaa vieroitusoireita. http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/khp00042
 
tt
Nooh, riippuu varmaan ihmisestä ja kauanko on polttanut, mutta mulla ekat pari viikkoa oli meni suht ok ja aattelin, että olipa tämä helppoa. Mutta seuraavat pari viikkoa olikin sitten jotain muuta....
 
ap
Olen polttanut 10 vuotta askin päivässä, pisin tupakkalakko kestänyt 3 päivää.. lopetusyrityksiä takana useita. Voi hemmetti, kyllä tää aikamoista on, mutta pakko nyt kestää tunti kerrallaan...
 
vieras
Just tänään viimeksi miehelle mietin, miten ihanaa on kun ei tarvitse enää nikotiinia, eikä keho vaadi sitä milloinkaan, mitenkään. Tämä on oikeasti ihanaa! Kestät kyllä ne pahimmat päivät ja ne menee varmasti ohi :)
 
Esanator
Hyvä tietää, että jollakin muulla on vahvoja vierotusoireita. Se edes vähän helpottaa, kun tietää ettei pää ole muuten vaan sekoamassa. Oon nyt viikon ollut polttamatta. Välillä on kyllä hermot niin kireällä ja saanut muutaman kerran raivareita ihan olemattomista asioista. Mun kokemus on, että eri ihmiset jäävät nikotiiniin koukkuun eri tavalla. Toisilla fyysinen riippuvuus ja myös vieroitusoireet ovat vahvoja. Toisilla nikotiiniriippuvuus on ehkä enemmän psyykkistä. Silloin on helpompi päästä eroon tupakasta. Oletteko samaa mieltä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???apuaaa:
ihan helvettiä ollut edelliset pari vuorokautta, välillä tasaantuu mutta sitten tulee aivan järkyttävä olo, saan mm. raivareita, heräilen yöllä, itken kuin pikkulapsi pienestä asiasta jne... olen vielä kaiken lisäksi raskaana ihan alussa ja siksi lopetinkin. montakohan päivää tätä pahinta vaihetta kestää???
Jos olet raskaana. niin polta nyt hyvä nainen tupakka edes silloin tällöin. Ei muutama kessu päivässä sulle eikä lapselles tee yhtään mitään. Mutta jatkuva itku ja hammastenkiristys heiluttelee sun stressitasoa niin paljon, että se on vaarallista. Varsinkin lapsellesi.

Tämä on sitten ihan lääkärin neuvo.
 
Fez
2 viikkoa mennyt ilman röökiä nyt. Ite olin polttanut n. 6 luokasta asti, ja olen nyt 21v Elikkä kyllä siinä on monta vuotta tullut polteltua. Aika rauhallista meininkiä vielä, mut kuulin kaverilta että seuraavat 2 viikkoa tulee olemaan helvettiä. Noh, en oikeen usko, kun harrastan liikuntaa joka päivä. Se on siks hyvä juttu ainakin mulla, koska lähtee aina niksat samantien. Kehottelen muitakin.
 
Ex-nikotinisti
Ei riipu poltetusta määrästä, eikä ajasta. Vieroitusoireiden erot vaihtelee voimakkuudeltaan ja pituudeltaan hyvin paljon, esim. toinen on polttanut vuoden ja fyysiset vieroitusoireet kestää kaksi viikkoa, kun toinen on polttanut kymmenen vuotta ja fyysiset oireet kestää sen kolme päivää. Asiaan kuulemma saattaa vaikuttaa aineenvaihdunta ja aivojen reseptorien määrä. Joka tapauksessa, kyllä ne viimeistään kuukauden päästä on ohi. Psyykkiset vieroitusoireet taas saattaa kestää vaikka läpi elämän, mikäli olet täysin rakastunut tupakkaan.
Itse tupakoin 15 vuotta puolitoista askia päivässä ja nyt olen ollut viikon polttamatta. Kolmannen päivän jälkeen ei tuntunut enää missään. Enkä käyttänyt mitään korvaushoitoja tai muita temppuja, vaan lopetin kylmiltään.
 
kauanko vielä?
Toivottavasti psyykkiset oireet ei kestä loppu elämää? Ahdistusta, itkukohtauksia, jne.....
35 vuotta tupakointia ja päivääkää'n en ilman tuona aikana ollut. Lopetin täysin seinään ja korvaushoitoa en ole käyttänyt. Nikotiini korvausta kokeilin ekana päivänä ja lopputuloksena hiton huono olo eli ollut mua varten. Jos joku vaan kertois millä sais ton päänsä takaisin tasapainoon?
 
Itselläni menossa 16. päivä polttamatta, ihan seinään lopetin ja ilman mitään nikotiinikorvaushoitoja. Ensimmäiset päivät pahimmat ja nyt jo huomattavasti helpompaa.
Luulen että tämä lopettamisprosessi on enemmänkin henkinen, pitää olla valmis päästämään tupakasta, sekä fyysisestä että henkisestä riippuvuudesta irti. Joku on joskus jossain sanonut että tupakoimattomuuden vieroitusoireet ovat fyysisesti niin pieniä ettemme edes tunne niitä, henkinen puoli on se pahin joka aiheuttaa osan fyysisistäkin oireista kun on lopettanut polttamisen kokonaan..

Tsemppiä kaikille lopettajille!
 
Tupakkavapaa
On ihan uskomatonta miten paljon te ihmiset kaipaatte tupakkaa. Eihän siitä voi mitenkään päästä eroon ellei ymmärrä, että on ollut täysin nikotiinin orja ja nikotiininhimo saa kuvittelemaan, että tekee mieli tupakkaa. Lopetin itse seitsemän vuoden tupakoinnin jälkeen täysin seinään ja alussa kun oli suuria vieroitusoireita, minä tunsin ja nauroin niille ''et koskaan tule saamaan nikotiinia, siinähän himoitset''.

Nyt vaan itkut pois ja muista ettet ole tehnyt uhrausta, et jättänyt mitään kivaa asiaa pois elämästäsi, et harrastusta et menettänyt ''ystävää'' vaan jättänyt narkkarielämän kokonaan ja olet vapa! ONNEA raskauteen!
 
"vieras"
ihan helvettiä ollut edelliset pari vuorokautta, välillä tasaantuu mutta sitten tulee aivan järkyttävä olo, saan mm. raivareita, heräilen yöllä, itken kuin pikkulapsi pienestä asiasta jne... olen vielä kaiken lisäksi raskaana ihan alussa ja siksi lopetinkin. montakohan päivää tätä pahinta vaihetta kestää???
se ett' poltat on se misk poltat_
 

Yhteistyössä