voi skökkeli. poika oksentanut matkalla kesölomareissulta kotiin.. :(

isänsä soitti juuri.... :(
4v siihen meni, että vältettiin vatsatauti, mikäli tää sitä on..
tosin suhtaudun exän "diagnooseihin" hieman skeptisesti, sen mielestä runsas juominen on heti diabetes ja löysä kakka ruoka-aineallergiaa, vuotava nenä on myös allergiaa jne... eli hyvin voi olla et on pojalla vaan matkapahoinvointia tai jos syönyt liikaa makeaa..
sanoin puhelimessa äsken, että toivotaan, että jäi kertaoksennukseksi, niin ex alkoi korottaa ääntään että "on se nyt vaikee sitten uskoo että tää on vatsatautia?!" sanoin sille, et rauhotu hyvä ihminen.. se oli ihan paniikissa siellä ja huusi mulle sitä paniikkiaan :headwall: jos lapsi oksentaa niin se oksentaa, jos on vatsatautia niin sitten on, minkäs sille teet?! ja tottakai sitä toivoo et jäis kertaoksennukseks :headwall:
huhhuh taas. katsotaan mikä tilanne kun pikkujätkä tulee kotio.. :)
 
mutta onhan se nyt vatsatautia eikä mitään matkapahoinvointia kun exän kaverin lapsilla 100kilsan päässäkin oli just ollu vatsatautia :saint:
mä en ihan totta aina jaksa sen ihmisen hysterisointia joka aivastuksesta. on ihanaa et se välittää, mutkun menee överiks. ja mä olen sit välinpitämätön kun en kehtaa soitella sen vainoharhasista diagnooseista neuvolaan :ashamed:
 
niin mitäs muuten vatsatautipotilaalle sit pitäs hakee kaupasta? osmosalia ei ole ja apteekki mennyt kiinni viideltä...

poika on todella nirso eikä suostu syömään juuri mitään.. olisko gefilusmehu ja sipsit hyvä? mustikkakeittoa ei suostu juomaan.. :/

siis mikäli tää nyt on sit sitä itteesä...
 
En varmaan ite uskaltais mitään sipsejä antaa vaikka en kyllä tiedä et ärsyttääkö sen enempää. Gefilusmehu on varmaan ihan hyvä ja syötäväks jotain "nestemäisiä". Sun ex kuulostaa ihan joltain stereotyyppiseltä nelikymppiseltä ekan lapsen saaneelta ylisuojelevalta äidiltä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
En varmaan ite uskaltais mitään sipsejä antaa vaikka en kyllä tiedä et ärsyttääkö sen enempää. Gefilusmehu on varmaan ihan hyvä ja syötäväks jotain "nestemäisiä". Sun ex kuulostaa ihan joltain stereotyyppiseltä nelikymppiseltä ekan lapsen saaneelta ylisuojelevalta äidiltä :D
ajattelin et sais suolaa niistä sipseistä...? ei mitää kilokaupalla, mut vaikka imeskelis niitä tai jotain.. :snotty:

ja ex on juurikin sellanen :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
mutta onhan se nyt vatsatautia eikä mitään matkapahoinvointia kun exän kaverin lapsilla 100kilsan päässäkin oli just ollu vatsatautia :saint:
mä en ihan totta aina jaksa sen ihmisen hysterisointia joka aivastuksesta. on ihanaa et se välittää, mutkun menee överiks. ja mä olen sit välinpitämätön kun en kehtaa soitella sen vainoharhasista diagnooseista neuvolaan :ashamed:
Onko lapsella yleensä ollut matkapahoinvointia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SiNiLiLJA:
mutta onhan se nyt vatsatautia eikä mitään matkapahoinvointia kun exän kaverin lapsilla 100kilsan päässäkin oli just ollu vatsatautia :saint:
mä en ihan totta aina jaksa sen ihmisen hysterisointia joka aivastuksesta. on ihanaa et se välittää, mutkun menee överiks. ja mä olen sit välinpitämätön kun en kehtaa soitella sen vainoharhasista diagnooseista neuvolaan :ashamed:
Onko lapsella yleensä ollut matkapahoinvointia?
ei oo kulkenu koskaan noin pitkiä matkoja autossa... ei sillä lyhyillä matkoilla oo mitää ollu..
 
Meijän kuopuksella on vatsatauti ollut 3 kertaa (tai ainakin sitä on ollut silloin liikkeellä) ja jokaisella kerralla on oksentanut tasan kerran + kerran oli niinkin että oksensi ja alkoi tunnin päästää "huutamaan" ruokaa jota en tietty uskaltanut antaa sitä huusi sitten aikansa sit annoin syödä ja sisällä pysyi.
Mulla vatsatauti on yleensä niin että oksennan 10-15 tuntia putkeen ja sit se on siinä
 
kinuski
Luultavasti oli vaan matkapahoinvointia jos nyt on ihan ok. Meillä kuopus aina oksentanut kaaressa kaikki automatkat (siis 5km pidemmät) ja että se on rasittavaa. Nyt ostettiin ne rannekkeet, ja vaikka en todellakaan uskonut että ne toimii, niin tuo poika ei oksentanut kertaakaan reilu 500km automatkalla, eli kai ne oikeesti toimii :).
 

Yhteistyössä