voiko häihin laittaa tämmöisen mekon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Täysivalkoisessa asussa esiintyy ainoastaan morsian, eikä vieraiden pukeutuminen myöskään saa olla niin loisteliasta, että se jättää morsiamen varjoonsa. Myöskään kokomusta asu ei ole häävieraan asu. Kun on kyse pienestä morsiusneidosta, hän saa toki pukeutua täysvalkoiseen morsiamen tavoin.

http://www.pukuvuokraamo.net/suomi/info/pukeutumis.php
 
vieras
Viininpunainen puku on häihin ehdottomasti parempi, täysmustaa en häihin laitaisi ja varsinkaan kesähäihin.

Käykäähän arvon ladyt, jotka arvostelette tuota koko 44-46, katsastamassa puvun mittoja. Eivät ne hirveen suutia ole eli kyseessä pientäkokoa olevat mekot. Koossa 42 taisi rinnanympärys olla vain 96. Itse olen kokoa 38, mutta rinnanympärys on n. 100cm eli ei vois npoista pukuja päälleen laittaa muut kuin lattarinnat, jos omaan kokoon tuijottais.
 
Riippuu mun mielestä aika monesta asiasta. Jos on tosi perinteiset häät ja paljon sukua, myös mumeleita, niin joku niistä voi ottaa mekon väristä pientä palkoa nokkaan, mutta jos tiedät, että on nuorekasta ja joviaalia porukkaa, niin tuskimpa ketään haittaa. Toinen juttu sitten on se että miten mekko sopii sinulle? On tosi tyköistuvan oloinen. Jos olet hoikassa kunnossa ja ihosi on ehtinyt vähän saada jo väriä niin varmaan on nätti. Isolle ihmiselle, perunan idun väriselle paksulle punkerolle mielestäni kyseinen mekko tuskin sopii...itse en ainakaan haluaisi, että minusta ajateltaisiin, että olisi tuokin voinut ennen kotoaan poistumista vähän peiliin katsoa. Aina nimittäin löytyy niitä joilla on terävä kieli ja niitä joilla ei ole itsekritiikkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toki:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:
Anteeksi nyt vaan hyvä leidit, mutta 44-46 ei välttämättä ole mikään JÄTTIkoko.

Satun itsekin usein käyttämään tuota kokoa, mutta en silti ole mikään jättiläinen. Useimmat luokittelevat minut ihan normaalikokoiseksi. ....Pelkästä koosta ei pysty sanomaan, miltä joku vaate jonkun päällä näyttää. Ihmisiä on niiiin erimallisia, että jotkut ihan "normaalitkin" joutuvat käyttämään "isoja" vaatekokoja. ;)

Ja kyllä tuon voi laittaa häihin. Ota vaikka joku piristysväri seuraksi (värikäs huivi tms.) :)
Tässä oon kyl samaa mieltä...se ihan riippuu ihmisestä ja vartalosta, et minkälainen tuo 44-46 on... mutta sen verran vaatteita tehneenä voi sanoa, et tuossa hämätään nukella ja jonnin verran...
Joo varmasti hämätään, mutta se voi silti näyttää hyvältä semmoisella ihmisellä, joka on 44-46 (48:kin ehkä vielä...). Riippuu täysin kantajasta. ;)
Nyt kun selasin näitä viestejä ja luin hieman tarkemmin, niin aivan aiheesta kaakkoon - on aikamoista itsepetosta uskoa olevansa sorja jos käyttää kokoa 44-46! Laskekaa ihmiset painoindeksinne! Saatte olla aika pitkiä tyttöjä, jos noilla kokoluokilla olette normaalipainosia. (En tosin väitä, että se olisi mahdotonta.)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiaurinko:
Nyt kun selasin näitä viestejä ja luin hieman tarkemmin, niin aivan aiheesta kaakkoon - on aikamoista itsepetosta uskoa olevansa sorja jos käyttää kokoa 44-46! Laskekaa ihmiset painoindeksinne! Saatte olla aika pitkiä tyttöjä, jos noilla kokoluokilla olette normaalipainosia. (En tosin väitä, että se olisi mahdotonta.)
Aijaa, mun 180 senttienn kaveri joka on vartaloltaan normaali miltei hoikka käyttää L ja XL-koon vaatteita. Hän on normaalipainoinen ja taatusti näyttää hyvältä! Vittu mitään indeksejä tarvi laskea.. laske sä vain siel indeksejäs.
 
rao
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiaurinko:
Riippuu mun mielestä aika monesta asiasta. Jos on tosi perinteiset häät ja paljon sukua, myös mumeleita, niin joku niistä voi ottaa mekon väristä pientä palkoa nokkaan, mutta jos tiedät, että on nuorekasta ja joviaalia porukkaa, niin tuskimpa ketään haittaa. Toinen juttu sitten on se että miten mekko sopii sinulle? On tosi tyköistuvan oloinen. Jos olet hoikassa kunnossa ja ihosi on ehtinyt vähän saada jo väriä niin varmaan on nätti. Isolle ihmiselle, perunan idun väriselle paksulle punkerolle mielestäni kyseinen mekko tuskin sopii...itse en ainakaan haluaisi, että minusta ajateltaisiin, että olisi tuokin voinut ennen kotoaan poistumista vähän peiliin katsoa. Aina nimittäin löytyy niitä joilla on terävä kieli ja niitä joilla ei ole itsekritiikkiä.
No ei tarvitse kaukaa hakea. Että pitääkin ihmisen olla ahdasmielinen....

 

Yhteistyössä