Voiko jo näkyä näin paljon vauvamaha?

aikuinen nainen
[QUOTE="jees";23611189]Noh, ei se että on kouluttautunut mm yliopistossa mitään työtä kuitenkaan takaa.[/QUOTE]

Oletpa sinä katkera.
Oletko ajatellut hakea itsellesi apua??
 
"vieras"
mulla oli 12+1 viikolla kohtu jo pari senttiä alle navan korkeudella. kolmatta kanssa odotin tuossa kohtaa. eli kyllä tuo voi ihan hyvin olla vauvamahaa jos on iso kohtu. niin ja yhtä odotan vaikka iso kohtu onkin. jossain rv 20 oli kohtu jo kylkikaaressa.
 
"Noh"
Ei se sikiö rv12 kyllä enää pelkkä möykky ole, mutta jokainen silti päättää ihan itse miten menetettyä sikiöä nimittää.

"Viikon 12 alussa sikiö on yhdeksän viikon ikäinen. Silmät ovat nyt kokonaan silmäluomien alla ja ne pysyvät suljettuina 27. raskausviikkoon saakka. Maksa, suolisto, aivot ja keuhkot alkavat toimia. Pään kasvu hidastuu muuhun vartaloon nähden, jolloin sikiön mittasuhteet muuttuvat yhä enemmän ihmistä muistuttaviksi.

Ikenissä on 20 pientä hampaan alkua. Tämän viikon lopulla suolisto on siirtynyt napanuorasta takaisin sikiön vatsaan. Nukkalisäkkeet, joiden kautta ravintoaineet imeytyvät syntymän jälkeen suolistosta verenkiertoon, alkavat kasvaa. Ruuansulatukseen osallistuvat lihakset alkavat toimia ja supistella. Sikiön sydän lyö nyt 150 kertaa minuutissa."
 
KesänTyttöMäOon
Eikös vuosimallia 89:t täytä tänävuonna 22? No eipä se kuule niiiin nuori edes ole, juuri hedelmällisessä iässä ja oikeassa iässä tehdä lapsia. Ainiin, paitsi tänäpäivänä kun lapset pyöräytetään 30-40 vuoden kieppeillä. Mut oikeestihan ton ikäsenä ne lapset just kuuluukin tehdä ja tuohon aikaan nainen on hedelmällisimmillään :) <3 Antaa mennä vaan, hyvä ikä ja riskit paljon pienemmät kun parin kymmenen vuoden päästä jolloin "mukamas" kohta ollaan "valmiita"..
 
"Pirkko"
EN ymmärrä miten ihmiset jaksaa väittää vaikka kuvankin näkee että turvotusta vain.. Ihan selvä vauvamaha.

Itselläni kun odotin ekaa maha alkoi näkyä selvästi jo viikolla 10. Uskokaa tai älkää. Pakko oli silloin vaihtaa housut raskaushousuihin. (160cm/58kg) Mulla oli maha loppua kohden kuin pallo tuossa edessä. Takaa ei näkynyt maha ollenkaan. Niin ja turvotusta tuli vasta viikolla 36.

Ensimmäisien kuukausien aikana nousi paino 6kg josta neuvolan tätikin alkoi kommentoimaan että pitää syödä terveellisesti, on tullut liikaa painoa jne.. Pahoitin mieleni asiasta koska tiesin etten herkkuja syönyt. Koko raskauden aikana painoa tuli vain 13kg. Mulla oli lapsivettä paljon. Niin ja kaikki väitti mahan mallista että poika tulee ja tyttö tuli.

Se on vaan fakta että ihmisillä on erilaiset kropat. Se riippuu niin siitä mallista. Kaverilla jolla oli iso lantio vauva näkyi vasta puolessa välissä raskautta. Ite en pystynyt piilottelemaan vatsaani ollenkaan.
 
"äiti"
Ei herranjumala, mää en jaksais elää edes niin että jos jos jos jos jos... Ei se kenellekkään kuulu missä iässä ne lapset tehdään? Vai kuuluuko? Ai että ois kurjaa olla sen laatunen ihminen, että pistäs vaivaamaan se missä iässä joku on tehnyt lapsensa? Sitä ollaan niin itse olevansa täydellistä.
 
"vieras"
[QUOTE="Pirkko";23611399]EN ymmärrä miten ihmiset jaksaa väittää vaikka kuvankin näkee että turvotusta vain.. Ihan selvä vauvamaha.

Itselläni kun odotin ekaa maha alkoi näkyä selvästi jo viikolla 10. Uskokaa tai älkää. Pakko oli silloin vaihtaa housut raskaushousuihin. (160cm/58kg) Mulla oli maha loppua kohden kuin pallo tuossa edessä. Takaa ei näkynyt maha ollenkaan. Niin ja turvotusta tuli vasta viikolla 36.

Ensimmäisien kuukausien aikana nousi paino 6kg josta neuvolan tätikin alkoi kommentoimaan että pitää syödä terveellisesti, on tullut liikaa painoa jne.. Pahoitin mieleni asiasta koska tiesin etten herkkuja syönyt. Koko raskauden aikana painoa tuli vain 13kg. Mulla oli lapsivettä paljon. Niin ja kaikki väitti mahan mallista että poika tulee ja tyttö tuli.

Se on vaan fakta että ihmisillä on erilaiset kropat. Se riippuu niin siitä mallista. Kaverilla jolla oli iso lantio vauva näkyi vasta puolessa välissä raskautta. Ite en pystynyt piilottelemaan vatsaani ollenkaan.[/QUOTE]

Sikiö on noilla viikoilla 4-5cm kokoinen, maha ei todellakaan ole pelkkää vauvaa, ihan älytöntä edes väittää. Kohtu voi kasvaa, mutta ei se nyt sentään jalkapallon kokoiseksi kasva pienen sikiön aikana, vaan venyy sitten pikkuhiljaa. Kyllä tuossa turvotusta on, sitä en kiistä, ettei kasvanut kohtu jo pönpötä. Mutta on tuossa vatsassa muutakin kuin vauvaa. En vaan ymmärrä mikä hinku ihmisillä on uskotella itselleen tuollaista.
 
"vieras"
Voi luoja tätä palstaa...
Toinen kysyy mahasta ja saa ryöpyn kun kutsuu liian varhaista keskenmenoa enkelivauvaksi, on liian nuori ja sitä rataa.
Eiköhän jokainen itse määritä mikä on enkelivauva omalla kohdallaan, loukkaa sitten jotakuta tai ei. Jokuhan tekee abortinkin myöhemmillä viikoilla ja tuskin ajattelee enkelivauvaa, mutta jollekin vauva voi olla hyvinkin todellinen jo noilla viikoilla. Ainakin itselle oli jo np-ultran aikoihin hyvinkin vauva eikä mikään möykky.
Ja ap on kuitenkin täysikäinen, luultavasti ihan kunnollinen ihminen ja hyvä äiti. Piste.
Ja juu, turvotusta taitaa olla, mulla oli tokassa kans noilla viikoilla iso maha joka kutistui kun turvotus hellitti. Tai sitten on kaks :)
 
"vieras"
[QUOTE="jees";23611518]Aijaa.. Pitäis varmaan.

Nimimerkillä itse yliopiston käynyt. :)[/QUOTE]

:D Vai oikein yliopiston käynyt, miten se tähän liittyy?

Ap:lle oikein ihanaa raskausaikaa :)
 
--
[QUOTE="vieras";23610762]Kaksosista tuntuu jo kohtu tuossa vaiheessa, pienen appelsiinin kokoisena.[/QUOTE]

Voi tuntua ihan yksösraskaudessakin, varsinkin kun edellisestä noin vähän aikaa.
 
"jees"
[QUOTE="vieras";23611626]:D Vai oikein yliopiston käynyt, miten se tähän liittyy?

Ap:lle oikein ihanaa raskausaikaa :)[/QUOTE]

" Alkuperäinen kirjoittaja "jees"
Noh, ei se että on kouluttautunut mm yliopistossa mitään työtä kuitenkaan takaa.

Vastaus tuohon :
Oletpa sinä katkera.
Oletko ajatellut hakea itsellesi apua??"

Tolla tavalla se liittyi.
 
"Pampula"
Voi hyvänen aika, ihmiset... Toinen ihmettelee varhain pyöristyvää raskausvatsaansa ja täällä aletaan halkoa hiuksia ensin keskenmenneen sikiön kutsumisesta enkeliksi tai ei. On mielestäni aika pöljää ja epäkypsää lähteä toisen sanavalintoja korjailemaan tämmöisessä asiassa. Jokainen saa omaa pikkuistaan enkeliksi kutsua oli hänen elämänsä sitten päättynyt kuinka aikaisin tahansa. (Ja ei, en ole kokenut keskenmenoa enkä menettänyt syntynyttä lasta, joten enpä minä mistään mitään tiedä...)
Sitten kommentoidaan rintojen puuttumista ja vielä lastentekoikääkin (jossa ei minun mielestäni ole tässä tapauksessa mitään tavatonta, jokainen tekee lapset silloin kun kokee olevansa valmis). Ja kaikki ymmärsivät varmasti ihan hyvin mitä Minnuska tarkoitti sillä että on "elänyt nuoruutensa 13-vuotiaana". Monella se "nuoruus"(eli ryyppääminen ja juhlinta) jää päälle eikä sopivaa lastentekoikää tule vastaan ennen kuin on liian myöhäistä. Eikä toki tarkoita, että on nähnyt KAIKEN, kun on kypsä tekemään lapsia... Siitähän se elämä vasta alkaa.
Ei taida ihmisillä olla muuta tekemistä kuin selata keskustelupalstoja parjaten jokaista asiaa mitä mieleen tulee.
ÄRSYTTÄÄ!!

Niin ja Minnuska, nätti maha sinulla! Voihan tietysti olla että se siitä pikkuisen vielä pieneneekin, jos turvotus laskee, mutta nauti silti kauniisti pyöristyvästä masusta. :)
 
nuori äippä myös
Juu kyllä on mun syntymävuosi ja eiköhän jokainen tee lapsensa ihan sen ikäisenä kun tuntee olevansa valmis, ehkä haluan tehdä nuorena lapset ja nauttia sitten vanhempana, ei mulla ole mitään menetettävää, oon nuoruuteni elänyt jo 13 vuotiaana, näin parhaaksi tehdä lapset nytten sitten koska en muutenkaan käy baareissa tai mun ei pidä päästä jatkuvasti johonki, me ollaan miehen kanssa päätetty näin ja tyytyväisiä ja onnellisia ollaan oltu tähänki asti päätöksestä. Ja onhan niitä nuorempiakin jotka haaveilee jo toisesta lapsesta.
niimpä, itse olen myös 89 syntynyt ja minulla on reilupuolitoista vuotias tyttö ja 5kk ikäinen vauva ja eipä sitä tiiä vaikka jo kohta 3tta alkaisin oottaan :)
 
"äitix4"
Älä välitä.
Olet kaunis ja lapset ajoissa tehnyt. Kouluaj käynyt ja elämä hallinnassa.
Kyllä muakin kirpasin kun kuvaasi katsoin, olen itse 31v toki jo 3 lasta maailmaan pyöräyttänyt . En sentään ihan rukkanen mutta kyllä se ikä alkaa kasvoilla yms näkyä kun vertaa 20v ja 30v kuinka olis kuntoileva yms.
Yrittään ekaa alettiin kun olin 20 ja tarkoitus oli että useampi lapsi pienillaikä eroilla. Sekin vähän kirpasee kun tosiaan sai ootella sittenki lapsien tulemista kunnes täytin 23v. siitä sitten 3v välein onnisti.

MAHASI on turvotusta mutta nauti sillä kukaan muu ei sitä tiedä ;) Kiinteytyy viikkojen myötä kovemmaksi palluraksi. Noilla viikoilla on aivan normaalia turpoillu eikä se liity ollenkaan siihen oletko liian nuori , koulutettu tai muuta vastaavaa.
 
"vieras"
Siis mitä ihmettä, haloo siitä että 22-vuotiaalla 2 lasta? Minä sain ekan 18-vuotiaana ( joo-o, todella nuorena ) ja toisen opiskelujen jälkeen 22-vuotiaana. Sama mies edelleen, molemmilla vakityöpaikat, omat asunnot, pitkä suhde jne. En nähnyt yhtään syytä odottaa toisen lapsen kanssa.
 
Joo ohi aiheen, mutta tänään tuli mietittyä miten äideillä on paha olla, nii näettekös, tässä on pieni ote siitä miksi. Minkälaista tekstiä te suollatte toiselle äidille...
Hävetkää nyt jo herranen aika! :headwall:
 
"Pampula"
Surullista, kun näissä viesteissä kuultaa mielestäni hyvin vahvasti läpi katkeruutta, kateutta tai mitä ikinä se sitten kenenkin kohdalla onkaan. Olettekohan te, jotka täällä ilkeilette yhtä inhottavia "oikeassa elämässä" läheisillenne. Ehkä täällä kirjoittelu on vain sitä pahan olon purkamista ns nimettömänä ja tuntemattomille.
 

Yhteistyössä