Voiko kermavaahtoa värjätä mustikalla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Eli voi lisätä siinä vaahdotuksen loppuvaiheessa? Hyvä homma. Ja juu ajattelinkin niin, että ne kuoret pitää vissiinkin sihdata veks. Hyvä jos onnistuu tuo, koska muuten aion kyllä tyytyä ihan valkoiseen kermavaahtoon.
 
vieras
En ole kokeillut,mutta en usko että onnistuu.. Kermavaahto on aika helposti lässähtävää ja jotta väri leviäis tasaisesti,se pitäis olla nestemäistä (mustikasta puristettu mehu) ja nesteen lisääminen taas heikentää vaahtoa entisestään.. Jos kokeilet niin tule kertomaan kuin kävi!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole kokeillut,mutta en usko että onnistuu.. Kermavaahto on aika helposti lässähtävää ja jotta väri leviäis tasaisesti,se pitäis olla nestemäistä (mustikasta puristettu mehu) ja nesteen lisääminen taas heikentää vaahtoa entisestään.. Jos kokeilet niin tule kertomaan kuin kävi!
Mua ei oikeestaan haittaa sekään, jos väristä ei tule tasaista.... antais vaan kivan säväyksen kakulle, jos kermavaahto ei olis ihan valkoista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nooh:
Voisiko osan kermasta korvata maitorahkalla? Jos värjäisi rahkan ennenkuin lisää siihen kermavaahdon?
Mietin itseasiassa juuri tuossa aiemmin mielessäni, että värjäys onnistuisi varmasti jos laittaisi rahkaa sekaan...
 
Wilmuska
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilmuska:
Mä oon tehnyt niin, että pakaste mustikoiden sulaneen liemen olen laittanut vaahtoon. Tuoreet puristaisin siivilän läpi.
Oletko lisännyt sen vaahdotuksen loppuvaiheessa vai missä?
Laitoin hiukan sitä mehua ennen kuin aloin vaahdottamaan. Varmaan 2 ruokalusikallista. Onnistui mielestäni hyvin.

 

Yhteistyössä