Voiko raskaus näkyä ultrassa alle 7 viikkoisena??

Tein lauantaina raskaustestin ja totesin sitten että plussa tuli. Minulla on vaan erittäin suuri mahdollisuus kohdunulkoiseen raskauteen, joten pelko on kova että näin on käynyt.

Tulin juuri tk:sta, jossa lääkäri ultrasi (sisäkautta) kohdun ja totesi että tyhjä on. Minulla on nyt kp 42 eli raskausviikko 6. Voiko näin tuore raskaus kuitenkin jo näkyä ultrassa eli onko vielä mahdollista elätellä toiveita siitä että raskaus on kohdussa muttei näkyisi vielä??

Millaisia kokemuksia teillä raskaana olevilla on, miten aikaisin raskautenne on todettu ultrassa?
 
Mulla näkyi pieni rinkula jo viikolla 5! Viikolla seitsemän voi näkyä sydänäänetkin, jos hyvä tuuri käy. Itselläni näkyi jo rv 6+2. Olen juossut ultrissa, koska edellinen raskaus päättyi keskenmenoon... :ashamed:
 
Adett e Kyllähän noilla viikoilla jo sikiö voi näkyä, mutta ainahan on mahdollisuus että ovulaatio on ollutkin myöhemmin ja viikkoja ei vielä olekaan niin paljoa ja siksi ei ultrassa näkynyt! Toivottavasti siellä kuitenkin kaikki on hyvin :)
 
Oulun laskuri näyttää arvioidun päivän, milloin sydänäänet voivat näkyä. Laitan tähän linkin, jos joku haluaa käydä asiaa laskettamassa http://oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111 Löytyy myös googlettamalla Oulu + raskauskiekko.
 
Hei!

Kävin ultrassa eilen eli rv4+6 ja kohdussa näkyi pieni musta piste mikä lääkärin mukaan mahdollisesti alkio. Oikeasti minulla on kyllä varmasti viikkoja kasassa vähemmän eli luultavasti noin 4+2, koska tämä kierto olisi ollut luultavimmin 32 päivän pituinen. Kaikki on kuitenkin yksilöllistä ja sinulla alkio voi näkyä myöhemmin. Voihan olla, että hedelmöitys on tapahtunut luultua myöhemmin. . Mittasitko ovulaatiota o-testeillä tässä kierrossa? Milloin sait positiivisen tuloksen?
 
Jotenki mä en eka lukemalla ymmärtäny, että olit jo käyny ultrassa - en olis kirjoittanu niin innokkaasti... Pahoittelen kovasti, mikäli kyseessä todellakin on kohdunulkoinen - itselläni oli juurikin se viime kerralla, mutta tulin heti seuraavasta kierrosta uudestaan raskaaksi.
 
Itse juuri tulin sairaalasta, 4 h meni kohdunulkoisen epäilyn takia siellä. Ensin ultrattiin kohtu, ei näkynyt mitään. Sitten vasemmassa munatorvessa näkyi jouku muutos. No niin, olin täysin paniikissa. Sitten tarkempaan ultraan. Siellä totesivat muutoksen keltarauhaseksi. Lopuksi ultra vielä sohaisi kohtua ja kas kummaa: 3mm ilmeinen lapsen alku siellä kellutteli ja limakalvon paksuus 1,5cm. Viikkoja 5.
 
Cora: Mullakin eilen rv 4+6 näkyi kohdussa 3mm musta piste, alkio :) Samassa mennään siis. Oliko sinullakin ovulaatio myöhään (mulla kp 18-19) tässä kierrossa vai ovatko vaan sattumalta samankokoisia nuo meidän vauvan alut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miuku79:
Cora: Mullakin eilen rv 4+6 näkyi kohdussa 3mm musta piste, alkio :) Samassa mennään siis. Oliko sinullakin ovulaatio myöhään (mulla kp 18-19) tässä kierrossa vai ovatko vaan sattumalta samankokoisia nuo meidän vauvan alut?
koska sulla olis niinku hedelmöittyminen tapahtunut??? päivämäärä suunniillen?? sori kun utelem :ashamed:
 
Mulla ei näkynyt vielä muuta kun sikiöpussi viikolla 6+jotain. Gynekologi totesi raskauden olevan oikeassa paikassa mutta alkiota ei vielä ollut. Hedelmöittymisajankohta oli tiedossa ja viikot piti paikkansa. Ei ollut huolissaan, kertoi toisten pikkusten vaan kasvavan hitaaminen. Parin viikon päästä oli uusintaultra ja siellä esikoinen kellui :heart: ja oli syke +
Näkyikö sulla mitään kohdussa? Kuulemma jos ei edes sikiöpussia näy, raskaus on ollut kemiallinen tai kohdunulkoinen.
 
Mulla näkyi kohdun ulkoinen raskaus selkeästi rv6+0 vasemmassa tuubassa. Ja laparoskopiahan siitä seurasi.
Nyt tämä raskaus näkyi ultrassa menkoista lasketun mukaan rv 6+4 kohtalaisesti. Viikkoja todellisuudessa oli n. 5+4-6 tuon ekan ultran aikana.
Miten sulla on erittäin suuri riski kohdun ulkoiseen? Useita ulkoisia takana? Anteeksi uteluni.
 
Kyllä siellä kohdussa minunkin käsittääkseni pitäisi jotain näkyä, itsellä km yhteydessä ultrattiin rv 6 ja muutama päivä sen jälkeen ei löytynyt enää mitään :'(

Tosin, jos lääkäri on huolimattomasti uktrannut, on se pieni nykerö voinu jäädä huomaamatta, näin kävi siskolleni, jolla alkio oli jossain kohdun kummallisessa osassa, jotenkin kiemurassa tjn :eek:
 
auts: Saa udella :) Ovulaatiotesti oli ensimmäisen kerran positiivinen 10.1. eli ovulaatio on todennäköisesti ollut 11.- tai 12.1. Kun otetaan huomioon munasolun elinikä niin hedelmöitys on tapahtunut välillä 11.-13.1.
 
Tk:ssa tosiaan kävin ultrassa ja lääkäri ultrasi kohdun alakautta ei siis vatsan päältä. Ei edes lähtenyt ultraamaan munanjohtimia, sillä myönsi ettei erityisosaamista sillä alueella. Tänä aamuna kävin antamassa vielä verikokeen, josta katsotaan hcg arvo. Tämä lääkäri soitteli sitten minulle päivällä että keskussairaalasta otetaan viikon sisällä yhteyttä, että koska ottavat tutkimuksiin. Toivottavasti ei mene hirveän pitkälle jos on se kohdunulkoinen...

Joku kyselikin, että miksi minulla on suuri riski ku-raskauteen. Minulla ollut jo yksi sellainen oikeanpuoleisessa tuubassa. Laparoskopialla pois koko tuuba. Toinen tuuba tarkistettiin leikkauksen yhteydessä ja todettiin täysin tukkeutuneeksi. Eli jos siis hedelmöitys tapahtuu (niinkuin nyt on vahingossa käynyt) on suuri riski, ettei se putken läpi pääse, sillä se on ihan jumissa. On siis ilmeisesti nyt jäänyt kiinni sinne jäljellä olevaan tuubaan. Olemme olleet marraskuussa ivf:ssä tuloksetta. Jotenkin tuntuisi niin uskomattomalta jos nyt sitten luomusti saisi normaalin raskauden.

En tiedä tarkalleen ottaen minkä ikäinen alkio on tai monellako viikolla raskaus on. Viimeiset menkat alkoivat 18.12., mutta muistaakseni lääkäri on minulle joskus sanonut että ovuloin aika myöhään (kp 18 -->). Joten milläköhän viikolla sitä nyt oltaisiin sitten?? :/

Lääkäri kyllä sanoi, että minulla voi olla pienen pieni mahdollisuus, että raskaus olisi normaani. Jotenkin en vain halua uskoa siihen... :ashamed:
 
Hcg oli 5+6 vajaa 700. Ultrattiin uudelleen, nyt naistentautien polilla ja lekuri löysi jonkin rakkulan ilmeisesti kohdusta. Limakalvo oli paksuntunut. Ei kuitenkaan vielä osannut sanoa varmaksi onko kohdussa. Kohdunulkoista ei uskaltanut vielä ohittaa. Pitää mennä viikon kuluttua uudelleen ultrattavaksi ja hcg arvoja otetaan tasaisin väliajoin. Asia ei ehkä selviä vielä ensi viikollakaan vaikka viikkoja silloin olisi 7+. Joten en ole taaskaan yhtään viisaampi... :ashamed:

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta??
 
No ei kyllä ole ollut vastaavaa tilannetta mutta itse olin rv 7 varhaisultrassa myös ton ku:n pelosta. Ja sieltä löydettiin kaiken etsimän jälkeen 1cm toukka sykettä ei kuulunut mutta käyrä silti piirsi jotain.
Emme ole olleet missään hoidoissa tarkoitus oli mennä mutta sitten raskauduinkin norm. 2 1/2 v yritystä takana.

ihmettelen vieläkin tapahtunutta.

Toivottavasti siellä köllöttelee teidän pieni vaavin alku. :hug:

Niisku-neiti & rinsessa 39+3
 
Niisku-neiti: ihana kuulla että ihmeitä tapahtuu! Lääkäri ei tosiaan ultrassa löytänyt kohdun ulkoa mitään mainittavaa, mutta sitä vaihtoehtoa ei kuitenkaan suljettu pois vielä. Toivottavasti ensi viikolla nyt jotain varmistuu, vaikka lääkäri sanoi, että voi mennä kyllä vielä kahden viikon päähänkin ennenkö varmistuu (silloin olisi 8+1).

Toivon kovasti, että minulla kasvaisi sisällä samankaltainen ihme kuin sinulla :heart:
 
aikalailla samantapainen tilanne oli itselläkin. menin lääkäriin kovien alavatsakipujen takia ja koska ultrassa ei elämää näkynyt epäiltiin kohdunulkoista raskautta. tilannetta seurattiin ja hcg-arvot otettiin muutaman päivän välein ja ne nousi tasaiseen tahtiin. raskausviikolla viisi (menkkojen mukaan) näkyi viimein pieni rakkula ultrassa ja lääkäri ei vielä tuolloinkaan uskaltanut sanoa varmaksi onko kyseessä raskaus ja antoi seuraavalle viikolle uuden ajan. seuraavassa ultrassa sitten näkyikin jo 4,8mm sikiö ja syke..joten taisi tämä pikkuinen ottaa aikamoisen kasvuharppauksen yhdessä viikossa :) Adette älä luovu toivosta, itse niin tein ja yllätys oli suuri kun kaikki olikin kunnossa. koita vaan kärsivällisesti odottaa seuraavaan ultraan vaikka odotus piinaavalta tuntuukin :hug:

Triinu & pikkutoukka 11+2
 
Ensimmäinen raskauteni päättyi keskenmenoon rv 6+4. Sairaalassa epäiltiin aluksi kohdunulkoista raskautta, kun ultralla ei näkynyt kohdussa kuin verta... Hcg arvot olivat hyvin matalia jo silloin, eli luonto oli hoitanut hommansa ja tyhjentänyt itse kohdun. Raskausoireita minulla ehti silloin olla viikon-pari (loppuivat viikkoa ennen kuin km:n vuoto alkoi) ja testi oli mennyt samantien selväksi plussaksi.
Omassa lähipiirissä on nähty raskaus ultralla jo viikolla 5.
 

Yhteistyössä