Voiko synnytyssupistukset olla ei-niin-kivuliaita?

  • Viestiketjun aloittaja Synnärille en pääse läpi
  • Ensimmäinen viesti
Synnärille en pääse läpi
10 minuutin välein tulee tosi eämukavia suppareita ja ne tuntuu selässä enemmän. Huono olo ja vatsa sekasin.. Supistukset tekee kipeää, mutta ei nyt huuta tarvitse. Esikoisen kohdalla tunsin ainoastaan mahan puolella.

Näitä nyt tulee 10 min välein, niin voisko olla tosi kyseessä?
 
ap
Viikkoja on 39+5 eli synnytystä odotellaan.. Pitäiskö tässä nyt vielä kumminkin odotella? :(
Eskoisen kohdalla oli aivan toista ja en turhan halua mennä itkemään sinne, jos nauravat ulos :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei tarvii olla kipeitä että on tosi kyseessä!
Näin. Ei se kaikilla mene jonkin kirjan mukaan, me ollaan kaikki omanlaisia. Itsellä kaksi viimeistä synnytystä oli aika kivuttomia, ihan vasta juuri ennen ku vauva tuli pihalle niin tuntui kipeitä supistuksia.
 
Night
Ei ne kaikilla tee niin kipeetä että tarttis huutaa. Itellä molemmilta lapsilta siedettävät kivut eikä tarvinu todellakaan huutaa :) Toiselta pari vikaa cm avautumisvaiheessa teki sitte jo ihan kiitettävän kipeetä.
 
mä vetkutin tokasta lähtöä,kun oli ihan kummat supparit, 2-12min välein eikä supistanu yhtään jos en liikkunut. silloinkin pistivät kyllä pysähtymään, mutta ei nyt mitenkään hurjan kipeitä olleet. sairaalaan kun lähdin lopulta,niin olin 7cm auki ja siellä vasta alkoi sitten pikkuhiljaa kipeytyä.

seurailehan ja jos alkaa mennä alle tuon 10min niin voithan käydä näytillä. tai kokeile kaurapussia tai suihkua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Osaatteko verrata suht kivuttomia suppareita mihinkään? :eek:
Mulla oli sellainen olo kuin joku olisi kiristänyt vyötä tosi tiukalle vatsani ympärillä. Kipua, tai siis särkyä ja epämukavaa tukalaa oloa tuntui ihan alavatsalla hieman & enimmäkseen alaselässä.
 
voi olla kivutonta
Mulla oli kakkahätä jota en voinut pidättää. Sillon tuumin kotona että pitäsköhän lähteä synnärille. Kivuttomia supistuksia oli siis ollut noin 12 tuntia. 5min ehdin olla synnärillä kun vastaanotosta kiidättivät minut suoraan ponnistamaan ja syntyi vartissa. Eli ei ollut mulla niitä kuuluisia kivullisia supistuksia.
 
Mamma2x
Eipä ne kaikilla kipeitä ole. Mä en ois ees kakkosta lähteny synnyttämään ellei mies ois "pakkottanu" :D Ne supistukset oli NIIIN laimeita verrrattuna esikoisen synnytykseen. Supistuksia tosin tuli 5min välein, mutta ei tehnyt kipeetä. Onneks kuuntelin sit miestä muuten ois poika syntynyt kotiin. Sairaalassa ehittiin olla n. ½h kunnes poju syntyi :D
 
Fiona71 harmaana
Mulla viidennessä ja kuudennessa raskaudessa supistukset tosi lieviä. Luin kirjaa ja tein kotihommia, vähän mahaa välillä hieroskelin.
Synnärille menin 5. raskaudessa siinä vaiheessa, kun kohdunsuu 9-10cm auki ja vauva synty vartti sairaalaan tulon jälkeen.
6. menin sairaalaan, kun kohdunsuu 8cm auki, vauva syntyi sitten reilun 3h päästä, kun kalvojen puhkaisun jälkeen supistukset harvenivat. Kätilökin sanoi, kun tulin sisälle, että marssin niin kuin olisin rautatieasemalta tulossa. Lääkäri kurkkasi salin ovelta, että tarvitaanko täällä puudusta, mutta vastasi itse, että ei näköjään, kun naureskeltiin kätilön kanssa.
Eli en tarvinnut puudutteita, en ollut kipeä missään vaiheessa. Helpolla pääsin. Jos olisin kipeitä supistuksia odotellut, niin ainakin kaksi viimeistä olisi syntynyt kotiin.
 
Kukuliini
Mä en myöskään tuntenut supistuksia ollenkaan kivuliaiksi vaan lähinnä EPÄMUKAVIKSI ja voimakkaiksi...Kotona sitten olin kunnes alkoi olla supistusten väli 4-5 minsaa, ja kun Kättärille päästiin, olin 10 cm auki... Ja eikun hommiin! :D Olin odotellut kotona, että milloin alkaisi oikeesti tehdä kipeetä...Mutta mullekin sanottiin silloin, että kotona voi kokeilla rentoutua esim. lämpöisessä suihkussa, jos supparit siitä laantuisivat.
 
Mä olen tullut aina ihan loppu vaiheessa kipeäksi. Tyylin että kätilö on "heittänyt" aquarakkula välineet pöydälle ja todennut että ei tässä enään näitä ehditä laittaa...

Kuopuksen synnytys on ainoa jossa oon jotain lääkitystä ehtinyt saada, ja silloinkin ihan viime hetkillä, kohdunkaulakanvapuudutteen, jota ei saanut ihan oikeille paikoille laitettua...

Jossain synnytyksessä kätilö katteli käyriä ja kysyi että eikö sua oikeesti satu kun oot noin rauhallinen? Istuin kiikkutuolissa ei mitään hätää... Käyrillä näkyi voimakkaita supistuksia...

Niin että kivuttomia voi olla...
 
vieras
mäkin lähdin synnärille hakemaan jotain umilääkettä/ottavat osastolle nukkumaan htkeks ku oli edellisyönä tullu nukuttua huonosti ja seuraava iltana alkoi vaan "kiristään". No lähdettiin matkaan, synnärille ajaa n 20 min, päästiin vastaanottoon, auki 9 cm, kärrättiin yläkertaan ja 1 ponnistus. kiristyksen alkamisestä aikaa 48 min. et näin kivuttomia.
 
ootas lapsivesien jälkeen
Lapsivedet kun menee, on supistukset ihan niin kipeitä, ettei tarvi miettiä "onko tää sitä". Ennen kun vedet on menny, voi pärjätä ilman kipulääkkeitäkin vaikka lauleskelemalla "synnytyslauluja"
 
nora
mulla kun lapsivedet meni ensi alkuun tuli suppareita jotka eivät olleet kipeitä,muuttuivat kyllä joidenkin tuntien päästä kivuliaiksi.Toisen ja kolmannen kohdalla supparit tuntu,muuttuivat kivuliaiksi ja sitten vasta meni lapsivedet(vasta synnytysalissa).
 
Kukka
Mulla on ollut säännöllisiä supistuksia kaikissa synnytyksissäni n. 10 tuntia ennen tositoimiin pääsyä. Eli aika kipeitä kotosalla odotellessa, jotta ennen lähtöä on jo pitänyt alkaa "önistelemään". Sitten viimeinen tunti ennen kuin vauva on ollut ulkona, on ollut ihan sanoinkuvaamattomat tuskat - olen karjunut niin paljon kuin on kurkusta lähtenyt. Kaksi edellistä on mennyt ilman kivunlievitystä, mutta kun ei aiemmissa synnytyksissä ole lievityksestä ollut pahemmin hyötyä, niin on sitten menty karjunnan voimin nämä kaksi viimeistä.

On ne nuo supistukset kyllä eri synnytyksissä ja eri synnyttäjillä ihan erilaisia. Jotenkin vaikea käsittää, että jotkut selviävät esim. muutamalla kivuliaalla supistuksella ja toiset ovat melkein taju kankaalla silkasta kivusta.
 

Yhteistyössä