voiko tämä olla totta, tukiasiaa

  • Viestiketjun aloittaja mietuska
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mietuska:
"Minä olen kolmen lapsen yh-äiti tässä tuloni: (vetot vähennetty jo )
-Kotihoidontuki:476? (Meillä ei ole kuntalisää
-Lapsilisät+yh-korotus:451?
-Elatusmaksut lasten isältä: 387?
-Asumistuki: 480?
-Sosiaalitoimistosta kuukaudesta riippuen n. 300-400?

Kuukausitulot yhteensä n. 2094-2194?. PUHTAANA!
Lainaa"

Luin tämän ja olen tymistynyt. Itse olen kahden lapsen työssäkäyvä äiti ja tulot ovat huonommat :/
Sinulla on yksi lapsi vähemmän. Aika iso ero.
 
epäilen
Alkuperäinen kirjoittaja mietuska:
"Minä olen kolmen lapsen yh-äiti tässä tuloni: (vetot vähennetty jo )
-Kotihoidontuki:476? (Meillä ei ole kuntalisää
-Lapsilisät+yh-korotus:451?
-Elatusmaksut lasten isältä: 387?
-Asumistuki: 480?
-Sosiaalitoimistosta kuukaudesta riippuen n. 300-400?

Kuukausitulot yhteensä n. 2094-2194?. PUHTAANA!
Lainaa"

Luin tämän ja olen tymistynyt. Itse olen kahden lapsen työssäkäyvä äiti ja tulot ovat huonommat :/
Ei voi olla totta. Tuloni ovat 1700? ja en saa mitään ylimääräistä.
Mutta vaikuttaisko kun monta lasta?
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:
Ei s'mari. Ja jotkut kituuttaa 500?:lla kuussa.. Tosin ei ole sitä toista ruokittavaa. Pitäisikä hankkina? :p
Ja mä kituutan 530e kuussa opiskelijana ja yksi lapsi! Tuosta summasta menee 160e vuokraan.
Tietääkö joku paljonko se summa on, joka sossun laskelmien mukaan pitää jäädä käteen jos on yksinhuoltaja ja yksi lapsi?
eikös se ole vähän yli 400 ja lapsesta 240 tai jotain...
Älähän hulluja puhu, koskaan jää noin paljon käyttöön. Siitä menee vuopkra ja kaikki.
 
Murmeli
Alkuperäinen kirjoittaja 2 lapsen yh opiskelija:
meillä näin

opintotuki 220
asumistuki 220
lapsilisät 300
elatusapu 260

lisäksi sossu maksaa vuokran loppuosan ja käteen saan sossusta vielä 120e

900 euroa jää vuokran, sähkön, veden, mahdollisten lääkkeiden yms jälkeen käteen

kyllä kelpaa opiskella
Eikö sossu vaadi sinua ottamaan opintolainaa? Minun kotikunnassa ainakin vaatii.

 
just näin.
Mä yksinhuoltajana käyn töissä ja asuntolainan maksun jälkeen käteen jää kaikkiaan 295 euroa - riittää sossun mukaan kuulemma 1 aikuiselle ja 1 lapselle kuukauden kaikkiin menoihin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;11421

Tostahan noi voi laskea. Perheen koko on määräävin tekijä.
tolla laskurilla mulla olis oikeus yli kahdensadan euron suuruiseen toimeentulotukeen jos espoon rahasummat ei paljoa poikkea helsingin vastaavista :eek:
Ja jos olet töissä niin katsotaan etuoikeutettu tulo. Olikohan +150 euroa per työssäkäyvä. Tosin vuokrissa on rajat yms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä jää nettopalkasta 2500 asumiskuljen jälken noin 1400 euroa. Eli saman verran kuin esimerkin yksinhuoltajalla. tuolla 1400 elää meillä vanhemmat ja 2 lasta.
1100 euroa on aivan liikaa asumiskuluja noin pienelle perheelle.
 
Yh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u :
Olen huomannut että yksinhuoltajien lapsilla on paremmat vaatteet ku kahden huoltajan lapsilla.
Niillä on myös varaa mällätä huvituksiin huomattavasti enemmän kuin kahdella työssä käyvällä...
No kertokaa missä sossusta noin hyvin rahaa saa niin minä muutan sinne. Itse olen opiskeleva yh-äiti, oli pakko muuttaa solusta pois kun tulin raskaaksi, ja sossusta en saanut edes huonekaluihin kuin 80 euroa vaikkei ollut muuta kuin sänky, kirjoituspöytä ja tuoli (puuttui myös verhot, valaisimet jne). Lapsen sänkyyn, hoitopöytään ja vaunuihin sain myös jotain avustusta, mutta muihin lastenhoitotarvikkeisiin (esim. vaatteet) en yhtään mitään. Joten hyvin vaikea minun on uskoa että jossakin sossusta yh:t saa tuollaisia rahoja..
 
noin 2400e on meidän tulot, mukana tässä mun kelan päiväraha, lapsilisät, miehen ansiosionnainen ja asumistuki.
meillä neljä lasta,joista lapsilisää saadaan 463, kun joka kuukausi siitä otetaan 50 liikaa maksettun asumistuken kahden vuoen ajalta. maalksamme näin tätä noin puolitoista vuotta
 
2 lapsen yh opiskelija
kyllähän se vaati, mutta kun on luottotiedot menneet, niin en saanut :(

ja vaikka olisin saanutkin opintolainaa, olisin silti joutunut käymään sossun luukulla, se kun ei montaa sataa ole kuukaudessa, nyt saan sossusta melkein 400e vuokraan, 120e rahaa sekä kaikki laskut jotka hyväksyvät

eli vkl töitäkin jos hakisin niin väh 520 e tarvis olla palkka nettona että saisin edes nuo rahat mitä sossu maksaa, plus sitten kaikki lääkkeet, sähkö yms
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä jää nettopalkasta 2500 asumiskuljen jälken noin 1400 euroa. Eli saman verran kuin esimerkin yksinhuoltajalla. tuolla 1400 elää meillä vanhemmat ja 2 lasta.
1100 euroa on aivan liikaa asumiskuluja noin pienelle perheelle.
asuntolaina noin 800. sähkö, vesi, jätemaksut, yllättävät menot, tontin vuokra ym...
minkäs teet kun asuminen maksaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä jää nettopalkasta 2500 asumiskuljen jälken noin 1400 euroa. Eli saman verran kuin esimerkin yksinhuoltajalla. tuolla 1400 elää meillä vanhemmat ja 2 lasta.
1100 euroa on aivan liikaa asumiskuluja noin pienelle perheelle.
asuntolaina noin 800. sähkö, vesi, jätemaksut, yllättävät menot, tontin vuokra ym...
minkäs teet kun asuminen maksaa.
Sosku ei sitten ota huomioon lyhennyksiä, korot kylläkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u :
Olen huomannut että yksinhuoltajien lapsilla on paremmat vaatteet ku kahden huoltajan lapsilla.
Niillä on myös varaa mällätä huvituksiin huomattavasti enemmän kuin kahdella työssä käyvällä...
No kertokaa missä sossusta noin hyvin rahaa saa niin minä muutan sinne. Itse olen opiskeleva yh-äiti, oli pakko muuttaa solusta pois kun tulin raskaaksi, ja sossusta en saanut edes huonekaluihin kuin 80 euroa vaikkei ollut muuta kuin sänky, kirjoituspöytä ja tuoli (puuttui myös verhot, valaisimet jne). Lapsen sänkyyn, hoitopöytään ja vaunuihin sain myös jotain avustusta, mutta muihin lastenhoitotarvikkeisiin (esim. vaatteet) en yhtään mitään. Joten hyvin vaikea minun on uskoa että jossakin sossusta yh:t saa tuollaisia rahoja..
Kummallista, että ihmisiä kohdellaan niin eriarvoisesti. kyllä täällä usein on ketjuja, joissa ostellaan sossun rahoilla kalleimpia vaunuja ja hoitopöytiä ja pukuja ja harrastuksia lapsille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä jää nettopalkasta 2500 asumiskuljen jälken noin 1400 euroa. Eli saman verran kuin esimerkin yksinhuoltajalla. tuolla 1400 elää meillä vanhemmat ja 2 lasta.
1100 euroa on aivan liikaa asumiskuluja noin pienelle perheelle.
asuntolaina noin 800. sähkö, vesi, jätemaksut, yllättävät menot, tontin vuokra ym...
minkäs teet kun asuminen maksaa.
Sosku ei sitten ota huomioon lyhennyksiä, korot kylläkin.
No joo, ei olla soskun asiakkaita, ihan omilla tuloilla on AINA tultu toimeen. suu säkkiä myöten ja niin pois päin
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Yh-äiti:
No kertokaa missä sossusta noin hyvin rahaa saa niin minä muutan sinne. Itse olen opiskeleva yh-äiti, oli pakko muuttaa solusta pois kun tulin raskaaksi, ja sossusta en saanut edes huonekaluihin kuin 80 euroa vaikkei ollut muuta kuin sänky, kirjoituspöytä ja tuoli (puuttui myös verhot, valaisimet jne). Lapsen sänkyyn, hoitopöytään ja vaunuihin sain myös jotain avustusta, mutta muihin lastenhoitotarvikkeisiin (esim. vaatteet) en yhtään mitään. Joten hyvin vaikea minun on uskoa että jossakin sossusta yh:t saa tuollaisia rahoja..
Kummallista, että ihmisiä kohdellaan niin eriarvoisesti. kyllä täällä usein on ketjuja, joissa ostellaan sossun rahoilla kalleimpia vaunuja ja hoitopöytiä ja pukuja ja harrastuksia lapsille.
Täällä samanlaista kuin yh-äidillä.
 
Är
Enempi tukia saa yleensäkin jos asuu vuokralla, omistusasuntoon (olkoonkin käytännössä pankin) ei saa mitään. Vauva-lehdessä oli kerran kannessa otsikko perheestä köyhyysrajalla, luin jutun. Kyseessä yhden lapsen perhe, äiti opiskelija ja isä teki jotain osa-aikaista ja ehkä opiskeli samalla. Siinä oli listattu kaikenlaiset tulot ja pakolliset laskut. Mietin pitäiskö itkeä vai nauraa, kun meillä miehen kanssa molemmilla korkeakoulutus ja sen mukainen vakituinen työpaikka ja meille jäi vajaa satanen enempi kuussa käteen kun sille köyhälle samankokoiselle perheelle...

En kadehdi yh-vanhempia, opiskelijoita tms. mutta oon sitä mieltä, että työnteon tulis aina kannattaa. Ja sossut on kyllä TODELLA erilaisia eri puolilla! Välillä tuntuu aivan mielivaltaiselta
 

Yhteistyössä