Voiko ulkomuratin tuoda talveksi sisälle?

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
No tietääkös joku miten verenpisaran saisi selviämään talven yli? Entä voiko pelargoniat ottaa vaan sisälle talveksi?
Verenpisara ja pelargonia talvetetaan mieluiten viileässä (n.+5 astetta), ei haittaa vaikka olisi pimeä paikka. Keväällä maalis-huhtikuussa otetaan valoisampaan paikkaan ja aloitetaan kunnon kastelu. Mitä jalostetumpi laji sen vaikeampaa saada talven yli elossa.
Ok kiitos. Täytyy varmaan unohtaa koko homma kun meillä on vaan tuommoinen ulkovarasto.
Jos siellä ei lämpötila laske pakkasen puolelle niin kannattaa kokeilla. Pelargoneista voit ottaa pistokkaita ja juurruttaa niistä uusia, ne voivat talvehtia hyvinkin sisätiloissa -ja ainahan sitä voi kokeilla menevätkö yli talven ihan huonetiloissakin. Voi se onnistua niinkin -varsinkin jos löytyy paikka jossa ei ole ihan tolkuttoman kuumaa (lämpöpatteri hehkumassa ikkunalaudan alla...) Aina kannattaa kokeilla!
=) Äkkiähän ne sitten roskiin nakkaa jos kuukahtavat.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
No tietääkös joku miten verenpisaran saisi selviämään talven yli? Entä voiko pelargoniat ottaa vaan sisälle talveksi?
Verenpisara ja pelargonia talvetetaan mieluiten viileässä (n.+5 astetta), ei haittaa vaikka olisi pimeä paikka. Keväällä maalis-huhtikuussa otetaan valoisampaan paikkaan ja aloitetaan kunnon kastelu. Mitä jalostetumpi laji sen vaikeampaa saada talven yli elossa.
Kastellaanko Pelargoniaa talven mittaan ja kuinka paljon & usein?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kastellaanko Pelargoniaa talven mittaan ja kuinka paljon & usein?
(Siis silloin kun pitää kellarissa)
Voi sille silloin tällöin (n. kerran kuukaudessa) antaa vettä mutta todella vähän, sitten kun se otetaan keväällä valoon niin sitten enemmän ja säännöllistä kastelua. Juuret ja multa ei saa talvellakaan kuivua kokonaan ja jos vettä antaa liikaa niin juuret mätänevät.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kastellaanko Pelargoniaa talven mittaan ja kuinka paljon & usein?
(Siis silloin kun pitää kellarissa)
Voi sille silloin tällöin (n. kerran kuukaudessa) antaa vettä mutta todella vähän, sitten kun se otetaan keväällä valoon niin sitten enemmän ja säännöllistä kastelua. Juuret ja multa ei saa talvellakaan kuivua kokonaan ja jos vettä antaa liikaa niin juuret mätänevät.
OK, kiitos!!
 
mummon opit tallella


Kastellaanko Pelargoniaa talven mittaan ja kuinka paljon & usein?[/quote]

(Siis silloin kun pitää kellarissa)[/quote

Mummoni kasvatti vuosia kyseisiä kasveja. Viileä paikka +5 - +10astetta ja kastelua pitää tehdä niin ettei kasvi kuivu. Maalis-huuhtikuussa kasvit sisälle mullan vaihto, lannoketta, kastelu, kasvin siistiminen ja valoisapaikka.
Keväällä pikku hiljaa totutella aurinkoon niin ettei hennot lehdet pala auringossa.

 

Yhteistyössä