Voot, Onko muka totta, että osa suomalaisista ei ole koskaan..

  • Viestiketjun aloittaja en kyllä usko
  • Ensimmäinen viesti
"nyt harmaana"
Täytyy sanoa että itse hiukan jäin suu auki ihmettelemään kun tuli ystäväni kansa puhetta helsingistä.
Asumme reilun 200km päässä helsingistä ja kaverini (30+) ei ole koskaan edes käynyt suomen pääkaupungissa?
 
"mama"
Täytyy myöntää että hymyilytti kun veljen tyttöystävä 26v viime kesänä halusi ajaa metrolla sörnäisistä eli minun kotini läheltä rautatientorille vaan siksi ettei koskaan ollut matkustanut metrolla. Siihen on vaan itse niin tottunut, enkä ole edes pääkaupunkiseudulta kotoisin vaan täällä asunut 16 vuotta :) Musta silti tuntuu että suurin osa suomalaisista tai vähintään puolet ei ole kulkenut metrolla? Ja tosiaan itse asun sörnäisissä ja metroa käytän ehkä kerran puolessa vuodessa ja sporaa ehkäpä kerran kuukaudessa.
 
[QUOTE="vieras";24720521]Köyhät matkustavat julkisilla kulkuvälineillä.[/QUOTE]

No tämän nyt ei tietysti pidä alkuunkaan paikkaansa. Täällä päin julkisilla matkustavat "kaikki" pultsarista ekonomiin. Monesti niillä pääsee nopeammin esimerkiksi duuniinkin kuin vaikkapa omalla autolla ruuhka-aikoina.
 
[QUOTE="vieras";24720521]Köyhät matkustavat julkisilla kulkuvälineillä.[/QUOTE]

Just joo. Monessako oikeasti suuressa kaupungissa olet ollut? Esimerkiksi Pariisissa tai Lontoossa ei hullukaan lähde omalla autollaan keskustaan. Täällä Berliinissä juuri kellään ei ole autoa ihan siitä syystä, että julkisella liikenteellä pääsee joka paikkaan kätevämmin ja nopeammin.
 
Turkilmas
Mä olen kulkenut Helsingin metrolla ja jokusessa muussakin kaupungissa samaisella härvelillä. Mutta en kyllä tullut ajatelleeksikaan että niin täytyis tehdä jotta ei oo landepaukku. Ei silti, mä kyllä olen ihan oikeasti landepaukku, mutta sillä ei kait ole minkäänlaista sidosta muutenkaan metrolla liikkumiseen.

Hassua miten sitä ihan oikeasti ihmiset miettii mitä kummallisimpia asioita.
 
Landelta päivää
[QUOTE="vieras";24715831]Tämä landepaukku ei ole koskaan matkustanut Helsingin metrolla. Lontoon kyllä monestikin. :)[/QUOTE]

En ole myöskään koskaan Helsingissä metrolla matkustanut. Ikää on jo melkein 37 ja muuten olen kyllä maailmaa nähnyt. Metrotkin on koettu sekä Lontoossa että Pariisissa nuorempana. Kaupunkilomilla olen aikuisiällä kulkenut lähinnä taksilla/autolla ja kävellen eli näin on nähty sekä Johannesburg Etelä-Afrikassa kuin Budapestiä Euroopassa noin esimerkeiksi... ei minusta tuo Helsingin matkaaminen ole vielä kovin avartavaa.
 
Ajattelin vain, että myllypurossa ei taida oikein olla sellaisia "tavallisia" työpaikkoja. Eikö se ole nukkumalähiö?
Jos pappi, diakonissa, lääkäri, terveydenhoitaja, hammaslääkäri, hammashoitaja, keittiöntäti, hampurilaistyöntekijä, farmaseutti, bussikuski, taksikuski, kaupan täti jne on tavallisia ihmisiä tavallisissa työpaikoissa, niin kyllä niitä Myllypurostakin löytyy :D
 
[QUOTE="vieras";24715827]:) no ei kyllä sitten ole reissannutkaan juuri missään. Monissa suurkaupungeissa kun metrolla nimenomaan kuljetaan ja siten niitä turistina näkee helpolla ja halvalla.[/QUOTE]

Maailmassa on paljon muutakin kuin suurkaupungit. Maailmassa on jopa maita, joissa ei ole yhtään ainutta metroa.
 
Minusta taas Lontoon metro oli ihan selkeä. New Yorkissa en ole koskaan käynyt. Sitten vielä yleisesti ketjuun, kun joku kirjoitti suurkaupungeista niin kaikissa suurkaupungeissa ei edes ole koko metroa.
Lontoossa olin paikallisen kanssa ettei tarvinnut paljoakaan katsoa itse minne pitää mennä. Jäi kyllä tosi sekava kuva kun ne käytävät on niin pitikä.
 

Yhteistyössä