Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Rebel Nuo sun työkuviothan on ihan syvältä! Kyllä sulle pitää tarjota ensisijaisesti sitä samaa työtä, josta olet lähtenytkin! Outoa meninkiä sanon minä! :eek: Saakos kysyä, että mihin hait opiskelemaan. Tai siis mitä alaa?
Sosiaali-ja terveyspuolelle hain. Siis tarkasti sanottuna sosionomiksi, mut nyt on sit ajatukset kuitenki muuttuneet sen verran, et ajattelin syksyn yhteishaussa hakea ensisijaisesti terveydenhoitajaksi opiskelemaan. Mut noil mun papruil ei niin helposti päästä edes valintakokeeseen. Tai siis lukion päästötodistus on hyvä, mut yo-paperilla vois pyyhkiä vaik .... :kieh:
Mä soitin tänään liittoonki ja kysyin tuosta mun työkuviosta ja mulla ei ole siis mitä etulyöntiasemaakaan siihen "vapautuvaan" paikkaan, koska se ei ole se mun paikka ja mun oma paikkani on lopetettu (tai no ei varsinaisesti, mut kuitenki...). Mulle siis kyl pitäis ensisijaisesti tarjota omaa työtäni vastaavaa työtä, mut eipä sitä ole edes tehty. Mä niin toivon, ettei mun tarvii mennä sinne enää töihin!!
 
Heissan!
On jäänyt vähän kirjottelut vähemmälle kun meillä on nyt aloitettu työt ja päiväkoti :)
Tosi hyvin on mennyt Julialla, ei ole (vielä) kertaakaan jäänyt ikemään ja aina on ollut kovassa touhussa kun oon sitä mennyt hakemaan. Tädit on kertonut että nukkuu super pitkiä päikkäreitä ja syö hyvin :D Ja on kyllä mukavaa olla taas töissä, näkee aikuisia ihmisiä! :LOL:
Onnittelut Huiskahännälle yllätyksestä! :flower:

Työ-galluppiin sanoisin että olen omalla alalla ja tosi tyytyväinen työpaikkaan ja työkavereihin :)

Huomenna meillä onkin Julian kanssa vapaapäivä, mennään katsomaan vauvaa :heart: kyllä se vaan on pieni, ei muistanutkaan että vauvat on NIIN pikkuruisia :D
 
Ekaks...huiskahännälle hurjat onnittelut masuylläristä!!!! B) =) :heart: ...ja tosiaan oot jo piiiitkällä...mieti 1kk päästä oot jo puolesvälis...huiii...niin ihanaa :D

Täällä ollaan edelleen muutto hommissa, pakkailua ja pakkailua...mutta eipä oo enään ku 2vkoa niin me muutetaan B) ...
Emma on hoidossa sen 11pvä/kk, ja viihtyy siel todella hyvin... =)

Ja tonttu voi masussa oikein hyvin, liikkeet tuntuu koko ajan enemmän ja enemmän :xmas:
rv23 alkaa tänään, siis rv22+2..
Olo on jotenki parempi, mutta silloin tällöin on edelleen joskus krapulaa, eli päänsärkyä ja outo huonoa oloa.

Emma 1v ja 2kk ja Tonttu rv23
 
Sydänkäpynen : ihania kuvia :)
meil ei oo onneks vielä kiivetty muualle kun sohvalle....muuten kyllä vauhtia piisaa ja tuosta onkin tullu oikee riiviö. tekee kaikkee mitä ei pitäs ja kiusaa päälle vielä siskoonsa. Keksi tuos yks päivä että siukulta voi kiskoo housutki jalasta ja on kiva kaataa sisko maahan kun toinen istuu lattialla. sitte kun sitä kieltää ni joko nauraa tai sitte on niin viattoman näkönen ku vaan voi olla. No onneks päiväunet nukkuu aika kivan mittaset ja illalla on nyt simahtanu samantien kun on sänkyyn viety.
Juu-u....saatiin anopilta pieni saarna asiasta pojan hoitoon vieminen..... ei kuulemma tuota saisi viedä hoitoon kun sieltä voi tulla vaikka mitä tauteja ja varsinki se sikainfluenssa! tuolle sitte totesin ettei nuo isommatkaan oo ikinä mitään tauteja päikistä tuonnu, että eihän sitä tiä vaikka ei tois poikakaan. Sitte kun anopille sanoin että iha hyvää tekee pojan päästä vähän oman ikästensä seuraan ni siitä jatku paasaus ettei tuon ikäset tarvi kavereita ja seuraa ikäsistään kun vaan itekseen leikkivät.. AAAAAAAAAAAAArgh....loppuun totesin sitte et me EI tuota paikkaa peruta vaan poika lähtee hoitoon oli kuka mitä mieltä tahansa koska sitte ku todella tarvittas hoitopaikkaa ei enää tuonne poikaa saatais vaan jouduttas viemään se hoitoon eri puolelle kaupunkia...
Nyt odotellaan vaan virallista päätöstä hoitopaikasta että pääsee soitteleen tutustumiskertaa tuonne...koska pianhan tuo ens kuukin tulee...
Kohta ois lähettävä saatteleen tuo reipas ekaluokkalainen kouluun ja sitte kävellään takasin kotio, otetaan auto ja lähetään kauppaan. on taas jääkaappi syöty melki tyhjäks.... isot pojatki tulee huomenna tänne vkonlopun viettoon ni pitää senki takii hakee täydennystä :)
 
Ihania kuvia Sydäri! Onpa Emma jo taitava! Sofia ei kiipeä vielä muuten kuin portaita ja keittiöjakkara on pop. Sohva ja sänky on meillä sen verran korkeita, että jalka ei nouse. Hyvä mulle, niin ei tarvitse olla silmät selässä. Osaa kyllä tulla onneksi takaperin alas kuitenkin.
 
:headwall: :headwall: Me ollaan täällä kauheessa nuhassa, eli ei sit voida mennä vauvaa kattomaaan, ettei tartu siihenkin :snotty: Ottaa päähän. Saa nähdä mitä lajia tää nyt sitte on, kuumetta ei oo mulla ollut ja Julia oli jo viikko sitte yhden päivän kuumeessa, eli toivottavasti ois ihan perus nuha joka menis parissa viikossa ohi...
Sais huomenna olla jo parempi olo kun pitää jaksaa töitä tehdä :/

Ai niin jäi eilen kertomatta että meillä Julia on oppinut kävelemään :heart:
 
Heissan!
Mulla on taas uusia kuulumisia.Eli eilen kävin lääkärineuvolassa, ja vauvaa ultrattiin lisää. Raskaus onkin pidemmällä, viikot on jotain 17-19 väliltä!
Vauva liikkuu hyvin ja paljon, liikkeetkin tuntuu, ja sf-mitta oli jotain 18! Maha ei kylläkään näy, siis tuntuu kovana kumpuna, muttei varmasti päällepäin näy. On mulla kyllä tota massaakin omasta takaa.

En todellakaan osannut yhtään ajatella olevani raskaana. Olen ollut todella kipeä ainakin tuolta toukokuusta asti. Olen ollut tosi väsynyt, ja mua on palellut ihan hirveästi, siis kädetkin on ollut jääkylmät. No, palelu meni ihan väsymyksen piikkiin, Matiashan valvotti meitä tosi paljon tonne toukokuulle saakka, ja sittenkin ajattelin, että eihän se olo heti parane.

no,lisäksi mulla oli huimausta, nivelkipuja, turvotusta ym. ja ajattelin, että mlla on varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta, kun kaikki oireet siihen sopi. Kuukautiset ei alkaneet ollenkaan synntyksen jälkeen. enkä siitäkään tajunnut! :headwall: Niin, ja hengästyin ihan ihmeellisistä asioista, esim. illalla nukkumaan mennessä alko hengästyttää.

Kilppariarvot oli kunnossa, ja ajattelin, että kai oon sitten masentunut tms. vaikkei kyllä tuntunut siltä. Hain raskaustestin, kun ajattelin lopultakin laitattaa kierukan, ja tehdä ihan varalta sen testin eka. no, tuloksen nähdessäni eka ajatus oli etten ookkaan SAIRAS. ja sitten aloin ihmetteleen, miten en oo tajunnut!

Tosin on mun vieläkin vaikea sisäistää täät. Ei olo tunnu yhtään raskaana olevalta.
 
Onnea raskautuneille :flower:
Mie taidan vetäytyy kokonaan näist kuvioist...sattuu yhä liikaa (sieluun ja sydämmeen) ja nää tei iloiset ja onnelliset kuulumiset on vaa miulle liikaa :ashamed:

Ootte ihanii :heart: ...ehkä mie joskus palajan :wave:

Viljamilta terkkui :D
 
voi ursu :hug: tiedän tasan, miltä susta tuntuu. Mullehan on aikanaan tehty kaksikin aborttia, ja kyllä etenkin se ensimmäinen on kova paikka vieläkin. :( Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta jos voisin, tekisin kyllä toisen päätöksen :(

No, aika parantaa sen verran kuitenkin, että asian kanssa on oppinut elämään. Ja tuostahan on jo 10 vuotta aikaa. (olin tosi nuori, 17-vuotias)
 
Heipat piiiiiiiiiitkästä aikaa kaikille!! :flower:

ursu en voi sanoa, että tiedän miltä tuntuu, mutta veikkaan, että tekee kipeää :hug:

työgallupiin vastaan, että mä olen ainakin unelma-alalla :) Noi baarihommat on kyllä ihan mun juttuni!! Yötyö sopii tällaiselle kyöpelille enemmän kuin hyvin, ja saan kuitenkin olla lasten kanssa kotona päivät. Työkaverit on huippuja (ainakin tähän asti) ja ilmapiiri muutenkin tosi jees.

Taaperon mielipuuhat Venlan suosikileikit kallistuu kyllä tuon leikkihellan puolelle, ja kaikkeen mihin liittyy ruoka :D Meillä molemmat viihtyvät "ruuanlaiton" parissa. Välillä kuitenkin pitää halia nukkea tai päristellä autoilla =)

Meillä on tuo Venlan puhuminen kyllä niin köyhää että |O Osaa n.10 sanaa joita käyttääkin sitten ehkä pari kertaa viikossa...oma epäselvä jokellus on neidistä niin kivaa, niin kivaa :kieh:
Ja lusikallasyönti on heikentynyt ihan uskomattoman paljon :eek: Tai siis Venla on päättänyt palata takasin vauvaksi, ja nyt äiti saa syöttää n.95% ruuista, mitkä neiti ennen söi itse...no, eiköhän tää tästä. Voi olla jos vauvatakautuma menis ohi, kun äiti ja isä lähtee huomenna Pariisiin loppuviikoks :saint:

Mä olen odottanut tota reissua kun kuuta nousevaa. Oikeestaan en edes tiedä miks. Onko kyse siitä, että kaipaan kahdenkeskistä aikaa vai irtiottoa arjesta jossain ihan muualla..? Kun mulle riittää irtiotoks ihan leffassakäynti, tai sit jos käydään vähän viihteellä. Tai vaikka kauppareissu yksin. Mut ihan sama, kyllä mä niin riemusta kiljuen olen lähdössä. Vaikka itkettää jo nyt kun huomenna joutuu sanoon lapsille heihei :( Se on kyllä aina kova paikka, oli sitten erossa 5 tuntia tai 5 päivää.
Ja jaarittelu loppuu tähän :)

Huiskahännälle onnittelut tulevasta vauvasta :flower:

Hyvää alkanutta viikkoa ja syksyä kaikille!! :flower: :flower: :heart: :hug:
 
Ursulle :hug: Voisin sanoa, että osaksi tiedän miltä sinusta tuntuu. Vaikka toisten vauvauutiset ovatkin ihania, niin välillä ne kirpaisevat syvältä :ashamed:

Täällä ollaan viikko oltu uhman esikartanossa...omaa tahtoa on alkanut löytyä ja se näkyy. Mites muilla Kullankerillä - joko on uhmaa havaittavissa? Mä en muuten tajunnutkaan, että se voi alkaa näin aikaisin. :snotty:

Joko olette kaivaneet välikausipuvut käyttöön? Me mennään edelleen sinnikkäästi housut + takki yhdistelmällä. Jotenkin en vaan osaa ottaa tuota puvunkäyttöä omakseni. No, kurakelejä odotellessa B)
 
Ursulle kaikki sympatiat :hug: ...en oo kokenu aborttia joten en voi edes kuvitella kuinka pahalta se tuntuu, ja sen takia en täällä kirjottele joka kerta mun raskaudesta, siitä kirjottelen tuonne odottavien puolelle.

Mä sain lisää saikkua, ja itse lekuri oli enemmän yllättyny kelan päätöksestä ku mä ja mun äippä, joten hän haluaa selvittää asian kelan kanss. Hyvä niin, mutta jos kela pysyy kannassaan niin lekuri lupas antaa 2kk takautuvasti saikkua... :D ...joten asiat on nyt hyvin, ei tartte stressata työasioiden kera.

Pakkailu ja remppa jatkuu ja jatkuu...

Emmalla näköjään poskihampaat tuottaa kitinää, joten eilen tarhatädit kielsi Emmaa tuomasta hoitoon tänään. Jotenki ymmärrän, jotenki en....
Onneks mummi pelasti päivän ja otti Emman koko päiväks hoitoon. Ku tänään ob vähä kaikkee...klo8 neukka päivällä työ ja lekuri asiaa ja sit lopuks pitää noutaa sielt k-raudasta kaikki tapetit ja maalit ja ikkunanlaudat ja verhotangot ja ja ja...

Ollaan ostettu Emmalle nokian kumpparit ja kurahanskat. Otin eilen välikausihaalarin käyttöön, kun se viel sopi päälle.
Uhmaa täällä ei onneks viel oo näkyvissä...se viel tästä hammaskitinästä puuttuiskin..

Mutta nyt tosiaan sinne neukkaan... :wave:
 
Tiivari, juu uhmaa on havaittavissa :headwall: Meillä käydään välillä sellasta vääntöä tuon pojan kanssa, ettei äiti oikein jaksais. Innolla siis odottelen sitä varsinaista uhmaikää :kieh: voip olla, että täällä ollaan sillon ihan tosissaan helisemässä tuon pojan kanssa.
Mä täällä myös tuota välikausiasustetta pohdin. Ei oo siis vielä hankittuna, kun käyn taistelua itseni kanssa, et pitäiskö sen olla kokopuku vai kaksosainen... ongelmat siis mullakin! :LOL:

Ukon kanssa meillä on taas sukset pahemman kerran ristissä. Aina vaan ne samat asiat :( Ukon työ+harrastus vs. minä+Rasmus. Mä en ole kuulemma enää realistinen, vaadin mahdottomia :/ Mielestäni en vaadi mahdottomia enkä kohtuuttomia. En vaan haluais erota ukon ajanpuutteen vuoksi, koska tuo ei halua omista jutuistaan tinkiä meijän vuoksi.
Anteeksi taas vuodatus näistä asioista!
 
Ensinnäkin Rebel anteksipyyntöä ei oteta vastaan, sillä eikös alkuperäiset säännöt ole edelleen voimassa: täällä saa avautua ihan kaikista asioista, jotka mielessä liikkuu. Teidän tilanteeseen :hug: . Tosi kurjaa, että ette löydä jotakin kompromissia tuohon ajankäyttöön. :/

Tuota esiuhmaa tosiaan meilläkin. Vakiovastaus kaikkeen on nykyään: EN TUU! tai EI! (siis Sofialla, ei mulla tai miehellä ) :headwall: Hyvä, että on nuo positiiviset kommentit löytäneet tiensä sanavarastoon heti näin alkuun |O

Oltiin tänään Sofian kanssa tutkimusvastaanotolla, jossa tehtiin koko perheelle terveystarkastus ja otettiin verikokeet sekä makugeeninäytteet. Tuo olikin aika mielenkiintoinen juttu. Siinä tutkitaan onko jotkin ihmiset alttiimpia maistamaan karvaan maun, ja onko se sitten yhteydessä siihen, että kasvikset eivät maistu. Nyt odotellaan sitten tuloksia. Ja Sofia oli muuten venähtänyt 1v neuvolasta 3,5cm. Paino pysynyt ennallaan. Nyt näköjään alkaa tuo liikkuminen näkyä painokehityksessä. Meillä edelleen osa vaatteista kuitenkin 74cm - suurin osa kuitenkin 80cm. Minkäs kokoisissa vaatteissa muilla mennään?
 
Huomenet :)

Pahoittelen taukoa, en ole vain oikein osannut kirjoittaa tänne mitään oleellista vaikka pari kertaa päivässä käyn kyllä uteliaisuuttani kyttäämässä teidän tekstit ;)

Galluppeja on tullut vaikka kuinka, yritän muistaa edes pari:

Välikausihaalarina on Lassien tummansini-turkoosi koon 80cm (kokoa 86 verrattuna muihin vk-haalareihin), ja ollut kerran (ti) käytössä nyt SYKSYSTÄ (!), kun ulkona oli tuulista ja kosteaa. Samaan syssyyn iskin hoitoon mukaan Jonathanin sydvestityylisen hatun; eli tech- kangasta, jossa on ns. kesähatun tyylinen lierimäinen hattuosa, ohut fleecevuoro ja korvaläpät nauhoineen. Ostin myös Jesper Juniorilta -50% alennuksesta (kuten hatunkin) Reiman vk-hanskat, jotka on ihan loistavat vetoketjunsa ansiosta. Vetskari menee peukalon koko pituudelta sivua pitkin, on todella helpota laittaa päälle :) Puvun alla oli vain vaippa ja t-paita :D Pitää kai sitä sade-/kuravaatteet ostaa...

Tää äitinä oleminen on ns. välinurheilua!

Vaatekoot on meillä tällä hetkellä 80-92cm, riippuen vaatteesta. Pidän pidemmistä t-paidoista, koska eivät samantien näytä paljasta selkää jos istuu hetkeksi tai leikkii hiekkalaatikolla, samoin isopäisellä pojalla mahtuu kaula-aukosta pää :D Housut on 80-86cm ja bodyt pääosin 86cm. Mielenkiinnolla odotan pojan mittoja 1,5v neuvolassa kolmen kuukauden kuluttua. Painoa ei ole tullut paljoakaan, pituutta varmaan ainakin 5cm.

rebel :hug: että se mies osaa olla tahvo :( Yritä kuitenkin pitää puolesi; toivottavasti tajuaa jossain vaiheessa kumpi kannattaa pitää: harrastus vai vaimo+poika. Hmpf! |O

Meillä ollaan eletty vähän sekavin tuntein ton heinäkuun alun shokin+shokin takia :/ Mä jotenkin jännitän nyt kokoajan kahdenkeskisiä tilanteita miehen kanssa (you-know-what-i-mean..), en tiedä mistä johtuu :ashamed: Ja tietty mies on ihmeissään, vaikka paljon puhutaankin. Kai tää on vain joku vaihe, toivotaan näin. Muutama kuukausi ollaan ehkäisyn kanssa, ja katsotaan ensi vuoden puolella sitten uudestaan.

Tästä hyppäänkin seuraavaan, eli paljon onnea Huiskahännälle ylläriraskaudesta!! :heart: :flower:

Meillä on muuten 4 hienoa poskihammasta jo! Oma tahto, tai ennemminkin itsepäisyys on arkipäivää. Nyt ollaan kuuroja kielteisille sanoille, tahallaan tehdään ilkivaltaan kotona ja purraan. Vaippaa vaihtessa potkitaan äitiä mahaan/reisiin/mikä on lähellä ja nauretaan päälle. Mikään tiukasti kiinni ottaminen ja kieltäminen ei tehoa. Irti kun päästään, jatkuu taas samana. :kieh:

Nyt täälläkin muuten kävellään, ja lujaa. Otti ja lähti 2 viikkoa sitten, eikä ole sen jälkeen pysähtynyt kuin satunnaisesti nukkumaan :eek: Jostain kumman syystä ei saa enää nostaa syliin, esim. siirryttäessä suojatien toiselle puolelle tmv. Heti tulee kamala huuto, ja yrittää PÄÄ EDELLÄ tiputtaa itseään sylistä kohti maata. Rattaissakaan ei enää viihdytä kovin hyvin. Huhheijaa. Missä se pieni tissiriippuvainen ryppyeläin on??!?!!

Terkut kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä