Vuoden 2008 Kullankerien loppuvuosi 2009

moi mammat!
Arkielämä on imaissut meikäläisen täysin, on jäänyt palstailu lähinnä lukupuolelle...
Julia on sopeutunut päiväkotiin loistavasti, nykyään lähtee heti kun ulkovaatteet on riisuttu leikkimään ja eilen jopa meni yhden tädin luo pyytämään syliin :) Alussa oli vähän itkun tuherrusta mutta ei kuulemma ole sitten itkenyt ollenkaan kunhan olen häipynyt näkyvistä. Kyllä mun luonteelle sopii tällanen ratkaisu paremmin kuin hyvin, on ihanaa olla taas töissä!

Me ei olla edes käyty uimahallissa, taitaa syynä olla se kun minä en ite tykkää uimisesta :snotty:
Saippuaa meillä käytetään silloin tällöin kylpiessä mutta ei läheskään joka kerta eikä säännöllisesti.
Hienoa painonpudottajat! :flower: Mullakin on nyt pudonnut vielä pari kiloa (tai viis, en tiiä tarkkaan ) kun menin taas töihin ja ollaan kuljettu kävellen tai pyörällä. Eikä tuu mussutettua samalla lailla ku kotona ollessa... :ashamed:

Illalla pääsenki tyttöjen iltaa viettämään, saunomista, syömistä ja juomista :D ja tietty tanssimista!

Julia on (toistaiseksi) helppo ipana, joku aika sitten oppi sanomaan ei, sitten kun on vailla jotain niin kaikki käydään läpi; tämä? eiih. tämäkö? eiih. no entä tämä? -hymy korviin saakka ja otetaan :D Kokonaisia sanoja ei oikeastaan vielä ole monta, mutta tavuja tulee. tutti on TI, äiti on TÄ, piirtää on PII, kiitos on KII ja niin ees päin.
Niin ja osaa näyttää oikean ruumiinosan kun kysyy, tätä ei ole ees opetettu, mutta kyllä se taitaa ymmärtää jo ihan kaiken puheen :whistle: (piru vie, minä oon aika kova kiroomaan)

Hyvät viikonlopun jatkot, minä otan tavoitteeksi käydä edes vapaapäivänä täällä jopa kirjottamassa.... :wave:
 
Kiva kuulla teistä muistakin :)

Meillä on vain pientä nuhaa pojalla, mutta karmean määrän unta tarvitsee tällä hetkellä. Sinänsä en valita, viitaten meidän 3 x 30min päikkäröijään tossa kuukausia aiemmin :/ Nyt nukkuis, jos annettais, 19-08, ja sit 2-3h päikkärit päälle :eek: Perjantaina meni 19 nukkumaan, heräsi 7.30, päikyt 12-15, nukkumaan 19 ja heräsi sunnuntaina 8.30 ja päikyt taas 12-14.30. MITÄ IHMETTÄ?!?! Voiko oikeasti toi pimeys johtaa tollaseen, vai onko pojalla kasvupyrähdys?

Tänäänkin oli todella äkäinen kun herätettiin 12h unien jälkeen :D Raukka, minkäköhänlainen teini tai työläinen siitä tulee :LOL:
 
tänään on ollu ihan paska päivä...olisin saanu tänään kelalta saikkurahaa, mut eipä ollu tullu mulle, taikka mun tilille :kieh: vaan oli menny kahteen eri tuntemattomalle tilille rahat...uskomatonta, miten tyhmiä tyyppejä siel on töis!!???!!!...ku mulle tulee lapsilisä joka kk kumminki mun tilille.
Ei helvetti.
Ja ei siinä viel mitään, joudun pyytämään lekuria lähettään uudestaan saikkutodistuksen ja b-lausunnon kelalle, vaikka siinä saikkutodistukses on pvm 13.5-11.11.09...Mutta ne haluaa tietää onko tilanne viel sama...

Ja tähän kaupan päälle mun kahdesta serkusta niin toinen joutui la-su välisenä yönä sairaalaan keuhkokuumeen takia, hänet elvytettiin kolme kertaa henkiin, on nyt hengityslaitteessa. Eikä lekurit uskalla antaa toivoa että selviää.. :'(
Tämä serkku täyttää 38v tässä kuussa, jolla hoitamaton sokeritauti(melkein sokea) ja oli meillä käymässä perjantaina, joten shokki oli valtava ku mun äippä soitti että serkku taistelee henkensä edestä, kun juuri oltiin hänet terveenä nähty.

Elikkäs tämmöistä tänne meille...elämä potkii nyt kovaa päähän... :(
 
Moi!
Pakko jotain tänne mainita, kun meinataan tyystin tipahtaa etusivulta kuolleine pinoinemme.:(
Käpyselle kommentti, että KELAhan osaa. Meilläkin on (kyseisen lafkan mukaan) neljä lasta, mulla yksi, miehellä kolme, yhteisiä ei yhtään :eek: Ei asuta yhdessä, vaikka on sama osoite jne. Ja kun muinoin toimitin miehen isyyslomalappujen välissä sen oman jälkitarkastustodistukseni, niin nää oli vaan heittäneet sen roskiin, kun eihän mies nyt missään jälkitarkastuksessa käy :eek: Ja kun sit koitti se aika, kun sitä lappua tarvittiin, niin oltiin aivan ihmeissään, et eihän me nyt ymmärretty...

Täällä ei mitään uutta. Hyvin voidaan ja ootellaan jo kovasti 2 viikon päässä olevaa lomaa. Lapset on ens viikon syyslomalla ja lupaavalta kuulostaa alku. Koko ajan tapellaan :kieh: No, josko se tästä...
Käykää nyt muutkin jättämässä puumerkkinne, että näkee, et ootte ylipäätään elossa ja käytte täällä??? :attn: :attn:
 
heippa!

Talvi tulee tuloaan ja elama on rauhallista. tytto on kosvasti kasvanut ja on aina niin iloinen ja reipas.Paras uutinen on se et nyt on sitten se pikku kakkonen tulossa! Tein testin su kun olin 10pv myohassa. Olin reissussa ja en paassyt kalenterille.. Ja aika selva homma se jo oli kun aina olen ollut paivalleen tarkka. Eli nyt on sitten uusi kullankera kesakuulle syntymassa. Saapa nahda ollaanko ensi vuonna syntymapaivan aikoihin synnarilla! Vaan hyvaa alkutalvea kaikille!
 
leena80- supersuuresti onnea masuasukista!! :flower: :xmas:

Meillä ei ihmeitä... Henk.koht. osasto taas vähän prakaa, nyt pitää päättää että mitä sitä tekee vuodenvaihteesta eteenpäin. Fysiikka tuntuu pettävän tässä tekstinkäsittelyssä (taas), joten alanvaihto tiedossa. Voi kun taivaalta tippuisi työpaikka 500m säteellä kotoa, 8-16 työajalla varustettuna, hoih.
 
leenalle onnea odotukseen :) :flower:

käpyselle jaksamisia!! :hug:

Mä oon niin täynnä noita häähössötyksiä, etten ehdi muuta ajatteleenkaan lasten lisäks. Paitsi että viime vkloppu varjostaa meidän onnea...Mun ja ukon yhteinen kaveri katosi la-su välisenä yönä. Tänään häntä on etsitty täällä Tampereella jo Ratinan suvannosta, eli toivoa ei juuri ole :'( Kyseisestä kadonneesta miehestä löytyy jo ilmoitukset Iltalehden, Iltasanomien, Aamulehden ja poliisin nettisivuilta.

Kauheinta tässä on se, että Niko (kadonnut) on kaikkien rakastama. En tiedä ketään, joka olisi tyypistä jotain negatiivista sanonut. Ja kun mietin, kuinka hirveää tämä on Nikon vanhemmille. Äitinä ajattelen asiaa myös omalle kohdalleni :'( Mä en ole sunnuntain jälkeen juuri nukkunut, eikä tässä osaa muuta ajatella kuin että jos Niko olis kunnossa ja löytyis.

Mutta mä palailen taas sitten kun elämä näyttäis vähän hymyään tuolta jostain.

:hug: kaikille tasapuolisesti!
 
Täällä Emma 39,5 asteen kuumeessa, tarhassa on menossa sitä enterorokkoa, eli luulen että se on nyt Emmalla... :( ...noh tänään ja vkloppu hengaillaan sisällä.

Tänään sain kelalta rahani ja kaikin puolin asiat ovat hyvin, serkkukin on nykyään hereillä ja tänään hänet ehkä siirretään teholta osastolle. Keuhkokuume miltei poissa, mutta seuraava ongelma onki ne munuaiset, jotka ei siis tahdo toimia, noh pääasia että serkku hengittää itse ja on hereillä.

Siskolla oli LA 13.10, mutta edelleen yhdessä kpl on, odotan innolla, kun sitten minusta tulee täti... B) :D

Itse odotan ens viikon torstaita kun sillon mulla äippäpolilla verenpaine tsekkaus, ultraavat samalla tontun koon.. :xmas:
 
Huomenet!
Hyviä uutisia leenalla!
Oikein paljon onnea odotukseen! :flower:
Myös käpysellä parempi tilanne, hyvä niin. Tuntuu hurjalta, ettei sulla ole enää ku 2 kk jäljellä :eek: :heart:
hennulin kaverin juttu oli aika :'( Toivottavasti kääntyy lopulta parhain päin kuitenkin :hug:
 
Heipsis!

Anteeksi kun en ole kertoillut kuulumisia. Päätin pitää hiukan palstataukoa.
Aika rankkaa tällä hetkellä, Nenni heräilee nykyään 1-5kertaa yössä, pikku mies 1-3kertaa.
Lauantaina ois ristiäiset ja samalla juhlitaan Leevin synttäreitä.Olihan tossa viime viikonloppuna munki synttärit =)

Parisuhde taas aika koetuksella, ittelle pukkaamas masennusta päälle..väsymys on jotain aivan kamalaa.. ja edellisestä vapaa illasta on vain hamaa muistikuva joka siis tapahtui ennen kuin nenni sai alkunsa. Kaikille oon koittanu vihjailla et tekis todella terää jos sais lapset hoitoon, mut eihän kukaan näitä kolmea halua, varsinki ku yöt on mitä on.

No yks plussa nyt on että mies osti mulle auton jossa on yksi 15? osa rikki ja rengas puhki, ni ne kun korjataan ni saan auton ittelle. =)

Kylmyys tekee tuloaan ja täällä saaki vähintää joka toinen päivä pitää takassa tulen.

Rempassa ei oikeestaan muuta edistystä kuin että meillä on nyt vihdoin ja viimein laminaatit olkkarin lattiassa, ja yläkerta on siin kunnos et pitäis ostaa lattialastulevyä ja villaa..

Nenni osaa sanoa, isi, äiti, mummi,nenni, keikka (pikku veikka) nämä tulee siis aina täydellisesti mutta sitten on sanoja jotka tulee kun pyytää sanomaan =) paitsi sana anna ei luonnistu tuolta tytöltä yhtään..kädet ojossa kiljuu ja kiukkuu mut ei sano anna.. :headwall:

Palailen paremmalla ajalla lisää, nyt täytyy lähteä kelaan tappelee niiden kanssa ja katotaa joudunko taas makselee asumistukee takaspäin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
paitsi sana anna ei luonnistu tuolta tytöltä yhtään..kädet ojossa kiljuu ja kiukkuu mut ei sano anna.. :headwall:

Ole onnellinen :D Meillä hoetaan ANNA ANNA ANNA joka paikassa nykyään, samoin silloin kun annetaan jotain. :headwall: Muutenkin iso hali :hug: sulle; en tiedä miten selviä kolmen alle 4-vuotiaan kanssa, RISPEKTIÄ! :eek: Nyt laitat kylille lapun, missä pyydät lastenhoitajaa kolmelle lapselle yhdeksi yöksi, otat ensin vaikka pariksi tunniksi kylään aiempana iltana että lapset tottuu. Parikymppiä sinne tänne vapaaillasta toivottavasti löytyy!

hennuli- Toivottavasti Niko löytyisi :( Luin tänään jutusta lehdestä, ja tuli ihan tippa silmään kun ajattelee, mitä toiselle on voinut tapahtua. Toivotaan tosiaan että kyseessä on vain vinksahtanut väärinkäsitys :hug:

Sydänkäpynen- onnea siskon koitokseen, ja todella hienoa etta sait vihdoin rahasi :)
 
Heippa vaan kaikille täältäkin :wave: Kiva, että on taas aktiivista liikehdintää.

Leenalle isot onnittelut raskautumisesta :flower:

Wiiville jaksuhalitus. En voi kuvitellakaan miten raskasta on kolmen noin pienen kanssa :hug:


Hennuli
Toivotaan, että kuitenkin olisi joku onnenkantamoinen, ja Niko löytyisi elossa :(

Tänne ei kummempia kuulumisia. Neiti kasvaa silmissä ja sanavarasto samaa tahtia. Eilen juuri hoksasin, että saadaan jo ihan kunnon keskustelua aikaiseksi. Kaikki sanat ei tietenkään tule ulos suusta täydellisinä, mutta kuitenkin niin, että ymmärretään mitä mikäkin sana tarkoittaa. Ja auta armias, jos itse meneekin sanomaan sitten VÄÄRÄN sanan (pupu/pulu). Tulee palautteena heti napakka EIIIII!, ja halveksiva katse *etkö sä nyt tyhmä äiti ymmärrä*. :ashamed:

Hoitovapailua siis jatketaan, ja muutamana iltana viikossa käyn tekemässä toimistohommia. Siitä saa hiukan lisää rahaa huiman kotihoidontuen päälle, ja ennen kaikkea aikuismaista puuhaa. Eli ainakin vielä vaikuttaa hyvältä ratkaisulta.

Jokos olette miettineet joululahjoja? Mitä meinaatte hankkia kullankerälle? Kertokaas muutenkin, mitkä lelut on teillä nyt in? Jos vaikka saisi jotakin vinkkiä. Niin ja isänpäivälahjavinkkejä myös? :wave:
 
Heissan!

Mitähän meille kuuluu? No Matias on jo iso poika, juoksee siskojen perässä menemään, ei sitä paljon tarvitse viihdyttää. Lempileikkejä on ainakin keppihevosella ratsastus, ruuan laitto leikkiastioilla ja oikeillakin, imurointi ja lattian lakaisu ynnä muu siivous. (imuri ei kyllä ole seinässä, mutta puhdasta tulee silti).

Matiaksellakin oli ripulia useamman viikon, ja luultiin ensin syylliseksi hampaita, mutta ilmeisesti syypäänä olikin lehmämaito. Nyt, kun Matias on juonut laktoositonta maitoa, on vatsavaivat (piereskely, jopa vesiripuli) menneet ohi. Yhtenä päivänä keitin ajatuksissani puuron tavalliseen maitoon, ja 20 min syönnin jälkeen kaikki tuli kuravetenä ulos. -ja Matias oli tosi itkuinen ja kitisevä koko päivän, ja vielä seuraavankin.
Laktoosittoman/HYLA maidon myötä on Matias taas oma iloinen ja touhukas itsensä :heart:

Sanoja ei meillä vielä tule. Omaa puhetta kylläkin. Kaikenlaiset purskuttelut, pärintä ja pörinät, mitä vain voi suulla pitää on tosi hauskaa ja niille hekotellaan porukalla.
 
Heippatirallaa taas pienen palstatauon jälkeen :wave:

Mä oon samaa mieltä, että on ihanaa olla töissä, on saanu viikonloputkin oman merkityksensä takasin :D
Elsa on sopeutunut todella hyvin tarhaan, kauhee työ saada se sieltä lähtemään kotiin :kieh:
Siinä ryhmässä pitäis olla 11 lasta, mutta vielä ikinä ei oo ollu kaikki kerralla paikalla :eek: yleensä on vaan 5-8 lasta ja 3 hoitajaa, mikä on enemmän ku hyvä juttu =)
Ihana oli kattella, kun kaikista lapsista oli otettu valokuvia ja pistetty seinälle ja oli siellä ensimmäinen askartelukin näkyvillä, tampere-viiri :D

On tota muksua niin kiva seurata, tänäänkin se löysi roskan lattialta ja samantien lähti viemään sitä roskiin, ei oo mikään tyhmä lapsi :saint:

Sanoja meillä ei vielä montaa tuu, mutta omaa puhetta sitäkin enemmän, ei hetken hiljaisuutta :kieh:

Imetyksenkin oisin jo valmis lopettamaan, mutta missä hiton välissä |O mä tiedän, että se huutaa varmaan viikon putkeen ja mun pitäis kuitenkin töissäkin käydä ja se ei kuulosta kauheen houkuttelevalta ilman unia, kun ne unet on jo nytkin mitä sattuu parin tunnin pätkiä |O kait se on pakko uhrata joulunpyhät siihen hommaan.

Hampaita meillä on tehty taas oikein työllä ja tuskalla |O siis voi jumaliste mitä huutoo on ollu taas koko viikko päivin ja öin |O ja kun ei tunnu särkylääkkeetkään tepsivän :headwall: no nyt onneks eilen se hammas oli puhjennu, että nyt on rauha maassa vähän aikaa, ennen ku rupee toiselle puolelle pukkaamaan :kieh:

Huomaan, että musta on tullu helvetin katkera, kun kaikilla muilla on niin helppoja lapsia :ashamed: :snotty: ehkä se sitten helpottaa, kun saa nukkua yhden KOKONAISEN yön :/

ja parisuhde meillä on edelleen ihan persiistä, pikkuhiljaa pitäis jotain ratkasuja jo tehdä ennen ku leviää pää kokonaan.

Että eipä tänne sen kummempia :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
MP Imetätkö Elsaa vielä öisin, vai heräileekö muuten?
joo imetän öisin. En tiedä herääkö sen takia vai ihan muusta syystä, siitä kun ei ota selvää.

Mä en enää usko siihenkään, että kyllä se sitten nukkuu kun imetyksen lopettaa. Niinhän sen piti sillonkin alkaa nukkumaa kun omaan sänkyyn siirrettiin ja sillon kun kiinteitä alettiin syöttään :kieh:

En tiedä onko tää jo jotain uhmaa vai mitä, mutta herran jumala miten räjähdysherkkä toi muksu on |O jos se syö vaikka väriliitua ja sen meet ottaan pois, niin siitä syttyy semmonen meteli, ettei mitään rajaa :eek: huutoa, raivoa ja potkimista :headwall:
 
Onnittelut Sydärille tätiytymisestä! :flower:

MP Toi yöllinen heräily on varmaan tosi raskasta, kun aamulla pitää sitten vielä jaksaa lähteä töihinkin :/ Jos unet on jo ennestään huonot, niin muuttaisiko asiaa se, että kokeilisit lopettaa imetyksen yöaikaan. Eihän nämä tämän ikäiset enää tarvitse ruokaa öisin. Varmaan enemmän tapakysymys. Saisitte varmaan kaikki kuitenkin loppupeleissä nukuttua paremmin - vaikka muutama yö menisikin surkeasti. Mietin vaan sun jaksamista :hug:
 
Meidän uusin tulokas sai lauantaina nimekseen Miki Juhani :heart:

ukon kanssa just sovittiin että kun kerran kumpiki haluis edelleen olla parisuhteessa niin ei auta kuin tehdä yhteiset pelisäännöt puolin ja toisin ja niistä on sillon pidettävä kiinni. Katotaan mitä tästä nyt tulee.

pitäis voittaa lotossa tai jotain, 5 ihmistä ahtaasti joka ikinen päivä ni kyllä rupee hermo menee kun ei saa omaa aikaa ollenkaa, mehän kaikki kun nukutaanki samas huoneessa.

äippä onneks lupautu et täs joku kerta ottaa noi mukulat kaikki kerralla koko viikonlopuks, mutta en hihku ilosta ennen ku jotain oikeesti tapahtuu, lupauksilla kun nykyää on tapana haihtua tuhka tuulee.

http://winnie84.vuodatus.net/
 
Huomenet!
Onnittelut Sydänkäpyselle tätiytymisestä ja Wiivin pojalle nimestä!

MP:lle sympatiat ja empatiat. Mä olisin kans ihan valmis lopettamaan imetyksen (meillä kuitenkin yösyönnit enää harvoin), mutta lapsi on toista mieltä. Tosin uusien tutkimusten mukaan lasten olis hyvä saada rintamaitoa 2-vuotiaaksi ( :eek: ), joten lohduttaudutaan me sillä. :hug:

Meillä ei edelleenkään puhuta, mutta hämmästyttävän hyvin hää osaa itseään ja tarpeitaan ilmasta. Uusia hampaita tulee taas sarjatuotantona, mutta ei ne ole sen kummempia aiheuttaneet. Mitään uutta erikoista meille ei kuulu, ens viikolla alkaa sit se odotettu loma B) ! Jakselkaa!!
 
Moro!
Me ollaan Julian kanssa oltu pari päivää kotona, Julialla oli kuumetta mut ei onneksi kummempaa. Siskon perheellä todettiin sikainfluenssa, joka on onneksi jo ohitse, mutta ilmeisesti täällä on jo useampia tapauksia todettu. Mitä mieltä olette siitä rokottamisesta? Aiotteko rokottaa muksut? Minä en oikeastaan tiedä?! Kun kuulee erilaisia puolesta ja vastaan kommentteja jatkuvasti...
Joululahjoista , meillä kaikki musiikkijutut on in, eilen sai tädiltään duploja ja nyt sitten niitä opetellaan pinoamaan, jääkaappimagneetit on myös kovalla käytöllä, samoin nuken syöttämis-leikit on tullut kuvioihin (ajattelin et leikki astiat vois olla kova sana). Lelulehdestä huomasin piirustusmaton johon ilmeisesti piirretään tietynlaisella kynällä joka ei sit muualle tartu, se pääsi meidän lahjalistalle :)

Pientä uhmakokeiluja on ilmassa mutta ei mitään ihmeempiä, lähinnä sellasia että ei uskota kieltoja vaan enemmänkin innostuu niistä :headwall:

Onnittelut iloisista uutisista ja jaksuja väsyneille... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Mitä mieltä olette siitä rokottamisesta? Aiotteko rokottaa muksut?
Hyvä kysymys! Mä seilaan ajatusteni kanssa eestaas. Me ollaan muutenkin jättäydytty pois kaikista rokotustutkimuksista - rokotusohjelmassa olevat ollaan otettu + rota. 80% ajasta mietin, että Sofiaa ei rokoteta. Mut katsotaan nyt. Mieli saattaa vielä muuttua. Hiukan vaan huolestuttaa, kun rokoitetta ei olla ehditty testaamaan kovinkaan kauaa, eikä sen riskeistä etenkään lapsille osata sanoa mitään varmaa. :/
 
Jokos olette luopuneet tuttipullon käytöstä kokonaan? Meillä vielä iltamaito juodaan pullosta, kun ei muuten maitoa suostu juomaan. Mutta suunnitelmissa olisi kyllä pullon jättäminen pois. Miten paljon taaperonne juovat maitoa päivässä?
 

Yhteistyössä