Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet



Tervetuloa uudet odottajat mukaan!

NIMI*********** HOITO ************ SYNNÄRI

laskettuaika:



SYYSKUU

25.9
Habanero..........Puregon+Pregnyl...........

30.9

:heart: Marimilla................1.IVF/ICSI:n 1. Pas............



LOKAKUU

2.10
Adette...................luomuihme IVF:n jälkeen.......

6.10
:heart: mari75..................... 1. ICSI ...............TAYS

7.10
:heart: Miikkis .....................1. IVF.................. PHKS

19.10
:heart: heidh....................1.PAS....................TYKS poika

20.10
:heart: geri.......................... 1. IVF................. EKKS tyttö

22.10
Bea..............................3. IVF ...................NKL

23.10
Amelia.............. 2. ICSI, 3.PAS.......Kaksoset................TYKS

Kulti.............................1.IVF............................KSKS

26.10
:heart: Ulpulummukka....... 2. IVF/ICSI.....Kaksoset / SeKs pojat

27.10
Elämänperhonen.....Luomu......2.IVF.................

31.10
:heart: Raitapaitainen..........1.IVF..................TAYS tyttö



MARRASKUU

3.11
:heart: löllykkä...................1. ICSI...............OYS

8.11
:heart: kuunkulta..............1.IVF/ICSI.........Saksa poika

12.11
:heart: Cattus.................1.IVF:n 1. PAS.......OYS tyttö

17.11
:heart: Marica.................1. IVF......................KOKS poika

30.11
Äitiyslomalainen.........IVF.........................



JOULUKUU

1.12
:heart: Tiiti-......................1.IVF.....................OYS tyttö

3.12
:heart: Denina...............1.IVF.......Kreikasta Hesaan poika

15.12
:heart: Annuli81.....................1. PAS.................NKL tyttö

:heart: Kati231.................1.Pas...........................JS poika

22.12
:heart: Miruliini.......1. IVF...Kaksoset....PHKS poika ja tyttö

24.12
:heart: tiltalitti.....................2. IVF..................TAYS poika

26.12
Maria83......................Clomit..................EKKS

30.12
:heart: risto...........................1. PAS............................OYS



TAMMIKUU 2009

10.1
:heart: Kipatsu........................1. IVF:n 1.PAS...................

11.1
:heart: Enniv............................1. IVF:n 2. PAS... kaksoset.......

14.1
:heart: Maija-mamma...............3. IVF......................Unkari

27.1
:heart: Sahranami......Luomuihme hoitojen jälkeen, kaksoset... pojat
NKL



HELMIKUU 2009

2.2
:heart:Meikku............1. IVF...........

26.2
ronttuli08...................2.ICSI...............



MAALISKUU 2009

5.3
Soraya......................1.IVF..............

7.3
Kiba....................clomifen+pregnyl..............Hus/Tammisaari



HUHTIKUU 2009


29.4
:hug: Auringonkukka....2. ICSI.......kaksoset



TOUKOKUU 2009

15.5
Ulpu78...........luomuihme.............

31.5
Kamilla.......ylläriplussa 3:tta ICSI:ä odotellessa.........Seks.



KESÄKUU 2009

5.6
Hobelix...............1.IVF.................................Unkari




Ilman laskettua aikaa:

Heksamiina.................................................

Finttu............................2. ICSI.........

ninajoh........................2. IVF...........

Maisema............3. IVF:n 1. PAS.......

Matilda2008...........

Suzyanne.......1. IVF lahjamunasoluhoito......

Mimi79..................1.IVF................

kk76...................3.ICSI.........kaksoset


edellinen pino:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t972518







SYNTYNEET VAUVAT:

Marimilla: tyttö, 3480 g, 47 cm

2.10
Ulpulummukka (36+4): A-poika 2570 g, 47 cm
B-poika 3130 g, 49,5 cm

2.10
Miikkis: poika, 3190 g, 50 cm

6.10
heidh ( 38+1) : poika, 3400 g, 49 cm

11.10
geri (38+5) : tyttö, 3050 g, 49 cm

18.10
mari75 : poika, 3840 g, 54 cm

23.10
Raitapaitainen: tyttö, 3700 g, 50 cm

2.11
Kuunkulta (39+1): poika, 3260 g, 53 cm

3.11
löllykkä: tyttö, 3560g ,49cm

18.11
marica: poika, 3040g, 50cm.

19.11
Auringonkukka: pienet enkelikaksoset (rv 17)

20.11

Tiiti: klo 4.41 tyttö, 2606g, 47cm.

Cattus( 41+1): klo 6:17 tyttö, 3165g, 50cm,

30.11
Denina(39+4): poika, 3800g, 49cm.

5.12
Miruliini: tyttöja poika

12.12
Enni : Kaksoset

22.12
risto: poika, 2740 g, 48 cm

26.12
kati231: poika, 3260 g, 52 cm

27.12
Annuli81(rv 41+4): tyttö, 3685g, 53 cm

30.12
Sahranami( rv 35+6): pojat 2700 g ja 2100 g

5.1
Kipatsu: tyttö

8.1
Maija-mamma: klo 7.57 tyttö

tiltalitti: klo 17.03 poika

25.1
Meikku: tyttö
 
Uus pino avattu. :) Edellinen pino hidasteli jo ainaskin mulla. Sukupuoletkin tulee listaan. Jos en nyt muistanut kaikkia niin ilmoittakaa vielä, niin lisätään tuohon ja kun tiedätte noita laskettuja-aikoja.

T:Kuunkulta rv 21+6
 
Päivää uuteen ketjuun... :wave:
Kiitos Kuunkullalle!

Onnea Annulille neitokaisesta!!


Kiitos kommenteistanne koskien terkkaani. Onneksi siellä ei tarvi käydä kovin usein. Ehkä meidän kemiat ei vaan "ihan" kohtaa.. Oispa sellainen kohtelu kuin Marimillalla! Silloin voisi "hyvällä omallatunnolla" mennä kuuntelemaan ääniä ja avautua muistakin mahdollisista murheista.

Kiitos myös painokommenteistanne! Lisää vaan, että saadaan vertailupohjaa. ;)

Mä olin aina ajatellut, että meille tulee kaksospojat. Ja jotenkin pidin vauvaa koko ajan poikana. Kun sitten np-ultrassa sai kuulla, että tyttö on tulossa niin muutama päivä meni hämmentyneenä ajatukseen totutellessa mutta kun sen tajusi niin olihan se ihanaa. Piti vain antaa ajan muuttaa sitä mielikuvaa. Ja olisihan se ollut outoa jos seuraavassa oliskin sanottu, että poika tulee. Vaikka yhtärakkaita on tietenkin kummatkin.

No niin.. Tähän asti on kaikki mennyt varmaan liiankin hyvin mutta tänään se sitten tapahtui.. :eek:
Töissä oli KIIRE ja ihan hirveä härdelli. Koko päivän sai juosta kunnes yhden jälkeen kesken kaiken kiireen tuli ihan yllättäen ihan järkyttävä supistus! Menin ihan kaksinkerroin ja sitten siinä muutaman minuutin sisällä tuli 4-5 pienempää "kramppia". Pelästyin tietenkin ihan kamalasti ja kipeää teki. Vielä noin kymmenen minuutin kuluttua oli vasemmalla alhaalla vihlovaa kipua ja menin sitten käymään synnytysvastaanotolla, jonne on onneksi lyhyt matka. Synnytyssaleihin on omasta työpisteestä matkaa noin 10m ja siitä hissillä alas synnytysvastaanotolle. Kovin paljon lähempänä ei voisi olla.

Siellä ottivat heti asiakseen ja laittoivat sermin taakse maate, sain soittaa miehenkin heti paikalle. Pissanäyte, sisätutkimus, ultra ja tulehdusnäyte emättimestä. Pissa oli puhdas, ultrassa vauvalla kaikki hyvin, samoin istukalla. Kohdunkaulaa oli jäljellä hienot 4cm eli hyvin ja kohdunsuu oli kiinni mutta pehmennyt. :/

Sain gramman Panadolia ja piti jäädä lepäämään. Ensin tuntui, että kipu muka hellittäisi mutta se vaihtuikin toisenlaiseksi, jomottavaksi ja aaltoilevaksi alaselänkivuksi. Otettiin vielä peruslabrakokeita. Epäilivät, että voivat olla supistuksia ja sain Bricanyl-pistoksen olkavarteen suppareita estämään. Sillähän se kipu laantui sitten kokonaan ja miestä lainatakseni "olin ihan eri ihminen parikymmentä minuuttia piikin jälkeen". Kivun tilalle oli tullut ainoastaan lääkkeestä aiheutunut tärinä.

Ne olivat siis supistuksia kun menivät Bricanylillä ohi! En ollut tajunnut, että supistukset voi tuntua tuollaisilta! Ne ekana tulleet krampit oli ihan erilaisia. Päästiin kotiin viiden maissa sairaslomalapun ja ehdottoman yhdyntäkiellon kanssa. Saa vaan levätä ja ottaa rauhallisesti. Mitään ei saa rehkiä. 14.7 saa mennä töihin ja silloin samana päivänä on äitiyspolille tarkastusaika. Hemoglobiini oli laskenut eilisestä. Eilen neuvolassa oli 114, nyt 105. Tosin, mittaus eri laitteilla ja toinen sormenpäästä, tämänpäiväinen isommasta verimäärästä kyynärtaipeesta. No, alhaalla se on kuitenkin.

Joo-o.. Vähän pelästyttiin. Olo on vieläkin kuin maratonin juosseella. Toisaalta hävettää olla sairaslomalla mutta sitten ei tarvi kuin palauttaa mieleen ajatus siitä, että jos olen töissä niin vauvalle voi sattua jotain. Hyvällä omallatunnolla en osaa kotona maata mutta vauva on tottakai ykkönen.
 
Huh! :eek: Pelästyksellä luin Raitis sun kokemusta...kuulostaa kauhealta ja sitä se varmasti olikin!
Onneks ei pidemmällä ollut tuo synnytysvastaanotto ja saivat sulle heti sen piikin. En tiennytkään, että tuollaisia piikkejä on. Ne siis estää sen supistuksen jotenkin? Mitäköhän ainetta siinä on, et miten se estää sen supistelun?
Se varmaan sit tuli siitä liiasta stressistä töissä. Nyt annan kyllä luvan, et ihan hyvällä omallatunnolla saat maata kotona!:hug: Äläkä rehki nyt kotonakaan...sohvalle nyt löhöömään mars mars!
 
Voi Raitis, ei ihme että säikähdit, mutta onneksi apu oli lähellä! Nyt vaan lepäät ja hemmottelet itseäsi!

Onnea kaikille ultrakuulumisista! Taitaa olla aika vallalla se, että sukupuoli halutaan tietää etukäteen. Niin täälläkin!

Miru, kiitos kysymästä vatsakipu hellitti tosiaan eilen töiden jälkeen, kun päästiin vähän liikkeelle ja syömään miehen kanssa. Eli rentoutuminen selvästi auttoi. Taisi olla kasvukipuja, kun sillä lailla kiristeli mahaa. En nyt sitten varannut lääkäriä, kun olo on melko normaali. Pääsen kyllä sitten mökiltäkin lääkäriin, jos tuntuu siltä. Jos ois vielä ollut yksikin työpäivä edessä olisin kyllä ottanut minäkin sairaslomaa, sillä luulen että tämä mun ajoittainen hysteeriys ja ahdistuneisuus johtuu ainakin osaltaa työkiireistä, joita on jatkunut suunnilleen koko sen ajan kun olen ollut raskaana! Eli ei ole päässyt yhtään ottamaan rauhallisemmin. Onneksi nyt loma kuitenkin alkoi!

Nyt siis virallisesti lomalla, ja vähäksi aikaa jään nettipimentoon, joten voikaahan sillä aikaa oikein paksusti ja nauttikaa kesästä! Kuullaan kuitenkin taas pian! :flower:

Enni+muruset 12+5.
 
Onpa Raitiksella ollut jännä päivä eilen! Nyt tosiaan vaan lepoa, eikä ollenkaan huonoa omaatuntoa.

Onko teillä useammin ultrassa käyneillä vauvan mitat vaihdelleet? Mulla tuli nyt kamala huoli siitä, että vauvelin päämitta on aiemmin ollut muutamaa päivää edellä, ja nyt oli eilen jäljessä. Reisimitta taisi olla edelleen edellä, mutta sekin päivää vähemmän kuin viimeksi. Tämän siitä saa kun alkaa tutkimaan papereita liian tarkkaan, mies totesi mun repivän huolen aina jostakin. :kieh: No ehkä se on niin ettei vauvan kasvu voi olla kokoajan ihan tasaista, ja sen sitten huomaa kun ultrassa usein käy.
 
aurinkoista huomenta,
Kiitos kuunkullalle uudesta pinosta ja tosi upeasta uudistuneesta listasta.
Raitikselle, leppoisia lepohetkiä, vaavi ja sinä olette ne ansainnu.

Sukupuoli kyselyyn, tahdon tietää kumpi se on, samahan se on kumpi tulee kunhan olisi terve. Itsellä tyttö fiillis jo ihan tän leviämisen suhteen mutta kiloja ei ole tullut ekasta neuvola päivästä enempää. tai no onhan aamulla aina kilon tai kaksi kevyempi kun illalla. Mut mies sanoo et poika se on.
mä olen kans tuntenut pientä kutitusta kohdun kohdalla aina kun illalla hiljenee ennen nukkumaan menoa ja viime yönä heräsin kun kutitti niin kamalasti vatsan sisältä, villi fiilis kun ei pystyny raapimaan ja kun vähän rapsutteli masun päältä niin kutina lisääntyi. Upea fiilis. Siinä meni tovi ennenkun viuhti rauhoittui. Sitä ennen näin aika villii unta, tosi ahdistavaa missä miehelläni oli sutinaa jonkun muun kanssa ihan mun silmien edessä eikä peitelly sitä yhtään. kammoa. tää varmaan johtuu siitä kun ei ole tuolla pedin puolella oikeen tapahtunut mitään sitten raskaaksi tulon ja vielä vähemmän nyt kun oli ne vuodot ja tää tiputtelu jatkuu vieläkin. ukko ei kuulemma uskalla ettei vaan satu mitäään vauvalle.
Onneksi nyt pääsee kunnon tutkimuksiin, kyselin et mitä ne multa tutkii kun aikaa piti varata 2h niin ne kai ottaa 4d tutkimuksen kun haluavat tarkan kohdunkaula ultran ja istukan verenkierrosta selkeän tilanne kuvan et johtuuko se sieltä. Sit ne tekee sen rakenne ultran samalla siellä. Onneksi. Onko muuten taysis ees sitä 4d ultraa kun en siitä oikeen ny päässy selkeyteen et oliko se varmasti 4d vai joku muu d ultra mistä se höpisi. Toivon tietty et se 4d ottettais. Ma kuitenkin neuvola ja pääsee kuulemaan viuhtin sydänäänet.
Niin hauska juttu kun, mähän olin siinä sokerirasitus testissä ja paikallinen diapetes lääkäri oli sit pienen lausunnon antanut neuvolatädille tuloksesta niin se povas että ei ihan normaalit tulokset ja tulevaisuudessa diapeteksen riski suurentunut ja pitäisi alkaa katsomaan mitä syö ja seuraamaan sokeria veressä. Noh, tuli sit virallinen lausunto sieltä nelli tutkimuksesta ja kas arvot olikin hyvät ja normaalit eikä syytä huoleen. Että se tämän kylän ammatitaidosta lääkäreiden kesken.

mutta nyt onnellisia ajatuksia, ihania kesäpäiviä ja nautinnollisia raskauhetkiä meille kaikille.
tiltallitti ja viuhti 15+4
 
Viikonloppuja uuteen ketjuun!
On Raitiksella tosiaan ollut vaiherikasta.Onneksi asia kuitenkin järjestyi parhain päin.

Painokeskusteluun sananen:Nyt ollaan 14+4 ja paino on tippunut pari kiloa.Johtuu varmaankin tästä ylipainosta ja siitä,että nyt ei oikein ruoka maistu.Syön kyllä joka päivä kunnon ruuan ja kaikki hedelmät ja salaatit on pop.Siis terveellisemmin syön nyt kuin ennen raskautumista.Viikon päästä olisi taas neuvola.Saa nähdä mitä neuvolatätyskä sanoo_Onko muilla paino pudonnut?

Minulla alkoi nyt viikon loma.Mahtavaa!Onneksi töissäkin on voinut ottaa pikku päikkärit keskipäivällä.Harvoilla on tälläinen luontaisetu,mutta meilläpä on ;) Mutta nyt jätän työt taakse ja lomailen koko rahan edestä =)
 
Hui :eek: Raitiksella on ollut pelottavia hetkiä! Nyt vain otat tooosi rennosti sohvan pohjalla niin hyvä tulee.

Mä herkuttelin juuri jätskillä ja vastapainoksi suolaista, raffeleita. Niitä menikin sitten koura tolkullaan. Ei passaa syödä enää tänään mitään =) Korkeintaan salaattia...

Onnittelut tyttöuutisista :flower: :flower: Kuulin vastikään jutun, että yhdelle pariskunnalle oli kerrottu sukupuoli aika varmana tietona. Heillä oli takana normiultrat sekä 4d-ultra. Lopputulos oli kuitenkin aivan päinvastainen kuin oli aiemmin kerrottu. Että ihan sen varaan ei kannata laskea. Itse ainakin jatkossakin teen sen värisiä sukkia jotka käy sitten molemmille. Vaikka nähtiinkin omin silmin varmasti, että poitsu se on. Jollei ollu peukku jalkovälissä :LOL:
 
sunnuntaita.

Risto kyselit noista mitatuista mitoista niin mulla ne on vaihdellut sen mukaan onko ultra tehty täällä kotikonnuilla vai tayssissa. tayssin jälkeen viuhti on kutistunut parisenttiä parissa päivässä joten en ihan luota tämän paikkakunnan mittauksiin. Ja joskus pienokainen voi olla vähän lysyssä eikä halua alkaa venyttelemään että saisi kunnon mitat.
Oliko teillä sama mittaaja? meinaan sekin vaihtelee kuka ottaa mitat mistäkin kohtaa... tuskimpa kuitenkaan vauveli kutistuu vaikka mitat heitteleekin.

Tuttava kans luuli että niille tulee tyttö kun neuvolassa sanottu varmaksi ja poika komeiden pallien kanssa sieltä sit syntyi. Oli siinä sisutus menny uusiksi kun oli vaaleanpunaista kerenny lastenhuoneeseen laittaa ja vaunut ym oli punaiset ja tietty vaatteet rimpsuineen.
Oli kuulemma pikkasen harmitellu ja kironnu neuvolatädin alimpaan hlvtiin...

tänään olis ohjelmassa mansikan poimintaa, paljonkohan sitä saa sinne ämpäriin kerättyä kun suuhun menee varmasti tiuhaan tahtiin makeeta..nam ja kuin maha antaa myöten kyykkiä rivien välissä, se kun tuntuu olevan jo tiellä kyykistyessä :D

tiltalitti ja viuhti 15+5
 
Kiva, että uusi pino saatiin perustettua. Vanha olikin jo aika pitkä ja hidas.

Raitis, sullahan on ollut hurja loppuviikko. Onneksi apu oli enemmän kuin lähellä. Nyt kannattaa tosiaan ihan vaan lepäillä. Tuollainen kertomasi pistää aina miettimään, että täytyy välillä muistaa ottaa itsekin ihan rauhallisesti, ettei vaan mitään kauheeta tapahtu (vaikka kaikkeen ei toki voi itse vaikuttaakaan).

Annuli, enpä usko tuollaisten mittojen vaihtelun olevan tässä vaiheessa vielä mikään ongelma. Varmaan mitat ovat pitkälti riippuvaisia myös niiden mittaajasta. Välillä varmasti mennään edellä, välillä jäljessä. Eipä noista kukaan taida tarkemmin tietää. Oletko muuten käyttänyt doppleria ahkerasti?

Tiltalitti, ihanaa varmasti tuntea pienen liikkeet! Onnea myös "puhtaista papereista" sokerirasitustestissä. Täälläpäin ei ole vielä minkäänlaisia liikkeitä havaittu. Niitä siis edelleen odotellessa.

Oma (.) rv 16+6 jo menossa - niin se aika vaan menee. Seuraava etappi olisi taas normi neuvolakäynti perjantaina. Siitä sitten meneekin eteenpäin noin 1 kk ennen kuin päästään rakenneultraan. Tasaisia tuntemuksia alavatsalla edelleen, muttei vieläkään mitään liikkeen tapaista havaittavissa. Ehkäpä tuo edessä oleva istukka tosiaan suodattaa noiden pienien liikkeiden tuntemista.

Kati & Pablo rv 16+6
 
Painosta täällä oli puhetta.. Painoa tullut yli 10 kiloa, mikä on JÄRKYTYS! Kuvittelin aina, että jos joskus se ihme tapahtuu, että raskautuisin, niin söisin todella terveellisesti, jättäisin kahvin kokonaan ja liikkuisin.

Todellisuus on kuitenkin ollut toista..kahvista en ole kokonaan luopunut alun kahvittomuuden jälkeen, herkut maistuvat turhankin paljon (nyt kun on raskaana kerran elämässä niin voi herkutella hyvällä omalla tunnolla, niinpä niin) ja liikunta tuntuu pahalta ylisuuriksi paisuneissa rinnoissa (ennen oli 70 d ja siitä ovat raskauden myötä kasvaneet) ja virtsarakossa.
Hieman lohduttaa, että lähtöpainon indeksi oli 19.1 ja nyt yli kymmenen kilon lihomisen mukaan indeksi n. 23 (edelleen siis normaalin rajoissa), vaikkakaan raskaanaolevilta ei taideta painoindeksiä laskea. Neuvolassa hieman hämmästeli painon nousua, mutta ei puhuttu asiasta sen enempää. Mies on hieman ihmeissään, kun en ole ikinä ollut näin valtava ja etenkin kun maha on viikkoihin nähden pieni, eli kilot tulleet takapuoleen, reisiin, käsivarsiin, poskiin..

Mutta on se niin ihanaa, kun on rankkojen hoitojen jälkeen tärpännyt, että kilot on sivuseikka! Nyt pikkuhiljaa alan uskoa, että meille on oikeasti vauva tulossa. Vaunujen lisäksi ei olla mitään hankittu, mutta nyt pikkuhiljaa alkaa tuntua, että uskaltaisi jotain hankkia :D

viikkoja siis 27 + 5
 
Kaikkea tämä raskaus teettää! Meinasin nimittäin pyörtyä äsken koiralenkillä. Yhtäkkiä kävelin hetken kuin humalainen, tien reunasta toiseen. Säikähdin, onneksi ei tullut autoa vastaan. Olin syönyt n. 5h sitten eikä mulla ollut nälän tunne kuin vasta sitten kun tulin sisään niin vähän heikotti. Nyt olenkin huomannut, että vaikka enää ei ole nälän tunne parin tunnin välein niin näköjään kannattaisi syödä jotain pientä välipalaa silloin tällöin. Omena tms. Sitten kun se nälkä iskee onkin jo niin nälkä, että on tärinät melkein päällä. No nyt vedän suklaata ettei vaan ala heikottamaan =) Ja laitetaan kohta ranskiksia ja nakkeja uuniin. Koko päivän ollaan syöty niin terveellisesti, että nyt voi vähän retkahtaa =) Ja tiedän, kello on paljon, mutta ukkokin painaa vielä tuolla ulkona pihahommia ja hänellä on varmasti jo karmea nälkä.
 
moiks,
pikaiset kuulumiset ennen neuvolaan lähtöä.

marimilla, olet ollut sit tosi hoikka ja niin nuo viisaammat väittää että hoikille ne isoimmat kilot tulee raskauden aikana, mut kannattaa olla tarkka ettei ne kilot ole turvotusta, nehän ei meinaa hyvää. Kyllähän ne isommat kilot rapisee sinne synnärille ja imetyksen aikana.

marica, muista pitää evästä taskussa jos noin heijaa. Onneksi pääsit kotiin asti.

Mulle ei meinaa vieläkään upota mikään lämmin ruoka, soppaa olen saanut tönästyä suuhun mutta ajatuskin muusta ällöttää. Hedelmät on nyt se in juttu mulla ja herneet...niissä vain on ikävä sivuvaikutus :snotty:

mutta nokka kohti neuvolaa ja neuloja...

tiltalitti ja viuhti 15+6
 
Hieno pino, kiitos Kuunkulta!

Raitiksella on ollut hurjan pelottavat hetket - mua pelotti edetä sun tarinassa, mutta onneksi supistelut lakkasivat. Hyvä esimerkki siitä meille kaikille, että ihan tosissaan on syytä ottaa rauhallisesti, vaikka tuntuisikin, että jaksaa. Nyt lepäät ja palaudut ihan hyvällä omallatunnolla, etkä mieti muuta kuin omaa ja vauvasi hyvinvointia.

Annuli, onnea tyttöuutisista! Voin kuvitella, miltä tuntuu kun saa varmuuden sukupuolesta. Kyllä se vauvasta tekee kuitenkin vielä enemmän oikean, oman persoonan. :heart:

Miten Tiltaltti onnistuit mansikoita poimimaan?? Mulla oli vaikeuksia muutamaa metsämansikkaa kykkiä, kun asento tuntui jo hankalalta. Tulethan kertomaan hyviä neuvolakuulumisia kun ehdit.

Enni, onneksi kivut helpottivat sinullakin! Oikein ihanaa lomaa ja reissua!

Meillä on edessä neuvolakäynti huomenna.Vähän huolettaa oma hemoglobiini, sillä tunnen itseni aika voimattomaksi. Ihan sama havainto kyllä kuin Maricallakin. Nälän tunne saattaa salakavalasti pysyä poissa, mutta totaalinen heikotus iskee valtaisana tärinänä jos ruokailusta liian kauan ja jos pientäkin fyysistä tekee. Mulle kävi myös lenkillä noin. Viimeinen parisataa metriä tulin polvet notkuen, näkö sumentuen kotiin. Onneksi ihan kodin lähellä, sillä mukana ei ollut tietenkään edes kännykkää. :eek:
Töissä pitäisi vielä pari viikkoa hengailla..*haukotus*.. Haluaisi kyllä jo niin lomalle!!
 
muoks 13:14, parin virheen korjaus...
Aurinkoista maanantaita kaikille urheille odottajille!

Kuunkulta, ihana lista, että osaatkin...!

Miruliini, älähän hätäile hemosta, se nousee sitten kyllä raudalla. Tai kräuterblutsaftilla :p Täällä meillä lykkäsivät magnesiumlisän, johon kuuluu myös pieni tilkka rautaa, jo rv10+. Lieneekä sitten tarpeen, en tiedä, mutta olen kiltisti sitä nappaillut. Magnesiuminhan pitäisi kai estää ennenaikaisia supistuksia. Mulla muuten ihan sama kuin sulla ja maricalla: pyörtymys meina iskeä, jos verensokeri ei ole täysin kohdallaan. Töissä kävi noin ja olin juuri 'asiakkaan', vanhemman herrasmiehen seurassa... Hän selitti asiaansa kovin tohkeissaan ja yhtäkkiä minä (hikoiltuani ensin kymmenisen minuuttia ja nieleskeltyäni pahaa oloani) jouduin kupsahtamaan lattialle selälleni. Voitte kuvitella sedän ilmeen... :LOL: Hän sitten siitä minulle jäävettä hakemaan ja minä kaivelin sillä aikaaa käsilaukusta 'terveellisen' suklaapatukan. Hetken huilattuani jatkoimme työtä, mutta setä piti minua kuin kukkaa kämmenellä koko loppuajan. Kerroin näet, mikä minua 'vaivaa' ja siistä syystä taisin menettää koko ammattitaitoni :ashamed: ja muutuin 'pikkuäidiksi'... Kaikkea sitä!

Raitis, hui, nyt sitten tosiaan otat rauhallisesti! Täkäläisten oppien mukaan sanon myös, että syö magnesiumia, jos et ole sitä vielä ottanut. Mun annos on 2x500mg/pv, aamuin illoin siis yksi tabu. Ei se tee ainakaan pahaa!

Marimilla, kyllähän nyt jo noilla viikolla uskaltaa shoppailemaan :) Sinne vaan, alennusmyynteihin temmeltämään! Mulla myös aikamoinen rintavarustus jo alunperinkin, ja nyt sitten vielä 'muhkeampi'. Mitens, onko sulle tullut niskakipuja noista? Mulla kun tuntuu nyt viikon verran olleen niska ja hartiat tosi jumissa ja tulin miettineeksi, jos olisivat tosta syystä...hmm. Ja sano muuten sille miehellesi, että nauti nyt tästä erilaisesta Marimillasta sen aikaa kun sitä kestää, imetyksen aikaanhan viimestään olet sitten taas oma sippoinen itsesi ;) Mulla ei onneksi mies ihmettele mitään, sillä olen melkoisen runsasmuotoinen muualtakin kuin rinnoista ja mies vaan tykkää... Enkä kyllä ole näiden melkein 13 vkon aikana lihonut kuin kilon. Mutta niin se lienee, että me valmiiksi pullukat ei lihota niin paljoa kuin te hoikat. Jotain luonnon tasapainotusta kai, hihhih!

Nyt tulee superpitkä viesti, mutta menköön. Jos joku jaksa lukea, kiitos vaan siitä :)

Vielä siis kunnolla Oma Napa: perjantaina oli NT-ultra ja tuloksena oli 2,7 mm turvotus. Lääkärin mukaa ihan mallikelpoinen meidän Tyypin koon ja iän huomoon ottaen. Nenäluu näkyi ja reisiluu oli kuulemma ajankohtaan nähden juuri sopivan pituinen. Siellä se kohdussa kovasti tikkujaloillaan potkiskeli ja huitoi käsillään, se suloisista suloisin :heart: Olen siis huolettomalla mielellä!

Veriseula otettiin ja täällä meillä se vielä toistetaan n. kolmen viikon kuluttua eli kuun lopussa. Vasta näitä kahta tulosta vertaamalla saadaan sitten lopullinen tulos. Jännitystä piisaa vielä hiukan ainakin elokuun ekalle viikolle, huu.

Lähdemme Suomeen perjantaina ja loman aikana tapaamme paljon ystäviä ja sukulaisia. Olemmekin valmistautuneet keromaan sitten tästä raskaudesta kaikille niille, jotka tapaamme :heart: Saa nähdä miten asian ottavat, ovat kai jo luulleet, että emme halua/viitsi hankkia lapsia ja pitävät meitä itsekkäinä elämännautiskelijoina. No, jostainhan on pitänyt nauttia, kun hoidoissa on oltu vuosia, eikä ne kovin suuri ihanuus ole olleet. Nyt kuitenkin lopetan tämän kirjoittamisen ja siiryn 'oikeisiin töihin'.

Halauksia kaikille ja lämpimiä kesäpäiviä :wave:

Maija 12+6
 
Ultraterveisiä!

Tänään oli sitten se erikoisultra. Se tehtiinkin ihan tavallisella 2 D ultralla. Lääkäri suositteli, et se 4 D tehtäis siinä 26 viikon tietämillä. On kuulemma paras ajankohta.
Kaikki ne miljoonat mitat, jotka otettiin oli ihan ok. Ja mitään epäillyttävää ei löytynyt.
Vauvaa tuppas väsyttämään ultratessa ja haukotteli. Oli tosi suloisen näköistä :heart:
Kasvokuvaa saatiin sivusta ja edestä. Näyttäis ihan mun miehen nenältä ja mun suulta :)

Maija-mammalle , hyvää Suomen lomaa! B)

marica, Mä sain kanssa tuollaisen pyörtymiskohtauksen. Mulla on liian alhaiset verenpaineet. Määrättiin nyt jotain tippoja ensiapuun, jos vielä tulee tuollainen kohtaus. Ei ole mitenkään kiva pökrätä julkisilla paikoilla :/ Saati kotonakaan, kun siinä voi käydä huonosti. Sit mua neuvottiin kanssa juomaan tosi paljon vettä ja syömään usein. Enhän mä kyllä muuta teekään :)

Issias taas vaivaa :/ Ei ole missään asennossa hyvä olla....auauaau...

Kuunkulta ja poitsu 22+2
 
Heissan!

Kävin tänään shoppailemassa henkan alessa. Sain todella edullisesti pitkähihaisia bodeja jotka on kuulemma käteviä talvella. Voi, että niihin lasten kuteisiin meinaa hurahtaa aivan totaalisesti! On ne niin söpöjä! Ja kaikkiin pehmoisiin huopiin ym. tarvikkeisiin. Nyt yritän odottaa sitä äippäpakettia niin tiedän sitten mitä vielä tarvitaan. Kypärähuppu on kuulemma hyvä niin ei tarvitse kaulaliinaa erikseen.

Näin kaupassa niin ison masun yhdellä muuten niin sirolla naisella, että ajattelin APUA!! Ja kun se oli suoraan tuossa edessä. Ei voi olla enää mukava olla. Toivottavasti musta ei ihan niin isoa tule. Johan sillä jäisi kiinnikkin jokapaikkaan, huh!

Vinkkejä joita kuulin: Koliikkivauvan tuttipullo kannattaa ostaa heti alunperin koska siinä on pikkuinen reikä josta neste tulee tasaisesti eikä näin ollen aiheuta ylimääräistä ilmaa vatsaa. Säästyy siis vatsanpuruilta. Ja sieltä mahtuu kyllä sitten vellikin kun sen aika on. Kaverini alkoi syöttää tytölleen varovasti velliä jo 2kk iässä kun pelkkä tisu ei pitänyt kylläisenä koko yötä. Neuvolassa ne suosittelee sitä vasta myöhemmin. Ei siis kannata aina uskoa pelkkiä neuvoloiden suosituksia.

Jos ostaa käytetyn pinnasängyn niin patja kannattaa ostaa kuitenkin uutena. Lastenlääkärin suositus. Vanhassa voi olla vaikka mitä homeitiöitä kun siihen on pissattu jne. Enpä olisi tajunnut vaikkakin on järkeenkäypää.

Huomioita:

Tutut morjestaa vatsaa ensimmäiseksi tervehtiessään. Autot pysähtyy suojatien eteen kun masu pystyssä raahaan kauppakasseja (vaikkakin kevyitä=) Täälläpäin liikennekäyttäytyminen on aika törppöä normaalisti.

 
Kiva uusi lista Kuunkulta :) Miulle voisi listaan lisätä tyttö-tiedon.

Raitis ja marica ottaa nyt molemmat lunkisti - hyvä, että supistukset ja huimaus helpottivat, mutta säikyttäähän ne varmasti!

Meillä oli tänään 4d-ultra =) Kaikki oli kunnossa; rakenteet käytiin tosi tarkkaan läpi, paljon perusteellisemmin kuin julkisen rakenneultrassa. Ainakin lääkäri kertoi meille kokoajan tarkasti ja selkokielellä mitä teki ja mitä ruudulla näkyi. Jalkovälissä ei edelleenkään näkynyt ulokkeita, joten taidan uskaltaa alkaa ompelemaan niitä vaaleanpunaisia verhoja :D Pikkuinen painoi 715 grammaa ja mittojen mukaan oli kolme päivää viikkoja pienempi. Syntymäpainoarvio on tämän päivän mittojen mukaan 3200 g, mikä sopis miulle oikein hyvin :) Vaavi liikkui vilkkaasti tutkimuksen aikana, hieroskeli kovasti naamaansa ja välillä imi peukkua... :heart: Tässä kuva pikku aarteesta:



Mielestäni ihan isänsä näköinen :heart:

geri 25+0
 
Oih!!!! Aivan ihana kuva Gerin vauvasta!!!


Mäkin haluun 4d:hen!!!! Oliko sulla Geri lähete? Mitä maksoi ennen/jälkeen kelakorvauksen? Saiko sieltä dvd:n mukaan?

Kivoja ultrakuulumisia Kuunkullalla. On aina ihana kuulla, että kaikki on hyvin eikä tarvi stressata.

Meillä on pähkäilty tänään taas nimiä ja etunimi on nyt päätetty. B)
Toinen nimi/toiset nimet vielä puuttuu. Joku vähän pidempi suomalainen nimi saisi ainakin olla..

Ai niin.. Pakko nyt vähän hehkuttaa kun mies oli niin ihana eilen.. Tuumasi ihan yhtäkkiä, että "Sitten kun ollaan tämä vauva saatu synnytettyä niin saatetaan sut heti uudelleen raskaaksi!"
Minä vähän ihmettelin, että miksi ihmeessä niin siihen tuo vaan vastasi, että "Kun sä oot niin ihana raskaana ollessas!" :D
(Tainnut aika kullata muistot niiltä parilta viikolta kun paiskoin ovia ja päästin suustani mitä vaan..) :saint:

Hyi hitto.. Koira paukuttelee anaalirauhasiaan tuossa vieressä.. Pakko lopettaa..
 
Ihanaa, et löysin tämmösen pinon! Wau! :heart: Ja kiitos Raitikselle.
En nyt tähän hätään ehdi lukea koko ketjua, edellisestä puhumattakaan, mut Raitiksen supistukset pisti silmään kyllä kovasti. Mulla on koko ajan lääkkeenä toi Bricanyl, kun on astma. Kysyin lääkäriltä sen käytöstä ja se sanoi, et ihan normaalisti voin käyttää.

Mä tuun huomenna lukemaan koko pinon.
 
Maija-mamma : niskahartiaseutu on ollut kyllä normaaliakin enemmän jumissa ja kipeänä rintojen kasvun myötä. Alkuraskaudesta olivat vielä niin kipeät, ettei kärsinyt edes hipaista (suihkun vesikin tuntui pahalta). Pelkäsin jo, että miten pärjään, jos ovat koko raskauden yhtä kipeät. Onneksi kosketusarkuus on poissa, mutta ei tee vieläkään mieli hyppiä tai juosta tai ylipäätään olla ilman rintaliivejä. Suosittelen Maija-mammalle ja kaikille muillekin hierontaa, mikäli rintavarustuksen kasvu kipeyttää niskahartiaseutua! Itsellä ainakin hieronta helpottanut hieman ja tietysti tukevat liivit (kun vain saisi useammat jostain).

Geri Upea kuva vauvasta!!

Kiitos Maricalle vinkeistä!
 
halipazuippa,

Johan on ollut taas ultrat ja 4d:t, aivan ihana vauveli gerille tulossa. Tuo kyl vahvisti että se 4d on käytävä. Kuunkullalle kans onnittelut hyvästä ultra käynnistä ja maijalle myös.

Hierontaa suosittelen kaikille joilla on niskahartian kanssa ongelmia, ne vaan pahenee jos niitä ei avaa kunnolla nyt kun ne alkaa menee jumiin, tulee kaikki tulehdukset lihaksiin ja se on sit pirun kipeä. Ja jo imetystä varten kannattaa pitää lihakset auki ja rentoina niin se vaikuttaa myös maidon virtaukseen. Myös alaselän hieronta tärkeä koska meidän lantio alkaa levenemään ja aiheuttaa kipuja, hieronnalla lihakset rentoutuu ja pystyy muotoutumaan uuteen asentoon kivutta. Se auttaa myös palautumisessa synnytyken jälkeen. Itse käyn nyt jo hieronnassa parin viikon välein kun ei ole isoimpia jumeja selässä vielä. Ottakaa selvää sit hierojalta että ne on aiemmin hieronut raskaana olevaa ja osaa sit sen mukaan laittaa meille mahakkaille oikean kylkiasennon tai istuma asennon hieronnassa.

Neuvolassa ei oikein muuta tehty kun kuunneltu sydän äänet ja tarkistettiin pissi. Sydän jyskytteli tiuhaan tahtiin 154 huiteli syke. taas meni aikaa kuitenkin melkein tunti kun tätsy laukkas puhelimessa koko ajan kun se tekee toisen paikan sijaisuutta samalla. Perin ärsyttävää, kyllä sen hetken voi laittaa vastaaja päälle kun on asiakas edessä.

Mansikan poiminnassa iski laiskuus, ostin sittenkin torilta 5kg mansikoita. en viitsinyt ottaa riskiä siitä että alkais verenvuodot mutkalla olon takia, ottaa jo masu sen verran tuohon eteen. :D katotaan sit sen tarkemma ultran jälkeen kun tietää mistä se pieni tihutus tulee.

olikohan vielä jotain muuta....eipä kai.

Niin, nyt on meittin hurtta seonnu täysin, siitä on tullut ihan järkyttävän agressiivinen muita koiria kohtaan ja myös joitain ihmisiä kohtaan lenkillä. Aamusta se pääsi hihnasta irti ja säntäs suoraa ihanan setterin kimppuun. Sit leikki meidän rakki lentävää lautasta kun kiinni sain. Oli kunnon lento puskaan edessä. Mistä lienee sainkin sellaiset voimat, kärvähti hermot siihen rakkiin ihan täysin. Aina se on uhitellu muille koirille mut tää oli eka kerta kun se kävi kiinni. Kuono panta tulee heti käyttöön, hävettää kulkea sellaisen rakin kans joka rähjää. juu ja nää pyörää taluttavat mummot on kans sille joku punainen vaate näköjään.
taitaa tyttö tietää että tiineenä ollaan ja haluaa puolustaa vähän liian ankarasti. Se vaan ei käy päinsä. Pitänee seurailla tilannetta jos se menee pahemmaksi niin ottaa yhteyttä johonkin kouluttajaan.....argh...

no mut ihania odotushetkiä kaikille ja lämpöä odotellessa..

tiltalitti ja viuhti rv 16+0
 
Heikunkeikun!

:LOL: :LOL: en voi olla nauramatta ääneen kun ajattelen Tiltalttia pistämässä koiraa ruotuun. Toivottavasti ei ihan hirmuisen isosta koirasta kuitenkaan ole kyse.. Ehkä se kuonokoppa on hyvä vaihtoehto niin pysyy sun verenpaineet kohtuullisella tasolla etkä saa noita yllättäviä bodauspuuskia koiran kanssa :LOL:
Neuvolan tädille ei sitten tullut ehkä mieleen, että sullakin voisi olla ihan kiire johonkin? Kuulostaa vähä kummalta. :/

Geri, sun vauveli on niin ihana tossa kuvassa :heart: Aivan superhyvä kuva, kyllä se 4D kuitenkin on ihan toista luokkaa.

Raitis, mulla on vähän toisin päin noiden nimien suhteen. Toisia nimiä on sekä tytöille että pojille, mutta toistaiseksi vain yksi varma tytön etunimi. Eikä sitäkään tosiaan tiedä tarvitaanko edes. Toiset nimet on omien sekä appivanhempien toisia nimiä, jotka sattuvat olemaan tosi kivoja.

Hieronnasta puheenollen, myös minä käyn kahden viikon välein. Tänään poikkeuksellisesti ylimääräinen aika, kun hieroja jää lomalle. Kun liikkuminen on jäänyt paljon vähemmälle on myös niska ja hartiat enemmän jumissa, puhumattakaan muuttuvasta asennosta ja painopisteistä. Kannttaa siis tosiaan käydä.

Meillä oli aamulla neuvola. Hemppa oli toistaiseksi vielä ok, 127 eli ei rautakuuria toistaiseksi. Paineet olivat myös hyvät ja paino lähtenyt nousemaan, mistä sain erityistä kiitosta. Tähän asti on kuulemma ollut liian vähäistä. Vauvat olivat myös kunnossa, köllöttelivät kerrossängyssä toisiaan välillä potkien. Kummallakin oli virtsarakko ihan täynnä - olivat tainneet myötätunnosta pitää pissataukoa, kun äitikin joutui aamupissaa pidättämään 4 tuntia. Halusin vain siis varmistaa, ettei ole virtsistä, kun tuo hiiviskin jo tuli. Kaikki siis hyvin ja eikun lomaa odottamaan.

Miru, papu&nuppu 16+1
 

Yhteistyössä