Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Iih! Voi kun söpö kuva gerin vauvasta! :heart: Suloinen tyttö!
Kyllä se kandee mennä vasta noilla viikoilla siihen 4 D:hen.
Gyne sanoi kanssa, että silloin vauvoilla on jo kertynyt sitä rasvaa, eikä ole niin kamalan laiheliineja, kuin 22 viikolla. Oishan hän sen voinut eilen tehdä 4 D:nä, mut vauva on vielä vaan luuta ja nahkaa, eikä niitä kasvonpiirteitä erota vielä niin selvästi.
Vaikka kyllä mä olin jo tuosta 2 D:stä erottavani samanlaisen nenän kuin miehellä ja mun suun :) On se kyllä ihana nähdä se vauva siellä ja mitä kaikkea ne siellä masussa touhuaa.
Ympäri ämpäri siellä mahdutaan vielä menemään, että sen yhden tutkimuksen aikana vaihtoi monet kerrat asentoa.

Ihana kommentti Raitiksen mieheltä. Voi kunpa tuo omakin haluis heti toisen perään :ashamed: Musta tuntuu, kun on kerran tähän autuaaseen raskauden tilaan päässy, niin haluis heti sitten uudestaan ja uudestaan... jännä tälläinen reaktio. Mies on sitä mieltä että yksikin riittää. Tottahan se kyllä on. Mä olen kyllä niin kiitollinen tästä yhdestä rakkaasta! :heart:

tiltalitilla, onkin puolustava koira :D Kaipa se noihin eläimiinkin vaikuttaa nuo raskaushormoonit, kun se kerta miehiinkin vaikuttaa. Hormoneja lähettelemme ympäriinsä :LOL: Just luin jostain, et kun nainen on raskaana, niin mies on tavallaan samalla tavalla raskaana, et sen hormonitaso muuttuu kanssa.

Miruliini, kaksosista saa kanssa hyviä 4 D kuvia. Lekuri näytti yhen missä toinen antoi pusun toisen otsalle. :) Kaksosilla ei taida käydä kohdussa aika pitkäksi, kun aina on leikkikaveri.

No nyt taas syömään...

Muoks* Kurkkasin lapsettomuuspuolelta, että Finttu olet plussannut!
Samoissa pinoissahan palstailtiin. Ihanaa! Onnittelut! :flower: :heart:
 
Voi kauheeta, kun täällä alkaa olemaan semmosta kieltä, mistä tämmönen alkutaipaleen tallaaja on ihan pihalla.
Mä en edes tiennyt, että tommosia kuvia voidaan ottaa, kun gerin vaavista. Tai siis, et ne on oikeesti näköisiä. Mä en ole edes ajatellut niin pitkälle, et haluanko tietää edes sukupuolta etukäteen, puhumattakaan mistään passikuvien ottamisesta.

Tiltaltti: meillä kans melko ailahtelevainen koira (52kg) ja oon sen kans ollu muutaman kerran helisemässä jo ennen tätä raskautta ja kerinny kerran olemaan puskissa siirron jälkeenkin. Vieläkin on vasemmasta jalasta nahat hiukan hukassa. Kuonopanta on hyvä keksintö, mutta kun ei sitä aina jaksa/muista panna päähän. Meillä alkaa olemaan jo puolikuuro, ni saataa yhtäkkiä pelästyä (muka) jotain fillaria tms.

Kuunkulta: Kiitosta vaan. Syyttäkää Raitista, on sen syy, et itteni tänne tuuppasin. Eikä mulle oikein ole vielä mennyt jakeluun tää, et olisin raskaana. Ehkä se sitten ultran jälkeen paukahtaa jakeluun.

T: Finttu ja nitiäiset 6+4 (vissiin)
 
Uusia tulokkaita, teretulemast =)

Maija-mammalle kävi hassusti töissä, voin vaan kuvitella sen ukon ilmeen kun kupsahdit =)

Mä muutes menin rakenneultraan rakko tosi täynnä, luulin että pääsen vessaan. No mullehan sanottiin, että vessaan ei saa mennä koska näkyvyys on parempi kun rakko on täynnä. Ajattelin aluksi, että ei voi olla totta! No ultraus onneksi tehdään vatsanpeitteiden päältä joten kyllähän sen kestää vaikka olisikin pisuhätä. Ja näkyvyys oli todella hyvä. Yksi käsi näkyi niin hyvin, että sormet pystyi laskemaan. Ja nenän nypykkä, pikku pippeli, hih! Mä en enää kaipaisi 4d:tä.

Gerin vaavi on söpöli :heart:

Tänää ollut taas sellainen päivä, että saa ravata vessassa koko ajan, huh! Mua vähän ahistaa tää vatsan koko. Miten isoksi se oikeen paisuu ja miten nahka muka jaksaa enää kohta venyä :eek: Se on totta, että kun normaalisti on pienikokoinen niin on oikeasti tosi totutteleminen isona oloon. Mä tajusin eilen, etten mahdu enää mihinkään yöpukuunkaan kunnolla. Pitää vissiin ostaa sellainen reilu yöpaita vaan =)

Tää norsu lähtee nyt lyllertää koirien kanssa lenkille....
 
Finttu lisäsin listaan. Kato meniks oikein noi tiedot. Ilmottele sitten laskettua aikaa, kun on tiedossa.

Onko Adette, Kipatsu ja Heksamiina vielä kuulolla? Laskettuja aikoja huhuilen.

Mikä Enni V. sun laskettuaika on?
Saadaan noita kuukausia sitten eteenpäin listassa ja toivottavasti tulee vielä paljon uusia mukaan lapsettomuuspuolelta!

marica, hyvä kun sanoit siitä patjasta. En tullut edes ajatelleeksi, et niissähän voi olla vaiks mitä homeitiöitä jo, kun on käytetty. Rupesin tossa miettimään, kun saatiin tutuilta niitten viimesen vauvan patja. Sanoivat kyllä, että ei ole kastunut, kun ovat pitäneet sellasta suojaa siinä....Uskaltaiskohan sitä käyttää? Vai hommaisko sittenkin uuden. Se on kyllä ollut kallis patja. Sellainen jännä muovautuva sisus ja sitten jotain kookosta molemmin puolin pitämässä kosteuden loitolla. On ihan hyväkuntoisen näköinen. Nyt rupes vaan mietityttämään kun se on kuitenkin käytetty eikä uusi :/ ?

Hitsi, kun harmittaa!:headwall: Mä tilasin postimyynnistä vauvalle ulkohaalarin ja sitä samaa sarjaa sellaisen hauskan pipon ja töppöset. Ihana mintun värinen vielä ja oli ihan huipputarjous puoleen hintaan, ois maksanut vaan 12 ?! Aivan huippulöytö! Niin nyt tuli postissa vaan se pipo ja töppöset ja ilmotettiin et se haalari on loppunut! :( Soitin sinne vihasena ja valitin, ja ne tarjos mulle sitä samaa vaaleenpunasena..no just. Sit ne yritti lepytellä ja antoi jonkun tarjouskoodin, et saan puoleenhintaan tilata jotain. Mutkun ei siellä ollut mitään muuta kivaa vauvalle kuin se haalari. Harmittaa, kun nyt ois saanut niin edullisesti sen talvihaalarin! Tääl ei ole vielä kaupoissa myynnissä noita talvijuttuja. Täytyy vaan kiltisti odotella ja maksaa sitten normaalihinta tuotteesta.
 
Voi Kuunkulta kulta, ei se nyt viä ole varmaa, onko mulla kaksi mukana. Tästä turvotuksesta päätellen vois olla vaikka kolme.
Ja noiden nettilaskurien mukaan laskettu aika on joko 24.2 tai 25.2. (eli samaan aikaan Linda-hyväkkään kans). Eiköhän se sitten ultrassa selviä. Se on mulla vasta 23.7. Mä en tajuu, miten se voi olla noin myöhään, kun on tämmönen tilanne ja kaksi istutettu, mut näin meillä täällä maalla.
Millon te ootte alkaneet ostella vaaville kamoja? Siis onhan mulla tuolla jossain jemma-nimisessä paikassa jo jotain ollu viime vuonna jo, mut nyt en oo uskaltanu ostaa vielä kun yhden pipon. Ja yhden nimenomaan.
Olisko huono idea laittaa viestien perään noi rv:t vai onx siitä liikaa vaivaa?

Fintut 6+4
 
Ehtoota..

Finttu: Käytit tuolla mitäs nyt-puolella lyhennettä ktt. Mitä se tarkoittaa? Se on tullut lapsettomuuspuolelle termiksi sen jälkeen kun hyppäsin sieltä pois. :)

Marica: Tiedän tunteen... Haaveilen kestokatetrista suunnilleen 37 kertaa päivässä.
Aina ja koko ajan sais olla pissalla.


Onko kukaan tutustunut tähän nettikauppaan? Äitiyspuolen vaatteissa oli joitakin perusvaatteita mitkä kiinnostais. Mutta onkohan ne kuinka "kotikutoisen" näköisiä? Tosin mä nyt oon muutenkin tälläinen resupekka ettei sen niin väliä. http://www.tanyasum.com/index.phtml?lang=fi

Te tunnette mua jo niin hyvin, että voin varmaan jakaa tämänkin asian kanssanne.. :D

Siis mä oon taas koko illan miettiny sitä, että onhan se nyt aivan ihmeellistä ja kaikinpuolin kummallista, että mun sisällä asuu ja kasvaa uusi ihminen. Siis pienen pieni ihminen joka kasvaa ja ottaa ravintonsa musta!! Se on vaan niin ihmeellistä..
 
Traistis (oho, kynnet on kasvaneet huippupitkiksi raskauden myötä ja tuntuvat kirjoittavan ihan omiaan :LOL: ) Siis, Raitis, oon myös viime päivinä ihan HURJASTI ihmetellyt tätä ihmettä nimeltä raskaus. Ihan käsittämätöntä, että ihminen rakentuu tuolla sisälläni (tai siis ihmiset) ja tismalleen oppikirjan mukaan tiettynä viikkona tiettyjä asioita... Menee tavallaan täysin yli ymmärryksen - vähän kuin avaruuden käsittäminen, perhosen toukan kehittyminen onnettomassa kotelossaan uudeksi olennoksi, ja vielä paljon ihmeellisempää. Viimeisinä päivinä olen myös tuntenut ihan ylimaallisen suurta rakkautta näitä lapsia kohtaan. Aiemmnkin toki tunteet on olleet valtavat, mutta enemmän raskautta kohtaan, mutta nyt ovat nuo omat kullanmuruni tulleet niin rakkaiksi ja tärkeiksi, että pakahdun rakkauden määrästä :heart: :heart: Ihan mieletöntä, sniif.... :'(
 
pilvistä huomenta pirkanmaalta,

Fintulle :flower: ja onnea ja jos vaikka vielä tuplasti...hienoa.
Siis piti kommentoida johonkin taas mut aina kun alkaa kirjottelemaan niin ajatus katoo kun taiottuna. Ja kun menee kauppaan niin unohtaa tyystin mitä piti ostaa tms. ja tää on joka päiväistä, onko muilla samaa ongelmaa että unohtelee kaikki.
Ihana lukea noi hyvä ja onnentäyttämät ultrahetket, maltan tuskin itse odottaa että pääsee rakenne ultraan, taidan uhrata sen 160? ja mennä 4d ottamaan.

Niin joo se mun rakki on rääpääle sakemanni n.30kg vaan. Se on nyt taas tänäänkin räyhänny suloiselle mummolle ja rollaattorille. Hävettää kulkea sen kanssa.

Ja sit pissi keskusteluun, mä olen kans nyt joutunut jo juoksemaan ihan koko ajan pissillä ja sit sellanen onneton liru tulee vaikka oli ollut olevinaan niin mahtava pissihätä. ja jos enemmillä viikoilla on jo katetriin halukkuutta...voih. Mutta mitä tämän eteen en tekisi ja kärsisi, tätä on odotettu kauan.

Mä en vielä ole uskaltautunut alennusmyynteihin, toki sieltä sais pitkähihaisia podeja ja housuja nyt halvalla, mutta tulee ne alennusmyynnit myös syksylläkin ja sillon on taas vähän lämpimämpää vaatetta tarjolla ennenkun talvi mallisto tulee. Vaunut ajattelin tuossa marraskuun tienoilla vasta hankkia, silloin pystyy toivottavasti kokeilemaan liikkuvuutta lumessa. Tai näin suunnittelin...lie kestänkö sinne asti ostamatta voihan viuhti päättää syntyä etuajassa. Eilen tuli 2plus ja siinä oli vaunujen ostosta...hivenen sellaistakin asiaa jota en olisi edes osannu ajatella ostotilanteessa. Pitää tehdä sen perusteella lista mitkä pitää katsoa ja testata ym. huoh. Jonkin asteinen insinööri kait pitäis olla niitä ostaessa :LOL:

Eih...pitää nyt lähteä taas työn ääreen..
tiltalitti ja viuhti 16+1
 
Joo-o.. Pilvistäpä hyvinkin. Ei paista aurinko tänään Tampereella. Onko teillä Maija-Mamma ja Kuunkulta siellä maailmalla miten kuuma?

Ihanaa Miruliini, että ymmärsit mitä tarkoitin!! Kaikki on niin ihmeellistä ja rakkaus vauvaa kohtaan kasvaa päivä päivältä. Mihin ihmeeseen tämän tunteen kanssa vielä joutuukaan..?


Siis tuo pissalla käynti on just tuota.. Kauhea hätä ja tuotoksena hurjat puolidesiä pissaa. B)

Pissalla käynti on toisaalta rasittavaa mutta myös huvittavaa. Toista on nämä yöstä toiseen jatkuvat oudot unet.. Kaikkia kurjia asioita lapsuudesta on koko ajan unissa.. :|

Missä sä Tiltalitti ajattelit käydä 4d:ssä? Onko se hinta 160e ennen vai jälkeen kelakorvauksen? Jos jälkeen, niin mistä ajattelit saada lähetteen ja millä perusteella? Tahtoo kans.. Kela kun on kuulemma tänä vuonna hylännyt jo useamman "maisemaultran" korvaukset niin pitää saada se lähete jollain verukkeella ettei itselle kävisi niin.

Ai niin.. Kyllä tuo 5,5kiloinenkin haukku saa välillä pinnan kiristymään niin, että.. Siis ei mitään itsesuojeluvaistoa vaan kaikille pitää räyhätä. Etenkin sisältä omalta ikkunapaikalta mesotaan aina sille samalle koiralle, joka on viimeiset seitsemän vuotta mennyt joka päivä ohi 2-3 kertaa päivässä. Aina sitä vihataan yhtä paljon. Ei pysty ymmärtää harjakoiran logiikkaa..

Kävin äsken Vauvatalo Johannassa kun Aamulehdessä mainostivat, että "paljon pikkutavaraa -50%". Mun piti ihan kysyä, että missä niitä on eikä niitä silti löytynyt! :(

Mä en yleensä kyttää tälläisiä mutta nyt oli niin "hassu näky" kun siellä oli joku isä ostoksilla. Vaimo oli varmaan antanu sille listan mukaan mutta toisaalta valkkasi se itsekin kyllä niitä juttuja.. Hän osti hoitopöydän, vaunut, turvakaukalon, hoitoalustan, syöttötuolin jne.. Siis tyyliin kaikki kerralla. Näin me ollaan erilaisia! Mä taas tykkään, että saan ite vertailla kaikkia ja ostella pikkuhiljaa asioita. Toisaalta jos tietää mitä haluaa niin kerrallahan ne kannattaa ostaa, että saa kunnon alennukset.

Olis vaan hassu kuvitella oma mies siellä ostamassa kaikki mitä meille tarvitaan. Mulle iskis varmaan jonkinlainen "mustasukkaisuuskohtaus" siitä, etten saa olla itse ostamassa vauvalle tavaroita. Vaikka yhtä paljonhan tämä lapsi on miehenkin! :D
 
Raitis, toi on just se kauhukuva, jolla miestäni pelottelen ja jolla perustelen tarpeeksi ajoissa aloitettua hankintojen tekemistä. Mieheni on koko ajan ollut, että joskus syksyllä sitten tehdään hankintoja ja minä että kesän lopussa saletisti. Vai haluaako hän sitten kertaheitolla kun kaksoset päättääkin putkahtaa maailmaan ennen aikojaan tai minä makaan jalat ristissä sairaalassa niin lähteä sen kauppalistan kanssa hiki otsalla tekemään kaikkia hankintoja kerralla?? Pystymättä vertailemaan hintoja, laatua jne... :kieh:

4D -hinnoista. Täällä Helsingissä toi Femeda ainakin tekee ja heillä saa kelakorvauksen suoraan siinä maksaessa. Eli kaiketi se lääkäri siinä sellaisen lähetteen samalla rustaa, että korvaukset tulee ja jos siitä jotain sotkua tulee myöhemmin, se on sitten klinikan ongelma.

*muoks* Kuunkullalle piti sanomani, että ottaisin varmaan sen käytetyn patjan käyttöön sinuna, mutta jokainen tekee omien kriteereiden pohjalta päätökset. :)
 
Ihan kivoja vaatteita tuossa nettikaupassa...kivan persoonallinen mallisto. Ihastuin heti niihin laukkuihin :p Mä kun olen tämmönen kassi-alma :LOL: Laukkuja kerääntyy vaan.

Tääl on ollut koko kesän liian kuumaa, 28 astetta on pitänyt. Sadetta on ollut aivan liian vähän. Piha aavikoituu, jos ei jokapäivä kastelis. Onneks tällä viikolla on ollut parit sadekuurot. Nytkin aurinko paistaa, mut on sen näkösiä tummia pilviä, et vois vähän lirauttaa.

Ihan sama juttu täällä! Olen täällä kans viime aikoina ihmetellyt tätä ihmeellistä ja kummallista asiaa, että minussa kasvaa uusi ihminen! Se on niinkuin hedelmä tuolla kypsymässä ja minä olen puu. Ei sitä pysty pieni ihminen käsittämään.
Ihmettelin just miehen kanssa toissapäivänä jo pelkästään tuota istukkaa...et miten ihme vekotus se on! Huolehtii vauvalle kaikki ravinnot ja toimii suodattimena äidin verenkierron ja vauvan verenkierron välillä. Ja se huolehtii siitä lapsivedestä. Tekee uutta vettä tosi usein...en nyt muista, mut se lapsivesihän vaihtuu tosi usein. Ja hommaa sen vanhan veden pois. Sanoin miehelle, et sehän on kuin joku generaattori, kun mulla on aamulla herätessä ihan kuin joku moottori tuolla käynnistyis ja tuntuu kuin se vanha vesi pumpattas pois ja uutta laskettais tilalle :LOL: Kohtukin on niin ihmeellinen elin, tuollainen ihmisenrakennuskone! Ja kaikki tuo ihmeellinen kasvu tapahtuu niin salassa tuolla sisällä, välillä sinne salaiseen maailmaan pääsee kurkistamaan ultralla. Ja että tuo mahakin kasvaa niin pikkuhiljaa, et se tuntuu niin luonnolliselta ja normaalilta tuo paisuminen. Yhtäkkiä sitä vaan huomaa, et oho sehän on taas kasvanut!

Toi äidinrakkaus on kanssa niin ihana asia :heart: En osannut kuvitella, et se tulee näin voimakkaana jo raskausaikana! Luulin, et se tulee vasta sitten heti vauvan syntymän jälkeen. Mut sitä on nyt jo sellainen vahva rakkauden tunne ja suhde tuohon omaan rakkaaseen vauvaan. Tuntuu et se pikkuinen aarre on tärkeintä tässä maailmassa.:heart:
sniif..nyyh.. Tää on sitä äidillistä herkistymistä....

Kuunkulta ja poitsu rv 22+4
 
Finttu, onnea sylintäydeltä :flower: ja tervetuloa tähän pinoon!

Raitis, kyllä täällä elellään lämmössä edelleen, mutta onneksi sain pistettuä sen viitisen astetta tulemaan sinne Pohjolaan :) Lämpöä tänään 28 ja aurinko paistelee, juuri sopiva ilma siis. Vielä viime viikollakin oli ne normaalit 33-35 astetta ja se on meikäläiselle vähän liikaa, jollen sitten sattumoisin ole rantalomalla. Ja nyt en ole, joten nautin tästä viilenneestä säästä.

Marica ja muut pissa-asioista kärsivät: jaksamista! Seurapiirirakko olisi kiva keksintö. Isoisoäidilläni oli sellainen rakko, jonne mahtui yli kahden päivän pissat, sillä vannoutuneena kaupunkilaisena hän ei koskaan käynyt mökillä ollessamme pissalla. Ei nimittäin ollut hygienistä, hän tuumasi. Ollapa tuollainen pidätyskyky! Tosin voihan siinä nousta pissi päähän...hyh... :eek: Itselläni ei vielä tuon (siis ylenmääräisen pissailun) suhteen ole ongelmia, onneksi *koputtaa puuta*.

Miruliini, kynnet täälläkin suorastaan uskomattomat! Vahvat ja pitkät eli aivan toisenlaiset kuin ennen raskautta. Mistähän tuokin johtuu? Tarvitseeko meidän valmistautua puolustamaan vauvojamme synnytyksen jälkeen myös kynsimällä, hih!

Odotan jo Suomen-matkaa kuin kuuta nousevaa, sillä kaipaan MANSIKOITA!!! Paljonko muuten maksavat tänä kesänä? Varmankin mansikoita... Oi niitä aikoja, kun parhaaseen sesonkiaikaan sai kympillä (markkoja) kolme litraa! Tiltalitti, sulla ainakin oli mansikkatietoutta, tuliko koko laatikollinen kalliiksi? Niin ja kiitosta vaan Kuunkulta matkatoivotuksista, koitahan sinä jaksella siellä lämmössä, nurmikkoa kastellen! Meillä keskellä kaupunkia ei ole tuota ongelmaa B) , joskin ikkunan ulkopuolelle laittamamme kukkaset kuolivat kuivuuteen jo pari viikkoa takaperin, kasteluyrityksistä huolimatta...

Äidilliset tunteet eivät minussa ole vielä kovin korkealla, kai sitä edelleen alitajuisesti odottaa jotain ikävää tapahtuvaksi ja suojaa itseään. Eilen kylläkin kyynelehdin varmaankin kaksi tuntia, kun jouduin kuuntelemaan tunteita herättävää tarinaa. Tuntui niin kauhealta, että ihmisille tapahtuu pahoja asioita. Hmm. Hormonit. Ne kai saivat vielä varaamaan ultran perjantaiaamuksi, ehdin käydä siinä juuri ennen kuin lähdemme... haluan varmistaa, että masukilla on kaikki hyvin. Iski vain tunne, että tyyppi olisi nyt vaan saatava nähdä. Kaikkea sitä. Pitää kai lääkäri hysteerikkona, mutta pitäköön. Menen kuitenkin :kieh:

Eritekysymys vielä loppun :ashamed: eli: Miten olette selvinneet ummetuksesta? Itse olen ihan turvonnut, kun ei oikein kakka kulje... Eivät tehoa luumut eikä jatkuva juominen, ei edes (äidin suosittelema) Danone Activia-jugurtti :| Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!!!

Aurinkoista kesäpäivää!

Maija ja masukki rv 13+1
 
Huh.. On teillä siellä kuuma!! No, kai meilläkin elokuussa..


Mansikoiden hinta on täällä kaupungissa aika tarkalleen 5e/litra. On se aika hurjaa mutta on ne kyllä hyviäkin.

Miru: Se ois kans meillä varmaan miehen painajainen, että joutuis yksin mennä hätäsenä ostamaan kaiken kerralla ja joutuis maksaa ylihintaa jne. Siksipä teen mielelläni sen tavaroiden valitsemistyön pikkuhiljaa.

Ja noista kohduista ja istukoista vielä.. Siis istukkahan on aivan uskomattoman kaunis taideteos jos se on hyväkuntoinen. Sektioissa näkee monenlaisia mutta sellainen hieno violetti, joka näyttää ihan sukupuulta on mun suosikki!! :LOL: :LOL:
(Ei vitsi, tän pitäs olla suljettu palsta tai mä löydän itteni pian suljetulta osastolta..)

Kohtu taas on niin muuntautumiskykyinen elin, että voittaa jonku sydämen ihan mennen tullen mun suosikkilistalla.

Ja eritekommentointiakin hiukan.. Ummetukseen ei ole oikein mitään mutta eikös ne olleet Ulpis ja Löllykkä, jotka siitä jokin aika sitten keskustelivat..? Jos nyt oikein muistan, sieltä voisi apuja löytyä.

Tänään just mietin, että hassua on tää raskaana olevan eritetoiminta kun pissa on vihreetä ja kakka on mustaa. Tosin ei se pissa oo vihreetä kuin kerran aamupäivällä kun on aamulla ottanut raskaus-multivitan. B)
 
Kiitos Raitis!
Härremunjee, mansikat viis euroo litra?? Siis kolmekymppiä?! No huhhuh... Taitaa jäädä aika minimiin mun mansikat, ukko ei kuitenkaan raatsi niitä mulle ostella :) Ostelenkin sit ite, heh! Tai sit pitää suunnata jonnekin korpikuusen kainaloon jotta sais halvemmalla...
Tsekkaan tuon Ulpiksen ja löllykän keskustelun, jos sieltä vaikka vinkkiä irtois. Maha on kuin 6kk raskaana, ja pelkkää turpoa vaan, yöks.

 
Näihin eritteisiin on vielä pakko kommentoida:
Mullakin on mustaa kakkaa B) aina kun otan rautakapselin.
Ja ihme kyllä, tuo rakko on aikamoinen seurapiirirakko. Joka yö ei edes tarvitse nousta välttämättä vessaan. Yleensä kyllä kerran yössä riittää. Vaikka mä juon PALJON. Minimissään menee 1,5 litraa vettä ja normaalisti tuo tuplaten, kun herään yölläkin juomaan. Plus sitten mehulasilliset ja muut mitä tulee juotua tuon veden lisäksi.

Nyt laitan pitkästä aikaa massukuvan...

Tää on 22+2 rv
Se on nyt tuosta ihan parissa päivässä kasvanut, pitäis ottaa vertailun vuoksi uusi kuva tuohon viereen.
 
Mä en myös nyt osaa kommentoida tuohon patja-asiaan. Toisaalta jos siinä on ollut suoja niin kaipa ehkä ottaisin käyttöön.

Herkistymisestä. Mä tihrustelin täällä kun katsoin sinkkumiehelle morsian, sitä amerikkalaista versiota, voi tsiisus! Ja saan itseni itkemään pelkän ajatuksen voimalla, heh! Mä olen kuulkaas rakastanut tätä vauvaa jo munasoluvaiheessa, niin huvittavaa kuin se onkin. Muistan kun soitin väestöliittoon tiedustellakseni moniko munasolu oli hedelmöittynyt. No kun niitä oli 25 niin mähän itkeä pillitin kun kerroin siitä miehelleni. Olin niin onnellinen. Kaikkien vastoinkäymisten jälkeen oltiin saatu niin monta ihmisen alkuja aikaseksi väestöliiton avustuksella. No siellä ne 24 vauvanalkua vielä odottaa pakkasessa, sniif... Miten niistä joskus pystyy luopumaan, eihän niitä kaikkia itse ainakaan voi tehdä, heh. Ja jaksan myös ihmetellädä miten tämä masu ja vaavi vaan kasvaa ja kehittyy päivä päivältä, ihan uskomatonta! Ei näitä asioita varmaan pohdiskele näin tarkkaan kuin ne jotka on vaivalla saaneet vaavin alulle. En usko ainakaan.

Mulla on vähän mennyt hermo noiden vaunujen kanssa. Sopivat on löytynyt muttei niissä ole kovinkaan kivoja kuoseja. En jaksa siis pitää kiirettä niiden oston kanssa. Mutten kyllä jätä tosiaan niin viime tippaan, että ukko joutuisi kauppaan sen listan kanssa. Värisokeakin kun on vielä, sitä ei tiedä yhtään minkäväriset hän toisi tullessaan :LOL:

Mä lähden nyt ostamaan jonkinlaisen mummoyöpaidan johon taatusti mahdun koko raskausajan =) Vihaan sitä jos yhtään mistään kiristää.

Niin ja töissä taas kyseltiin, että koska se laskettu aika olikaan kun masu on jo niin iso. Niinpä niin.

Eikö kellään muulla ole näitä rajuja päänsärkyjä?! Just alkoi taas. Ihankuin joku hakkaisi lekalla otsalohkoon, auts!

Marica ja poju 21+2
 
Heippa kaikki!

Oon ollu tosi pitkään ihan pimennossa kaikesta täällä. Ties mitä täällä on tapahtunutkaan. Töissä on ollut tavattoman kiireistä ja vastoin kaikkia halujani, olen tehnyt töitä kotona illalla vielä. Ihan tajuttoman väsynyt oon sit ollut enkä ole jaksanut enää tänne raahautua. Mut hengissä ollaan. Laskettuaikakin on selvillä. 10.1.

Hätäseen lueskelin tämän ketjun jutut läpi. Gerillä on söpö vauva. Aivan ihana kuva. Oon jotenkin pelännyt 4D ultraa, et vauva näyttää siinä oudolta, mut Gerin vauva ainakin näytti tosi söpöltä.

Fintulle onnittelut plussaamisesta! Oon varmasti ihan liian väsynyt tänäänkin. Nauroin vedet silmissä sun ihmettelyille vauvan passikuvista yms.

Omia kuulumisia vielä.. Koko alkuraskaus on ollu niin epävarmaa, etten ole osannut nauttia raskaudesta yhtään. Ensin on oireita, sitten ei ole oireita. Oireettomina aikoina olen ollut varma, että nyt meni kesken. Mutta sitten ultrassa aina onkin ollut elävä pikkuinen.
Np-ultran jälkeen on sitten ollut vähän varmempi olo. Vauva näytti vauvalta, liikkui ja sydän sykki. Ja kun pahimmat viikotkin on jo takana, niin ehkä sitä voi jo ihan varovasti ja pikkuisen alkaa uskomaan, että meille tulee oikeasti vauva!

Vauvan vaatteita en ole uskaltanut vielä ostella, vaikka mieli hirveästi tekisikin. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Mulla on muuten ihan poikaolo. Voikohan vauvan sukupuolen jotenkin aavistaa?
 
Hei taas pitkästä aikaa kaikille!

Paljon onnea Fintulle plussasta ja tervetuloa mukaan! :flower:

Ostin tänään mansikoita 4e/litra, mutta ne myytiin halvemmalla kun olivat joutuneet niiden jättiläisrakeiden uhreiksi. Niissä on jossakin semmosia koloja, mutta eipä tuo makua haittaa. :)

Kyllä täälläkin ihmetellään tätä suurta ihmettä joka mahassa kasvaa. Vaikka vauvan on nähny jo monta kertaa ultrassa ja liikkeetkin jo tuntuu, silti on uskomatonta että mie oon oikeasti vihdoinkin raskaana. Maha on alkaa olla sellainen oikea vauvamaha ja sitä pitää ihastella ja silitellä vähän väliä =)

Sitten pissa- ja kakkajuttuja: vessassa joutuu kyllä käymään ihan jatkuvasti, varsinkin päivällä. Mulla onkin kyllä koko ajan jano ja juon tosi paljon ettei kai tuo oo ihme jos pissattaa. Öisin ei kuitenkaan onneks tarvi nousta ku kerran vessaan. Mulla toimii nykyään vatsa vähän turhankin hyvin tai siis usein. Lähes aina suoraan ruokapöydästä saa mennä vessaan, suorasuoli siis =) Lieneekö sekin johtuu tuosta kovasta juomisesta?

Oman navan alapuolella on leikkaushaavat parantuneet hyvin. Kipuja ei enää ole juurikaan! Alkaa olla aika voittajafiilis kun pääsee liikkeelle normaalisti :D. Kunto on kyllä mennyt niin huonoksi etten kovin paljon jaksa liikkua, mutta nyt pitää alkaa kohottamaan kuntoa. Tosin nyt tuntuu että alkaa herkästi supistella jos rasittaa itseään liikaa, joten hirveästi ei uskalla rehkiä. Raitis kyseli aikaisemmin mitä lääkkeitä anestesiassa käytettiin mutten tajunnut moista edes kysyä. Luotin vain siihen kun sanottiin ettei ne vahingoita vauvaa.

Kävin tänään shoppailemassa vähän vaatteita kun alkaa kaikki kaapissa olevat olla liian pieniä. Olin positiivisesti yllättynyt kun löysin erikoisliikkeestä äitiysfarkut jotka ei maksanut kuin 24,9e. Ostin myös pari paitaa ja parit rintsikat. Pitää alkaa hankkimaan vaatteita että voi ensi viikolla mennä piiiiiitkästä aikaa töihin.

Tiiti 19+2
 
Kiva kuulla Kipatsusta!, Kyllä sen vauvan sukupuolen voi aavistaa. Mulla oli ihan alusta asti niin vahva poikaolo ja nyt on kaikkien ultrien mukaan poika tulossa. Oon kyllä kuullu kaikkea juttua, että on ultrissa sanottu et tää on 100 % poika ja kaikki siel on heilunu :LOL: ja sit onkin ollut tyttö. Mut vissiin harvemmin noin käy. Nyt sanoi gyne ultrasta, että tää on poika jo ihan alapään luuston mukaan, et ei voi olla tyttö ja siel on kikkelit moneen otteeseen vilahtanu. Että jos oiskin loppujen lopuksi tyttö, ni oisin kyllä tosi yllättyny.

Kiva kuulla myös Tiitin kuulumisia!Ja että olet jo hyvin parantumassa siitä hurjasta leikkauksesta. Ihmettelen vieläkin, että mihin lääketiede nykyään pystyy, että raskaanaollessakin pystytään leikkaamaan. Kun muistelen noita omia haavoja siitä tähystyksestä(3 kpl +navasta yks) niin oli ne pitkään arat ja joutui aina desinfioimaan.
Ja sulla ne on vielä noin tuoreet ja venyy mahan mukana :eek: Joo ei kannata hirveesti rehkiä, oman kunnon mukaan tehdä mitä pystyy. Mä en oo harrastanu enää mitään liikuntaa, ihan tarpeeks hengästyy näissä kotihommissa. Kävelykään ei tunnu hyvältä ja se pitkään seisominen, kun alkaa supistella. Sain kaverilta raskausjumppakirjan, ja siinä lukee et vasta 26 viikolla saa ne harjoitukset aloittaa. Sitä vois sitten kokeilla.

Mites muut oletteko harrastaneet mitään liikuntaa?

marica, Mul on toistaseks pysyny noi rajut migreenit ja muut jysärit poissa raskaudessa ja sit jos tulee, niin paracetamoli on nopsaa auttanut, mikä ei normaalisti ole siis ennen tehonnut, ni nyt tehoo. Vaik mä kyl sillon pelkäsin et raskaus saattaa pahentaa tota migreeniä, ni mul on ollu sit toisinpäin.

Kiitti kommenteista tuohon patjahommaan...Kyl mä varmaan sen otan käyttöön, kun se on sieltä sisältäkin ihan siistin näköinen, et näyttäis et on kuivana pysyny.

Nyt vois mennä laittaa jotain iltapalaa :p
 
heip,
Kiva kuulla kipatsusta ja tiitistä pitkästä aikaa.

raitis, hinta oli noin arvio kelan korvauksen jälkeen ja paikkana terveysasema tampereella. Niistä oli juttuja kun laitoi näille sivuille haetaan keskustelusta 4d. en nyt vielä ala varaamaan aikaa kun eka on se tayssin käynti, onko tayssissa sellaista laitetta? vai onko niillä vaan 2d ultrat käytössä.

Sit ummetukseen, mulla oli kans noilla viikoilla(10-13) maha ihan jumissa. Mut aloin kiltitsti syömään puuroa ja vain täyttä ruisleipää mustikka keittoa ja maitohappobakteereja niin alkoi luistamaan. Ja muutenkin nyt on kummasti helpannu vatsantoiminta. Iltaa kohti turpoaminen jatkuu vieläkin. vaalen leivän jätin pois kokonaan.

Mansikka keskusteluun 5kg maksoi 35? ja nyt tänään oli 4?/litra manskut.

Söpö maha kuunkullalla, ihanan pieni. Mulla jo näillä viikoilla 16+1 on saman kokoinen ja illalla isompi, mut mulla se rasvavanne keikkuu vieläkin törkeästi etummaisena :whistle:

En mitään ylimääräistä liikuntaa ole harrastanu, mitä nyt asiakkaiden kans alkuraskuden aikana tulli laukattua patikoimassa lähimaastossa ja koiran kans mennään 3-4 lenkkiä päivässä. Nyt siitä on tullu niin ärsyttävä lenkki kaveri et kummasti lenkit vähentynyt ja hiippailuksi on menny ettei vaan törmätä kehenkään :/
Enemmän liikuntaa kyl kaipais mut hengästyy nykyään tosi helposti et kuulostan höyryjunalta pienen ylämäen jälkeen :LOL:
Mä sain kans mammajumppa kirjan ja se on kans myöhemmille viikoille, mut mikäs siinä jos oman kuntonsa mukaan itsekseen jumppailee, mä olen koittanu keikkua jumppapallon päällä iltaisin telkkua katellessa. Noita lantiopohjan lihaksia olen yrittäny treenata mut hetken kun tekee niin on armoton pissis.

Miesten shoppailuun....ja jos sen päivän näkisin milloin mun ukko viihtyis kaupassa varttia pidempään menettämättä hermojaan niin olisin nähny varmaan kaiken. Eilen kun oltiin ikeassa niin yläkerran kierroksen loppupäässä alkoi jo jumalaton marina ja alakerran aarrekellari jäi käymättä kokonaan. No pitää jättää ukkeli kotiin kun kaupoille lähtee kun ei jaksa ite kuunnella kiukuttelua 35v. mieheltä kun muut ympärillä kattelee ihmeissään.

Niin siitä rakkaudesta lapseen alkaa kyllä pikkuhiljaa tulemaan, vieläkin sitä pelkää että jotain voi tapahtua mut kyl sitä vaan alkaa rakastamaan omaa viuhtia kun sille illalla juttelee ennen nukkumaan menoa ja kun se kutittelemalla vastaa. Nyt ne kutinat on tullut selvemmiksi ja osaa erottaa ne jo päivisin. On se vinkee tunne kun ei voi oikein raapia kun kutiaa mahan sisäpuolelta. :heart:

onnen hetkiä kaikille
tiltalitti ja viuhti 16+1
 
Voi kiitos teille kaikille onnitteluista!
Ei tää tosiaan oo vielä mennyt omaan jakeluun, paitsi ehkä vähän näin iltaisin, kun ällöttää. Aamuisin ei oo mitään ongelmaa, mut näin illalla on oksuolo.
Tohon ummetukseen: ei oo vielä itselle osunut kohdalle, mut mun kaveri käytti semmosia rakeita, kun Agiocur (muistaakseni tommonen nimi) voi siis käyttää myös raskaana ollessa.

Mansikkaongelmaa ei oo meillä, kun on toi oma maa. Mutta täällä maaseudulla on saanu 3,5? litra ja 4? on luomumansikat. Noi omathan on vähän niinku luomuja, kun en oo muuta tehny niille ku vähän rikkaruohoja nyppiny. On se hyvä, et edes mansikat on luomuja. Tänään Prismassa kuulutettiin, et ulkona mansikoita 3? litra ja vitosella kaksi litraa, eli aika paljon halvempia kun muualla.

Kipatsu: No olihan se ihan selvä passikuva gerin vauvasta,ainakin mun mielestä.
Vitsi, että Kuunkullalla on ihana massu!

Mä en varmaan kerro mun raskaudesta vielä ainakaan ennen sitä ultraa kelleen. Jos sen jälkeenkään. Tai siis mun yksi ystävä tietää, mut ei muut. Ai niin, ja taisin mä miehellekin kertoa, olenpas mä lörppö. :) Juhannuksena sain jo "hieman" pitkiä katseita, kun join vaan laitilan limonaditehtaan veriappelsiini limsaa, samoin viime vkl:na, kun meillä oli mun sisarusten saunailta. Että ans kattoo, kuin kauan tän pystyy pitämään salassa.
Millon te ootte kertoneet muille?

Finttu 6+5 (?)
 
Ikävä intiimikysymys: Mulla on häbbärit (=häpyhuulet) ihan arat. Ihan niinku ne olis hautunu. Luulin ekaks, et se on hiivan alkua, mut ei tule vuotoa, eikä ne kutia. Mulla on vielä tää viikko lugeja ja joudun siis käyttämään ph-suojia, eli voisko ne olla tosiaan hautunu? Onko teilä muilla ollu vastaavia ongelmia ja miten te ootte niistä selvinny?
Auttakaa nyt naista mäessä.
 

Yhteistyössä