Vuoden ikäinen viikoksi hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Alkuperäinen kirjoittaja å:
täällä taas täydelliset marttyyriäidit liikkeellä :headwall: :headwall:
Samaa mieltä,ei jaksa tajuta tätä vouhkaamista yhdestä vaivaisesta viikosta |O
osaako lapsi laskea seitsemään ja tietää sitten aikanaan vain yksi yö ja vanhemmat palaa kotiin???
mutta kukin tavallaan, joillekin lapset on rikkaus, toisille hidaste elämässä, mutta itse sanon että kun lapset on pienenäkin lomailleet mukana, niin vielä 17 v lähti mukaan mielellään aikanaan ja on sen jälkeenkin ollut satunnaisesti
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jättäisitkö vuoden ikäisen lapsen viikoksi luotettavalle hoitajalle, jotta pääsisitte kaksin lomalle puolisosi kanssa? Onko kukaan jättänyt, jos on niin kuinka meni?
En jättäis. Lapsen psyyke kestää olla vanhemmista erossa yhtä monta yötä kuin lapsella on ikävuosia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Miksi viikko? Jos haluaa lomaa kaksistaan, niin eikö riitä yö tai kaksi, kun lapsi on vielä noin pieni?
Pariksi päiväksi ei ole mitään järkeä lähteä jonnekin kaukomaahan..

Kaikki eivät todellakaan nauti jostain kuninkaanlinnan kiertelystä Ruotsissa.
 
Tuohon vielä, että onko väliä, onko äiti matkalla vai sairaalassa. Mä oon kyllä lapsille mielummin sanonut, että olin matkalla, kuin että tulevan pikkusisaren takia makasin viikon sairaalassa. Toisin sanoen en sanonut pienemmille lapsille miksi sielä sairaalassa olin, olin heille vain kipeä. Mutta olen lapsille voinut hyvillä mielin sanoa, äidin ja isän olevan matkoilla lataamassa akkuja. Muutenkin ehkä sitä lasta stressaa se vanhemman vointi sielä sairaalassa, kun ei tiedä miten hän voi, kuin se, että vanhemmat ovat hyvissä sielunvoimissa reissussa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Ihan kaikkea vaan ei voi/kannata tehdä silloin kun on pienen lapsen vanhempi =)
Ihan sama mitä HALUAA...
Miten niin moni keskittyy vaan siihen mitä haluaa, kyllähän ne lapset "sopeutuu" :headwall:
Miksei vanhemmat voi sopeutua siihen, mikä on vanhemman vastuu ja tarkoitus?
Sinäkö sen määräät mitä voi / kannattaa pienen lapsen kanssa tehdä? ;)

Etkä VIELÄKÄÄN VASTANNUT JO MONEN MONTA KERTAA ESITETTYYN KYSYMYKSEEN...:whistle:
 
dorks
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Nyrkkisääntöhän on, että ikä kuukausina, ja niin monta tuntia voi olla vieraalla hoidossa (esim. 8kk = 8h ), tai ikä vuosina ja niin monta yötä (esim. 5v ja 5yötä )
ei vi***, nyrkkisääntö???? lapsen hoidossa... eläkää hyvät ihmiset!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Miksi viikko? Jos haluaa lomaa kaksistaan, niin eikö riitä yö tai kaksi, kun lapsi on vielä noin pieni?
Pariksi päiväksi ei ole mitään järkeä lähteä jonnekin kaukomaahan..

Kaikki eivät todellakaan nauti jostain kuninkaanlinnan kiertelystä Ruotsissa.
kaukomaille ei tarvitse joka vuosi lähteä ja tuskin monellakaan palstalaisella on siihen varaa ja jos on, niin on varaa palkata vaikka mummo hoitajaksi mukaan.
Miksi ei muuten tuota voi ajatella että vaikka isovanhemmat tai joku sukulaistyttö?
 
å
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
[Sellaisetko on täydellisiä marttyyriäitejä, jotka ei 1-vuotiasta jättäisi viikoksi hoitoon?

Itse en todellakaan jättäisi, mutta ei se minusta tee täydellistä äitiä, saati marttyyria. Vaan ihan lapsen etua ajattelevan, ja hänen ehdoilla menevän äidin.
Å tarkoitti varmaan näitä SYYLLISTÄJIÄ, joita tämäkin ketju suorastaan pursuaa...:/

Eli lapsi vahingoittuu heidän mielestään psyykkisesti jos se jää rakastavaan hoitopaikkaan viikoksi, eroon JUMALOLENNOSTA= äidistä?!?
Juuri näin tarkoitin. kaiken huippu tuo, että isän kanssa lasta ei voi jättää kuin muutamaksi tunniksi :headwall: :headwall:

Olettepa valinneet lapsillenne huonot isät :LOL:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Molemmissa voi viottua tai ei viotu. Kyse on siitä, että toinen tapaus on pakkotilanne ja toisessa on kyse vanhempien omasta mukavuudenhalusta.
Tää on samanlainen kysymys kuin taistelu baariin menosta. JOS ÄITI MENEE BAARIIN, SEN LAPSI VIOITTUU OLLESSAAN YÖN MARTTAMUMMON HOIDOSSA. JOS TAAS ÄITI MENEE HARTAUSREISSULLE KIHNIÖÖN YÖKSI, LAPSI EI SAMAA KOHTALOA KOE.

Jessus te olette tekopyhiä!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Miksi 1 v ei voi ottaa matkalle mukaan jos jotkut pienemmänkin vauvan kanssa matkaa
Heräsi ajatus ja kysymys miksi lapsen kanssa ei voi lomailla. Mitä lapsi rajoittaa? toki ei voi molemmat vanhemmat aamuviiteen bilettää eikä koko päivää rannalla maata mutta 1 v tykkää jo lasten altaassa läträtä ja rannalla hiekkakakkujan tehdä. ja eikö lapselle kivaa myös päästä lämpimään ja paljain varpain tallustelemaan täältä pakkasen keskeltä.
No kun kyseessä ei ole mikään Kanarian rantaloma, vaan harrastusmatka johon lasta (edes koululaista) ei yksinkertaisesti voi ottaa mukaan.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja dorks:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Nyrkkisääntöhän on, että ikä kuukausina, ja niin monta tuntia voi olla vieraalla hoidossa (esim. 8kk = 8h ), tai ikä vuosina ja niin monta yötä (esim. 5v ja 5yötä )
ei vi***, nyrkkisääntö???? lapsen hoidossa... eläkää hyvät ihmiset!!!
No tuo nyrkkisääntö on lastenpsykiatrien ja -psykologien määrittelemä ja uskon, että siinä on perää. Mutta tietenkin on vanhempia joiden mielestä on ihan sama missä lapsi on kunhan itsellä on kivaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kaukomaille ei tarvitse joka vuosi lähteä ja tuskin monellakaan palstalaisella on siihen varaa ja jos on, niin on varaa palkata vaikka mummo hoitajaksi mukaan.
Miksi ei muuten tuota voi ajatella että vaikka isovanhemmat tai joku sukulaistyttö?
Öh tota...viikon etelänmatka mulle ja miehelle maksaisi kyllä aika lailla vähemmän kuin viikon etelänmatka mulle, miehelle ja äidilleni :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen jättänyt n. puolivuotiaan viikoksi ja toisen kerran viikonlopuksi isänsä kanssa.. Muille hoitajille jättäminen ehkä arveluttaisi, mutta jos reissuun olisi tilaisuus ja hoitaja tosi tuttu (niin kuin esim isovanhemmat meillä on), voisin kyllä jättää.
Niin, mitenkähän tätä NYRKKIsääntöä sovelletaan isän kanssa olemiseen..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Miksi 1 v ei voi ottaa matkalle mukaan jos jotkut pienemmänkin vauvan kanssa matkaa
Heräsi ajatus ja kysymys miksi lapsen kanssa ei voi lomailla. Mitä lapsi rajoittaa? toki ei voi molemmat vanhemmat aamuviiteen bilettää eikä koko päivää rannalla maata mutta 1 v tykkää jo lasten altaassa läträtä ja rannalla hiekkakakkujan tehdä. ja eikö lapselle kivaa myös päästä lämpimään ja paljain varpain tallustelemaan täältä pakkasen keskeltä.
No kun kyseessä ei ole mikään Kanarian rantaloma, vaan harrastusmatka johon lasta (edes koululaista) ei yksinkertaisesti voi ottaa mukaan.
ja matkaako ei voi toiseen ajankohtaan tehdä?????
 
no
minäpä jättäisin,jos on ollut ennestään jo paljon hoidossa, meillä on ollut syntymästä asti kerran kk yökylässä, ja aina vähänväliä päiväsaikaan hoidossa. Riippuu toki siitä miten lapsi hoidossa on tähän asti viihtynyt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kaukomaille ei tarvitse joka vuosi lähteä ja tuskin monellakaan palstalaisella on siihen varaa ja jos on, niin on varaa palkata vaikka mummo hoitajaksi mukaan.
Miksi ei muuten tuota voi ajatella että vaikka isovanhemmat tai joku sukulaistyttö?
Öh tota...viikon etelänmatka mulle ja miehelle maksaisi kyllä aika lailla vähemmän kuin viikon etelänmatka mulle, miehelle ja äidilleni :D
eiköhän se mummo jotenkin matkakustannuksiinsa osallistuisi? ja vaikka jotakin lapselle sieltä vielä ostaisi...
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Miksi 1 v ei voi ottaa matkalle mukaan jos jotkut pienemmänkin vauvan kanssa matkaa
Heräsi ajatus ja kysymys miksi lapsen kanssa ei voi lomailla. Mitä lapsi rajoittaa? toki ei voi molemmat vanhemmat aamuviiteen bilettää eikä koko päivää rannalla maata mutta 1 v tykkää jo lasten altaassa läträtä ja rannalla hiekkakakkujan tehdä. ja eikö lapselle kivaa myös päästä lämpimään ja paljain varpain tallustelemaan täältä pakkasen keskeltä.
No kun kyseessä ei ole mikään Kanarian rantaloma, vaan harrastusmatka johon lasta (edes koululaista) ei yksinkertaisesti voi ottaa mukaan.
No sinähän se itse määrittelet mikä sulle on tärkeintä. Onko harrastus tärkeämpi kuin lapsen hyvinvointi? Kyllä mä ymmärrän pakolliset erot lapsesta, esim just sairaalassa olo tms, jolle ei voi mitään. Tokikin ne on yhtä haitallisia kuin mikä tahansa muu ero mutta onko pakko olla erossa pitkään jos ei kerran oo pakko. Lapsi kasvaa ja sitten pääsee taas harrastamaan, voisko vähä himmata tahtia lapsen parhaaksi vai onko se oma napa se tärkein?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Meidän 4kk on hyvin usein isän kanssa kaksin. Tunnin tai kaksi, jolloin yleensä nukkuukin tms.
Ei vuorokausia!
:eek::eek::eek: :LOL:

OLETKO SINÄ PROVO???

Se lapsi on puolet sitä isää!!!

MIKÄ OIKEUS SINULLA ON OMIA SE LAPSI??? :eek::eek::eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
eiköhän se mummo jotenkin matkakustannuksiinsa osallistuisi? ja vaikka jotakin lapselle sieltä vielä ostaisi...
Eli äitini maksaisi itse matkansa, jotta pääsisi etelään olemaan täysipäiväisenä lastenhoitajana? Juu, ei. Kun hän matkustaa, ja maksaa matkastaan, niin hän myös rentoutuu ja nauttii. Yhdessä voitaisiin lähteä matkalle, ja varmaan isovanhemmat olisi kerran pari lastenvahtina, mutta sen loman luonne ei ole yhtään samanlainen kuin kahdenkeskeisen parisuhdeloman.
 
å
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja dorks:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Nyrkkisääntöhän on, että ikä kuukausina, ja niin monta tuntia voi olla vieraalla hoidossa (esim. 8kk = 8h ), tai ikä vuosina ja niin monta yötä (esim. 5v ja 5yötä )
ei vi***, nyrkkisääntö???? lapsen hoidossa... eläkää hyvät ihmiset!!!
No tuo nyrkkisääntö on lastenpsykiatrien ja -psykologien määrittelemä ja uskon, että siinä on perää. Mutta tietenkin on vanhempia joiden mielestä on ihan sama missä lapsi on kunhan itsellä on kivaa.
Sun mielestä siis jos lapsi on isovanhemmillaan, lapselle läheisillä, niin hän paikassa "ihan sama missä lapsi on"?
Meillä onneksi arvostetaan isovanhempia korkeammalle. Ja toisilla vaan sattuu olemaan hyvät isovanhemmat toisilla näköjään ei niin hyvät.

 
Jonna
Mä en jättäisi noin pientä viikoksi hoitoon. En omaa 2-vuotiastani ole jättänyt yökylään vielä kertaakaan. En koe itseäni marttyyriksi, mä vaan viihdyn lapseni kanssa. Poika otetaan mukaan, jos johonkin lähdetään reissaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kaukomaille ei tarvitse joka vuosi lähteä ja tuskin monellakaan palstalaisella on siihen varaa ja jos on, niin on varaa palkata vaikka mummo hoitajaksi mukaan.
Miksi ei muuten tuota voi ajatella että vaikka isovanhemmat tai joku sukulaistyttö?
Öh tota...viikon etelänmatka mulle ja miehelle maksaisi kyllä aika lailla vähemmän kuin viikon etelänmatka mulle, miehelle ja äidilleni :D


Juuh, kyl meillä nytkin oli kun koko perheellä reissattiin isovanhemmat mukana, mutta siltikään emme ehtineet meihenkanssa kaksi olemaan lainkaan koko matkan aikana, joten suunnitelmissa on jo, että kun vauva kasvaa, lähdemme seuraavaksi reissuun kaksin.

Ja tosiaan, koko perheen reissu meillä maksoi lähes 4000e, kun taas kaksi päästään viikon matkalla alle tonnilla, joten siinä iso syy, ettei kauhean usein tule koko porukalla reissailtua.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä en kyllä todellakaan usko, että kenenkään lapset eivät ennen kouluunmenoa olisi esim isovanhempien hoidossa viikkoa. En todellakaan usko.
tunnen kouluikäisiä lapsia jotka eivät ikinä ole olleet yökylässä.
Meidän lapset eivät olleet koskaan yöhoidossa, pari kertaa äiti katsomassa meillä jos oli menoa. Isompana sitten kavereillaan mutta silloinkin kaverit useammin meillä. Hyvin ovat silti sosiaalisia.
 

Yhteistyössä