Vuosimallia -91

Mites mammelit jakselee? Uus viikko taas alko, ja tekemistä ois tälle viikolle vaikka kuinka :) Pitäis käydä jonain päivänä vähän vaateostoksilla, mulla mahtuu enää yhdet housut jalkaan, ja ei nämäkään kovin hyvin, nappi lenti jo seinään :D Pitäis löytää jostain hyviä ja mukavia äityishousuja, ja paidatkin olis ihan jees. Aateltiin myös miehen kanssa ostaa läheiseen uimahalliin sellaset kausikortit, ja alkaa käydä n. 1krt/vko uimassa :) Sitä kun on niin suositeltu. Olis se vähän piristystä perinteisten kävelylenkkien lisäks. Ja siellä ei oo maha eessä :D

Mä oon kyllä aikamoinen sisustusihminen! :D Ja välillä ihan hullu siivoamaan. Pari kuukautta sitte ostetiin miehen kanssa oma asunto, niin tänne on tullu hankittua sitte kaikenmoista :) Ostetiin uudet kodinkoneet, tiskikonetta ei ollu ja hella oli supervanha, ja olohuoneen kalusto uusittiin täysin. Kaikien näköstä pientä kivaa on tullu myös ostettua, verhoja ja mattoja yms.

Viime viikolla meillä oli rakenneultrakin, kaikki oli hyvin ja pikkunen oli normaalikokoinen :) Oli mukavaa olla ukon kanssa yhessä kahtomassa miltä se meidän aikaansaannos näyttää ;)
 
Moi! Täällä viikko alkoi synnytyssalissa :D sunnuntaina 23.10 lähdimme synnärille kun epäilin lapsivesien lorahtaneen.. no olihan se ja supistuksiakin tuli 5-7min välein.. niistä en niin välittänyt kun aikaisemminkin oli supistellut ja kovemminkin . Kätilö teki sisätutkimuksen ja olinkin siinä jo 4cm auki, eöi eikun saliin :) 5:49 sitten syntyi pieni poikamme paino 2865g ja pituudella48,5 cm. ( rv 36+5) ylihuomenna pääsemme jo kotiin!
 
Täällä olis yks melkeen 2v tytön äippä ja toinen olis haaveissa, tässä vuosi jo haaveiltu ja sitä olis varmaan jo aika jättää ehkäsy pois. :) Tavaraaki ollaan jo hankittu ja kaikkea mahollista, vielä olis se viimenen askel otettava, heh. Täällä ei oo oikeen näkyny äitejä, jotka odottais toista lasta tai joilla olis, siis alle 20v. :/
 
Heipparallaa kaikille! Täälläkin ilmoittautuu yksi äippä. Esikois poikamme on nyt 1v 10kk, toista odotetaan rv 18.. Eli laskettuaika on maaliskuussa 2011. Ens vklla olis ultra ja koitetaan saada tietää sukupuoli, ei oo nimittäin poika eikä tyttöolo, toisinkuin esikoisen kohalla olin satavarma että on poika ;D Odotusaika on muuten mennyt hyvin, ekat 3kk oli järkyttävää pahoinvointia, eikä vieläkään kokonaan mennyt ohi. Nyt on tullut että vatsa on todella kosketusarka, siis jos mies esim koskee mahaan niin sanon heti että ota käsi pois :( Ja tää unettomuus, voi että.. On kyllä kuollut olo aina iltasin 6 jälkeen kun herään itekseni siinä 7 maissa aamulla ja yö menee pyöriessä sängyssä. Missäs päin te muut asustelette? Me asutaan Vantaalla.

Siirryin tuolta Vauva sivuilta veke, kun se on niin kuollut, ja siellä kirjottelee vaan jotku ''pellet'' ihan urpoja viestejä :D Eikä siellä oo tälläsiä hyviä foorumeja, niinkun tää alle 20v mammat ;)

Te jotka ootte tätä pidempään käyttänyt, niin tuleeko mulle saapuneisiin viestiä että jos tällä palstalla jatkúu mun viestin jälkeen keskustelu, vai pitääkö mun itse ettiä aina tää keskustelu ja kattoo onko tullu vastauksia. :D

Hyvää odotusta ja yritystä kaikille! ( Mulla yksi keskenmeno tuli 31.5, äitienpäivä meni vatsakipujen kanssa, tais olla rv9. Otti kyllä koville, mutta nyt osaa jo iloita asiasta että odottaa toista lasta kun liikkeet mahassa tuntuu ja masu kasvaa :) )
 
Jyväskylässä ei ainakaa oo noita perhehuoneita, jos siis jkl:ää tarkotit. Isän ja isovanhempien pitää lähtee klo 20 mennessä aika ilmeisesti sinne muita vieraita sais tulla, niin siellä ainaki luki. Ite sain onneks sattumalta siellä sellasen yksityishuoneen. Mut meillä ainaki kävi sisko siellä kattomassa mua ja vauvaa, ja mieski oli vähän myöhempään siellä ku 20 :D
Itekki oisin halunnu jonkun perhehuoneen..
 
Joo, näin munkin mielestä, että siellä ei mitään perhehuoneita oo erikseen. Kyllä mulla (ja muillakin) kävi siellä kaverikin kattomassa vauvaa, että ei se oo niin justiinsa. Siellä huoneessa ei vaan sais olla, ku on pienet huoneet, niin loppuu ilma äkkiä, jos on paljon populaa.

Meidän pieni mies tuli perjantaina jo 1kk <3 Sen kunniaks viikonloppu sitten vähän sairasteltiinki koko perhe. Poika oli niin räkänen, että lähin pe ja la välisenä yönä käyttämään päivystyksessä, kun ei meinannu henki kulkea. Nyt jo onneks paranemaan päin :) Ihmeellistä huutamista on ollut nyt monta päivää, missään ei oo oikein hyvä olla. Sylissä viihtyy, mutta auta armias, jos oot liian pitkään paikallaan. Vähän alkais koliikkia muistuttaa, mutta seuraillaan nyt tässä...
 
Täällä oli torstaina ultra, ja poikaa lupaili, eli iso veljelle pikku veikka tiedossa ;-) Jotenki positiivisin mielin tuosta uutisesta, onpahan pojil sitten samankaltaset leikit keskenään ja ei tarvii ku hommailla vauvavaatteita uusiks ku edelliset ehin myymään.. Aluksi olin järkyttynyt (ultran jälkeen), varmaan siitä kuinka tää aika juoksee, kohta on jo puoliväli. iik!
Täällä ei näköjään kauheesti keskustella :D
 
Onnea poikalupauksesta bellis91!

En tiedä miksei tuu kauheesti tänne kirjoteltuu, vaikka melkeen päivittäin käyn täällä sivulla lukemassa keskusteluja :confused:

Noh, vähän omiakin kuulumisia, eli alkoi tän viikon alussa menkat! Nyt jo melkeenpä loppuneet. Huomenna laitan tilaukseen ovistestejä ja vloppuna sitten alan testaileen joskos se oili sieltä taas tulis! Eli hyvillä mielin kiinni uudessa kierrossa, joskos nyt olisi se kierto! :heart:

Eipä tänne muuta, miekkosen syysloma lopuillaan ja huomenna taas työn touhuun! Minä tyttären kanssa vain kotitonttuilen :)
 
Täältä löytyis yks -91 tyttönen joka plussasi lauantaina :) Nyt menossa rv 8+5, ainakin näin neuvolasta sanottiin kun sinne eilen soitin ja la olis 7.6 :) Me ei kauaa keretty yrittämään ku elokuun lopulla jätin pillerit pois ja heti on tärpänny. Oon niin onnellinen <3
 
Merlina, onnea vauvauutisista! :) Meillä meni aika hyvin tuo tärppääminen, mietittiin siinä pillereitä syödessä että söisinkö vielä jäljellä olevat 2 liuskaa, vai jätänkö jo nyt pois pillerit. Ukko sit sano että "ei sun mikään pakko niitä oo syyä.." :D Noh, mulla ei sit kuulunukaan menkkoja ollenkaan, vaikka ne olis tottakai pitäny tulla siinä kun pillerit lopetti, sehän alko kuitenkin ihanku normi 7 päivän tauko liuskojen välissä. Olinki pamahtanu paksuks kesken sen viimesen liuskan, että turhaan olisin syöny ne jäljelle jääneet 2 liuskaa, kun olin jo paksuna :D

Täälläki vähä hiljasta tää keskustelu.. Mikähä ois sellane hyvä puheenaihe mistä kaikki keksis juttua :D
 
Meillä tärppäs aikoinaan esikoinen ekasta yrityskierrosta, mutta sillon ei ollu mulla ollut viel ollenkaan hormonaalista ehkäisyä käytössä. Nyt noi pillerit on sekottanu kehoa niin, että nyt on alkanu neljäs yrityskierto (ei oo tullu koko aikana ku yks ovis). En tiedä haluanko toisen lapsen jälkeen enää alottaa hormonaalista ehkäisyä nyt ku tiedän oikeasti että mitä se tekee keholle. Oon niin vihanen ittelleni, ku oon tehny tällasta kropalle :kieh:
 
Jenva, kiitos!
Mitenhän oon nuo viikot laskenu ku nythän on 9+1 :D Minäki oon aatellu ettei enää ikinä tänne mitään hormonaalista ehkäisyä, tässä on nyt rutkasti aikaa miettiä mikä otetaan sitten joskus käyttöön.

Minkälaisia oireita teillä on ollu alkuraskaudesta? Mulla on ollu alamaha välillä ihan sairaan kipeä ja tuntunu että selkä on tulessa, onneks mitään vuotoja ei oo tullu niin en kauheen huolissaan noista ole, ja nyt iski sitten jo toisen huuliherpeksen joka näyttäs leviävän nenäänki -.- Oksennellu en oo onneks, mutta semmosta etovaa oloa on oikeestaa ihan koko ajan.. Saa nähä miten pärjään töissä lähempänä joulua ku ihmiset alkaa ostelee enemmän ja enemmän tuoksuja, vielä ne ei ainakaan tee pahaa oloa.
 
Heissan kaikille!! Ja onnea plussanneille!!
Meillä kans yk neljäs vaiko onko jo viides:D En pysy laskuissa mukana. Mutta eipä oo vielä plussaa tullu.. :( Mulla on ihan kalkkis olo, tuntuu ku oisin kymmenen vuotta vanhempi ku oikeesti oon. Kaikki vaatteet on ihan epämukavia eikä yhtään näytä päältä miltään. Mahaki on vieläkin raskauden jäljiltä ihan löllöä vaan:S Ihan omaa laiskuutta, kun ei jaksa mitään tehdä!! Voi, jos ois rahaa nii tilaisin kauheet läjät uusia vaatteita ihan meille kaikille, kävisin kampaajalla ja ostaisin jotain meikkejä. Mutta miks tuntuu ettei aika riitä pitämään itestä huolta? Taitaa olla laiskuutta ilmassa|O
 
Mä oon ostellu hirveesti vaatteita, äitiysvaatteita tosin kun tässä masua kasvatellaan :) Ja oon koittanu miettiä, että vaikka sit oon kuinka äiti, niin koitan pitää itestäni kyllä huolta ja kahtoa miltä näytän esim. kauppaan mennessä jne, mutta saa nähä miten silti käy myöhemmin.. :D Parturissa oon muutenki kyllä tosi laiska käymään, kävin aikoinaa parturissa helmikuussa 2009, ja siitä seuraavan kerran kävin parturissa tammikuussa 2010.. :DD Siinä välillä värjäsin vaan kotona tukkaa, kun kasvatin sellasta lyhyttä poikatukkaa pois. Olis ehkä pitäny mennä oikee asianosaavalle, niin olisivat jonkinlaiseen malliin sen edes sillonki leikannu, kyllä se oli kamalan näköne pitkän aikaa.. -.- Mutta tänä vuonna oon niinki edistyny, että kävin uudelleen parturissa elokuussa :D Ja nyt pari viikkoa sitten ite värjäsin taas hiuksia.. :D Vaikka onki paljon pidemmät, mut aattelin mennä viralliseen parturiin sit seuraavalla kerralla, luultavasti tammi-helmikuussa.. Jos meen ;D
Tänään tuli taas postissa uudet äitiysfarkut ja neuletakki mitä oon tilannu, oon tosi tyytyväinen näihin :) Mun tuttava ei odotusaikanaan aikoinaan yhtää ostanu äitiysvaatteita, se käytti vaan miehensä vaatteita.. Ite en ala semmoseen, haluan näyttää hyvältä odottavalta äidiltä! :D
 
Mieki ostin pari viikkoa sitten ihan oikeat äitiysfarkut, nyt ei purista pikku masupattia. :) Otti vaan vähän itsetunnon päälle kun piti ostaa peräti koko 42 että mahtui.. :ashamed: Miulla jotenkin kaikki läski kertyy tuonne alakroppaan, paidoissa sun muissa menee kevyesti koko 36. Ja sitten ostin uudet rintsikat, silläkin alueella on hypätty muutama kuppikoko suurempaan suuntaan.

Ja viime viikolla tuntui ensimmäiset potkut! :D
 
Mä en aikanaan ostanu ollenkaan äitiysvaatteita. Enkä kyl käyttäny miehenkään vaatteita :LOL: Ihan omilla mentiin, pidemmän malliset paidat oli hyviä ja kotona rentoja housuja, kaupungilla farkut kumilenksu-menetelmällä :D Painoa tuli raskausaikana vissii huimat 5 tai 6 kiloa, että hyvin mahtu.

Ihanaa Mesore, ekat potkut on jotain maailman ihaninta :heart:
 
Mä onneks saan kaverilta äitiysvaatteita heti ku tarvii, ja eiköhän tuota tuu itekki ostettua jonku verran, mieluiten semmosta että voi raskauden jälkeenki pitää...

Tää väsymys on jotain ihan hirveetä, tuntuu että silmät ei millään pysy auki ja haluais vaan koko ajan nukkua :/
 
Joo jos joskus tulisin ostaan äitiysvaatteita niin ehdottomasti semmosia mitä voi raskauden jälkeenkin käyttää. Mutta luulen, että jos seuraava raskaus tulee olemaan edellisen kaltainen niin en osta/ käytä äippävaatteita ollenkaan :D
 

Yhteistyössä