Vuosimallia -91

Hui, en oo muistanut täällä käydä pitkään aikaan. :) Onnea idamarialle pienestä! :)
Mulla on supistelut jatkunut kipeinä, mutta onneksi ollaan vielä yhdessä osassa. Nyt siis menossa raskausviikko 35 :) Aika menee niiiin nopeaa..
Tosta mahan kasvusta, mulla alko maha näkyä vasta rv28-30, sillon ensimmäiset ulkopuolisetkin vasta huomas mun raskauden. Eikä se suuri nytkään siis ole, harmittaa vähän kun olisin halunnut sellaisen oikeen kunnon vauvamahan.. :) Selällään kun makaan niin mahaa ei näy oikeastaan ollenkaan. Kaippa se johtuu kun oon näin pitkä, 174cm. :)
 
Juo vaikka lasi makeaa mehua ja katso virkistyiskö vauva siitä. Joskushan vauvat kyl vähentää tuota liikehdintää kun synnytys lähestyy. Mut onhan niillä usein ihan muuten vaan tommosia päiviä ettei oo ihan niin virkkuja :)
 
Niin, mehua oonkin jo juonut ja vauvaa yrittänyt herätellä tökkimällä, kun tossa päivemmällä liikelaskentaa tein. pariin tuntiin en liikkeitä tuntenut ja ajattelin että kokeilen illemmalla vielä. mutta eipä oo tässä välissä tuntunut vieläkään. :|
 
Myös usein jos supistelee nii ei kunnolla sit tunne niitä liikkeitä. Seuraile nyt. Mut jos sua huolettaa nii kannattaa mennä tarkastamaan et kaikki on hyvin. Saat ite ainakin levollisemman mielen. Onko teillä pitkä matka sairaalaan?
 
Eipä meillä pitkä matka sairaalaan ole, puoli kilometriä :) Kynnys on vaan aika korkea lähteä sinne, mutta voi olla etten unta saa jos on huoli vauvan hyvin voinnista.. Mies tulee kohta töistä niin täytyy katsoa mitä mieltä se on.
 
Eikö vieläkään oo tuntu mitään potkuja? Yrittäkää jos miehes sais jossain hiljases tilassa vaikka talouspaperirullalla kuunneltua sydänääniä :D Jotku väittää että toi voi onnistua, mut mun mies ei koskaan siinä onnistunu :D Kannattaa kumminki koittaa!
 
Kyllä on mieli maassa ;'(... Käytiin sitten niiiiin inhottavan ja mulkun tätini luona hakemassa pinnasänky meille.
Tämä sänky on oman äitini vanha, jostain 60-luvulta, joten se on periaatteessa äitini oma, mutta oli säilössä tädillä.

Ennenkin on noita konflikteja ton tädin kanssa ollu mutta nyt oli vika tikki !!!

Mentiin sinne käymään, niin johan alko heti se urputus. Eka tuli sitä, kuinka pitää jo tässä vaiheessa pinnasänky hakea kun alkio on vasta niin pieni ! Sitten tuli seuraavaksi että joko rattaatkin on jo hankittu, ihme kun ei ole. Minua haukuttiin vastuuntunnottomaksi 18-vuotiaaksi mitään aikaan saamattomaksi nuoreksi.
Haukuttiin sitä, kuinka olen lopettanu kouluni kesken muutamaan kertaan, kerjännyt vanhemmilta rahaa, saanut uudet tietokoneet ja puhelimet ja kaikki.
Tosiasiassa en ole saanut uutta tietokonetta, enkä puhelintakaan.
Kaikenlisäksi kertaakaan en ole vanhemmiltani natissut rahaa, taikka edes lainannut kun olemme yhteen mieheni kanssa muuttanut asumaan pari viikkoa heti sen jälkeen kun täytin 18 ELI KUN ELATUSVELVOLLISUUS ON LOPPUNUT !

Mun isosisko itseasiassa on se joka on jättänyt saman verran kouluja kesken, saanut 2008 joululahjaksi uuden tietokoneen, kerjänny vanhemmilta rahaa ja lainannut senkun ehtinyt, HÄN EI OLE SAANUT TUOLTA TÄDILTÄ MITÄÄN TÄLLÄSTÄ PASKAA NISKAAN ! Kappas vaan minä sain JA JOPA MINUN MIEHENI KEHTASI HAUKKUA PYSTYYN TAAS KERRAN !!!

Minä ostin ITSE OMILLA SYNTTÄRILAHJARAHOILLANI jopa huonekalut uuteen asuntoonkin. Kaikki ollaan itse maksettu joka penniä myöten.

Haukuttiin sekin, kuinka vastuuntunnottomia nuoria me ollaan, kun tässä iässä muka väännetään kakaroita ja sanoi että: "Katotaan vaan mitä sossutädille sanotte sitten, kun se kysyy että otatteko te vastuuta?".
Siis kehtaa tommosta paskaa sysätä meidän niskoille, kun olen raskaana ja ei ollu vielä ensimmäinen kerta, puhui päälle ja haukkui minun miehenikin niin lyttyyn kun ei edes tunne kunnolla ko. ihmistä.
Ei olla mitään tehty sille ja silti tuli paskaa niskaan senkun ehti...

Alkaa tulemaan jo oikeasti paha olo ja epäilemään itseään, että mitä vikaa oikeasti minussa on kun niin monet ihmiset osaa olla niin älyttömän ilkeitä nykyään, kun ei ole edes mitään pahaa tehnyt ?
Alkaa epäilemään oikeasti itseään ja koko raskautta, ei pahalla tavalla vaan sillein että oisinko mä muka oikeasti niin huono äiti ?! Tollaset ihmiset tekee oikeasti niin pahan olon, että masentaa ja ahdistaa !
On taas päivälle ollu draamaa ja eikä tämä tähän varmana lopu, huoh .....
 
Voi Tiudeliini :hug: Halaus sinne! Niin ikävää tuollainen turha haukkuminen : / Se on ihan sun oma asias milloin alat hankkia lapselle tavaroita, ei siihen tarvi kenenkään muun puuttua! Sä teet just niin ku susta itsestä parhaalta tuntuu. Ei voi ymmärtää miks joidenki täytyy olla niin ilkeitä, raskaushan on ihaninta mitä kohdalle voi sattua!
Yritä olla välittämättä niistä asioista, vaikka se varmasti onki vaikeaa. Susta tulee aivan varmasti hyvä ja rakstava äiti :heart:

Omaa napaa: Varasin tänään sit ajan lääkäriin, 11.10 vasta, eli saa nähdä alkaako menkat ennen sitä.
 
Tiudeliini, tiedän kuule just miltä susta tuntuu!!:hug:
Mun isäpuoli on ollu ihan samanlainen kusipää aina ja tulee varmasti aina olemaanki.

Tiedän todellakin että tuo sattuu ja loukkaa ja mä ainakin tunsin itteni huonommaksi aina tollasen jälkeen. Tunnen vieläkin!!
Uskon että susta tulee maailman paras äiti omalle lapselles. Ei kukaan voi tulla sulle sanomaan että oot jotenki huonompi tai ettet kanna vastuuta!
Asia siis ois ihan toinen jos koko aika kerjäisit sun vanhemmilta rahaa yms, eli et pärjäis omillas. Mutta ilmeisesti pärjäät oikeen loistavasti!:)

Mun mielestä lapsia hankitaan sillon ku siihen ollaan valmiita ja lapsille pystytään tarjoomaan tarpeeks rakkautta. Ei se että kuinka rikas on, määrittele sitä kuinka hyvä äiti tai isä on. Mun äiti on ainaki mulle maailman paras äiti, eikä se oo koskaan ollu mikään rikas.
Voimia ja jaksamista sulle ja sun miehelle! Tommosta on tosi vaikee unohtaa, mutta yritä antaa vaan olla. Te kuitenki sun miehen kanssa tiedätte että pärjäätte eikä tarvi välittää tommosista ihmisistä jotka on ehkä katkeria tai kyllästyneitä omaan elämäänsä..
 

Yhteistyössä