Yhdellä sun toisella kun tuntuu olevan tylsää, niin olisko se nyt taas KUVAKETJUN paikka?! Pinoon, hop!

!!!
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22761237:
Mee sä jankkaa muualle, tää on kuvaketju. Sun ja Leukistin muistelot ei muita kiinnosta.
Ja Leukistilla oli muuten nätti kuva.
En minä ole mitään muistellut. Jos tämä kerta on KUVAketju, niin miksi täällä on joka toinen viesti jotain leukistin ja jonkun toisen marinaa ja kitinää! Menkööt muualle ruikuttamaan!
 
heippa vaan kaikille!

kaikki on kivannäköisiä, jotkut suorastaan kauniita.

mä aina mietin ketjun aiheen vierestä ja taas ties monettako kertaa mietin, että miksi se on aina tavallaan joillekin yllätys, että äidit on kauniita? tottakai ihmiset on kauniita, äidit ja muut. en mä ainakaan omasta kaveri/tuttupiiristä tiedä yhtään rumaa tai edes rumahkoa ihmistä/äitiä. musta nää kuvat täällä on aivan odotettavissa enkä yllättynyt laisinkaan.

eikai nyt kukaan voi ajatella, että äidit olisi jotenkin lähtökohtaisesti rumempia kuin muut naiset esim lapsettomat?
 
heippa vaan kaikille!

kaikki on kivannäköisiä, jotkut suorastaan kauniita.

mä aina mietin ketjun aiheen vierestä ja taas ties monettako kertaa mietin, että miksi se on aina tavallaan joillekin yllätys, että äidit on kauniita? tottakai ihmiset on kauniita, äidit ja muut. en mä ainakaan omasta kaveri/tuttupiiristä tiedä yhtään rumaa tai edes rumahkoa ihmistä/äitiä. musta nää kuvat täällä on aivan odotettavissa enkä yllättynyt laisinkaan.

eikai nyt kukaan voi ajatella, että äidit olisi jotenkin lähtökohtaisesti rumempia kuin muut naiset esim lapsettomat?
Kai se liittyy siihen, että perinteisesti ajatellaan, että äidillä ei ole aikaa huolehtia itsestään. Ja jos onkin, niin äiti ei ole niin turhamainen, että kiinnittäisi huomiota ulkoisiin seikkoihin, kun äitihän elää vain perhettään ja kotiaan varten. Vaikka eihän se niin ole mennyt enää vuosikymmeniin, jos koskaan.
 
Asian sivusta (ihan täysin), mutta :LOL: tuo laineen analyysi "eikai nyt kukaan voi ajatella, että äidit olisi jotenkin lähtökohtaisesti rumempia kuin muut naiset esim lapsettomat?"

Esim. lapsettomat? Mitäs muita naisryhmiä on kun äidit ja lapsettomat?
 
Kai se liittyy siihen, että perinteisesti ajatellaan, että äidillä ei ole aikaa huolehtia itsestään. Ja jos onkin, niin äiti ei ole niin turhamainen, että kiinnittäisi huomiota ulkoisiin seikkoihin, kun äitihän elää vain perhettään ja kotiaan varten. Vaikka eihän se niin ole mennyt enää vuosikymmeniin, jos koskaan.
niin mutta syntyykö se kauneus vasta sen jälkeen kun pitää itsestään huolta ja meikkaa tms. kun mä en näe ihmisissä perustavanlaatuista eroa onko ne meikanneet vai ei. ei ne piirteet muutu. eli mun mielestä se äiti niissä verkkareissakin ja tukka hapsottavana on kivannäköinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22761399:
Asian sivusta (ihan täysin), mutta :LOL: tuo laineen analyysi "eikai nyt kukaan voi ajatella, että äidit olisi jotenkin lähtökohtaisesti rumempia kuin muut naiset esim lapsettomat?"

Esim. lapsettomat? Mitäs muita naisryhmiä on kun äidit ja lapsettomat?
:D no vaikka mitä, toi on se karkein jaottelu. ja siksi sen siihen laitoin kun olen ollut ymmärtävinäni että moni ajattelee, että kun nainen saa lapsen niin hän muuttuu muodottomaksi harmaaksi möykyksi tms.
 
eikai nyt kukaan voi ajatella, että äidit olisi jotenkin lähtökohtaisesti rumempia kuin muut naiset esim lapsettomat?
Ei toki, mutta kyllä itsellä ainakin ulkonäköön panostaminen on jäänyt aika lailla minimiin lapsen synnyttyä. Ensimmäiset kuusi kuukautta nukuin 1-4 tunnin pätkäunia öisin, niin että aamulla ei kyllä jäänyt energiaa/aikaa ulkonäön miettimiseen. Toisekseen lihoin raskausaikana 22 kg, joista ekat 17 lähti kyllä vikkelään, mutta ne 5 lisäkiloa jäivät silleen kivasta mahaan ja takapuoleen, etteivät vanhat, kivat vaatteet mahtuneet enää päälle. Kuljin siis rytkyissä ihan senkin vuoksi. Niin että jos näin jonkun hehkeän tuoreen mamman, mietin kyllä (katkerana :D) että täytyy olla hänellä hyvin nukkuva muksu, kun jaksaa meikata/laittaa itseään.

Sitten kun lapsi alkoi nukkua suht normaalisti ja muistin maailmassa olevan muutakin kuin sen maailman kauneimman navan, jonka ympärillä kaikki alussa pyörii, niin kivat vaatteet ja puhdas tukka piristävät kyllä itseäkin :)

Asun siis ulkomailla ja täällä naiset tosin ovat usen jo synnärillä kovat pakkelit naamassa ja supertimmissä kunnossa, hirmuisen ulkonäkökeskeinen yhteiskunta, eikä äitiys ole täällä mikään syy olla kulkematta viimeisen (teini...) muodin mukaisissa vaatteissa. Tulee aina hiukan nuhjuinen olo, kun katson esim. naapurinrouvaa, joka on 4-kymppinen 3 lapsen työssäkäyvä äiti, mutta joka on aina niiiiin huoliteltu ja viimeisen päälle tyylikäs eikä hoikan varren perusteella ahda kupuunsa mitä sattuu :) Kun taas paras ystävättäreni (sellaista hiukan maanläheisempää tyyliä...) täällä viihtyy selvästikin minun seurassani myös siksi, etten aina sipsuttele joka paikkaan 12 sentin koroilla ja osaan puhua muustakin kuin laihduttamisesta rakennekynsistä ;)
 
niin mutta syntyykö se kauneus vasta sen jälkeen kun pitää itsestään huolta ja meikkaa tms. kun mä en näe ihmisissä perustavanlaatuista eroa onko ne meikanneet vai ei. ei ne piirteet muutu. eli mun mielestä se äiti niissä verkkareissakin ja tukka hapsottavana on kivannäköinen.
Meikkaaminen on vain yksi osa itsestään huolehtimista. Muu tulee liikunnasta, nukkumisesta, ulkoilusta, ruokavaliosta, kampauksesta, pukeutumisesta, harrastuksista, yleisestä tyytyväisyydestä omaan elämään... jo se, että viitsii käydä säännöllisesti kampaajalla ja suihkussa ja vaihtaa vaatteita välillä, tekee ihmeitä. Ennen muuta siten, että oma mieli virkistyy. Tai ainakin itselläni homma toimii niin, että jos tuntuu hyvältä, näyttää hyvältä. Tai no, paremmalta.
 

Yhteistyössä