Yhden illan jutusta vakava suhde?

"Jep"
Alkuperäinen kirjoittaja Äijä40v;29997860:
Aloittajan kanssa samaa mieltä! Onhan se nyt selvää, että se joka antaa seksiä tai "lankeaa seksiin" heti kun vähän himottaa, on 100% varmasti helpommin pettävä kuin sellainen joka haluaa seksiä sitten kun tuntee ihmisen paermmin. Ei pitäisi olla kenellekään vaikea hahmottaa tällaista.
Sama miehellä. Ei mieskään saa antaa heti. Samat säännöt, muu on tekopyhää.
 
"mie"
Hep! Siitä ekasta yöstä tulee justiinsa kymmenen vuotta ja edelleen yhdessä. Naimisissa ollaan, lapsikin on. Eikä ole koskaan haitannut suhteessa se että seksillä aloitettiin. Päinvastoin oikeastaan, villiä elämää sillä saralla vietetään edelleen. Ei kaduta pätkääkään, on tuo mies vaan paras <3
Niin samaa mieltä. Meillä mies on sanonut että ihastui juui siihen että "osaa vaan joskus heittäytyä". Että pipo ei kiristele liikaa. Mun on tosi vaikea käsittää mitä pahaa siinä on jos kaksi sinkkua kokee himoa toisiaan kohtaan ja antautuu sen valtaan? Se johtaa pitemmälle tai voi olla johtamatta. Sen pohjalta ei kuitenkaan voi ketään tuomita yhtään minkäänlaiseksi.

Meitä ihmisiä on moneen junaan. Toinen tykkää laskuvarjohypyistä ja toista ei saa lentokoneeseen kirveelläkään. Mikä sopii toiselle, ei sovi taas jollekin muulle.
 
Äijä40v
"antaa" ja "lankeaa". Mun mielestä pettäminen ja seksin harrastaminen ensimmäisenä yönä ei liity millään tavalla toisiinsa. Kyllä jokainen täysipäinen ihminen ymmärtää sen, että seksin harrastaminen ja pettäminen on kaksi täysin eri asiaa. Älytöntä edes liittää noita kahta asiaa toisiinsa.
Ja jokainen täysipäinen ymmärtää, että keskimäärin helpommin se pettää joka helpommin kellistyy seljälleen.
 
Mikähän vimma ihmisillä on oikeasti tähän yleistämiseen.


Onhan tilastoja olemassa sitä varten jos haluaa välttämättä yrittää väittää jotain, sen sijaan että vetää perseestään paskaa tiskiin ja väittää sitä kultakimpaleeksi.
 
"mie"
Kyse nyt onkin siitä kun pitkässä suhteessa tulee alamäkiä ja näkee muita miehiä jne. Vähän työporukan risteilyllä, kato himotti niin yks mies niin olihan sitä ihana panna <3
minkäs sitä himoilleen ihminen voi...
Edelleen surku jos et himojasi osaa hallita.
Toiset osaa kato ;) Mulle on ollut aina täysin selkeää mitkä "säännöt" pätee parisuhteesa ja mitkä silloin kun sinkku. Ei ole alamäkikohdissakaan tarvinnut vieraisiin pomppia ;)

Ja miksi pomppia jonku työkaverin sänkyyn? Kun se oma mies on se kun edelleen himottaa ? Ajatuskin että pomppaisin muun sänkyyn ällöttää koska olen vaan korviani myöten rakastunut, edelleen, yli 10 yhteisen vuoden jälkeen. Rakkauteen mahtuu riidat ja huonot hetkensä. Kun se on oikeaa, ei se vapise pienistä ja väliin ei todellakan pääse kukaan.

Kannattaa avata vähän ajatuksia -ja kehittää itseään. Toki, jos itse koet että sinulle kävisi noin jos heittäydyt tunteiden vietäväksi (siis että petät puolisoasi) niin ilman muuta pitää pitää tiukkaa linjaa. Vähän niin kuin alkoholistilla. Jos et hallitse juomistasi niin älä juo ollenkaan. Mä hallitsen juomiseni... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Alkuperäinen kirjoittaja Äijä40v;29997887:
Ja jokainen täysipäinen ymmärtää, että keskimäärin helpommin se pettää joka helpommin kellistyy seljälleen.
Eli siis sun näkökulmasta pettäminen tapahtuu aina hetken mielijohteesta?
Entäs ne kaikki tuhannet tapaukset, kun on jo kyörätty sitä duunipaikan kipakkaa sihteeriä vuosikaudet ja sitten se päästään kellistämään firman pikkujouluissa...? Siinäkin on keretty tutustua oikein hyvin vuosien varrella ja sitten jossain vaiheessa selkäranka katkeaa ja antaudutaan viettien vietäväksi, ihan kuten pihdattiin sen oman vaimon kanssa ensinalkuun ennenkuin antauduttiin lihallisiin himoihin.

Mä itseasiassa luulen, että ne, jotka ei suhtaudu seksiin niin älyttömän vakavasti ja pidä sitä jonain valtaleikkinä ja antamisena ja ottamisena, että ne tietää, miten turhan takia sitä omaa puolisoaan pettäisi.
Sanotaan vaikka näin, että mulla on sen verran kokemusta elämän varrella, etten usko saavani (enkä saa) parempaa seksiä keneltäkään muulta, kuin mitä saan omalta mieheltäni. Mulla ei ole siis mitään tarvetta käydä vieraissa, vaikkakin sinkkuna en ihan liikaa istunut jalat ristissä ja miettinyt, että joko nyt olisi tavattu riittävän monta kertaa, että voi harrastaa seksiä olematta kuitenkaan kevytkenkäinen.

Sun teoriasi on kyllä ihan peestä.
 
"mie"
Eli siis sun näkökulmasta pettäminen tapahtuu aina hetken mielijohteesta?
Entäs ne kaikki tuhannet tapaukset, kun on jo kyörätty sitä duunipaikan kipakkaa sihteeriä vuosikaudet ja sitten se päästään kellistämään firman pikkujouluissa...? Siinäkin on keretty tutustua oikein hyvin vuosien varrella ja sitten jossain vaiheessa selkäranka katkeaa ja antaudutaan viettien vietäväksi, ihan kuten pihdattiin sen oman vaimon kanssa ensinalkuun ennenkuin antauduttiin lihallisiin himoihin.

Mä itseasiassa luulen, että ne, jotka ei suhtaudu seksiin niin älyttömän vakavasti ja pidä sitä jonain valtaleikkinä ja antamisena ja ottamisena, että ne tietää, miten turhan takia sitä omaa puolisoaan pettäisi.
Sanotaan vaikka näin, että mulla on sen verran kokemusta elämän varrella, etten usko saavani (enkä saa) parempaa seksiä keneltäkään muulta, kuin mitä saan omalta mieheltäni. Mulla ei ole siis mitään tarvetta käydä vieraissa, vaikkakin sinkkuna en ihan liikaa istunut jalat ristissä ja miettinyt, että joko nyt olisi tavattu riittävän monta kertaa, että voi harrastaa seksiä olematta kuitenkaan kevytkenkäinen.

Sun teoriasi on kyllä ihan peestä.
Iso peesi tälle. Juurikin näin. Seksi on rentoa ja hemmetin mukavaa. Ei siitä pidä tehdä niin vakavaa. Kunhan huolehtii ehkäisystä silloin kun kyseessä irtotapaukset.

Sitten kun se oikea tapaus tulee eteen niin silloin - menkää nyt ihmiset fiiliksellä älkääkä liikaa analysoiko. Mä veikkaan että monen pettämisen taka on ennemminkin se että ei olla koskaan uskallettu luottaa omiin tuntemuksiin. On sitoduttu järjellisillä perusteilla, "kirjoittamattomien sääntöjen mukaan". Sen sijaan että oltaisiin kuunneltu oikeasti itseä.

Kun on heittäytyn tuntee ja himojen vallassa toisen ihmisen syliin. JA huomannut että itse vetää häntä yhtälailla... se voima on jotain uskomatonta. Se on sitä kemiaa ja se ei lopu vaikka homma karkaisi seksii jo ekana iltana. Miksi tehdä yksinkertaisesta niin hiton moni mutkaista?

Ja voin kertoa tosiaa että kokemusta on. Niin pitkästä parisuhteesta ennen tätä todellista rakkautta, kuin sinkuudesta. Ja koskaan ei ole tarvinnut pettää, ei silloin edeltävässäkään parisuhteessa. Joka oli järkisyille rakennettu, siten kun edetä pitää.... Karillehan se meni, kun oikea tunne puuttui ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
viera.s
Alkuperäinen kirjoittaja Äijä40v;29997860:
Aloittajan kanssa samaa mieltä! Onhan se nyt selvää, että se joka antaa seksiä tai "lankeaa seksiin" heti kun vähän himottaa, on 100% varmasti helpommin pettävä kuin sellainen joka haluaa seksiä sitten kun tuntee ihmisen paermmin. Ei pitäisi olla kenellekään vaikea hahmottaa tällaista.
Tässä on vaikea hahmottaa sitä, miten se aivan yhtä lailla yhden illan juttuun lähtenyt mies voi tuomita naisen mutta ei itseään? Paitsi ehkä, jos mies on ollut vastentahtoinen ja nainen on painostanut ellei melkeinpä pakottanut miesparan seksiin. Mutta kun useammin aloite lähtee miehestä, niin jo se on kumma, jos sen jälkeen kehtaa naista kevytkenkäiseksi syytellä.

Minä olisin joskus sinkkuna halunnut olla kevytkenkäisempi siis kykeneväinen nauttimaan myös yhden illan jutuista, mutta minulle ei oikein sovi. Olen minä joitain kertoja niitä kokeillut, mutta vaihtoehtoisesti kokemus on ollut huono/mitäänsanomaton tai olen halunnut jutusta enemmän. Se enemmän haluaminen on siinä mielessä huono juttu, että yhden illan juttuihin lähtijöistä suuri osa ei ylipäätään etsi mitään vakavampaa, vaikka ei edes olisi mitään kaksinaismoralisteja. Joten todennäköisyys suhteen jatkumiselle on pienempi, kuin jos olisi perinteisen kaavan mukaan aloittanut jutun. Ja torjunta ennen seksiä on helpompi sulattaa kuin sen jälkeen. Minulle siis henkilökohtaisesti sopii seksi paremmin siinä vaiheessa, kun sen jälkeen voi kysyä iloisesti, "koska nähdään seuraavan kerran" eikä rohkeutensa keräten "nähtäisiinkö vielä joskus".
 
"mie"
Tässä on vaikea hahmottaa sitä, miten se aivan yhtä lailla yhden illan juttuun lähtenyt mies voi tuomita naisen mutta ei itseään? Paitsi ehkä, jos mies on ollut vastentahtoinen ja nainen on painostanut ellei melkeinpä pakottanut miesparan seksiin. Mutta kun useammin aloite lähtee miehestä, niin jo se on kumma, jos sen jälkeen kehtaa naista kevytkenkäiseksi syytellä.

Minä olisin joskus sinkkuna halunnut olla kevytkenkäisempi siis kykeneväinen nauttimaan myös yhden illan jutuista, mutta minulle ei oikein sovi. Olen minä joitain kertoja niitä kokeillut, mutta vaihtoehtoisesti kokemus on ollut huono/mitäänsanomaton tai olen halunnut jutusta enemmän. Se enemmän haluaminen on siinä mielessä huono juttu, että yhden illan juttuihin lähtijöistä suuri osa ei ylipäätään etsi mitään vakavampaa, vaikka ei edes olisi mitään kaksinaismoralisteja. Joten todennäköisyys suhteen jatkumiselle on pienempi, kuin jos olisi perinteisen kaavan mukaan aloittanut jutun. Ja torjunta ennen seksiä on helpompi sulattaa kuin sen jälkeen. Minulle siis henkilökohtaisesti sopii seksi paremmin siinä vaiheessa, kun sen jälkeen voi kysyä iloisesti, "koska nähdään seuraavan kerran" eikä rohkeutensa keräten "nähtäisiinkö vielä joskus".
Peesi tällekin. Juuri näin. Pitää luottaa siihen omaan itseensä ja tuntoihin. Meitä on erilaisia ja mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Ei siitä pidä tuomita sen enempää huoraksi kuin pihtaajaksikaan.
 
Ei huonoa ihmistä muttei tyttöystävämateriaalia myöskään :/ Jos olet heti luottamassa ja juoksemassa ventovieraan kotiin niin eihän se kovin aikuismaista ole. Ei mua harmita niiden kanssa vehtailut, jotka ei kiinnosta, mutta tää nykyinen ihastus on jotain niin spessua, että kyllä harmitti. Oon nyt saamassa takas kuitenkin mahdollisuuksia mutta oli se vaikeeta aluksi. :D
 
Äijä40v
1)Eli siis sun näkökulmasta pettäminen tapahtuu aina hetken mielijohteesta?

2) Sun teoriasi on kyllä ihan peestä.
1) Näinhän mä sanoin juu! Huoh...

2) Selvä.

Ps. kerrotteko vielä logiikan millä sellainen joka haluaa tutustua kunnolla, tutustua _ihmiseen_, ajatuksiin, saada luottamusta jne. ennen kuin harrastaa seksiä, olisi erityisen altis pettämään puolisoaan?
 
huvittavaa
kun akat kilvan kehuskelee kuin kaikki on niin rietasta, seksuaalista ja munan kipeetä sinkkuna mutta sitten maailman uskollisin vaimo suhteessa :D ja silti 50% naisista pettää. Paitsi palstamammat jotka ovat kaikessa niin parhaita! Ja vielä vaatimattomia!
 
kun akat kilvan kehuskelee kuin kaikki on niin rietasta, seksuaalista ja munan kipeetä sinkkuna mutta sitten maailman uskollisin vaimo suhteessa :D ja silti 50% naisista pettää. Paitsi palstamammat jotka ovat kaikessa niin parhaita! Ja vielä vaatimattomia!
miksi tämä on huvittavaa? Pettämisluvut on todella lähellä toisiaan sukupuolesta huolimatta ja miehethän ne vasta helppoja on saada antamaan jos aletaan oikeasti kärjistämään, mutta naiset on jotenkin erityisen huoria jos sattuvat tykkäämään seksistä? Ja se on samalla osoitus siitä että ei voi olla uskollinen puoliso jos pitää seksistä?


:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja Äijä40v;29997963:
1) Näinhän mä sanoin juu! Huoh...

2) Selvä.

Ps. kerrotteko vielä logiikan millä sellainen joka haluaa tutustua kunnolla, tutustua _ihmiseen_, ajatuksiin, saada luottamusta jne. ennen kuin harrastaa seksiä, olisi erityisen altis pettämään puolisoaan?
Kaikki on ihan yhtä altiita pettämään. Kaikki perustuu siihen että suhde on perustettu tavalla tai toisella väärin perustein. Joku tekee sen yksin jäämisen pelossa, toinen muiden tahtojen mukaan, kolmas ei tunne kunnolla edes itseään mutta silti hypää parisuhteeseen.

Pettämisen syyt on paljon syvemmällä Sun katsanta aiheeseen on pintaraapaisu ja yleistävä.

Ihminen joka oikeasti rakastaa ei ole tunteidensa heittopussi joka singastaa vieraaseen sänkyyn kun vaan on mahollista. Jos tyydytystä himoihin on haettava muualta on suhteessa jotain pielessä muutenkin. Ei sillä ole mitään tekoa miten suhde on alkanut.
 
"mie"
kun akat kilvan kehuskelee kuin kaikki on niin rietasta, seksuaalista ja munan kipeetä sinkkuna mutta sitten maailman uskollisin vaimo suhteessa :D ja silti 50% naisista pettää. Paitsi palstamammat jotka ovat kaikessa niin parhaita! Ja vielä vaatimattomia!
Mä olen ollut sinkkuna "munan kipeä" =) tykänyt aina seksistä ja miehiä nyt ei yleensä asiaan tartte paljoa suostutella (aika kevytkenkäisi muuten olette ja munanne päättä aika paljon teidän puolesta ;) )

Ja silti, eipä ole tarvinnut pettää miestäni yli 10 yhteisen vuoden aikana. Tiedätkö miksi? No koska saan häneltä juuri niin paljon sitä haluamaani kuin vaan tahdon. Ja hän saa piparia niin että ei tartte munan muualle johdatella;) :D

Eli jos olin huora sinkku aikoinani niin sitä olen sitten edelleen. Mutta nyt vaan yhden "asiakaan" käytössä koska hän "maksaa" mulla niin hyvin. Eli rakastaa mua juuri sellaisena kuin olen. Ylikaiken. Kuten minäkin häntä.
 

Yhteistyössä