Yhtään yrittäjää paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja Ninnuli
  • Ensimmäinen viesti
Ninnuli
Millä alalla olet yrittäjänä?
Kauanko olet ollut?
Montako tuntia päivästä yrityksesi syö?
Missä lapset ovat ajan, jonka käytät yrityksesi hyväksi?

Mietin, miten pienet lapseni pärjäisivät, jos alan yrittäjäksi ja alan tekemään pitkiä työpäiviä... Aaaargh! Mielessä on niin miljoona kysymystä!
 
Ninnuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pieni leipomo, yhdessä miehen ja hänen veljensä kanssa. Pieniä lapsia ei tosin ole, nuorin tais olla vuonna 1999 10-vuotias.
Oliko Teillä aloittaessa paljon omaa pääomaa?
Voiko pääomaton ihminen alkaa yrittäjäksi? Saako sellainen pankista lainaa, jolla ei ole panostaa omaa rahaa firmaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pieni leipomo, yhdessä miehen ja hänen veljensä kanssa. Pieniä lapsia ei tosin ole, nuorin tais olla vuonna 1999 10-vuotias.
Yritys vie työpaikalla oltavaa aikaa sesongista riippuen 8-20 tuntia esim. joulunaikaan saatetaan mennä töihin klo 02 yöllä ja työt on valmiina klo 22. Lisäksi teen lähetysten oton, lähetyslistat ja kirjapidon sekä tilaukset joihin menee aikaa 1-3 tuntia, yleensä 1 tunti päivässä. Mies hoitaa tukkukäynnit ja niihin menee yleensä 3 tuntia. Illalla haetaan laatikot 40 minuuttia ja pestään ne 40 minuuttia. Lisäksi töiden jälkeen siivotaan aina tilat. Voisi siis sanoa et 24/7/7 töissä. Ja tosiaan omista lapsista nuorin oli 10-vuotias kun yritystoiminta alkoi ja yritys sijaitsee pihapiirissä. Niin ja pitkin päivää sitten tulee yksitysasiakkailta tilauksia ja leipomon ovien takana käydään kysymässä pullaa.. siinä mielessä huono sijainti yritykselle kun ei oo koskaan omaa rauhaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Millä alalla olet yrittäjänä?
Kauanko olet ollut?
Montako tuntia päivästä yrityksesi syö?
Missä lapset ovat ajan, jonka käytät yrityksesi hyväksi?

Mietin, miten pienet lapseni pärjäisivät, jos alan yrittäjäksi ja alan tekemään pitkiä työpäiviä... Aaaargh! Mielessä on niin miljoona kysymystä!
Alaa en halua kertoa, anteeksi :ashamed: Meitä ei ole kauheasti, enkä halua kenenkään tunnistavan mua.

Oon ollut yrittäjä kahdeksan vuotta, ja teen työtä kotosalla. Yrityksen perustaessani olin raskaana ja tuon nyt 7-vuotiaan esikoisen lisäksi mulla on 2,5-vuotias lapsi. Esikoinen oli kotosalla 3,5-vuotiaaksi ja nuorempi on edelleen kotona. Suuren osan ajasta olen siis työskennellyt vain osa-aikaisesti ja niin, että lapsi (tai kaksi) on ollut kotona. Tarpeen vaatiessa isovanhemmat ovat hoitaneet lapsia. En tee töitä ihan joka päivä. Toisinaan työpäiväni on tunnin mittainen, toisinaan 15 tunnin.

 
Ninnuli
Ihanaa! Kiitos vieras! Lisää vastaavia kertomuksia!!! =)
Mulla olisi mielessä joko kahvila tai kenkäkauppa... Kumpikin tarkottaisin lasten vientiä päiväkotiin, mutta mietityttää la, jolloin oltas si miehen kaa molemmat töissä ja ajat, jolloin päiväkoti ei olisi auki.

Onko ihminen ihan hullu, jos se vaihtaa suht hyvän työpaikan yrittäjyyteen?
En vain viihdy työssäni täysillä vaikka palkka ym. asiat ovat hyvin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pieni leipomo, yhdessä miehen ja hänen veljensä kanssa. Pieniä lapsia ei tosin ole, nuorin tais olla vuonna 1999 10-vuotias.
Oliko Teillä aloittaessa paljon omaa pääomaa?
Voiko pääomaton ihminen alkaa yrittäjäksi? Saako sellainen pankista lainaa, jolla ei ole panostaa omaa rahaa firmaan?
Meillä ei ollut pääomaa, ihan tyhjästä lähdettiin. Ensin käytiin yritttäjyyskurssi ja sitten haettiin starttirahaa ja pankista otettiin yrityslainaa ensin 30 000 ? ja sitten myöhemmin 50 000 ?. Meillä kävi sinällään hyvä tuuri, että aluksi saatiin leipomotilat ja välineet vuokralle joten ei tarvinnut heti ostaa omaksi. Ensimmäiset hankinnat oli jakeluauto ja sitten materiaalit... niin ja aluksi mainontakin haukkas aika kivan loven. 4-vuotta oltiin vuokralla ja sitten rakennettiin omat tilat ja hankittiin omat vehkeet.
 
Ninnuli
Kiitos sullekin Perskärpänen! =)
Mulla on kolme lasta: 1,4 ja 6 vanhat. Siksi yrittäjäksi ryhtyminen hiukan hirvittää!
Vaikka meilläkin isovanhemmat olisivat varmasti apuna, mietin silti, viitsiikö heitäkään aina tarpeen tullen vaivata. =/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Ihanaa! Kiitos vieras! Lisää vastaavia kertomuksia!!! =)
Mulla olisi mielessä joko kahvila tai kenkäkauppa... Kumpikin tarkottaisin lasten vientiä päiväkotiin, mutta mietityttää la, jolloin oltas si miehen kaa molemmat töissä ja ajat, jolloin päiväkoti ei olisi auki.

Onko ihminen ihan hullu, jos se vaihtaa suht hyvän työpaikan yrittäjyyteen?
En vain viihdy työssäni täysillä vaikka palkka ym. asiat ovat hyvin.
No, joskus täytyy olla hullu. Itse voin sanoa, että kyllä joskus harmittaa se kun ei voi pitää lomaa, ei sairaslomaa eikä juuri joululomaakaan, joinakin kuukausina palkka on todella huono joskus taas menee paremmin. Ja kaikki mitä teet on riippuvaista juuri susta itsestäs ja siitä tuotteesta jota valmistat tai myyt. Mun ystävällä on Pentikin myymälä tällä samalla paikkakunnalla missä minäkin asun, hän on siis Pentikin franchising yrittäjä. Suosittelen tuohon yrittäjyysmuotoon tutustumista, ei tarvis ihan tyhjästä alkaa ja huomattavasti turvallisempaa yrittäjyyttä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Ompa hienoa kuulla! =D
Minulla voisi siis olla toivoa! Rahoituksen suhteen tarkoitan.
On. Kannattaa ottaa yrittäjäneuvojaan yhteyttä. Siis ja voin sanoa suoraan, et aika köyhäkauloja oltiin ennen yrittäjyyttä. Molemmat jäätiin töyttömiksi samaan aikaan mies paikallisesta leipomosta ja minä samaisesta yrityksestä toimistopuolelta kun koko yritys meni konkkaan. Vuosi siinä sitten kitkuteltiin erilaisissa pätkätöissä ja aateltiin et jostain se leipä on pakko saada. Sitten kun miehen veli viel innostui lähtemään mukaan, niin tuntu vähän turvallisemmalta syöksyä yrittäjyyden maailmaan.
 
Ninnuli
Franchisingiakin olen pohtinut, mutta sen olen unohtanut.
Hirvittää juuri nuo mahdolliset sairaslomatkin, että mitäs sitten...
Mutta kyllä se olisi hirmu hienoa tehdä jotakin, mistä oikeasti pidän ja mistä olen 10 vuotta haaveillut! Tuskin maltan odottaa! =) Kumpa kaikki menisi hyvin ja saisin firman pystyyn vielä tänä vuonna!

Lasketaankohan muuten nykyään lainaa hakiessa käyttöpääomaan mukaan omistajan palkkaa alkutaipaleelta? Olen kuullut, että näin olisi joku tehnyt...
 
Ninnuli
Olen täällä nyt ihan täpinöissäni, kun löysin saman henkisiä ihmisiä! Ihanaa! =)
Ihan tyhjästä tässä tosiaan lähdettäisiin kolmen pienen lapsen kanssa...tuntuu vain, että koskaan ei ole sopiva hetki, kun tässä on jo 10 vuotta mietitty ja aina on joltain osin huono hetki. Nyt olisi aika hyvät mahkut nuohon kahteen alaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Franchisingiakin olen pohtinut, mutta sen olen unohtanut.
Hirvittää juuri nuo mahdolliset sairaslomatkin, että mitäs sitten...
Mutta kyllä se olisi hirmu hienoa tehdä jotakin, mistä oikeasti pidän ja mistä olen 10 vuotta haaveillut! Tuskin maltan odottaa! =) Kumpa kaikki menisi hyvin ja saisin firman pystyyn vielä tänä vuonna!

Lasketaankohan muuten nykyään lainaa hakiessa käyttöpääomaan mukaan omistajan palkkaa alkutaipaleelta? Olen kuullut, että näin olisi joku tehnyt...
No, jos meet sinne yrittäjyyskurssille. Niin siel suunnitellaan liikeideat ja lasketaan kaikki kulut ja palkat jne. Sitten niiden papereiden kanssa voi mennä sopimaan lainasta... näin ainakin 10-vuotta sitten.

Meidän yrityksessä ei oo kukaan vielä pystynyt pitämään sairaslomaa :D Mieskin pari vuotta sitten selkänsä vääntäneenä makoili välillä jauhosäkkien päällä et saatin taikinat tehtyä. Toisinaan ollaan saatu onneksi kuljettaja tuuraamaan mikäli ollaan tyyliin pääkainalossa. Putiikkia pitäessä on varmaan helpompaa pitää liikettä pari päivää kiinni tai palkata joku tuuraaja pariksi päiväksi. Leipomoalalla parin päivän seisokki voi viedä asiakkaita.
 
vieras
Niin ja meille tuuraajaa on vaikeampi hankkia kun repseptit ja tekotavat on ns. "salaisia" :D Lisäksi harvalla on vaadittavat salmonellakokeet ja hygieniapassit suoritettuna, kun se tuuraustilanne tulee päivän tai tuntien varoitusajalla.
 

Millä alalla olet yrittäjänä?erotiikkaväline / seksineuvonta
Kauanko olet ollut? reilun vuoden
Montako tuntia päivästä yrityksesi syö? sanotaan että tarpeeksi! olen sivutoiminen yrittäjä.Yrittäjällä on huono omatunto kun on kiinni yrityksessä etkä lasten kanssa, kun olet lasten kanssa niin on huono omatunto yrityksestä:D
Missä lapset ovat ajan, jonka käytät yrityksesi hyväksi? mukana pyörivät kun papereita pyöritän ja juoksevia asioita hoidan. Muuten järjestän työt niin, että mies kotona lasten kanssa tai isovanhemmilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Millä alalla olet yrittäjänä?erotiikkaväline / seksineuvonta
Kauanko olet ollut? reilun vuoden
Montako tuntia päivästä yrityksesi syö? sanotaan että tarpeeksi! olen sivutoiminen yrittäjä.Yrittäjällä on huono omatunto kun on kiinni yrityksessä etkä lasten kanssa, kun olet lasten kanssa niin on huono omatunto yrityksestä:D
Missä lapset ovat ajan, jonka käytät yrityksesi hyväksi? mukana pyörivät kun papereita pyöritän ja juoksevia asioita hoidan. Muuten järjestän työt niin, että mies kotona lasten kanssa tai isovanhemmilla.
miten tuolla alalle pääsee?
Onko sulla nettikauppa vaiko ihan putiikki?
:whistle: :ashamed: :saint:
 

Yhteistyössä