yhteishuoltajuus

  • Viestiketjun aloittaja yhteishuoltaja
  • Ensimmäinen viesti
yhteishuoltaja
Onkos muilla miehillä havaittavissa samanlaisia ongelmia yhteishuoltajuuden suhteen et mikään ei riitä ja aina pitäisi lisää maksaa.. yms..
itse maksan tulojeni mukaan elatusmaksun.. lisäksi. kuukaudessa on korkeintaa 6pvä et en ole lapseni kanssa missään tekemisis.. silti nainen vaatii lisää maksamaan ja väittää et olen lapseni kanssa niin vähän..
alkaa itsel olemaan.. aika lailla järkilopussa... missä näissä asioissa tulee raja vastaan..... ei tätä loppuunsa asti jaksa.. ku saa haukut vaan päälle seisoi päällään tai ei... onko kaikki naiset samanlaisia.. ahneita..
jotka eivät laita omia rahojaan lasten hoitoon vaikka tienaavat hyvin..
käyttävät lapsilisät.. ja elatusmaksun ettei omia rahoja mene...
vaikka kuuluiski panna tulojenmukaan mitä on laskettu...
 
Sinisilmä
Hei
Meillä ihan vastaava tilanne ratkesi, kun ilmoitin "vaatimukset" ja jatkuvan painostuksen lastenvalvojalle. Ilmoitin myös toiselle osapuolelle, että keskustelen NÄISTÄ vain ja ainoastaan lastenvalvojan välityksellä. Lastenvalvoja keskusteli molempien meidän kanssa toimintaperiaatteista ja siihen meidän osalta loppui kaikenlainen välistävetämisen yritys. Kumpikaan ei tarkkaile eikä enää puututa toistemme elämäntapoihin - niin kauaa ainakaan, kun lasten asiat ovat kunnossa.
 
yhteishuoltaja

mulla lapsi yötä sen 6vuorokautta ja enemmänki yötä.. lisäksi haen lasta tarhasta laitan ruokaa olen sen kanssa paljon joka on hyvä lapselle.. ainakin lastenvalvojan ja minunki mielestä..
ja lastenvalvoja meinaski et sanoa sille naiselle et voisko lapsi muuttaa minunluo pysyvästi.. aika yllättävä kysymys..? eihä se titenekään onnistu...
enkä ala siitä riiteleen..
minusta olisi järkevintä koska pystyisi lapsen lapsilisät pistään säästöön.
laittaa ne tulevaisuuden varalle.. muttä hän käyttää ne .. ettei omiaan tarvi laittaa.. lastenvalvoja ihmetteli tätäkin..
itse haluais jatkaa elämää eteenpäin.. ja hoitaa isyyden joka ihana asia..
kunnialla :) mut aikas raskasta saada lokaa niskaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 14:35 yhteishuoltaja kirjoitti:
mulla lapsi yötä sen 6vuorokautta ja enemmänki yötä.. lisäksi haen lasta tarhasta laitan ruokaa olen sen kanssa paljon joka on hyvä lapselle.. ainakin lastenvalvojan ja minunki mielestä..
ja lastenvalvoja meinaski et sanoa sille naiselle et voisko lapsi muuttaa minunluo pysyvästi.. aika yllättävä kysymys..? eihä se titenekään onnistu...
enkä ala siitä riiteleen..
minusta olisi järkevintä koska pystyisi lapsen lapsilisät pistään säästöön.
laittaa ne tulevaisuuden varalle.. muttä hän käyttää ne .. ettei omiaan tarvi laittaa.. lastenvalvoja ihmetteli tätäkin..
itse haluais jatkaa elämää eteenpäin.. ja hoitaa isyyden joka ihana asia..
kunnialla :) mut aikas raskasta saada lokaa niskaan...
Lapsilisät on tarkoitettu lapsen elämiseen eikä "säästöön".
Taidat olla ihan tavallinen pskanpuhuja, kukaan lastenvalvoja ei ihmettele että lapsilisät käytetään lapsen elämiseen, ja ihan vakavasti ei lapsilisät riitä elämiseen että kyllä se äiti laittaa niitä omiaankin varmasti ihan kiitettävästi.
 
yhteishuoltaja
nii odotin ihan neuvovia kommentteja enkä mitään arvostelua/haukkumista
mitä saan jo tarpeeksi.
ilolla ja kunnialla hoidan velvollisuuteni. ja vietän paljon aikaani lapseni kanssa mutta millä saisin sen ainaisen narinan.. ja lisää vaativan kerjäyksen loppumaan en kuitenkaan mikään kroisos ole kai minullakin on oikeus elämään.. ??
 
beata78
Hassua lukea tollasesta tilanteesta, meillä kun mies ei maksa mulle penniäkään. Lapsilisätkin olisi kuulemma pitänyt laittaa puoliksi. Isipappa asustaa 1500 euron vuokraomakotitalossa, ajelevat uuden tyytöystävän kanssa kahdella autolla joista toinen chrysleri...uudemmanpuoleinen.Minä taasen asun kerrostalossa ihan mukavasti, teen töitä ja tulen hädintuskin toimeen. Isä on sanonut kun olen pyytänyt esim. osallistumaan vaateostoksiin että HEILLÄ on kyllä tarpeeksi vaatteita että jos minä' en pysty ostamaan lapsille vaatteita ehkä olisi parempi luopua koko lapsista....
Onko muita samassa tilanteessa olevia?
Ja sionulle isi joka et saa exääsi kuriin...Ole mies! hoida asia virallista tietä jos ei muuten onnistu.
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 10:29 yhteishuoltaja kirjoitti:
nii odotin ihan neuvovia kommentteja enkä mitään arvostelua/haukkumista
mitä saan jo tarpeeksi.
ilolla ja kunnialla hoidan velvollisuuteni. ja vietän paljon aikaani lapseni kanssa mutta millä saisin sen ainaisen narinan.. ja lisää vaativan kerjäyksen loppumaan en kuitenkaan mikään kroisos ole kai minullakin on oikeus elämään.. ??

Onhan toki sinulla oikeus omaan elämään. Jos lapsi on luonasi yli 10 päivää kuussa on sinulla oikeus luonapitovähennykseen elatusmaksujen suhteen.Narinaa et varmaan saa loppumaan muuten kuin että et suostu olemaan äidin kanssa suoraan tekemisissä vaan hoidat asiat lastenvalvojan kautta. Eihän se ainainen nalkutus ja riitelykään ole lapsen edun mukaista, tottakai hänkin kärsii siitä.Sinulla ei ole elatusmaksujen lisäksi velvollisuus lain mukaan osallistua kuin matkakustannuksiin kun lapsi tulee luoksesi. Opettele pitämään puolesi( ei millään pahalla vaan kannustukseksi).Tarkoitus on osallistua OMALTA osaltasi lapsen elatuseen eikä elättää kokonaan yksin. On olemassa jo korkeimman oikeuden päätös jossa sanotaan mikäli vanhemmat pitävät lasta 50/50 ei elatusmaksuja makseta kummallekaan vaan molemmat huolehtivat elatuksesta tahoillaan.Musta se on reilua ja muutama riidan aihe vähemmän.
 
Äidillä on myös oikeus elämään. Oman miehen silmät aukesivat, kun teki itse ostoksia lapsille (oli kotona pidempään). Kuinka paljon meni rahaa kauppaan, mitä vaatteet ja kengät maksavat (ja suurin osa alesta ja kierrätyksenä aivan pienille) ja vaippoihin ja kuinka nopeasti kuluivat kaikki em.

Tarhamaksu on nopeasti maksimi 200 euroa ja siihen päälle sitten kaikki muut kulut. Eli tuskin äiti itseensä käyttää sinun rahojasi tai lapsilisiä. Vakuutuksista ja harrastuksista isä kai haluaa sitten eron jälkeen luopua?
 
yhteishuoltaja
kiitos neuvoista. olen ollutkin ehkä liian kiltti ja sinisilmäinen näissä asioissa. mut Hyvää ja iloista kevättä kaikkille. yhteishuoltajille niin äideille kuin isille.. tärkeintähän on kuitenki lapsen hyvin vointi ja sen kasvattaminen :) lapsihan on minulla enemmän kuin 10pvä kuukaudessa mut tuopikin minun elämääni paljon iloa :)
 
yhteishuoltaja
kiitos neuvoista. olen ollutkin ehkä liian kiltti ja sinisilmäinen näissä asioissa. mut Hyvää ja iloista kevättä kaikkille. yhteishuoltajille niin äideille kuin isille.. tärkeintähän on kuitenki lapsen hyvin vointi ja sen kasvattaminen :) lapsihan on minulla enemmän kuin 10pvä kuukaudessa mut tuopikin minun elämääni paljon iloa :)
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 14:28 vieras kirjoitti:
Äidillä on myös oikeus elämään. Oman miehen silmät aukesivat, kun teki itse ostoksia lapsille (oli kotona pidempään). Kuinka paljon meni rahaa kauppaan, mitä vaatteet ja kengät maksavat (ja suurin osa alesta ja kierrätyksenä aivan pienille) ja vaippoihin ja kuinka nopeasti kuluivat kaikki em.

Tarhamaksu on nopeasti maksimi 200 euroa ja siihen päälle sitten kaikki muut kulut. Eli tuskin äiti itseensä käyttää sinun rahojasi tai lapsilisiä. Vakuutuksista ja harrastuksista isä kai haluaa sitten eron jälkeen luopua?
Tottakai myös lähillä on oikeus omaan elämään ja velvollisuus kustantaa itse oma elämänsä ja osallistua myös lapsen elättämiseen.

Rahaa saa kauppaan kulumaan niin paljonkuin haluaa mutta jokaisen pitää elää varojensa mukaan. Itse ostin tänään sittarin alesta 158cm puseroita 3? kappale ja housuja 5? kappale.Edullisesti voi tehdä ruokaa ja hankkia vaatteita jos vaan haluaa ja lapsilisäthän juuri sitä varten kuten myös elarit.

Tarhamaksu määräytyy tulojen mukaan... miksi pitäisi kaikki saada ilmaiseksi vain siksi että on yh?Ei tässä muutkaan perheeliset kylve rahassa ja suosiolla maksamme tarhamaksut ja muut laskut ihan itse.Kyllä ydinperheenkin pitää katsoa mitä lapset voi harrastaa ja mihin rahat kuluu, vakuutuksiin ei ole varaa vaan ihan kunnallista terveydenhuoltoa joudumme käyttämään.Miksi yh:lla pitäisi automaattisesti olla varaa näihin "ylellisyyksiin"?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 18:35 toinen vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 14:28 vieras kirjoitti:
Äidillä on myös oikeus elämään. Oman miehen silmät aukesivat, kun teki itse ostoksia lapsille (oli kotona pidempään). Kuinka paljon meni rahaa kauppaan, mitä vaatteet ja kengät maksavat (ja suurin osa alesta ja kierrätyksenä aivan pienille) ja vaippoihin ja kuinka nopeasti kuluivat kaikki em.

Tarhamaksu on nopeasti maksimi 200 euroa ja siihen päälle sitten kaikki muut kulut. Eli tuskin äiti itseensä käyttää sinun rahojasi tai lapsilisiä. Vakuutuksista ja harrastuksista isä kai haluaa sitten eron jälkeen luopua?
Tottakai myös lähillä on oikeus omaan elämään ja velvollisuus kustantaa itse oma elämänsä ja osallistua myös lapsen elättämiseen.

Rahaa saa kauppaan kulumaan niin paljonkuin haluaa mutta jokaisen pitää elää varojensa mukaan. Itse ostin tänään sittarin alesta 158cm puseroita 3? kappale ja housuja 5? kappale.Edullisesti voi tehdä ruokaa ja hankkia vaatteita jos vaan haluaa ja lapsilisäthän juuri sitä varten kuten myös elarit.

Tarhamaksu määräytyy tulojen mukaan... miksi pitäisi kaikki saada ilmaiseksi vain siksi että on yh?Ei tässä muutkaan perheeliset kylve rahassa ja suosiolla maksamme tarhamaksut ja muut laskut ihan itse.Kyllä ydinperheenkin pitää katsoa mitä lapset voi harrastaa ja mihin rahat kuluu, vakuutuksiin ei ole varaa vaan ihan kunnallista terveydenhuoltoa joudumme käyttämään.Miksi yh:lla pitäisi automaattisesti olla varaa näihin "ylellisyyksiin"?




Olipa katkeran kuuloisa tekstiä. Jos vakuutukset on otettu silloin kun on yhdessä oltu niin täytyykö ne heti eron tultua irtisanoa ettei vaan joku pahastu siitä että yh:n kakaralla on ylellisyyksiä?

Tarhamaksut määräytyy kaikille tulojen mukaan, ole ihan huoleti, kyllä yyhoot joutuu pienistä tuloistaa maksamaan tarhamaksuja. Miksi muuten olet yksinhuoltaja palstalla kommentoimassa? Ei sillä kyllä tänne saa tulla kuka vaan mutta juuri sinunlaisesi tyypit ärsyttää typerillä kommenteillaan.
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 07:26 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 18:35 toinen vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 14:28 vieras kirjoitti:
Äidillä on myös oikeus elämään. Oman miehen silmät aukesivat, kun teki itse ostoksia lapsille (oli kotona pidempään). Kuinka paljon meni rahaa kauppaan, mitä vaatteet ja kengät maksavat (ja suurin osa alesta ja kierrätyksenä aivan pienille) ja vaippoihin ja kuinka nopeasti kuluivat kaikki em.

Tarhamaksu on nopeasti maksimi 200 euroa ja siihen päälle sitten kaikki muut kulut. Eli tuskin äiti itseensä käyttää sinun rahojasi tai lapsilisiä. Vakuutuksista ja harrastuksista isä kai haluaa sitten eron jälkeen luopua?
Tottakai myös lähillä on oikeus omaan elämään ja velvollisuus kustantaa itse oma elämänsä ja osallistua myös lapsen elättämiseen.

Rahaa saa kauppaan kulumaan niin paljonkuin haluaa mutta jokaisen pitää elää varojensa mukaan. Itse ostin tänään sittarin alesta 158cm puseroita 3? kappale ja housuja 5? kappale.Edullisesti voi tehdä ruokaa ja hankkia vaatteita jos vaan haluaa ja lapsilisäthän juuri sitä varten kuten myös elarit.

Tarhamaksu määräytyy tulojen mukaan... miksi pitäisi kaikki saada ilmaiseksi vain siksi että on yh?Ei tässä muutkaan perheeliset kylve rahassa ja suosiolla maksamme tarhamaksut ja muut laskut ihan itse.Kyllä ydinperheenkin pitää katsoa mitä lapset voi harrastaa ja mihin rahat kuluu, vakuutuksiin ei ole varaa vaan ihan kunnallista terveydenhuoltoa joudumme käyttämään.Miksi yh:lla pitäisi automaattisesti olla varaa näihin "ylellisyyksiin"?





Olipa katkeran kuuloisa tekstiä. Jos vakuutukset on otettu silloin kun on yhdessä oltu niin täytyykö ne heti eron tultua irtisanoa ettei vaan joku pahastu siitä että yh:n kakaralla on ylellisyyksiä?

Tarhamaksut määräytyy kaikille tulojen mukaan, ole ihan huoleti, kyllä yyhoot joutuu pienistä tuloistaa maksamaan tarhamaksuja. Miksi muuten olet yksinhuoltaja palstalla kommentoimassa? Ei sillä kyllä tänne saa tulla kuka vaan mutta juuri sinunlaisesi tyypit ärsyttää typerillä kommenteillaan.
En ole katkera :D . Jos on varaa vakuutuksiin niin tottakai myös yh: on niihin oikeutettuja. Eron myötä myös etä vanhempi joutuu maksamaan kaikki omat vuokrakulut ym. ihan itse ja usein on tilaa myös lapselle eikä häntä siinä kukaan avusta, ihan yhtälailla molempien kulut nousee eron myötä ei vain sen lähin.

Yh palstalle tulin kommentoimaan sen takia että tämä kysymys oli tällä puolella johon vastasin. :) Ymmärrän hyvin että joitain yh voi ärsyttää jos joku pitää etänkin puolta.
 
mieheni puolesta
vastaan..sillä yhteisestä tilistä meikin maksamme miehen lapsen elatusmaksut, sekä matkakulut sekä teemme muut hankinnat!!
ja siellä toisessa päässä juuri tälläinen exä,joka vaatii ja vaatii, eikä itsekkään enään ymmärrä missä raja kulkee!!
ja juurikin, tämän nimikkeen yh alla pitäisi saada kaikki ilmaiseksi,tai muilla maksatettuu, en ole katkera, ja puhun vain meidän tapauksesta!
mutta mieheni maksaa 200e kk:ssa elatusmaksua, lapsi kummiskin viettää vähintään sen 10pvää kk:sta meillä, sekä hänellä on meillä omat vaatteet ym, joita saa lähinkin luokse viedä,mikäli itse toivoo näin! silti exä katsoo että mieheni kuuluu osallistuu joka ainooseen vaatteeseen sukkia myöten,sekä peleihin ja vehkeisiin!! elatussopimusta kun kävivät tarkistuttamassa,mieheni kertoi että lapsi meillä liki puolet kk:sta, silti elatusmaksu sama, että hän haluaa uuden tapaamissopimuksen jossa lukee että lapsi meillä 10 pvää tai enemmän kk:ssa ja elatusmaksut tämän myötä uusiksi, sekä matkakulut puoliksi, sillä äiti muutti puolivuotta sitten,ja välimatka piteni 120:llä km:llä!!minun mielestäni ihan kohtuulliset vaatimukset!
mitä teki äiti, halusi pitää 200e elarit, halusinimenomaan 4pvää kk:ssa paperiin, sekä matkat sentään puoliksi!!!
nyt sitten eletään niin että jos HALUAMME pitää lasta yli 4pvää kk:sta on se omaehtoista pitämistä,joiden takia elatusmaksu ei pienene..ja tottakai haluamme pitää,mutta uskokaa onko hullua maksaa parista vkosta 200e äidille, ja kyllä se lapsi meilläkin kuluttaa!!
ja niinhän se menee, elatusmaksuilla ei ole tarkoitus kattaa koko lapsen elantoa, ikävä kyllä mieheni exällä on tämä harhaluulo, ja yh:na ei hänen kuulu maksaa mistään mitään, ja tukia saatava!!
meilläkin on varaa asua omakotitalossa, ja 2 autoo jne..tästäkin olemme saaneet kuulla, ja silti valitamme elatusmaksun suuruudesta..no meillä on 2 työssäkäyvää aikuista, mekin maksamme hoitomaksuja yhteisestä lapsesta jne..mutta se ei ole meidän vika että exä kituuttaa kotona, mutta ei ole varaa omakotitaloon omien sanojen mukaan, sekin jotenkin mieheni syy! pitäisi siis tuntee huonoo omaa tuntoo kun emme siirrä mieheni tuloja etälapselle eli exälle!! jokainen eläköön valintojensa kanssa, jos ei töihin halua, ei ole ehkä samaan varaa kun työssäkäyvällä,mutta ei toistakaan saa siitä rangaista että tienaa omat rahansa!!
mutta tiedän kun puhutaan ahneesta exästä,jolle edes lapsen ja isän yhteinen aika ei mene ahneuden edelle, erittäin lapsilähtöistä ajattelua!!!
 
Onko se 200? sitten niin kovin paljon mielestänne? Tiedättekö laskukaavaa millä elatuksia lasketaan?
Siis lapsen elatuksen tarve, siinä otetaan aika paljon asioita huomioon eikä sitä mistään hatusta vedetä.
Kun tarve on selvillä niin sitten vähennetään lapsilisä ja jäljelle jäävä osuus jaetaan elatuskyvyn mukaan. Jos esimerkiksi lähihuoltajalla ei ole elatuskykyä niin koko summa jää etän maksettavaksi.

Välillä pistää naurattamaan nämä jotka väittävät ettei lapsiin kulu kuin 50? kuussa. Huomaa ettei teillä omia lapsia olekaan.
 
Täälläkö sitten liian kiltti lähiäiti???Ite oon lasten kanssa kotona,leivon sämpylät,laitan laatikot ja surautan vauvan soseet,kestovaippoja käytetään,kirppareilta vaatteita etitään ja ruokakassit kaupasta vaunuilla raahataan,kun ei ajokorttii eikä autoo.Saan kummiskii elatusmaksut,lapsilisät ja vuokratuen.Mies tapaa lapsia pari kertaa viikossa ja kulkee autolla.Pienistä tuloista on elarit paljon pois,eikä kelallakaan mitään autoa huomioon oteta.Itse menin tässä asiassa exää vastaan ja osallistun auton kuluihin,kun hän sillä kummiskin lapsia kuskaa.Toisaalta ois väärin hänen kituutella,kun lähivanhempaa tuetaan.Joskus taas pistää vihaks,kun litratolkulla maitoa neljälle lapselle kaupasta raahaan ja päiväkotiin kipitän eestaas,että kävelispä ittekin!MUT LASTEN PARASTA AATELLEN OLEMME MOLEMMAT PYRKINEET HOITAMAAN TÄLLASET ASIAT KUITENKIN AIKUISMAISESTI.ON SÄÄLI JOS RAHOISTA JA TAPAAMISISTA AINA RIIDELLÄÄN.Kun perhe hajoaa,ei se leipä oo laveeta kummallakaan,että kyllä ne rahat molemmin puolin yleensä ruokaan ja asumiseen menee.
 
vastaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 19:38 vieras kirjoitti:
Onko se 200? sitten niin kovin paljon mielestänne? Tiedättekö laskukaavaa millä elatuksia lasketaan?
Siis lapsen elatuksen tarve, siinä otetaan aika paljon asioita huomioon eikä sitä mistään hatusta vedetä.
Kun tarve on selvillä niin sitten vähennetään lapsilisä ja jäljelle jäävä osuus jaetaan elatuskyvyn mukaan. Jos esimerkiksi lähihuoltajalla ei ole elatuskykyä niin koko summa jää etän maksettavaksi.

Välillä pistää naurattamaan nämä jotka väittävät ettei lapsiin kulu kuin 50? kuussa. Huomaa ettei teillä omia lapsia olekaan.
kyllä minun mielestäni,kuten miehenikin mielestä 200e 2vkossa on aika paljon, voitko rehellisesti sanoo että lapsi kuluttaa 400e+lapsilisät ja äidin tulot kk:ssa??? huh huh, ei ainakaan minun lapseni..ja etkö tullut kenties yhtään ajatelleeksi että meilläkin tuo lapsi kuluttaa 2vkossa saman mitä äidillään??? niin että onhan se ihan tasapuolista juu-u..ja menee sen laskukaavan mukaan että lapsi meillä on 4pvää kk:ssa, siihen suhteutettunahan tuo 200e eipaljon, mutta onneksi sentään mieheni isänä ajettelee lastaan, ja pitää tätä vapaavalintaista, omaehtoista aikaa pojan kanssa, sen vähintään 6pvää yli sopimukseen merkityn tapaamisajan, ja joutuu siis maksamaan siitäkin..ei ole kun äiti, joka ei hyväksynyt sopimukseen pidempää tapaamisajankohtaa,kun olis elarit pienentynyt!!eli lapsenko etu,äiti ei muistanut sitä tosiasiaa, että jos tapaamisajankohta pidempi, ei hänellä niitä kuluja tällöin siellä päässä lapsestaan, nyt sitten saa tuon 200e, ja lapsi liki samanverran meillä..että minusta kohtuutonta!!! ja kyllä, etälapsihan kuluttaa, mutta ihmettelen miten kuluttaa niiin paljon enemmän,kuin ydinperheen lapsi..ei niitä vaatehankintoja jne ihan joka kk:si kummiskaan ole!!!
siinä vaiheessa kun äiti todellakin valitsee rahan, ja haluu sen takia säännöstellä tapaamiset, on jotain pahasti pielessä!! silti sitten valitetaan sitä oman ajan puutetta ja jaksamista, ja etäisän joustamattomuutta, ja itse tehdään nämä valinnat kummiskin, vaikka etäisiä olisikin valmis jakamaan vastuuta enemmän,mutta ei kai siitä maksaa tartte exälle elämistä,kun on se lapsi elätettävä isälläkin..tiedän tasan tarkkaan ettei lapsi kyllä yksin kuluta 200e meilläkään 2vkon aikana..
 
ei se
vaan mene niin että jos lähivanhemmalla ei ole tuloja, ei se koko elätys siltikään lankee etävanhemman harteille!!! uskomatonta typeryyttä!!! eihän ydinperheessäkään katsota että vain toinen vanhemmista elättää lapsen, ja aina on tuloja jostain, ei täällä suomen maassa pennittömänä kukaan elä!!
harva olettaa että 50e.lla pitäisi pärjätä lapsen kanssa, mutta en minäkään ymmärrä kuinka ne etälapset kuluttaa monia satoja kk:ssa, kun ei meidän lapsi ainakaan kuluta..silloin pitää ittekin hieman miettii millä tasolla on varaa elää, jos pitää toisen kukkaroo tyhjentää mielinmäärin!!
en ymmärrä miksi se etäisä tai äiti koetaan pelkästään elättäjänä,moni valittaa kun isä ei tapaa lastaan, eikä maksa kun minimin elareita, eikö se ole lapsi jo onni ja siunaus ja rikkaus itsessään?? vaikka tiedän että se maksaa..ja sitten kun etävanhempia jotka tapaavat lastaan usein, näidenkin velvollisuus on elättää etät ja exä sekä vielä etät omassa päässään,eikö nyt oo selvää,niinkun kirjotettiinkin, että kyllä se etänkin luona kuluttaa se lapsi, etänkö ainoo velvollisuus on huolehtii etälapsen taloudellisesta asemasta tapaamisten lisäksi,eikö hänelle suoda itselleen mitään, tai kenties uudelle perheelle??!! aika itsekästä ajattelumaailma joillain,ei voi muuta sanoa!!
ja ei kyllä minullakaan olisi varaa pistää omaan lapseeni 200e 2vkossa!! tuskin se exäkään tuossa tapauksessa sitä lapseen pistää..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 21:19 vastaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 19:38 vieras kirjoitti:
Onko se 200? sitten niin kovin paljon mielestänne? Tiedättekö laskukaavaa millä elatuksia lasketaan?
Siis lapsen elatuksen tarve, siinä otetaan aika paljon asioita huomioon eikä sitä mistään hatusta vedetä.
Kun tarve on selvillä niin sitten vähennetään lapsilisä ja jäljelle jäävä osuus jaetaan elatuskyvyn mukaan. Jos esimerkiksi lähihuoltajalla ei ole elatuskykyä niin koko summa jää etän maksettavaksi.

Välillä pistää naurattamaan nämä jotka väittävät ettei lapsiin kulu kuin 50? kuussa. Huomaa ettei teillä omia lapsia olekaan.
kyllä minun mielestäni,kuten miehenikin mielestä 200e 2vkossa on aika paljon, voitko rehellisesti sanoo että lapsi kuluttaa 400e+lapsilisät ja äidin tulot kk:ssa??? huh huh, ei ainakaan minun lapseni..ja etkö tullut kenties yhtään ajatelleeksi että meilläkin tuo lapsi kuluttaa 2vkossa saman mitä äidillään??? niin että onhan se ihan tasapuolista juu-u..ja menee sen laskukaavan mukaan että lapsi meillä on 4pvää kk:ssa, siihen suhteutettunahan tuo 200e eipaljon, mutta onneksi sentään mieheni isänä ajettelee lastaan, ja pitää tätä vapaavalintaista, omaehtoista aikaa pojan kanssa, sen vähintään 6pvää yli sopimukseen merkityn tapaamisajan, ja joutuu siis maksamaan siitäkin..ei ole kun äiti, joka ei hyväksynyt sopimukseen pidempää tapaamisajankohtaa,kun olis elarit pienentynyt!!eli lapsenko etu,äiti ei muistanut sitä tosiasiaa, että jos tapaamisajankohta pidempi, ei hänellä niitä kuluja tällöin siellä päässä lapsestaan, nyt sitten saa tuon 200e, ja lapsi liki samanverran meillä..että minusta kohtuutonta!!! ja kyllä, etälapsihan kuluttaa, mutta ihmettelen miten kuluttaa niiin paljon enemmän,kuin ydinperheen lapsi..ei niitä vaatehankintoja jne ihan joka kk:si kummiskaan ole!!!
siinä vaiheessa kun äiti todellakin valitsee rahan, ja haluu sen takia säännöstellä tapaamiset, on jotain pahasti pielessä!! silti sitten valitetaan sitä oman ajan puutetta ja jaksamista, ja etäisän joustamattomuutta, ja itse tehdään nämä valinnat kummiskin, vaikka etäisiä olisikin valmis jakamaan vastuuta enemmän,mutta ei kai siitä maksaa tartte exälle elämistä,kun on se lapsi elätettävä isälläkin..tiedän tasan tarkkaan ettei lapsi kyllä yksin kuluta 200e meilläkään 2vkon aikana..
Minäkin luin netistä näitä miten elatusmaksu lasketaan, ja yllätyin todella. Jopa osuus huonekaluista lasketaan siihen mukaan. Juu eihän niitäkään ostella joka kuukausi, kuten ei vaatteitakaan, mutta eipä sitä lasketakaan niin että 100e huonekaluihin ja 100e vaatteisiin/kuukausi. Voihan se olla, että tuo 200e on lapsen osuus asumisesta ja esim. päivähoidosta. Vaikee sanoo kun ei tunne tapausta... Mutta miehes kyl kannattais ottaa lastenvalvojaan yhteyttä, eihän tuon elarin pidä olla kohtuuton KUMPAAKAAN vanhempaa kohtaan.
 
Kuten jo aiemmin sanoin, miehen silmät lapsen kuluista aukesivat, kun hoiti pidemmän aikaa yhdessä ollessa kotona. Hoiti kauppaostokset yms. Ja mukana siis CM-alennusten vaatteita. Ihmetteli, kuka kykenee ostamaan normaalihinnalla lapsille yhtään mitään. Vakuutuksista, yhdessä päädytty siihen että ei tarvi julkisella puolella odotella yleislääkäriä, vaan mennään tarvittaessa erikoislääkärille.

Tarhamaksu on yhdestä helposti yh:ltakin 200 euroa, ilman, että on "rikas" tai edes "hyvätuloinen". Siihen päälle muut lapsen kulut. Yms.

Eli ei varmasti selviä vain elareilla ja lapsilisillä, vaan varmasti äiti "omia rahoja" lapseen laittaa. Ja oman elämänsä omilla rahoilla kustantaa.
 
jade x
no ei todellakaan kulu lapseen noon kauheita summia rahaa kuukaudessa! itse olisin onnellinen jos isä edes suostuisi hoitaan nää asiat riidatta ja ennemmin haluaisin et mies hoitais tapaamisensa suosiolla kuin maksaa elatuksia.ilman elatuksiakin pärjään vallan mainiosti! ihmeen ahneeks käy nykyään ihmiset,kuten edellisen kirjoituksessa tuli ilmi. karseaa tollanen et tapaamispäivistä karsitaan kun haluaa enempi rahaa!! olis kaikki äidit vaan onnellisia ylipäätänsä siitä että isät haluavat nähdä lastansa ja saavat vapaaaikaa. raha on toissijanen juttu lapsen etua ajatellessa,kyllä se aika antaa enempi. itse olen siirtänyt elatuksien hakua (käräjillä) koska mies suostuu niin näkemään lastansa enempi ja on pirun hyvä isä lapselleen. mulle yks vapaailta antaa paljon enemmän kuin jotkut elatukset,mitä ilman pärjään muutenkin. ja mikä tärkeintä,lapsi näkee isäänsä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 21:36 jade x kirjoitti:
no ei todellakaan kulu lapseen noon kauheita summia rahaa kuukaudessa! itse olisin onnellinen jos isä edes suostuisi hoitaan nää asiat riidatta ja ennemmin haluaisin et mies hoitais tapaamisensa suosiolla kuin maksaa elatuksia.ilman elatuksiakin pärjään vallan mainiosti! ihmeen ahneeks käy nykyään ihmiset,kuten edellisen kirjoituksessa tuli ilmi. karseaa tollanen et tapaamispäivistä karsitaan kun haluaa enempi rahaa!! olis kaikki äidit vaan onnellisia ylipäätänsä siitä että isät haluavat nähdä lastansa ja saavat vapaaaikaa. raha on toissijanen juttu lapsen etua ajatellessa,kyllä se aika antaa enempi. itse olen siirtänyt elatuksien hakua (käräjillä) koska mies suostuu niin näkemään lastansa enempi ja on pirun hyvä isä lapselleen. mulle yks vapaailta antaa paljon enemmän kuin jotkut elatukset,mitä ilman pärjään muutenkin. ja mikä tärkeintä,lapsi näkee isäänsä.
Niinpä, mutta kaikilla ei ole sellaista exää joka tapaisi lapsiaan usein, eivätkä kaikki pysty yksin ilman sitä elaria elättämään lapsia.
 
jade x
jo no tässähän oli kyse perheistä joissa isä huoltaa hyvin ja näkee paljon. se kuulostaa oudolta että silti akat vaatii noin kauheita. itte just vaan toivon et mies näkee lastansa(tosi epävarmaa) ja jos päättää et ei enää näe niin sitten haen elatuksia.
 

Yhteistyössä